Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Buitenspel2024 schreef op 30-04-2026 om 20:49:

[..]

Ook een soort reality check geweest voor jouw ex, misschien. Dat je ook door kon gaan zonder haar.

Mijn ex zei einde vorig jaar nog tegen me dat ik misschien dan wel nu gewoon de rest van mijn leven alleen zo blijven. Bijna met een soort toon alsof dat 'de bedoeling' dan is, of dat je nooit meer hersteld van hem (of haar, in jouw geval).

Mag ik vragen waarom je zo snel weer een nieuwe partner hebt. Hoe lang ben je nu alleen geweest?

Het is niet dat ik je nieuw geluk niet gun maar deze nieuwe lover is dat hem nu echt of zoek je verlichting in je pijn.

Gewoon nieuwsgierig..

Ha mensen! Onderstaand een twitterdraadje van Dr. Nicole LePera over waarom mensen vreemdgaan. Waarschuwing: hier heb je niet veel aan als de pijn vers is. Dan ben je gewoon boos en verdrietig en zo hoort het ook.

’People cheat to escape and to numb themselves. The truth about why people are unfaithful:

Scientifically, people who are securely attached are the most likely to be faithful. People with insecure attachments are more prone to infidelity.

When someone has low self worth and issues with impulse control, infidelity can be a way for them to try to regulate their emotions. But on a deeper level, it can also provide them with escape.

Many people struggle to accept life and partnership. They want it to be easy, they want it to be a fairytale, or they want a partner that endlessly caters to their needs.

When they realize relationships are give and take, and that they don't always feel like a fantasy, this is often when someone develops a "wandering eye." It's not always because they're unhappy with their parter.

It's almost always because they're unhappy with themselves. They seek the adrenaline and dopamine hit that comes with external validation.

It's rarely about falling in love with someone else. And mostly about using someone else to try to get what they feel they're entitled to receive.

The cheating is a symptom. It's an act of betrayal done when a person lack the ability to have difficult conversations and ability to cope with the daily frustrations of life. It's the sign they don't love themselves.

If you're healing from toxic relationships, my private membership community can give you support.’

Max88 schreef op 30-04-2026 om 19:30:

[..]

Nou idd. De toen aankomend ex-partner van een vriendin zei tegen haar: jij vindt nooit meer iemand zoals ik.

Waarop zij zei: dat is ook niet de bedoeling.

Die gooide ex er hier ook in inderdaad. Mijn antwoord was in de zelfde trend: Ik mag hopen van niet nee, ik vond 1 gekkie wel genoeg. Werd ook niet zo goed ontvangen. 

Buitenspel2024 schreef op 30-04-2026 om 20:49:

[..]

Ook een soort reality check geweest voor jouw ex, misschien. Dat je ook door kon gaan zonder haar.

Mijn ex zei einde vorig jaar nog tegen me dat ik misschien dan wel nu gewoon de rest van mijn leven alleen zo blijven. Bijna met een soort toon alsof dat 'de bedoeling' dan is, of dat je nooit meer hersteld van hem (of haar, in jouw geval).

Ja misschien wel inderdaad. I dunno. Of ze echt dacht dat ik zou blijven hangen/wachten totdat ze uitgeraasd was? Ik denk dat ze wel beter wist dan dat. Aan de andere kant: Ik heb natuurlijk wel 13 jaar lang heel veel shit geaccepteerd en alles altijd maar opgelost voor der. Misschien dacht ze dat dat iets ongelimiteerd was ofzo.

Je merkt dat nog steeds wel in de communicatie als ze dan een keer goed te pas is. Net zoals vorige week bij feest van zoon. Dan gaat zo'n gesprekje over koetjes en kalfjes al heel snel naar: Ik ben wel eens boos op je, maar ook wel verdrietig. En iets later: Ik mis je bij de emotionele dingen. 

Ja ik reageer daar verder niet op en ga verder met het gesprek. Koningsdag nog tegen gekomen, prima. Niks mis mee in die zin, wat zie je er goed uit. dat soort opmerkingen. Gister overdracht: Pischagrijnig. 

Alsof ze van alles uit haalt om maar een reactie te krijgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.