Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


begrijp ik ook wel idd anna
Ik heb echt alle fotoos gewist die in die 4 maanden gemaakt zijn van ons omdat ik niet meer naar die fotoos wilde kijken want je ziet 2 lachende gezichten maar ondertussen was truus in zijn leven. Dus ik begrijp zeker wel dat de tijdsduur toch wel heel erg meespeelt kwa trauma en verwerking ook al is de pijn en t verdriet wel evenveel. 
En t feit dat je haar kent is ook echt misselijkmakend! Wat een trut! Weet je ik had wel door dat er iets mis was maar ik wist niet wat natuurlijk en ik verwachtte van alles maar niet dat er een andere vrouw was, ik merkte wel dat hij vreemd deed, heb dat ook vaak gezegd, ook heeft hij mij een paar keer gezegd kom ik moet je iets zeggen en dan ging ik tegenover hem zitten maar kreeg hij t blijkbaar niet eruit en verzon hij iets totaal onbenulligs, ook kon hij echt gemene dingen zeggen, ik voelde t wel maar vreemdgaan is nooit in me opgekomen. En ons seksleven was ook gwn top, we gingen op date, we lachtte samen... gek is dat he

Bedenk dat mensen ook verliefd kunnen zijn of kunnen houden van meerdere personen. Zeker als er sprake is van een langdurige affaire komt daar echt wel wat bij kijken. In die zin vind ik het echt wel een enorm verschil of iemand een keer dronken staat te zoenen in de kroeg. Of online bezig is (wat massa's mensen doen, vergis je niet). Een dubbelleven of langdurige affaire is echt een ander verhaal en zegt dus wel degelijk wat over de betreffende man (qua karakter en persoonlijkheid). Dat je bewust met je volle verstand iemand kan voorliegen. 

Verder heeft je partner natuurlijk alleen een verantwoordelijkheid richting jou. De andere vrouw (of man) verder niet. Die heeft niets met jou te maken. Mensen richten vaak alle gevoel of boosheid op die persoon als "de schuldige". Maar uiteindelijk is de verantwoordelijkheid volledig bij de eigen partner. 

Izza schreef op 29-05-2023 om 18:40:

Bedenk dat mensen ook verliefd kunnen zijn of kunnen houden van meerdere personen. Zeker als er sprake is van een langdurige affaire komt daar echt wel wat bij kijken. In die zin vind ik het echt wel een enorm verschil of iemand een keer dronken staat te zoenen in de kroeg. Of online bezig is (wat massa's mensen doen, vergis je niet). Een dubbelleven of langdurige affaire is echt een ander verhaal en zegt dus wel degelijk wat over de betreffende man (qua karakter en persoonlijkheid). Dat je bewust met je volle verstand iemand kan voorliegen.

Verder heeft je partner natuurlijk alleen een verantwoordelijkheid richting jou. De andere vrouw (of man) verder niet. Die heeft niets met jou te maken. Mensen richten vaak alle gevoel of boosheid op die persoon als "de schuldige". Maar uiteindelijk is de verantwoordelijkheid volledig bij de eigen partner.

Klopt de verantwoordelijkheid ligt idd bij de persoon die vreemd gaat maar in gevallen waarbij degene waar hij of zij mee vreemdgaat een vriend of vriendin is of igg een bekende die dus weet heeft dat de vreemdganger bezet is vind ik dat beiden dan schuldig zijn. En ja je kan wel verliefd zijn op 2 personen maar als er monogamie is afgesproken zal t bij verliefdheid moeten blijven en blijf je verder af van die persoon waar je een crush op hebt klaar of je gaat scheiden en verder met je crush.

Ik ben het zeker met je eens dat de zaken bij een bekende anders liggen. Maar dan nog is alleen de partner verantwoordelijk. Die zit immers in de relatie en heeft afspraken gemaakt de ander niet. Die zou ik overigens ook niet meer hoeven zien. Maar de partner is hier toch echt de persoon die de fout is ingegaan. En bij een langdurige affaire zou het voor mij klaar zijn. Tenzij je samen besluit de relatie te openen (dat voorbeeld ken ik ook). 

Izza schreef op 29-05-2023 om 23:20:

Ik ben het zeker met je eens dat de zaken bij een bekende anders liggen. Maar dan nog is alleen de partner verantwoordelijk. Die zit immers in de relatie en heeft afspraken gfmaa

Natuurlijk is de vreemdganger de meest verantwoordelijke, maar hoe dan ook, als de 3e partij willens en wetens een relatie mede de vernieling in helpt,  ben je in mijn ogen mede-schuldig en een enorme droevige kneus.

MRI

MRI

30-05-2023 om 00:06

Max88 schreef op 29-05-2023 om 23:25:

[..]

Natuurlijk is de vreemdganger de meest verantwoordelijke, maar hoe dan ook, als de 3e partij willens en wetens een relatie mede de vernieling in helpt, ben je in mijn ogen mede-schuldig en een enorme droevige kneus.

nou ik vind je dan vooral droevig omdat je niet het inzicht hebt dat de vreemdganger geen leuk persoon is en jou ook zo kan bedriegen. 

Maar ik ben het 'for arguments sake'  ook met Izza eens: als je de volledige verantwoordelijkheid voor het vreemdgaan bij de eigen partner legt, loop je niet de kans de boosheid weg te kanaliseren naar een partij die niets met jou te maken heeft teneinde maar door te kunnen gaan met degene die jou zo naar behandelde. 

Natuurlijk zijn vriendinnen/ zussen en zo een partij die ook jou verantwoording verschuldigd zijn imho.

truus hier was totaal geen bekende, geen vriendin, niets, woont zelfs in een ander land, spreekt een andere taal etc maar ze wist wel van mijn bestaan, mijn man had haar wijsgemaakt dat we uit mekaar waren maar nog wel samen woonde en we gingen ook nog samen op vakantie... heb ook berichten gezien waarin zij tijdens hun relatie of wat t ook was een aantal keren vraagt aan hem hoe t nu zit tussen hem en mij. Ze vroeg hem ook of hij nog sliep met mij en hij antwoorde met ja. Dan is ze mss geen bekende maar ze wist heel goed wat er speelde en dan vind ik ook dat je echt heel laag bent. Ze wist heel goed wat er aan de hand was en toch ging ze met hem door. Dan ben je echt niet 100%, in mijn ogen afval. Maar goed idd uiteindelijk is mijn man natuurlijk de grote boosdoener in dit verhaal.

Izza schreef op 29-05-2023 om 23:20:

Ik ben het zeker met je eens dat de zaken bij een bekende anders liggen. Maar dan nog is alleen de partner verantwoordelijk. Die zit immers in de relatie en heeft afspraken gemaakt de ander niet. Die zou ik overigens ook niet meer hoeven zien. Maar de partner is hier toch echt de persoon die de fout is ingegaan. En bij een langdurige affaire zou het voor mij klaar zijn. Tenzij je samen besluit de relatie te openen (dat voorbeeld ken ik ook).

Het een sluit het andere niet uit natuurlijk. Je kunt prima boos zijn op beide. De verantwoordelijkheid in de relatie ligt echter bij je partner, al vind ik wel wat van mensen die achter iemand aan gaan die in een relatie zit. Dan vind ik je een beetje sneu. 

Ik kom met jullie delen dat wij vandaag 25 jaar getrouwd zijn! Ik kan er nog steeds emotioneel van worden dat we dat gehaald hebben, na alles wat er gebeurd is… 
We gaan het vieren met een ‘second honeymoon’ waarin we o.a. een stukje van onze oorspronkelijke huwelijksreis overdoen. Heel veel zin in!

Pennestreek schreef op 30-05-2023 om 10:12:

Ik kom met jullie delen dat wij vandaag 25 jaar getrouwd zijn! Ik kan er nog steeds emotioneel van worden dat we dat gehaald hebben, na alles wat er gebeurd is…
We gaan het vieren met een ‘second honeymoon’ waarin we o.a. een stukje van onze oorspronkelijke huwelijksreis overdoen. Heel veel zin in!

Mooi❤️

Hier was degene met wie man een relatie had ook een vriendin. Een collega van man die een heel heftige periode achter de rug had met haar eigen scheiding waarin wij haar en haar kinderen vaak opvingen, mee namen op uitjes en ik (ja, ik met mijn veel te grote hart en teveel vertrouwen) heb haar zelfs uitgenodigd bij het kerstdiner. Waar man en zij niet van elkaar af konden blijven in de keuken. Waar ik met mijn rug naar toe zat, dus ik zag het niet, maar de kinderen zagen het wel. How low can you go??
Ik heb nadat man en ik het weer bijgelegd hadden wel een uitgebreide excuusbrief van haar gekregen. Zij voelde zich dus ook (terecht!) schuldig.

Natuurlijk is je partner diegene die verantwoording af moet leggen. Maar als b.v. Truus ook op hoogte is van een vrouw dan kun je niet spreken dat diegene geen enkele verantwoording draagt. Is mijn mening dan.
 Mag toch op beide boos zijn. Alleen mijn man krijgt alles over zich heen.
 
Ik heb naar mijn man ook benoemd. Jij hebt het die man van haar ook aangedaan. Die man wilde contact met mijn man. Ik zei..die man zit GVD in dezelfde positie als ik. Wij zijn bedonderd door jullie.
Kwam wel even binnen bij mijn man.

MRI

MRI

30-05-2023 om 10:39

Titiv schreef op 30-05-2023 om 09:56:

truus hier was totaal geen bekende, geen vriendin, niets, woont zelfs in een ander land, spreekt een andere taal etc maar ze wist wel van mijn bestaan, mijn man had haar wijsgemaakt dat we uit mekaar waren maar nog wel samen woonde en we gingen ook nog samen op vakantie... heb ook berichten gezien waarin zij tijdens hun relatie of wat t ook was een aantal keren vraagt aan hem hoe t nu zit tussen hem en mij. Ze vroeg hem ook of hij nog sliep met mij en hij antwoorde met ja. Dan is ze mss geen bekende maar ze wist heel goed wat er speelde en dan vind ik ook dat je echt heel laag bent. Ze wist heel goed wat er aan de hand was en toch ging ze met hem door. Dan ben je echt niet 100%, in mijn ogen afval. Maar goed idd uiteindelijk is mijn man natuurlijk de grote boosdoener in dit verhaal.

ja het is altijd een grote 'maar'... als in "tuurlijk is mijn man verantwoordelijk voor onze relatie, maar... (ik vind truus toch afval). " Nee stop iemand te haten die niets met jou te maken heeft ten bate van jouw huwelijk. Wat is dat toch dat vrouwen altijd verantwoordelijk worden gehouden voor het huwelijk van de ander? Die man is de enige die voor jullie relatie verantwoordelijk is. Dat het niet slim is om met zo'n vreemdgaande man te gaan omdat hij dubbel spel speelt een leugenaar is en jullie tegen elkaar uit kan spelen, is een ander verhaal. Maar dat geldt voor jou net zo goed.

MRI

MRI

30-05-2023 om 10:44

Peet52! schreef op 30-05-2023 om 10:21:

Natuurlijk is je partner diegene die verantwoording af moet leggen. Maar als b.v. Truus ook op hoogte is van een vrouw dan kun je niet spreken dat diegene geen enkele verantwoording draagt. Is mijn mening dan.
Mag toch op beide boos zijn. Alleen mijn man krijgt alles over zich heen.

Ik heb naar mijn man ook benoemd. Jij hebt het die man van haar ook aangedaan. Die man wilde contact met mijn man. Ik zei..die man zit GVD in dezelfde positie als ik. Wij zijn bedonderd door jullie.
Kwam wel even binnen bij mijn man.

Nee Truus is niet verantwoordelijk, ze is wel stom om met zo''n man te gaan. 

Dat dat nu pas binnenkwam bij je man verbaast me dan hogelijk, dat wist hij toch? Maar ook bij hem vind ik: hij is verantwoordelijk voor jullie huwelijk, niet dat van die andere man. Tenzij het zijn broer of vriend oid is.

MRI schreef op 30-05-2023 om 10:44:

[..]

Nee Truus is niet verantwoordelijk, ze is wel stom om met zo''n man te gaan.

Dat dat nu pas binnenkwam bij je man verbaast me dan hogelijk, dat wist hij toch? Maar ook bij hem vind ik: hij is verantwoordelijk voor jullie huwelijk, niet dat van die andere man. Tenzij het zijn broer of vriend oid is.

Ik schrijf toch ook dat dat mijn mening is!

Tuurlijk mag een ander er een andere mening op na houden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.