Relaties

Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.

Max88
12-08-2025 om 18:46
LifeEvent! schreef op 12-08-2025 om 14:41:
Haha het is zo voorspelbaar hier. Precies weer dezelfde mensen steeds die deze reacties geven.
Het verbaast mij intussen niet meer en slaat mij ook niet meer uit het lood.
Voor de nieuwkomers op dit forum.... Laat je niet ontmoedigen. Deze mensen zijn vaak op dit forum aktief en zijn allemaal gescheiden van hun vreemdganger en treedt eigen pijn op de voorgrond.
Wat volkomen begrijpelijk is, dat staat bovenaan!!!!
Maar geef de mensen die onderzoeken of hun liefde voor hun partner er nog is en het geduld hebben met hun partner (die ahw een ui is is die afgepeld moet worden tot ze bij hun kern komen) alsjeblieft die ruimte zonder steeds met die clichés op de proppen te komen.
Tip voor iedereen :Je kan via inbox bovenaan de pagina ook privé met mensen chatten. Als je denkt de affaire vorm van je partner te herkennen en vragen hebt aan diegene of anderzins een reactie wil geven maar geen zin hebt in die reacties die benadrukken dat je echt wel stom bent als je blijft. Laat je niet aanpraten dat je geen eigenwaarde hebt als je niet meteen je gezin op wilt breken.
Ieder loopt zijn of haar pad.
Ieder overspel heeft raakvlakken en zijn ook weer heel verschillend.
Belangrijk is dat je je realiseert in welke rouwfase je zit.
En dan zijn sommige reacties hier zo niet helpend en kwetsend.
Met ja "haha"...Je hele houding is denigrerend, agressieve toon, smalend, proberen te vernederen; tot het ordinaire af. Het tegenovergestelde van je geloof en ja ik kom ook uit een Christeijk nest en van daaruit zeg ik: schaam je voor je woordgebruik en: jij bent verre van in het reine met jezelf, je man en het gebeurde.
Via pb uitnodigen om even flink wat mensen zwart te maken, ook mede-forummers die hier al veel langer meeschrijven dan jij. Ik weet van de roddels, achterlangs: beschamend en zwak en zo on-christelijk.
Mensen hier die geen enkel oordeel hebben over verder gaan, enkel andere inzichten. Die mogen er ook zijn.
Mijn hele verhaal heeft hier nooit gestaan, dus daar weet je niets vanaf. Wat kan mij het schelen dat je verder gaat, ik vind het prima, alleen klink jij niet zo. Je haat. Van haat word je hart zwart en verbitterd.
Jouw woorden zeggen bizar veel over jou, je verwerking, de impact ( en dat gun ik je echt oprecht niet) en op deze manier krijg je nooit vrede in je hart als je zo om je heen blijft slaan.
Of je man het nu meent of niets maakt me ook niet uit, hij doet het standaardriedeltje, dat is alles wat ik zeg. Denk je nu echt dat iemand jou gaat vertellen dat zij veel knapper was dan zij, dat de sex beter was met haar? Dan had ie nooit niet vreemdgegaan toch, als alles zo geweldig was. Nee natuurlijk zegt hij dat niet.
Het zijn geen psychosemomenten hè, die ( jarenlange) affaires en maandenkanglanng dronken of stoned ben je ook niet.
Wie verder gaat of gaat scheiden, je hebt er allemaal je reden voor en dat is prima, maar noem een vrouw geen gratis hoer, want je man vond dat blijkbaar prima en jij draait jezelf een rad voor ogen door je op haar te richten.

Max88
12-08-2025 om 18:49
LifeEvent! schreef op 12-08-2025 om 14:41:
Haha het is zo voorspelbaar hier. Precies weer dezelfde mensen steeds die deze reacties geven.
Het verbaast mij intussen niet meer en slaat mij ook niet meer uit het lood.
Voor de nieuwkomers op dit forum.... Laat je niet ontmoedigen. Deze mensen zijn vaak op dit forum aktief en zijn allemaal gescheiden van hun vreemdganger en treedt eigen pijn op de voorgrond.
Wat volkomen begrijpelijk is, dat staat bovenaan!!!!
Maar geef de mensen die onderzoeken of hun liefde voor hun partner er nog is en het geduld hebben met hun partner (die ahw een ui is is die afgepeld moet worden tot ze bij hun kern komen) alsjeblieft die ruimte zonder steeds met die clichés op de proppen te komen.
Tip voor iedereen :Je kan via inbox bovenaan de pagina ook privé met mensen chatten. Als je denkt de affaire vorm van je partner te herkennen en vragen hebt aan diegene of anderzins een reactie wil geven maar geen zin hebt in die reacties die benadrukken dat je echt wel stom bent als je blijft. Laat je niet aanpraten dat je geen eigenwaarde hebt als je niet meteen je gezin op wilt breken.
Ieder loopt zijn of haar pad.
Ieder overspel heeft raakvlakken en zijn ook weer heel verschillend.
Belangrijk is dat je je realiseert in welke rouwfase je zit.
En dan zijn sommige reacties hier zo niet helpend en kwetsend.
Dit klinkt echt bijzonder ophitsend, verwrongen en kronkelig.

RoodVruchtje
12-08-2025 om 19:02
Max88 schreef op 12-08-2025 om 18:49:
[..]
Dit klinkt echt bijzonder ophitsend, verwrongen en kronkelig.
En daarnaast klopt hetgeen zij schrijft niet eens, dat is nog het meest ‘komische’ 😂
En door te reageren zoals zij reageert, geeft enkel bloot dat het haar nog steeds uit het lood slaat, om maar in haar bewoordingen te blijven 😉

Persephone
12-08-2025 om 19:44
Goh, LifeEvent!, ik vind nu juist van jou dat jij dit topic enorm gekaapt hebt. Ik bedacht me onlangs nog hoe dit topic van een mooie, waardevolle bron van informatie verworden is tot de grote LifeEvent!-gospelshow waar nieuwkomers vermoedelijk niet erg veel aan hebben.
Vandaag zag ik je weer "goedkope hoer" schrijven en de vrouw waar jouw man mee vreemdging omschrijven als een thuiszittende Truus die zich verveelt. Met alle posts die jij schrijft, bekruipt mij het gevoel dat je jezelf ontzettend overschreeuwt en dat die verwerking helemaal nog niet plaatsgevonden heeft. Je wentelt jezelf in een holier than thou-houding, met je gepredik over vergiffenis, maar komt op mij over als een enorm verbitterde, agressieve vrouw. Van jouw hand zie ik niets anders dan denigrerende posts over de vrouwen met wie vreemdgegaan werd en verwijzingen naar de talloze podcasts en artikelen die je blijkbaar over vreemdgaan leest.
Je kunt dus wel mensen oproepen om zich niets aan te trekken van mensen die niet jij zijn en hen uitnodigen je vooral te PBen etc., maar ik denk dat je meer gebaat zou zijn bij eens heel erg goed in de spiegel te kijken.

Renate46
12-08-2025 om 19:59
Persephone schreef op 12-08-2025 om 19:44:
ik denk dat je meer gebaat zou zijn bij eens heel erg goed in de spiegel te kijken.
Nou dat moeten er hier meer. De één is hier verbitterd en agressief en de ander neukt alle pijn weg met Jan en alleman.
Overigens heeft Izza wel een punt natuurlijk met haar laatste opmerking. Zeer pijnvol maar voor 99% de waarheid.

RoodVruchtje
12-08-2025 om 20:06
Renate46 schreef op 12-08-2025 om 19:59:
[..]
Nou dat moeten er hier meer. De één is hier verbitterd en agressief en de ander neukt alle pijn weg met Jan en alleman.
Overigens heeft Izza wel een punt natuurlijk met haar laatste opmerking. Zeer pijnvol maar voor 99% de waarheid.
Oh, dat heb ik dan gemist hier, kun je ff linkje doen? En welke laatste opmerking van Izza bedoel je, die vd triggers?

Persephone
12-08-2025 om 20:49
Renate46 schreef op 12-08-2025 om 19:59:
[..]
Huh, wie dan?

Izza
12-08-2025 om 22:06
Volgens mij is het verboden op forums om te gaan vissen. Dus actief oproepen naar privé contacten. Als mensen zich geroepen voelen tot een intiem privé contact nemen ze vast zelf contact op. Ik ben absoluut niet tegen herstel. Als dat daadwerkelijk kan is dat heel mooi. Ik zie dat bij sommige mensen inderdaad en dat bewonder ik. Ik zie ook mensen die zichzelf hard overschreeuwen maar duidelijk nog vol woede en verdriet zitten over alles wat er gebeurde. En waarvan de relatie absoluut nog niet goed zit. In een daadwerkelijk goede relatie heb je dit achter je gelaten. Is het iets uit het verleden zonder continu triggers of jezelf moeten verdedigen. Het zit toch goed dus wat maakt het uit wat wie dan ook ervan denkt? Dan doet een truus je ook niets meer. En hoef je haar niet te beledigen. Dan maakt het niet uit dat iedereen zich van jou heeft afgekeerd en je geen vrienden meer hebt.
Verder heb ik intussen grote twijfel of jij daadwerkelijk Christen bent. Dit staat zo ver af van dit geloof en waar het voor staat. Een echte Christen kan vergeven en doet aan naastenliefde. Ik lees echt niets van dat alles.

MRI
12-08-2025 om 22:11
RoodVruchtje schreef op 12-08-2025 om 20:55:
Breiertje, hoe gaat het met jou/jullie?
Ja ik wilde het ook al vragen Breiertje. En deze youtube video delen die vandaag uitkwam:
https://www.youtube.com/watch?v=61mkWyIRIR0&lc=UgwfeDUs24mjl0EKoBB4AaABAg
LifeEvent!
12-08-2025 om 23:16
Ik roep niet op tot iets strafbaars hoor. Ik had zelf toen ik nieuw was op het forum niet meteen door hoe dit forum werkte. Dus geef alleen maar een tip.
Als het niet zou mogen zou die funktie "inbox" niet bestaan.
Ik ben dus verbitterd, vol haat, heb het vreemdgaan niet verwerkt, kan man niet vergeven en truus al helemaal niet, ben dom dat ik nog steeds zijn leugens geloof, een slechte christen etc
Gelukkig zien mijn man, onze kinderen, familie, mijn vrienden, collega's en andere mensen van dit forum het anders.
Bijzonder en ingewikkeld maar ook interessant hoe je vanuit eigen pijn en ervaringen anders naar dezelfde situatie of berichten kan kijken.
En dat ik aangevallen word om mijn geloof ben ik gewend. Is ook voorspeld. Ben ik een goede christen? Nee, ik maak heel veel fouten en ben van genade afhankelijk. Ik beweer nergens dat ik een goed christen ben overigens.
Ik erken dat ik het heel moeilijk vind om de vrouw te vergeven die zich bijna 10 jaar mijn vriendin noemde en ijskoud toegeeft mij te hebben gebruikt om tot haar doel te komen, verteld heeft dat ze vreemdging uit verveling in haar huwelijk (dus mijn man ook als gratis hoer zag)
Ze vindt haar man een loser en hij was alleen goed voor het geld binnenbrengen, het huis, de boodschappen en ze wil haar kinderen niet delen. Ze vindt mijn man een sukkel die erin is getrapt en bovendien tegenviel in bed. Maar ja het was wel een leuk tijdverdrijf.
Daarnaast vond ze mij idd geen goed christen, dat vond en vindt ze van zichzelf wel. Ze wil geen hulp om te onderzoeken hoe ze zo geworden is, het ligt nl niet aan haar vindt ze
Voor mijzelf zou het goed zijn haar los te kunnen laten, die pijn van het verraad!
Het klopt dat ik haar haat. Is dat goed? Nee maar wel begrijpelijk !

Izza
13-08-2025 om 11:13
Het is geen aanval op het geloof. Ik denk alleen dat mensen die zo goed gaan op hun religie en daar vol van zijn dat ook op zichzelf moeten toepassen. Blijkbaar is het alleen op anderen van toepassing en niet op hunzelf.
En bedenk dat alle zaken die truus over jouw en haar man roept ook van toepassing kunnen zijn op jouw man. Hij heeft ook misbruik gemaakt van haar en van jou. Hij wilde zelf een langdurige affaire en is daar met zijn volle verstand ingegaan en heeft er waarschijnlijk ook van genoten. Heel pijnlijk maar omdat hij nu voor jou kiest en mooie woorden spreekt maakt dat hem nog niet goed. Hij zat in een relatie met jou, zij niet. Die vrouw heeft haar eigen leven en beweegredenen. Zolang je haar niet kunt loslaten kan er nooit sprake zijn van volledig herstel. Daarom is het individueel adviseren van anderen ook geen goed idee omdat je er zelf nog zo inzit. En echt anders dan anderen hier bent die daadwerkelijk tot verwerking en herstel zijn gekomen. Zover zijn jullie nog lang niet.

Pippeltje
13-08-2025 om 11:46
Voordat jullie verder gaan met een 'Çhristen' af te schilderen als de betere mens, mag ik jullie even helpen herinneren dat met name allerlei geloven ervoor gezorgd hebben dat er onnoemlijk veel oorlogen ontketend zijn?

LifeEvent!
13-08-2025 om 13:09
Izza schreef op 13-08-2025 om 11:13:
Het is geen aanval op het geloof. Ik denk alleen dat mensen die zo goed gaan op hun religie en daar vol van zijn dat ook op zichzelf moeten toepassen. Blijkbaar is het alleen op anderen van toepassing en niet op hunzelf.
En bedenk dat alle zaken die truus over jouw en haar man roept ook van toepassing kunnen zijn op jouw man. Hij heeft ook misbruik gemaakt van haar en van jou. Hij wilde zelf een langdurige affaire en is daar met zijn volle verstand ingegaan en heeft er waarschijnlijk ook van genoten. Heel pijnlijk maar omdat hij nu voor jou kiest en mooie woorden spreekt maakt dat hem nog niet goed. Hij zat in een relatie met jou, zij niet. Die vrouw heeft haar eigen leven en beweegredenen. Zolang je haar niet kunt loslaten kan er nooit sprake zijn van volledig herstel. Daarom is het individueel adviseren van anderen ook geen goed idee omdat je er zelf nog zo inzit. En echt anders dan anderen hier bent die daadwerkelijk tot verwerking en herstel zijn gekomen. Zover zijn jullie nog lang niet.
Oh maar ik zeg toch niet dat mijn man minder slecht is dan zij. Wat probeer je mij nu steeds in de mond te leggen? Hij was net zo goed fout. Het grote verschil zit in nu! Na de affaire! Dat niets vg rechtvaardigt is toch logisch? Dat ze allebei grote ego's hadden lijkt mij nogal duidelijk. Het gaat om verantwoordelijkheid nemen berouw hebben je leven willen veranderen in therapie gaan omdat je als overspeler wil weten wat maakte dat je voor de verleidingen bent gevallen en het geen halt kon toeroepen. Dat je zorgt voor de slachtoffers die je gemaakt hebt. Of je doet niets van dat al en vindt vooral jezelf het slachtoffer Dat maakt ook dat zij nu gescheiden zijn en wij niet.
En ik ben het niet eens met dat zij geen relatie met mij had. We hadden een vriendschapsrelatie.
Er zit verschil tussen vergeving en verzoening. Verzoening is niet nodig om tot vergeving te komen. Vergeving doe je voor jezelf, verzoening ook voor de ander.
En het is niet individueel adviseren. Ik deel vanuit mijn/onze relatie de ervaringen en hoe ons proces verlopen is en nog loopt. Daarvoor hoef je niet verder in de verwerking te zijn.