Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Mooie podcast Anne,

Wat moeilijk blijft ook al is er een duidelijke reden/oorzaak die aangepakt is door de bedrieger, is het feit dat het verleden anders is dan je dacht. In ons geval heel langdurige periode met diverse bedrog. Man was heel gevoelig voor aandacht. Alsof er dan een knop omging waardoor hij niet meer helder kon nadenken. Nu hij dit zo duidelijk zien, na analyse van het verleden en zijn jeugd snapt hij niet dat hij het niet eerder zag.

En dat geldt ook voor mij, ik dacht altijd: mij gaat dit niet gebeuren dat heb ik wel in de gaten. Maar heb er helemaal niets van gemerkt. Liefde was er nog gewoon thuis binnen het huwelijk. Er is ook nooit sprake geweest van een verliefdheid. Enkel het opvullen van een leegte. Een copings mechanisme ontstaan in de jonge jeugd. 

Na 3 jaar heb ik nog altijd last van triggers, bij kijken van foto's uit verleden krijg ik nog steeds een naar gevoel. Hoop dat dit ooit nog over gaat.

In het nu is alles heel fijn. Er is meer verbinding, geen geheimen meer die tussen ons in staan. Maar dat verleden zit mij nog geregeld in de weg. Tot zijn grote spijt, hij vind het verschrikkelijk om dit te zien maar neemt wel de verantwoordelijkheid en zakt niet weg in schaamte. Daaraan zie ik dat hij groeit, eindelijk volwassen man.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.