Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamame schreef op 21-10-2021 om 17:10:

Haha Anna, breng ons nu niet op ideeën, ik probeer nu juist wel vertrouwen te hebben.

Weet je ik controleer mijn man ook niet meer. Maar vertrouwen had ik en dat bleek (weer) onterecht. Op zijn woord kon ik hem niet geloven dus ik snap Claesje goed. Hoe krijg je bevestiging van je buikgevoel. Mijn man werd boos, ik was gek, zat ernaast. Later zei hij: ik kon toch niet bekennen, dan ging je bij mij weg.  Dus... Ik probeer niet meer goedgelovig te zijn. Als een man wil vreemdgaan kan dat. Altijd. Overal. 

Cleasje

Cleasje

21-10-2021 om 21:58

Dank voor jullie lieve reacties. Man zegt dat hij de affaire gestopt heeft, maar dat heb ik al vaker gehoord en achteraf blijkt er toch steeds weer contact te zijn waar ik puur toevallig achter kom. Ik vertrouw hem nu echt niet meer.  De eerste keer dacht ik nog dat het misschien een tijdje zou duren voor dat hij haar los kon laten. Hoe vaak zijn jullie mannen teruggevallen met dezelfde dame en hoe kwamen jullie er achter, waar moet ik op letten, waar moet ik zoeken. Hoe gaan jullie kinderen er mee om. Die van ons weten van de affaire en we hebben gezegd dat we er samen hard aan gingen werken om er samen uit te komen. Ze waren heel boos op hun vader en als ze er achter komen het weer gebeurd is denk ik dat ze niets meer met hem te maken willen hebben. 

Cleasje schreef op 21-10-2021 om 21:58:

Dank voor jullie lieve reacties. Man zegt dat hij de affaire gestopt heeft, maar dat heb ik al vaker gehoord en achteraf blijkt er toch steeds weer contact te zijn waar ik puur toevallig achter kom. Ik vertrouw hem nu echt niet meer. De eerste keer dacht ik nog dat het misschien een tijdje zou duren voor dat hij haar los kon laten. Hoe vaak zijn jullie mannen teruggevallen met dezelfde dame en hoe kwamen jullie er achter, waar moet ik op letten, waar moet ik zoeken. Hoe gaan jullie kinderen er mee om. Die van ons weten van de affaire en we hebben gezegd dat we er samen hard aan gingen werken om er samen uit te komen. Ze waren heel boos op hun vader en als ze er achter komen het weer gebeurd is denk ik dat ze niets meer met hem te maken willen hebben.

Allereerst: meestal heeft je intuïtie gelijk. Hoe je het zeker gaat weten? De man van Truus had een tracer op zijn (hun) auto gezet. Kostte weinig en zo zag hij waar zijn auto heen reed. In de maanden erna (dus voor tweede keer betrappen) merkte ik na x tijd dat hij (weer) snel bozig werd. Zijn telefooncode had hij ook gewijzigd. 

Mijn kinderen weten het. En hebben er  allemaal een eigen gevoel erover. Ik heb het mijn man overigens laten vertellen. Hij maakte er ik heb haar weer paar keer gesproken van naar hen. Nu was Truus al tig keer boos aan de deur geweest. Dus het was niet onverwachts. Natuurlijk zijn ze pissig. Want hun vader verbreekt beloftes. En jullie gezin valt uit elkaar. Voor sex met een ander. En dat is dan jouw vader. Niet chill. 

 


Feetje schreef op 21-10-2021 om 11:40:

Mamame, hij beaamt dat we het samen op alle fronten goed hebben maar kan de spanning als zij hem appt niet weerstaan.
Zij betekent volgens hem alleen spannende sex. Hij ziet dat los van onze “goeie” relatie…maar ik niet.
Ik zie dat als “niet genoeg hebben aan mij alleen” èn ik wil mijn man niet delen.

Feetje: wil hij dan haar naast jou aanhouden? Heb je hem dat gevraagd? En mag jij dan ook punikken met een ander? Wil hij jou wél delen? Niet dat je daar accoord mee moet gaan of dat jij ook van bil moet gaan, zeker niet. Gewoon kijken hoe je man tegen monogamie aankijkt. En om hem wakker te schudden. 

Ik hield mijn man een keer een spiegel voor. Hoe zou jij het vinden als ik geil ga lopen doen met buurman X? Dat ik álles wat jij hebt gedaan met Truus, met hem zou gaan doen? Dat jij erachter komt dat ik x jaar met hem seks heb en jij wil dat ik nul contact met hem heb vanaf nu. Hoe vind je het als ik je nu zeg dat ik die buurman (laten we hem Jan noemen), buurman Jan niet kan weerstaan. Hij stuurt zulke geile appjes, ik vind dat zó spannend. En wil hem dan  neuken. Ga stiekem in gesprek via een geheime app. Ja dan lieg ik lekker weer gewoon naar jou. Wat maakt het uit, hij is alleen maar sex. No big deal. Toch?

Eens kijken wat je man zegt.... 😉?


Cleasje

Cleasje

22-10-2021 om 09:05

Anna je verhaal lijkt op dat van mij. Hij heeft geen code op zijn telefoon, ik kan overal bij (wist waarschijnlijk alles ). Hij heeft zoekt mijn vrienden met onze kinderen en toch is het hem gelukt weer regelmatig contact te leggen en af te spreken. Is het bij jou ook steeds dezelfde Truus en is hij er uiteindelijk wel mee gestopt dan? Hoe lang heeft het alles bij elkaar geduurd? Na het uitkomen begreep ik hoe het had kunnen gebeuren, we stonden niet meer bij elkaar boven aan in prioriteiten maar hebben dat aangepakt en met succes (dacht ik). Het gekke is dat we het samen met de kids goed hebben, we hebben het leuk, geen grote zorgen, doen dingen samen maar hebben ook ons eigen ding. Ook ons sexleven is ook goed, hij vind me ook aantrekkelijk. Hij wil ook met mij door en zegt van me te houden. En dan toch steeds weer..... Wat nou als het verliefdheid, of houden van is? Uit de berichten die ik gelezen maak ik dat wel op maar hij zeg niet verliefd te zijn. Hebben andere dames berichten gezien waar verliefdheid uit bleek? Is dit dan ook liegen maar tegen de ander. Mijn grens is in ieder geval echt bereikt, ik ben er gewoon misselijk van en het vreet aan me. 

Cleasje schreef op 21-10-2021 om 21:58:

Dank voor jullie lieve reacties. Man zegt dat hij de affaire gestopt heeft, maar dat heb ik al vaker gehoord en achteraf blijkt er toch steeds weer contact te zijn waar ik puur toevallig achter kom. Ik vertrouw hem nu echt niet meer. De eerste keer dacht ik nog dat het misschien een tijdje zou duren voor dat hij haar los kon laten. Hoe vaak zijn jullie mannen teruggevallen met dezelfde dame en hoe kwamen jullie er achter, waar moet ik op letten, waar moet ik zoeken. Hoe gaan jullie kinderen er mee om. Die van ons weten van de affaire en we hebben gezegd dat we er samen hard aan gingen werken om er samen uit te komen. Ze waren heel boos op hun vader en als ze er achter komen het weer gebeurd is denk ik dat ze niets meer met hem te maken willen hebben.

Ik kwam er pas achter nadat mijn man de affaire had beëindigd. Hij had die zomer wel de scheiding in gang gezet, maar niet doorgezet en we hadden het juist weer heel fijn samen toen ik er 2,5 maand later achter kwam. Het ging via zijn werkmail, teams, interne chat en werktelefoon. Later gewoon via zijn privé telefoon, ik kon er toch niet in want hij had de code veranderd. Hij archiveerde zijn apps en zette die op dempen. Toen zag je niet of er gearchiveerde apps waren, daar moest je naar zoeken, maar nu is dit inmiddels aangepast. Ik vond zelfs een mailtje terug van een spelletje waarin zij hem uitdaagde. Het kan ver gaan.

Bij mij had al een belletje moeten gaan rinkelen toen hij zijn profielfoto van whatsapp (van ons samen) veranderde in een foto van hem alleen. Dat vond ik niet leuk, maar durfde er op de 1 of andere manier niet naar te vragen. Er kwam een andere code op zijn nieuwe telefoon en hij werd steeds afweziger, niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Wat voor hem ideaal was, was het wel of niet thuiswerken. Zijn bedrijf deed daar niet moeilijk over, je mocht naar kantoor als je een bepaalde functie had, maar ook thuiswerken. Hij vertelde naar kantoor te gaan en op kantoor vertelde hij thuis te werken. Ik vraag me soms af hoeveel mensen op deze manier volledig vrij spel gekregen hebben een affaire te beginnen en in stand te houden… Hij heeft het tussentijds zelf 1x gestopt, maar ging er vervolgens toch weer mee door, iets met een vicieuze cirkel. Uiteindelijk stopte hij er helemaal mee toen ik een ander huis aangeboden kreeg en hij besefte dat hij mij helemaal niet kwijt wilde. Zijn fysieke affaire duurde bijna 3 maanden, maar ze draaiden al veel langer om elkaar heen. Bij elkaar heeft het contact zo’n 7 maanden geduurd.

2,5 maand na zijn affaire kwam ik erachter. Hij had toen ook ‘vriendschappelijk’ app-contact met een andere vrouw. Hij voelde er niks bij en vond haar niet aantrekkelijk, maar zo begon zijn 1e affaire ook dus wie weet waar het toe geleid zou hebben als ik er niet achter was gekomen. Hij is heel hard met zichzelf aan de slag gegaan, heeft zichzelf weer teruggevonden en wil mij nooit meer kwijt. We weten waar we op moeten letten, hij vooral. Communicatie is de sleutel. Het sloeg toch nergens op dat ik niet durfde te vragen waarom hij die foto veranderd had? Of wat de code van zijn nieuwe telefoon was? Ik vraag nu alles, al is hij daar niet altijd even blij mee 😅

Ik heb zowel de locatie van zijn privé- als werktelefoon op de mijne staan. Hij gaat nergens meer naartoe zonder dat ik het weet. Dat heeft hij zelf meteen zo geregeld, om hem te vertrouwen. Ik kan in zijn mail en telefoon. Allemaal schijnveiligheid. Via zijn werk kan hij doen en laten wat hij wil. Echter, ik denk nu wel dat ik het door zou hebben. Ik kan zien wanneer hij liegt en mijn intuïtie zit er (helaas) nooit naast. Hij neemt binnenkort een nieuw nummer, zowel privé als op werk. Na onze laatste aanvaring mag ik al zijn specificaties bekijken, mocht ik dat willen. Het idee dat ik het kan, is hopelijk al genoeg.

Onze kinderen zijn 9 en 6. Te jong om hen met dit onderwerp te confronteren. Wel weten ze dat het even niet zo goed ging, maar dat we heel veel van elkaar houden en dat zien ze gelukkig ook. 

Claesje, die van mij dacht van zijn Truus te houden. Wilde er een toekomst mee opbouwen. Zette mij als oud vuil aan de kant. Tot het gras niet groener bleek en ik alleen op vakantie ging met onze kinderen om daarna mijn eigen huis te betrekken.
Het was een zoektocht naar zichzelf. Zij gaf hem waardering en een gevoel over zichzelf dat hij al heel lang niet gevoeld had. Dat ging alleen heel snel ook weer weg. Toch bleef hij naar haar terug gaan in de hoop dat gevoel te voelen. Tevergeefs. Hij bleek ernstig depressief en ver van zichzelf af te staan. De psycholoog twijfelde zelfs aan een persoonlijkheidsstoornis. Daar schrok hij erg van. Nu zijn we een jaar verder en gelukkig is daar geen sprake van. Wel van bepaalde patronen en schema’s door zijn jeugd. Daar heeft hij nog altijd therapie voor. Ik zie echt mijn eigen man weer, de verbeterde versie zelfs, maar het vertrouwen is fragiel.

Anna Cara schreef op 22-10-2021 om 08:27:

[..]

Feetje: wil hij dan haar naast jou aanhouden? Heb je hem dat gevraagd? En mag jij dan ook punikken met een ander? Wil hij jou wél delen? Niet dat je daar accoord mee moet gaan of dat jij ook van bil moet gaan, zeker niet. Gewoon kijken hoe je man tegen monogamie aankijkt. En om hem wakker te schudden.

Ik hield mijn man een keer een spiegel voor. Hoe zou jij het vinden als ik geil ga lopen doen met buurman X? Dat ik álles wat jij hebt gedaan met Truus, met hem zou gaan doen? Dat jij erachter komt dat ik x jaar met hem seks heb en jij wil dat ik nul contact met hem heb vanaf nu. Hoe vind je het als ik je nu zeg dat ik die buurman (laten we hem Jan noemen), buurman Jan niet kan weerstaan. Hij stuurt zulke geile appjes, ik vind dat zó spannend. En wil hem dan neuken. Ga stiekem in gesprek via een geheime app. Ja dan lieg ik lekker weer gewoon naar jou. Wat maakt het uit, hij is alleen maar sex. No big deal. Toch?

Eens kijken wat je man zegt.... 😉?


Feetje precies dit! Heb ik ook bij de mijne gedaan en het werkte wel. Hij zou gek worden, al oppert hij het soms ook weleens zodat hij zich minder schuldig zou voelen. Zo werkt het niet. 

Alleen jij kan je grenzen aangeven. Tot hier en niet verder. Jij voelt wanneer het genoeg is. Ik heb hier aangegeven, nog een leugen die uitkomt en het is klaar. Of dat nou nu of over een jaar is, ik accepteer geen leugens en geheimen meer. 

Hoi alle, wat lees ik veel verdriet en onrust... mijn hart huilt als ik dit allemaal lees. 

Feetje, ik denk dat het erg belangrijk is om nu uit te gaan stralen en echt in te gaan voelen wanneer voor jou de grens bereikt is. En daar bedoel ik mee, wat wil je nu echt?

Het leven is zo gigantisch kort. Als jou man niet van andere vrouwen af kan blijven en dit keer op keer blijft bewijzen en loze beloftes maakt, waar moet je dan nog aan werken?

Wij hebben hier veel keukentafel gesprekken gehad en ik straal dat ook duidelijk uit. 
Één keer appe, contact zoeken, chatten of alles wat maar duid op vrouwelijke spanning opzoeken is finito, basta, klaar. 
Geen ruzie, geen gepraat en uitleg.
Einde.

Het klinkt kei en kei hard, maar dit kan toch niet. Of je moet duidelijke afspraken in partnerruil kunnen maken. Maar dat is een compleet ander pad.
Wat ik ervaren heb is het vooral het weg willen van zichzelf, duidelijk ontevreden zijn met zichzelf en daar vanaf willen, mijn man kan deze onvrede nog af en toe hebben maar taalt niet naar andere vrouwen. 
Ik geloof hem op dit moment echt. En zoals hij weet mag hij het doen, hij is een vrij mens. Maar hij weet de uitgang.

Ik heb echt met je te doen.

Hoe onze kinderen er mee om gaan? Ze zijn nu 10 en 12, het is een jaar geleden. Ik heb mijn man direct de deur uit gekickt, dus voor hun veranderde een veilige thuisbasis direct in 4 dagen bij mama en 3 dagen naar papa. Ze hebben het echt super snel opgepakt. En we hebben alles eerlijk uitgelegd. Dat moest wel, want ik had echt boze buien waarbij ik huilde, schreeuwde etc. Toen we weer gingen "daten" hebben wij dat ook met ze besproken. Ze weten dat papa jaren geleden sex heeft gehad met Truus 1 en hij verliefd is geweest op Truus 2. Helaas is Truus 2 dus een buuf en kwam hier over de vloer. Ik heb ze gezegd dat ik ze niets ga verbieden maar dat ze alle vrijheid hebben om haar te ontlopen, negeren en boos op haar te zijn. Zo kwam het dus dat zoonlief de eerste week na het uitkomen in de klas vertelde dat hij verdrietig was. Waarom? Zijn papa was verliefd geworden op de mama van ... (klasgenootje). Hele moedermaffia begon te appen, bellen, langs te komen etc. Was geen ontkennen meer aan, maar zij blijft ontkennen dat ze een rol heeft gespeeld in het klappen van mijn huwelijk. 

Voor hier is het  ook echt: als ik er nog een keer achter kom, kan hij gaan. Zonder uitleg en verhitte ruzie. Dan is het klaar, over en uit. 

Cleasje

Cleasje

22-10-2021 om 10:14

Miss begrijp ik goed dat jij deze harde grens hebt getrokken na het uitkomen van de eerste keer. Ik ben al met mijn grens gaan schuiven naar de 1e-2e-3e etc.terugval in de affaire vrees ik. Iedere keer zegt hij dat hij gestopt is, het echt niet meer wil, met mij wil doorgaan en dan toch. Ik heb me echt begripvol op gesteld, gezegd dat ik begrijp dat verliefdheid niet zo maar weg is. Gevraagd of hij nog wel eens aan haar denkt, het er moeilijk mee heeft, dingen mist in onze relatie en of hij als hij haar zou zien het me wil laten weten zodat we er over konden praten.  Alle antwoorden waren, nee, nee echt niet, ik hou van jou, we zijn in balans, ik voel met gewaardeerd en als ik haar zie dan vertel ik het je ... (later bleek dat in die periode de affaire gewoon nog doorliep, weer even gestopt was en daarna weer opgepakt werd). Zij heeft geen partner en is dolverliefd op hem. 

Hoe kan dit als je niet knetter verliefd op iemand bent. Hij weet het zelf ook niet zegt hij, is misschien verliefd maar zeg later weer van niet.  Zeg nu (weer) echt definitief gekozen voor mij...We kunnen makkelijk uit elkaar qua financien, ik heb een goedlopend bedrijf, en kan mezelf prima onderhouden zonder zijn bijdrage, zelfs zonder kinderalimentatie. Waarom maar door blijven gaan en al die risico's blijven nemen, het antwoord kan toch niet anders zijn dan dat hij echt heel gek op haar is en geen keuze durft te maken. Of wacht hij om mij keuze om niet zelf te hoeven beslissen....

Cleasje

Cleasje

22-10-2021 om 13:28

sorry voor mijn slordigheid qua spelling. Lastig op telefoon. Mamame bewondering voor jouw kracht, je verdriet en dan ook nog de buitenwacht moeten managen. Jouw man mag zijn handen dichtknijpen met je, geldt trouwens voor alle dames hier. Beseffen ze wel hoe groot ons hart is. 

Claesje, jouw verhaal lijkt precies mijn verhaal. Steeds zeggen dat hij ermee stopt maar later kom ik tot de ontdekking dat dat niet zo is. Ook die vragen gesteld of en wat hij eventueel mist in onze relatie. Helemaal niets, hij draagt me op handen, echt waar. Ik heb ook gevraagd waarom hij steeds terug naar haar gaat en toen zei hij “voor fun en sex”. Hij vindt mij nog steeds aantrekkelijk en tussen de lakens is het nog steeds fijn maar spannend is het na 30 jaar huwelijk niet echt meer natuurlijk. Dat zeg ik hoor…hij niet, ik denk dat hij dat niet durft 

Op dit moment heeft hij haar al even niet gezien en daarom maak ik me zorgen vanwege dat contact dat er weer is. Ik weet dat hij haar moeilijk kan weerstaan en truus is heel opdringerig. 

Cleasje

Cleasje

22-10-2021 om 16:19

pff Feetje, idd hetzelfde verhaal. Ook hier al een zeer lang huwelijk. Natuurlijk is de lust dan anders maar ook daar zelfs samen actie op ondernomen middels het uitspreken van wat vind jij spannend inclusief uitvoer. Fun en sex, die zal ik hier eens voorleggen. Maar zoveel op het spel zetten om je eigen leven wat spanning te geven…. dan is het wel duidelijk dat wij te veel ruimte geven in onze grenzen. 

Anna Cara, heb hem natuurlijk al weleens een spiegel voorgehouden. Wat zou jij doen als ik…. Hij zegt dan dat hij er niet aan moet denken. Nou ik ook niet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.