Relaties

Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.

LifeEvent!
18-08-2025 om 22:43
Elpisto schreef op 18-08-2025 om 20:45:
Hier inmiddels terug van vakantie en doordat mijn ex de sleutel ingeleverd had, dus voor het eerst in een paar maanden weer in een huis zonder vrouw.
Het is me redelijk goed bevallen, we gingen toch weer naar de camping waar ik 2 keer achter de affaires kwam. Maar geen vervelende gevoelens over gehad.
Wat me wel verbaasd, en noem me dan hardleers, is dat het "riedeltje" weer opnieuw begint. En daar snap ik werkelijk helemaal niks van. Ik heb haar geholpen met die vervelende ex ( die van de affaire) waar zelfs aangifte tegen gedaan is, ik heb het contact tussen haar en haar ouders hersteld omdat ze me daar zowat voor gesmeekt had en ik heb 2 week lang elke dag in haar woning staan te verbouwen, zodat ze er zsm in kon. En wat er gebeurd is tijdens de vakantie, geen idee. Maar het zwartmaken is eigenlijk direct weer begonnen.
Richting anderen maakt me dat niet zoveel uit: iedereen die haar kent en ons kent, weet hoe het verhaal zit en haalt zijn schouders erover op. Maar ook het gedoe richting de kinderen is weer begonnen. En daar snap ik werkelijk helemaal niks van...
Dit houd dus blijkbaar nooit meer op. Lekker vooruitzicht.
Hoe vonden de kinderen het om nu zonder hun moeder op vakantie te zijn nb op dezelfde camping waar jullie eerder met het gezin zijn geweest?
Mijn kids vonden het leuk toen alleen met hun vader op vakantie maar ze voelden zich incompleet, misten mij en wilden elke dag bellen veel foto's en filmpjes, gaven een rondleiding door het huis etc terwijl ze tijdens onze relatie ook weekendjes weg gingen met hem.
Ze heeft dus al weer een nieuwe vriend? En dan toch jou zwart maken. Ouderparentificatie is schadelijk.
En jij een voorzichtige date? 😃

Elpisto
19-08-2025 om 09:43
LifeEvent! schreef op 18-08-2025 om 22:43:
[..]
Hoe vonden de kinderen het om nu zonder hun moeder op vakantie te zijn nb op dezelfde camping waar jullie eerder met het gezin zijn geweest?
Mijn kids vonden het leuk toen alleen met hun vader op vakantie maar ze voelden zich incompleet, misten mij en wilden elke dag bellen veel foto's en filmpjes, gaven een rondleiding door het huis etc terwijl ze tijdens onze relatie ook weekendjes weg gingen met hem.
Ze heeft dus al weer een nieuwe vriend? En dan toch jou zwart maken. Ouderparentificatie is schadelijk.
En jij een voorzichtige date? 😃
Ze hebben een heerlijke vakantie gehad. En ik heb ze niet 1 keer horen zeggen we missen mama. Ik denk dat dat ook wel iets zegt over hoe de kinderen zich hier in voelen. De meiden beginnen ook steeds meer te delen over wat ze van bepaalde dingen vinden. Gaat me aan het hart.
Ik heb begrepen dat er idd weer een nieuwe vriend is, het fijne weet ik er niet van. Ik heb voor het eerst een aantal dates gehad, maar blijf dat mooi rustig aan doen. Ik vind het wel even goed zo.

Izza
19-08-2025 om 11:22
Kinderen zullen hun ouders altijd missen. Ze zijn loyaal aan beiden. Maar ze zullen het gedrag van hun moeder ook opmerken en moeten daar de komende jaren op eigen wijze mee om leren gaan. Jouw ex zit nog vol afgunst en dacht misschien nog een kans te maken. Ik zou naar haar of je kinderen niets vertellen over dates of contacten. Anders komt het via de kinderen bij haar terecht. In je huidige situatie zou ik trouwens niet gaan daten. Zorg eerst dat jijzelf weer je leven op orde krijgt en gaat wennen aan alles wat er is gebeurd.

Persephone
19-08-2025 om 14:36
Izza schreef op 19-08-2025 om 11:22:
In je huidige situatie zou ik trouwens niet gaan daten. Zorg eerst dat jijzelf weer je leven op orde krijgt en gaat wennen aan alles wat er is gebeurd.
Och, met wat casual daten is niet heel veel mis, toch? Elpisto hoeft niet gelijk naar het altaar te rennen he. Met daten waar de kinderen geen last van hebben en ook geen weet van hebben, is niet zoveel mis. Een serieuze relatie beginnen waarbij de kinderen moeten wennen aan een nieuwe vrouw bij papa, dat is een ander verhaal. Daar zou ik ook nog een heeeeeeeele poos mee wachten, maar af en toe eens uit eten met een leuke vrouw lijkt me niet zo'n probleem.

Elpisto
19-08-2025 om 15:09
Izza schreef op 19-08-2025 om 11:22:
Kinderen zullen hun ouders altijd missen. Ze zijn loyaal aan beiden. Maar ze zullen het gedrag van hun moeder ook opmerken en moeten daar de komende jaren op eigen wijze mee om leren gaan. Jouw ex zit nog vol afgunst en dacht misschien nog een kans te maken. Ik zou naar haar of je kinderen niets vertellen over dates of contacten. Anders komt het via de kinderen bij haar terecht. In je huidige situatie zou ik trouwens niet gaan daten. Zorg eerst dat jijzelf weer je leven op orde krijgt en gaat wennen aan alles wat er is gebeurd.
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ze nog dacht een kans te maken, want immers had ze zelf alweer een nieuwe vriend voordat ik aan het daten sloeg. Wat het dan wel is, kan ik je niet vertellen. Wat er dan in de afgelopen 3/4 week veranderd is. Maar goed.
Ik hou idd het daten gewoon bij mijn kids en ex weg. Tuurlijk doe ik dat. Overigens heb ik voor zover ik alles op orde kan hebben, alles op orde. Behalve dan een ex vrouw die af en toe vervelend blijft doen. Dat is niet iets wat op korte termijn gaat veranderen. Maar voor de rest heb ik alles op de rit, heeft alles een plek en ben ik, na ruim een jaar, juist qua gevoel wel toe aan daten. Ik heb daar expres zo lang mee gewacht.

Persephone
19-08-2025 om 15:15
Wat in ieder geval een patroon lijkt, Elpisto, is dat de zwartmakerij begint als je ex-vrouw een nieuwe vriend heeft. Alsof ze het nodig heeft om jou beroerd af te schilderen naast een andere man. Daar hoef jij vervolgens niks mee, dat is haar probleem - maar het is wel opvallend.

Persephone
19-08-2025 om 15:20
Elpisto schreef op 19-08-2025 om 15:09:
[..]
en ben ik, na ruim een jaar, juist qua gevoel wel toe aan daten. Ik heb daar expres zo lang mee gewacht.
😊
Een jaar is niet lang, hoor. Zoals ik al schreef zie ik weinig verkeerds aan wat casual daten, maar een jaar is echt niet lang. Toen ik nog aan het daten was, waren de mannen die pas een jaar gescheiden waren, de mannen die ik direct links liet liggen want die moesten echt nog even een poosje op zichzelf zijn en leren om alleen te leven.
Voor af en toe eens uit eten gaan is dat allemaal niet relevant, maar voor serieus daten wel.

Elpisto
19-08-2025 om 15:37
Persephone schreef op 19-08-2025 om 15:15:
Wat in ieder geval een patroon lijkt, Elpisto, is dat de zwartmakerij begint als je ex-vrouw een nieuwe vriend heeft. Alsof ze het nodig heeft om jou beroerd af te schilderen naast een andere man. Daar hoef jij vervolgens niks mee, dat is haar probleem - maar het is wel opvallend.
Ik hoef daar richting anderen idd niks mee. Boeit me ook niet zo heel veel. Maar de kids gaan er best gebukt onder en geven aan dat ze het echt niet kunnen waarderen, maar dat ze het niet tegen mama durven te zeggen.
En dat maakt het wel lastig, want ik kan het dus ook niet bespreekbaar maken. Dat heb ik wel eens geprobeerd en dan volgt er nog meer ellende. Maar idd, het lijkt alsof ze dat verhaal weer hoog moet houden voor zichzelf ofzo.
Ik zeg ook niet dat een jaar lang is, maar ik heb de boel gewoon prima op orde en voel in die zin ook echt dat ik wel in een positie ben dat daten er gewoon weer in zit. In principe ben ik al een jaar alleen. En dat gaat me meer dan prima af.
Ik ben ook in die zin niet zon typische " ik ben een vrouw nodig" man. Ik zie het allemaal wel. Ik heb in elk geval altijd mijn kids op de 1e plek staan en het feit dat ze nu zo richting mij zich openstellen, nu ze een beetje uit die situatie zijn van ex en die gekke ex van haar, gaat het tussen ons een stuk beter.

Persephone
19-08-2025 om 16:25
Dat jij je kinderen op nummer 1 hebt staan is mij volledig duidelijk hoor, Elpisto!
(En zo hoort het ook).

Izza
21-08-2025 om 22:42
Je date toch omdat je een vrouw wilt? In die zin heb je dat dus wel nodig. En geen verwijt. Maar wees daar eerlijk in. Verder geloof ik niet in een beetje los daten puur voor de gezelligheid. Mensen steken tijd en moeite in een date. Het is niet altijd leuk (afwijzingen, vervelende gesprekken, online ghosten etc). Dat doen ze omdat ze een partner zoeken. Waarom zou je als single vrouw zomaar wat gaan eten met een onbekende? Als ik gezelligheid wil kan dat ook met vrienden. En ik neem niet aan dat to op seksdate gaat. Dus daten met een doel.

Irtje
22-08-2025 om 08:11
Een andere vraag.
Ligt het aan mij of zijn de cijfers met betrekking op % vreemdgaan onjuist (en dus hoger dan officieel gemeten).
Overal waar ik om mij heen kijk zie en lees ik schrijnende verhalen over vreemdgaan en het valt mij op ook in mijn vrienden en kennissen kring.

Draver23
22-08-2025 om 10:40
De cijfers zijn (ik zou zeggen logischerwijze) in werkelijkheid hoger dan gemeten omdat een deel van de ondervraagden uit schaamte of een andere beweegreden niet eerlijk zal toegeven vreemdgaan te hebben meegemaakt (in welke hoedanigheid dan ook), terwijl niemand zal beweren dat hij/zij het wel heeft meegemaakt als dat in feite niet het geval is. Ook ik merk het steeds meer in mijn omgeving, ik denk dat het gewoon een symptoom is van deze tijd helaas.

LifeEvent!
22-08-2025 om 14:16
Draver23 schreef op 22-08-2025 om 10:40:
De cijfers zijn (ik zou zeggen logischerwijze) in werkelijkheid hoger dan gemeten omdat een deel van de ondervraagden uit schaamte of een andere beweegreden niet eerlijk zal toegeven vreemdgaan te hebben meegemaakt (in welke hoedanigheid dan ook), terwijl niemand zal beweren dat hij/zij het wel heeft meegemaakt als dat in feite niet het geval is. Ook ik merk het steeds meer in mijn omgeving, ik denk dat het gewoon een symptoom is van deze tijd helaas.
Idd egoïstisch gedrag zal steeds meer toenemen helaas (eeuwen geleden al voorspeld)

Izza
22-08-2025 om 15:52
Irtje schreef op 22-08-2025 om 08:11:
Een andere vraag.
Ligt het aan mij of zijn de cijfers met betrekking op % vreemdgaan onjuist (en dus hoger dan officieel gemeten).
Overal waar ik om mij heen kijk zie en lees ik schrijnende verhalen over vreemdgaan en het valt mij op ook in mijn vrienden en kennissen kring.
Ik las ooit dat 75% van de mensen het ooit mee zal maken in zijn leven. Mensen hebben meerdere relaties in hun leven. En vreemdgangers vallen ook eerder in herhaling.
Het is overigens echt van alle tijden. Vroeger konden vrouwen alleen geen kant op. En moesten ze het maar accepteren. Terwijl het voor mannen redelijk geaccepteerd was. Mensen zijn nu veel opener, er is sociale media waardoor je het eerder hoort. En mensen kunnen nu scheiden omdat dat geaccepteerd is en men minder afhankelijk is.

Omega
22-08-2025 om 16:05
LifeEvent! schreef op 22-08-2025 om 14:16:
[..]
Idd egoïstisch gedrag zal steeds meer toenemen helaas (eeuwen geleden al voorspeld)
Omg....