Relaties Relaties

Relaties

Vreemdgaan vertellen?

Hoe komt het dat jullie geen seks meer hebben? Dat is nml niet normaal in zo'n jonge relatie.

Laura-X

Laura-X

03-07-2026 om 15:25 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 02-07-2026 om 22:06:

Hoe komt het dat jullie geen seks meer hebben? Dat is nml niet normaal in zo'n jonge relatie.

Mijn dochter had last van de scheiding. Waardoor ik mijn vriend nog 1x in de week 3a4 uurtjes zag. Als mijn dochter bij haar vader was. Zo weinig vanwege mijn vriend die avonden werkt, en ik ochtenden. Verder veel familie problemen. Dus als we elkaar zagen, ging het vooral over de ellende. 

Eindconclusie: dan zou ik toch opbiechten. Mocht het einde relatie zijn dan is dat zo. Als het voor hem niet over is, is er misschien toch nog meer in het vat dan je nu denkt. Dan kun je verder kijken.

Altijd vertellen. Je hebt iets vreselijks gedaan. Het minste wat je kunt doen is dat aan hem vertellen. Er zit vast een verhaal achter wat je hier ook beschrijft dus misschien biedt het een opening voor jullie tweeën.

MRI

MRI

04-07-2026 om 12:22

Draver23 schreef op 03-07-2026 om 20:31:

Altijd vertellen. Je hebt iets vreselijks gedaan. Het minste wat je kunt doen is dat aan hem vertellen. Er zit vast een verhaal achter wat je hier ook beschrijft dus misschien biedt het een opening voor jullie tweeën.

Mwoah misschien ziet haar vriend het niet als 'iets vreselijks'. Wel met je eens dat het een opnieng kan bieden want anderhalf jaar niet intiem zijn zegt ook wel iets over de staat van de relatie. 

Laura-X schreef op 03-07-2026 om 15:25:

[..]

Mijn dochter had last van de scheiding. Waardoor ik mijn vriend nog 1x in de week 3a4 uurtjes zag. Als mijn dochter bij haar vader was. Zo weinig vanwege mijn vriend die avonden werkt, en ik ochtenden. Verder veel familie problemen. Dus als we elkaar zagen, ging het vooral over de ellende.

Alleen maar praten over ellende als je elkaar ziet? Maar wel zin in seks met een vreemde? Die familie ellende blijft toch wel. Ik had eerst lekker seks gehad en daarna heb je nog 2 uur over om te praten.

Laura-X schreef op 03-07-2026 om 15:25:

[..]

Iemand die je maar een paar uur per week ziet is geen partner. Er kunnen allerlei omstandigheden zijn maar in een relatie is tijd en aandacht nodig voor elkaar. Anders is er geen verbinding en bouw je niets op. Dat is er hier niet. Jullie wonen niet samen, hebben geen intimiteit, zien elkaar nauwelijks en in die paar uur heb je ook geen tijd voor sociale contacten of uitjes samen. Het enige dat overblijft is praten over ellende. En dan wil je deze man ook nog gaan voorliegen om de "relatie " maar te behouden. Vertel hem dus de waarheid en laat het aan hem om zijn eigen keuzes te maken. Dan kunnen jullie er samen voor gaan en een echte relatie opbouwen. En daar zal je dochter na een jaar ook aan moeten wennen. Jij bent 5 jaar verder na de scheiding. Je hoeft niet jarenlang jouw partners te verstoppen omdat dochter het niet wil en biologische vader het laat afweten. 

Als hij de relatie verbreekt is dat ook een keuze. Dan heb jij tijd voor jezelf en dochter en kan je kijken naar casual contacten. Want hier kan je echt weinig mee als partner. Iemand die af en toe eens langs mag komen waaien. 

Izza schreef op 04-07-2026 om 17:23:

[..]

Iemand die je maar een paar uur per week ziet is geen partner. Er kunnen allerlei omstandigheden zijn maar in een relatie is tijd en aandacht nodig voor elkaar. Anders is er geen verbinding en bouw je niets op. Dat is er hier niet. Jullie wonen niet samen, hebben geen intimiteit, zien elkaar nauwelijks en in die paar uur heb je ook geen tijd voor sociale contacten of uitjes samen. Het enige dat overblijft is praten over ellende. En dan wil je deze man ook nog gaan voorliegen om de "relatie " maar te behouden. Vertel hem dus de waarheid en laat het aan hem om zijn eigen keuzes te maken. Dan kunnen jullie er samen voor gaan en een echte relatie opbouwen. En daar zal je dochter na een jaar ook aan moeten wennen. Jij bent 5 jaar verder na de scheiding. Je hoeft niet jarenlang jouw partners te verstoppen omdat dochter het niet wil en biologische vader het laat afweten.

Als hij de relatie verbreekt is dat ook een keuze. Dan heb jij tijd voor jezelf en dochter en kan je kijken naar casual contacten. Want hier kan je echt weinig mee als partner. Iemand die af en toe eens langs mag komen waaien.

Dit is weer zo’n statement van jou. Alsof dit een vaststaand gegeven is

Ik ken mensen die een relatie op afstand hebben door bv een studie of werk en elkaar maar eens in de 2 maanden zien En zij hebben toch echt een relatie en zijn elkaars partner

Maar eens met Draver dat deze topicstarter iets vreselijks heeft gedaan . Iemand keihard bedriegen is vreselijk en ik kan mij niet voorstellen dat haar vriend dit geen probleem vindt. Het kan wel deuren openen en als ze allebei er keihard aan gaan werken kan het juist verdieping geven maar vreemdgaan is nooit iets waar luchtig over gedaan kan worden. Er is iets goed mis in het brein.

MRI

MRI

06-07-2026 om 14:07

LifeEvent! schreef op 05-07-2026 om 20:49:

[..]

Dit is weer zo’n statement van jou. Alsof dit een vaststaand gegeven is

Ik ken mensen die een relatie op afstand hebben door bv een studie of werk en elkaar maar eens in de 2 maanden zien En zij hebben toch echt een relatie en zijn elkaars partner

Maar eens met Draver dat deze topicstarter iets vreselijks heeft gedaan . Iemand keihard bedriegen is vreselijk en ik kan mij niet voorstellen dat haar vriend dit geen probleem vindt. Het kan wel deuren openen en als ze allebei er keihard aan gaan werken kan het juist verdieping geven maar vreemdgaan is nooit iets waar luchtig over gedaan kan worden. Er is iets goed mis in het brein.

Ik vind Izza's bericht heel verstandig en realistisch. Ik heb het gevoel dat jij een hekel aan Izza hebt en ook dat je jarenlang vreemdgaan verwart met een dommige one night stand en het dan 'iets vreselijks' gaat noemen waarbij iets mis is in het brein. Kom op nou, één slipper en er is iets mis in het brein? Ja okay als je jarenlang een dubbelleven leidt ja, maar hier. En TO is nog volkomen schuldbewust ook. De problemen zijn groter dan alleen die ons maar ik zou het vooral opbiechten in een gesprek over het algemene functioneren als stel en de afwezigheid van intimiteit.

Precies. Je moet echt wel verschil kunnen zien tussen een jarenlange relatie waarbij je een volledig gezamenlijk leven hebt. Of iemand die je af en toe een paar uurtjes ziet. Genoeg mensen die latten. En dan kan je ook prima een gezamenlijk leven hebben. Maar daar is hier geen sprake van. Haar partner komt wekelijks langs voor 3 uur praten (vaak over problemen). Hij mag niet blijven slapen en in zo'n korte tijd is er ook geen ruimte om echt iets op te bouwen of te ondernemen. Er speelt enorm veel ellende en dan doet to een keer iets doms. Ja zoiets kan gebeuren. Ze heeft enorm veel spijt en zou er eerlijk over moeten zijn. Maar hier is niet direct sprake van een jarenlang dubbelleven of iemand die dit vaker doet of (bewust) heeft gedaan. En ook niet van problemen in je brein. Dat wil niet zeggen dat je moet blijven liegen. Dat is net zo erg als de daad zelf. Maar maak het ook niet groter dan het is. Net als deze "relatie " zelf. Waarvan je moet afvragen wat je hier nu mee moet. Hoeveel toekomst heeft het op deze manier? En door zo'n geheim al helemaal niet. De fundering is niet goed. Zelfs als het nooit uitkomt. 

Jij kunt echt niet voor een ander bepalen op basis van welke voorwaarden iemand een partner is of niet. Zo simpel is dat. Het is enkel jouw mening. En dat is iets heel anders. En in jouw geval, is het ook vaak de toon die de muziek maakt. 

MRI schreef op 06-07-2026 om 14:07:

[..]

Ik vind Izza's bericht heel verstandig en realistisch. Ik heb het gevoel dat jij een hekel aan Izza hebt en ook dat je jarenlang vreemdgaan verwart met een dommige one night stand en het dan 'iets vreselijks' gaat noemen waarbij iets mis is in het brein. Kom op nou, één slipper en er is iets mis in het brein? Ja okay als je jarenlang een dubbelleven leidt ja, maar hier. En TO is nog volkomen schuldbewust ook. De problemen zijn groter dan alleen die ons maar ik zou het vooral opbiechten in een gesprek over het algemene functioneren als stel en de afwezigheid van intimiteit.

Ik verwar niets. Bedriegen is bedriegen. En ze liegt nog steeds als ze het niet verteld heeft. En dat is vreselijk. En dat vindt ze zelf ook want ze zou omgekeerd ook haar relatie verbreken schrijft ze. Dat doe je niet als ze het een “dommige one night stand “ zou vinden.

Bovendien ben ik van mening dat het gaat om hoe de dader reageert nadat alles “open” ligt. Is er echt berouw of is er spijt ( vaak gericht op zichzelf) en zijn woorden ook daden? Dat maakt nl het verschil 

Ik heb relaties kapot zien gaan na een dommige one night stand en relaties zien verbeteren na jarenlang vreemdgaan

MRI

MRI

08-07-2026 om 11:32

LifeEvent! schreef op 07-07-2026 om 23:41:

[..

Ik verwar niets. Bedriegen is bedriegen. En ze liegt nog steeds als ze het niet verteld heeft. En dat is vreselijk. En dat vindt ze zelf ook want ze zou omgekeerd ook haar relatie verbreken schrijft ze. Dat doe je niet als ze het een “dommige one night stand “ zou vinden.

Bovendien ben ik van mening dat het gaat om hoe de dader reageert nadat alles “open” ligt. Is er echt berouw of is er spijt ( vaak gericht op zichzelf) en zijn woorden ook daden? Dat maakt nl het verschil

Ik heb relaties kapot zien gaan na een dommige one night stand en relaties zien verbeteren na jarenlang vreemdgaan

Zegt toch helemaal niets: bij de eerste kan de relatie stuk gaan omdat het al op knappen stond (en dat zou hier wel eens het geval kunnen zijn) bij de tweede kan de relatie schijnbaar verbeteren omdat de bedrogen partij een tandje bijzette omdat ze niet alleen durfde zijn en niet onder ogen wilde zien wat een jarenlang dubbelleven van haar partner met haar deed en wat het zegt over zijn persoonlijkheid. Alles heeft er de schijn van dat je je eigen situatie op die van TO projecteert en gaat zeggen dat er iets mis is in haar brein en ze dat ze iets vreselijks heeft gedaan teneinde te polariseren t.o.v. Izza. Je weet, ik ben voor eerlijkheid, en ik denk dat ze het ook moet gaan zeggen en vooral de relatie moet evalueren. Maar om nou te doen alsof ze een halsmisdaad heeft begaan en dat er iets mis is in haar brein, kom op zeg. 

Opbiechten omdat je vindt dat hij het moet weten en je het hem niet van een ander wil laten horen, prima.
Opbiechten omdat jij het schuldgevoel niet zelf wil dragen en graag de verantwoording aan hem overdraagt, niet prima ("je moet niet meer boos zijn, ik heb het toch eerlijk verteld?¨).
Beter is gewoon niet vreemdgaan, trouwens. Dat scheelt een hoop brokken.

Ik denk dat niemand een voorstander is van vreemdgaan. Maar dat maakt iemand die zoiets doet niet meteen een slecht mens. Of iemand waarmee iets niet goed zou zijn. Omstandigheden kunnen wel degelijk een rol spelen. En het soort vreemdgaan natuurlijk ook. Een dronken zoen in het cafe is voor sommigen zelfs al vreemdgaan. Maar herhaaldelijk of langdurige affaires zijn voor de meeste mensen van een andere categorie.  Ik denk dat opbiechten het beste is omdat je dan bij de ander de beslissing laat. Die kan kijken of hij of zij verder wil. Maar wel op basis van alle informatie. Niet iedereen is even moeilijk in wat toelaatbaar is. Of voor welke omstandigheden begrip is. Als deze man wil stoppen is dat zijn goed recht. Deze relatie klinkt toch al niet heel gezond nog los van deze eenmalige uitspatting. Iemand niets vertellen om de relatie maar te behouden is wat mij betreft echt heel erg verkeerd. Maar het is niet zo zwart wit dat alle bedriegers slechte mensen zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.