Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


@mamame ja tuurlijk staat ons verhaal los van haar vertrek maar het geeft mij lucht dat ze weg is... wat is daar hypocriet aan? Want zoals eerder gezegd wilde ik dit vieren dus begrijp niet zo goed de hypocriet factor 

Haaika schreef op 05-07-2022 om 13:45:

[..]

Waarom niet? Je kiest er toch samen voor om samen verder te gaan? De relatie te verbeteren met uiteindelijk vergiffenis? Daarbij hoort ook samen dat gedeelte afsluiten. Juist een gelegenheid om dat samen te doen. Toch?

Maar afsluiten doe je niet door lelijk te praten over Truus met je man. Dat is je goed voelen over de rug van een ander. Tuurlijk, als hier Truus zou oplossen in lucht zou ik heel blij zijn, maar mijn man zal dat echt niet met mij gaan vieren. Die zou enkel zeggen: weer een hobbel minder in ons proces (omdat ik iedere keer als ik haar zie over de flos ben). 

"maar ik denk dat degene die nog getrouwd zijn mijn mening meer snappen dan degene die gescheiden zijn zoals jezelf aangeeft te zijn..."

En dat is wederom een aanname en daarna nog eentje in dezelfde zin. En dat geeft aan dat je het echt niet begrijpt. Je weet namelijk helemaal niet of ik je niet begrijp, of ik niet nog jaren gebleven ben, om iets anders gescheiden ben enz. Ik heb 2x gezegd dat ik de opluchting begrijp, maar het vieren en duiveltje erg ongepast vond. 
Je echtgenoot was net zo fout zo niet nog fouter dan mevrouw en hem neem je mee om te vieren. I rest my case.

Mag haar man niet blij zijn dat hij haar nu in ieder geval niet meer tegen het lijf hoeft te lopen? En dat zijn vrouw daarom nu ook meer rust heeft? Of moet ie het soms jammer vinden dat ze is vertrokken? 

ToSweet1989 schreef op 05-07-2022 om 15:11:

@mom40 ja ik vind het ook heel sneu voor haar... waarom richten jullie niet een nieuw forum op waarin we het gaan hebben hoe sneu het is voor de truus in het verhaal.... 

Denk dat je nog heel boos bent op Truus als ik dit zo lees. En begrijpelijk! Maar wat iedereen hier een beetje probeert te zeggen (denk ik), is dat het niet oke is als jij en je man verwikkeld raken in een gevoel van: als we haar maar beiden een *** vinden, hebben we een pact. 

Het doet dan waarschijnlijk minder zeer als je naar je man kijkt, want de vrouw die je spreekwoordelijk wel kan vermoorden vind je man nu ook echt een ****. Maar echt, het lost niets op tussen jullie. 

Mamame schreef op 05-07-2022 om 15:15:

[..]

Maar afsluiten doe je niet door lelijk te praten over Truus met je man. Dat is je goed voelen over de rug van een ander. Tuurlijk, als hier Truus zou oplossen in lucht zou ik heel blij zijn, maar mijn man zal dat echt niet met mij gaan vieren. Die zou enkel zeggen: weer een hobbel minder in ons proces (omdat ik iedere keer als ik haar zie over de flos ben).

Maar ik heb toch nergens gezegd dat het gerechtvaardigd is om de bij-vrouw zwart te maken, sàmen met man? 

Tosweet hoelang is de ontrouw nu geleden?

Max88 schreef op 05-07-2022 om 15:18:

"maar ik denk dat degene die nog getrouwd zijn mijn mening meer snappen dan degene die gescheiden zijn zoals jezelf aangeeft te zijn..."

En dat is wederom een aanname en daarna nog eentje in dezelfde zin. En dat geeft aan dat je het echt niet begrijpt. Je weet namelijk helemaal niet of ik je niet begrijp, of ik niet nog jaren gebleven ben, om iets anders gescheiden ben enz. Ik heb 2x gezegd dat ik de opluchting begrijp, maar het vieren en duiveltje erg ongepast vond.
Je echtgenoot was net zo fout zo niet nog fouter dan mevrouw en hem neem je mee om te vieren. I rest my case.

Ook ik ben gescheiden geweest. Ja, het feit dat mijn man aandacht zocht bij een andere vrouw was de druppel. Na een jarenlang slecht huwelijk. Maar wij zijn later toch weer bij elkaar gekomen (de meesten weten dat hier wel haha). Ja, het deed en doet pijn dat we er niet uit konden komen zonder zijn vreemdgaan. En ja, Truus komt er hier echt niet meer in (was 2x een bekende). Maar onze problemen lagen echt op een ander level. 

Haaika schreef op 05-07-2022 om 15:19:

Mag haar man niet blij zijn dat hij haar nu in ieder geval niet meer tegen het lijf hoeft te lopen? En dat zijn vrouw daarom nu ook meer rust heeft? Of moet ie het soms jammer vinden dat ze is vertrokken?

Nee, het had geen issue moeten zijn, dat ten eerste en nogmaals, ik snap de opluchting maar dat is niet waar ik over val🙈 , wat ik bedoel is het spreekwoordelijke dansen op iemands graf met name samen met de 50% die er deel van uitmaakte.

Het feit alleen al dat je haar truus en troela noemt.
Hoe noem je je man na zijn ontrouw? Schatje, liefje?

Ik heb helemaal geen medelijden met haar, maar zeker ook niet met je man.

@miss1984 2 jaar geleden wist ik nog van niets... daarna 6 maanden uit elkaar gegaan en sinds ruim een jaar man weer terug thuis

@mom40 truus of troela zo noemen we de dames nou eenmaal... en wat maakt het uit... ik  ik vind het persoonlijk nog wel lieve verwoording voor vrouwen die bewust bezig zijn een huwelijk kapot te maken, en ja ik weet het manlief doet daar zeker ook aan mee

@ mamame en max nogmaals we hebben haar niet zwart zitten maken sterker nog het gaat niet eens meer over haar.. ik wilde hier gewoon mijn blijdschap uiten dat ze weg op de zaak is...  
Meer heb ik niet te melden vind het jammer dat het zo een discussie moet worden op een forum waar ik anderhalf jaar geleden gelukkig wel mijn ei kwijt kon... 

ToSweet, je komt wat verongelijkt over maar wees blij dat je dit hier meemaakt ipv IRL. Zoals je hier een paar kritische reacties ontving over het uitgebreid vieren, dat kan je ook op je bord komen via whatsapp of tijdens de lunch met collega’s. Leer ervan en sta er bij stil hoe dit bij anderen over komt ipv terug schoppen want je reactie op 5 juli waarin je forrumers bedankte voor hun support omdat zij begrepen hoe het is echt bedrogen te zijn, vond ik wat sneu. Dus wie een andere kijk er op heeft, herkent het gevoel van verdriet en eenzaamheid niet.
Je baalt ervan, maar het is ook goed; het voorkomt dat je gedoe krijgt met vrienden of collega’s.

MRI

MRI

05-07-2022 om 17:21

Flanagan schreef op 05-07-2022 om 16:26:

ToSweet, je komt wat verongelijkt over maar wees blij dat je dit hier meemaakt ipv IRL. Zoals je hier een paar kritische reacties ontving over het uitgebreid vieren, dat kan je ook op je bord komen via whatsapp of tijdens de lunch met collega’s. Leer ervan en sta er bij stil hoe dit bij anderen over komt ipv terug schoppen want je reactie op 5 juli waarin je forrumers bedankte voor hun support omdat zij begrepen hoe het is echt bedrogen te zijn, vond ik wat sneu. Dus wie een andere kijk er op heeft, herkent het gevoel van verdriet en eenzaamheid niet.
Je baalt ervan, maar het is ook goed; het voorkomt dat je gedoe krijgt met vrienden of collega’s.

Hoe bedoel je het vetgedrukte? als woorden van tosweet of is het wat jij vindt?

@flanagan ik bedoel ermee dat degene die bedrogen zijn, maar wel doorgaan met hun relatie en ook last hebben van een truus die nog in beeld is dat die snappen dat ik het als een etentje zag om wat te vieren...
En dat las ik in sommige reacties ook terug die herkenning... en thanks voor het weerwoord alleen IRL zijn tot nu toe de reacties zoals ik me ook hier voorgesteld had... blij voor mij dat de truus uit beeld is... 

Anna Cara

Anna Cara

05-07-2022 om 17:55 Topicstarter

Beste allemaal, ik vind het bizar dat een aantal zo druk bezig zijn gegaan met tja met wat: je gelijk halen? Aanval en verdediging? Dit hoort wat mij betreft niet in dit draadje thuis. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.