Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


M1985 schreef op 21-03-2024 om 15:43:

Bedankt voor alle eerlijke reacties . Het is heel dubbel allemaal. Echt nooit gedacht dat ik hier over zou nadenken .

Heb dit idd al een keer aan man voorgelegd, wat hij daar van zou vinden. Nou dat viel totaal verkeerd . Was geen gesprek onderwerp vond hij ,als we samen verder wilde.
Hij vond het belachelijk dat ik daar aan dacht . En zei dat we dan beter konden stoppen want hij wilde me niet delen. En dat hij graag de tijd terug zou willen draaien en niet in haar getrapt was zoveel spijt heeft hij. Maar ja hij was er toch echt zelf bij en ze dwong hem niet ...

Had je liever gehad dat hij zou zeggen: Oh oké, doe maar? 

M1985 schreef op 21-03-2024 om 15:43:

Bedankt voor alle eerlijke reacties . Het is heel dubbel allemaal. Echt nooit gedacht dat ik hier over zou nadenken .

Heb dit idd al een keer aan man voorgelegd, wat hij daar van zou vinden. Nou dat viel totaal verkeerd . Was geen gesprek onderwerp vond hij ,als we samen verder wilde.
Hij vond het belachelijk dat ik daar aan dacht . En zei dat we dan beter konden stoppen want hij wilde me niet delen. En dat hij graag de tijd terug zou willen draaien en niet in haar getrapt was zoveel spijt heeft hij. Maar ja hij was er toch echt zelf bij en ze dwong hem niet ...

Hij wil jou niet delen. Maar jij hebt hem wel moeten delen. Beetje dubbele moraal he? Uiteindelijk is het ook niet aan hem en wat hij wil. Jij gaat over je eigen lichaam en leven en niet hij. 

Hij is trouwens nergens ingetrapt... Maar heeft bewust keuzes gemaakt. 

Donna! schreef op 21-03-2024 om 15:52:

[..]

Wat gaat het jou opleveren? Ik keur echt niet goed wat hij heeft gedaan maar op dit punt snap ik zijn standpunt wel. Wat voor zin heeft het om verder te gaan als jij er zo in staat.

Daarom ook in het geheim doen. Ervaar een klein beetje wat hij heeft ervaren. Wat Izza hier eerder aangaf is dat er ongelijkheid in de relatie is ontstaan. Dus als M1985 die behoefte heeft wat ik helemaal snap ga voor kwaliteit en laat je verwennen al is het een body2body massage. Je hebt er recht op en niemand hoeft het ooit te weten.

Zijn jullie elkaars 1e seks partner? Dan kan ik me het helemaal voorstellen 

Mugs schreef op 21-03-2024 om 15:54:

[..]

Had je liever gehad dat hij zou zeggen: Oh oké, doe maar?

Vind dit eigenlijk wel een goeie vraag!

@M1985

Als je het enkel zou willen doen uit een soort van wraak, dan is dat geen goed plan. Of zou je het willen doen, onbewust misschien (?), omdat jullie bijv al heel lang samenzijn en je het ook een keer met een ander wil ervaren?

En wat iemand anders al schreef, flirten met anderen is niets mis mee, waarom zou je dat zonodig steeds uit de weg willen gaan? Flirten is geen vreemdgaan hè?

Ik vraag me af of je er zelf wel helemaal achterstaat het samen weer te proberen?

Dubbel
Ruud1971! schreef op 21-03-2024 om 16:27:

[..]

Daarom ook in het geheim doen. Ervaar een klein beetje wat hij heeft ervaren. Wat Izza hier eerder aangaf is dat er ongelijkheid in de relatie is ontstaan. Dus als M1985 die behoefte heeft wat ik helemaal snap ga voor kwaliteit en laat je verwennen al is het een body2body massage. Je hebt er recht op en niemand hoeft het ooit te weten.

Zijn jullie elkaars 1e seks partner? Dan kan ik me het helemaal voorstellen

Ik ben het eens met Izza, op dit punt heeft hij niets te willen maar dat betekent niet dat hij het moet accepteren en moet blijven. De keuze is aan TO. Als TO zijn vreemdgaan niet accepteert dan heeft ze ook de keuze om weg te gaan. Ik denk hij minder problemen heeft om uit elkaar te gaan dan TO, anders was ze allang weg. Mijn gevoel zegt dat het hier gaat om; jij hebt me pijn gedaan en ik wil dat ook bij jou doen. Ik vraag me oprecht af waarom ze bij hem blijf…

Stiekem doen lijkt me geen goed idee, zijn de problemen niet ontstaan door een affaire. Is dit niet waar zij moeite mee heeft, dat hij met een andere is gegaan? Zij wil nu hetzelfde doen? Nogmaals TO heeft een keuze, als hij niet accepteert, gewoon lekker doen en uit elkaar gaan! 

Hi M1985. Ik herken de gedachte. Als ik probeer na te gaan wat het bij mij was: geen verlangen naar een ander. Ook geen verlangen naar wraak. Ik denk dat het een verlangen was dat ze zou voelen hoe het voelt om bedrogen te worden als erkenning voor de pijn die ik ervan had. Misschien omdat dat mij extra gevoel van veiligheid zou geven dat dit nooit meer gebeurt.
Ik las eens: bij vreemdgaan ontstaat er geregeld meer schade na het vreemdgaan dan door het vreemdgaan. Elkaar beschadigen door de manier waarop met emoties wordt omgegaan. Het hield mij op een manier op de been: de drive om hier voor zover het gaat waardig mee om te gaan. Niet altijd gelukt 😁.

De reactie van jouw man lees ik wel als lichte trigger. Het is zijn goed recht jou niet te willen delen en het lijkt me ook de basis voor herstel. Maar het afdoen als ‘belachelijk’ ipv snappen dat er in jouw proces een reeks aan gedachten en gevoelens langskomt lijkt me belachelijk. 

Ik kan mij voorstellen dat het zou kunnen helpen om uit de dynamiek van de bedrieger en de bedrogene te komen. Het zou het schuldgevoel van de bedrieger kunnen verlichten maar ik begrijp dat de man van to dat niet zo ziet. Ik zou zo iets niet doen uit wraak maar om mij niet het 'sukkeltje' te voelen of moreel beter om dat ik zoiets niet gedaan heb, ik zou het puur doen om de boel weer gelijk te trekken. Ik heb (voor zover ik weet) niet in de situatie gezeten dus ik weet niet hoe ik in het echt zou reageren.

Ik denk dat als je je relatie écht nog een serieuze kans wilt geven, je ook niet de behoefte voelt ‘vreemd’ te willen gaan met een ander. Het staat er een beetje krom, maar ik ga er vanuit dat iedereen snapt wat ik bedoel 

En stel dat je het wel doet, wat hoop je dan wat het jou brengt? Dat man zich kut voelt? Oké, geeft je mss even een euforisch gevoel en dan? Mag je er nooit meer over praten, want jullie staan nu gelijk, zoiets? Dan opeens streep eronder en verder?  

Ik zie werkelijk nergens voordelen, enkel dat ik dan hoop dat je een geweldige superervaring met die ander hebt gehad, want ook dat is maar afwachten natuurlijk. Al zou dat dan mss weer smaken naar meer…..

M1985 schreef op 21-03-2024 om 08:42:

Een hele stome vraag misschien maar ik loop er al een tijdje mee . Ik heb sterk de drang om ook eens vreemd te gaan . Iets in mij zegt dat ik het dan makkelijker los kan gaan laten . Als ik er over na denk vind ik het eigenlijk belachelijk waar ik aan denk.
Ik weet wel dat ik dit nooit een andere vrouw aan zou willen doen, dus zou met iemand moeten zijn die alleen is .

Ik merk dat als ik uit ga ik meer geniet van de aandacht van andere mannen . Maar voel me daar dan weer schuldig over.
Ik ging daar eerst nooit op in want vond dat dat niet kon. Maar merk dat mijn grens verlegt is omdat hij ook de fout is in gegaan.

Herkenen mensen dit gevoel ? Je mag me ook privé antwoorden.

Heel herkenbaar M1985. Ik heb dit gevoel of drang ook heel erg gehad. Man begreep dit ook. En als het mij zou helpen om over het nare gevoel van het bedrog heen te komen, dan zou dat heel fijn zijn voor ons allebei. Denk alleen niet dat het zal helpen. De aandacht helpt wel. Ik kreeg ook meer aandacht, omdat ik er ook meer voor open stond. Voorheen stond ik er echt nul voor open, zou het niet eens in de gaten hebben als iemand mij op dit manier aandacht gaf. Zo trouw was ik aan man.

Ik heb me na het uitkomen van het bedrog zelfs ingeschreven bij Second Love, maar net als jij heb ik er heel veel moeite mee om een andere vrouw dit aan te doen. Dus toch maar niet op de vele berichtjes ingegaan. Schrok er wel erg van hoeveel mannen zo'n site zitten....

Maar het is dus een heel erg herkenbaar gevoel van je. Denk ook dat je extra bevestiging nodig hebt van mannen. Je leven staat op zijn kop. Het is zo'n heftige ervaring. Ook voor man. Die ziet nu heel duidelijk waarom hij er gevoelig voor was, voor aandacht. Spijt is alleen te laat nu. We zullen het allebei een plek moeten geven en proberen ervan te leren en te groeien. Onze connectie is nu wel veel beter dan ooit tevoren.

Ik ben bang dat je bedrogen uitkomt als je denkt dat ook een keer vreemdgaan, ervoor zal zorgen dat je het dan los kan laten.
Bovendien vind ik het een nare manier van omgaan met anderen: je bedoelingen naar die ander waarmee je vreemd zou gaan zijn niet zuiver.

Anna Cara

Anna Cara

22-03-2024 om 06:49 Topicstarter

Ja, ik heb deze gedachtes ook gehad. En ben ook op sites gegaan. Ik merkte dat ik behoefte had aan bevestiging dat ik aantrekkelijk en sexy was. Mannen mij wilden. (En boy dat kreeg ik daar). 
 Maar ook was ik soort van jaloers dat hubby zo zich had verloren in een ander. Spannende en geile momenten had terwijl ik voor de kinderen zorgde. Ik vond dat niet eerlijk. Hij wel. Ik niet. Wij zijn meer dan 20 jaar bij elkaar en ook ik stond nul open voor ander mannelijk contact. Moest ik niet ook sex avonturen beleven voor ik oud ben? 

Ik wilde mijn man duidelijk maken dat ik gewild was door anderen. Dat hij mij niet bezat. Ik had behoefte aan vrouwelijke bevestiging en flirtte daarom daar er op los maar stopte al snel. Want ik besefte dat ik binnen een dag sex kon krijgen met een andere man. Maar het ging mij niet om sex. Ik besefte dat ik sex wil met iemand waar ik gevoelens voor heb. Ik heb het hubby verteld van mijn bezoek aan deze sites. Ik wilde geen leugens. 

Mijn man heeft een jaar of zo lopen flikvlooien voor hij ging punnikken met Truus. Dat is niet te vergelijken met even een snelle wip regelen via een sex gerichte site. De impact van bedrogen zijn poetste ik daar niet mee weg. Dat mijn man wilde liegen voor momenten samen met een ander is een pijnlijke bewustwording geweest. Wilde ik zelf nu een stiekemerd worden? Nee. 

Mijn advies: ga uitzoeken wat je drijfveer echt is. En wat je echt wiil.

Xxx

Ik ben het eens met de anderen dat je met ‘hetzelfde’ terug doen je gevoel van bedrogen zijn, verdriet, boosheid e.d. niet ongedaan maakt. Zelfs niet een beetje vermindert ben ik bang.

Ik ben mij, nadat het uitgekomen was, gaan verdiepen in wat voor wereld hij zich begeven heeft (hij ging naar privé huizen) en ik wist niet wat ik zag. Op basis daarvan en mijn nieuwsgierigheid ben ik naar een massagesalon gegaan. Het leek mij een veilige keuze, dat was het ook, om zoiets eens mee te maken. 

Het was een bijzondere ervaring welke ik nadien meteen wilde en met hem heb gedeeld. We hebben er samen om gelachen en konden zelfs een gesprek voeren over hoe het bij zoiets aan toegaat waardoor ik sommigen zaken beter kon plaatsen maar sommigen juist helemaal niet.

Maar het heeft op geen enkel vlak mijn boosheid, pijn door het bedrogen zijn verminderd. Dit zal nooit door zo een actie van jouw kant verminderd worden. 
Hiervoor heb je tijd, besef dat het niet aan jou ligt, jezelf weer op één zetten (je eigen waarde) en weten wat je waard bent nodig. En hij moet keihard werken om te laten zien dat hij echt wilt veranderen en inziet wat hij gedaan heeft. 

(Sorry als ik mensen nu tegen het hoofd heb gestoten met deze ontboezeming maar ik was nooit zo saai als hij op een gegeven moment dacht alleen wel trouw in tegenstelling tot hij, maar dat terzijde🤭)

Als je samen opnieuw voor monogamie kiest, denk ik dat je de relatie nieuwe schade toebrengt door hetzelfde te doen wat de ander gedaan heeft. Wij hebben wel de mogelijkheid van een open relatie afgetoetst bij elkaar na dat vreemdgaan, maar dat was niet wat wij willen van een relatie. Iemand die vreemd gaat is daarom niet automatisch fan van een open relatie. De vreemdganger kan zijn eigen act ook als een falen zien. Spijt hebben. Tot inzicht komen. Met gelijke munt betalen zal alles dan nog ingewikkelder maken. Liegen is sowieso nooit goed. Dus ik ga ook akkoord met de stelling “onderzoek wat je zelf wil en maak alles bespreekbaar”. Revanche nemen lijkt me geen goed idee als je je relatie terug op de rails wil krijgen. 
Ik ben stil geweest want ondertussen heb ik de diagnose kanker gekregen en krijg ik chemo. En mijn man, die me ooit zoveel pijn heeft gedaan, is nu mijn grootste steun en toeverlaat. De liefde en bezorgdheid, de angst om me kwijt te raken, spat van hem af. Hij heeft altijd gezegd dat hij nooit is opgehouden van me te houden en nu voel ik dat ook gewoon en geloof ik het eindelijk ook.
Vreemdgaan is een gecompliceerd iets. Zeker nu heb ik het achter me gelaten, hebben wij het achter ons gelaten. 

MRI

MRI

28-03-2024 om 13:32

Ik zie het enige nut wat een eventueel ook vreemdgaan kan hebben in het ontstressen over een one night stand van de ander. Dus je zou het dan niet doen om wraak te nemen en het niet eens vertellen tegen de ander maar je zou misschien tot de slotsom kunnen komen dat het niet zo veel voorstelt zo'n one night stand. Ik heb er over gedacht maar kon het niet, ik wilde het ook niet, ik wilde vrijen met iemand waarvan ik houd. 
Als iemand een langere buitenechtelijke relatie heeft gehad lijkt het me zinloos dat ook te doen. Nodeloos ingewikkeld. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.