Relaties Relaties

Relaties

Weten jullie partners welke kleur ogen jij hebt?

Een hele rare vraag misschien, ik heb net gegoogeld en kan er niets over vinden…..
Ik dacht dat iedereen wel zou weten welke kleur ogen zijn/haar partner heeft. Vergis ik me?
Mijn partner, met wie ik inmiddels 6 jaar samen ben, weet niet welke kleur ogen ik heb! Hij zei uiteindelijk blauw, maar ik heb echt groen-bruine ogen.
Ik vind het gek dat hij het niet weet, hij zegt dat ‘mannen’ dat echt niet weten.
Nu ben ik dus benieuwd…..


Ja, maar ik had op de middelbare school een docent met twee verschillende kleuren ogen en daar kwam hij pas achter toen een paar mensen uit mijn klas dat constateerden. De man was toen al rond de zestig. Dat vond toen de hele klas erg raar dat hij dat niet wist, maar hij was er zelf eigenlijk niet eens zo van onder de indruk. 
Toegegeven; gezien hoe zijn haar altijd zat (coupe einstein) leek hij me niet iemand die vaak in de spiegel keek. 

Onder mannen komt kleurenblindheid wel regelmatig voor. Het verschil tussen groen en blauw is dan misschien niet altijd even duidelijk. En misschien interesseert het ze verder ook niet echt.

-monique

-monique

12-05-2023 om 02:02 Topicstarter

MamaE schreef op 12-05-2023 om 00:10:

Ja, maar ik had op de middelbare school een docent met twee verschillende kleuren ogen en daar kwam hij pas achter toen een paar mensen uit mijn klas dat constateerden. De man was toen al rond de zestig. Dat vond toen de hele klas erg raar dat hij dat niet wist, maar hij was er zelf eigenlijk niet eens zo van onder de indruk.
Toegegeven; gezien hoe zijn haar altijd zat (coupe einstein) leek hij me niet iemand die vaak in de spiegel keek.

Onder mannen komt kleurenblindheid wel regelmatig voor. Het verschil tussen groen en blauw is dan misschien niet altijd even duidelijk. En misschien interesseert het ze verder ook niet echt.

    MamaE, mijn partner weet heel goed welke kleur zijn eigen ogen zijn, maar de kleur van de mijne weet hij niet…….

Ik ben zelf iemand die niet weet welke kleur ogen mijn vrienden en kennissen hebben. Ik kan het je echt niet zeggen, ik registreer het niet ofzo. Tenzij de kleur echt opvalt, ik heb bv een collega met zwart haar en knalblauwe ogen.
Maar van mijn partner weet ik het echt wel! Ik staar toch wel regelmatig in die ogen 😍

Ik vind eerlijk gezegd mijn eigen oogkleur moeilijk te benoemen, grijs-blauw-groen-mengeltje. Ik hou het op voornamelijk grijs, man noemde juist de andere kleuren. Ik denk dat als je kleurstalen zou neerleggen met oogkleuren we wel bij ongeveer dezelfde staal zouden uitkomen.

Nee. Toevallig hadden we het daar laatst over. Nu is hij ook wel een beetje kleurenblind en ik vind het zelf ook lastig om zuiver te benoemen, een groen en een bruin oog denk ik.

-monique schreef op 12-05-2023 om 02:02:

[..]

MamaE, mijn partner weet heel goed welke kleur zijn eigen ogen zijn, maar de kleur van de mijne weet hij niet…….

Kán je nagaan, die keek nooit goed in de spiegel én heeft het zijn partner nooit gevraagd (of hij had geen partner (gehad?).

Ik vroeg het mijn partner gister zonder dat hij ze kon zien en hij wist het. Ik durf wel te zeggen dat ik de oogkleur van de meeste van mijn vrienden wel weet: zou wel een leuke test zijn! 

Het is wel bekend dat vrouwen beter zijn het waarnemen van verschillen in kleuren. Waarschijnlijk getraind tijdens het aanbrengen van oog schaduw en de kleuren afstemmen op de kleding, sinds de puberteitsfase. Vrouwen letten er meer op, mannen letten weer meer op andere dingen en hebben sneller in de gaten als er een krasje in de auto is gekomen. Ieder zijn ding.

ja mijn man weet dat, hij benoemt t namelijk best vaak, omdat ik groene ogen heb en hij ook dus het is tussen ons ook echt een speciaal dingetje altijd al geweest. Wat betrefd mijn vriendenkring en ouders kan ik t ook wel zo zeggen maar van collega's en familie die ik niet veel zie zou ik t echt niet weten uit mn hoofd...

MamaE schreef op 12-05-2023 om 00:10:

Ja, maar ik had op de middelbare school een docent met twee verschillende kleuren ogen en daar kwam hij pas achter toen een paar mensen uit mijn klas dat constateerden. De man was toen al rond de zestig. Dat vond toen de hele klas erg raar dat hij dat niet wist, maar hij was er zelf eigenlijk niet eens zo van onder de indruk.
Toegegeven; gezien hoe zijn haar altijd zat (coupe einstein) leek hij me niet iemand die vaak in de spiegel keek.

Onder mannen komt kleurenblindheid wel regelmatig voor. Het verschil tussen groen en blauw is dan misschien niet altijd even duidelijk. En misschien interesseert het ze verder ook niet echt.

Mijn vader heeft dat ook maar zegt zelf altijd dat hij blauwe ogen heeft, ik zie toch echt 1 blauw oog en 1 grijs oog en mijn moeder ook 😅

Ik vind het ook best plausibel dat mannen daar in het algemeen net iets minder mee bezig zijn. Ik zou het ook niet van iedereen in mijn omgeving met zekerheid kunnen zeggen hoor. 

-monique

-monique

12-05-2023 om 10:26 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties! Best grappig dat het soms bijna een wetenschappelijk berichtje wordt met een discussie over kleuren in het algemeen
Ik heb het waarschijnlijk niet zo goed verwoord…… wat ik eigenlijk bedoel is dat mijn man gewoon zei ‘nee hoor dat weet ik niet’ en vervolgens gokte dat het blauw zou zijn. Daarna zei hij ook nog dat ik hele kleine diepliggende ogen heb en dat het dus logisch is dat hij het niet weet.
Ik vond dat best lastig (niet van die kleine ogen, want dat is niet echt zo) want ik vond het eigenlijk een beetje pijnlijk dat hij het niet wist.
Maar misschien is het een mannendingetje, net zoiets als de trouwdag vergeten ofzo…..

Titiv schreef op 12-05-2023 om 09:53:

ja mijn man weet dat, hij benoemt t namelijk best vaak, omdat ik groene ogen heb en hij ook dus het is tussen ons ook echt een speciaal dingetje altijd al geweest. Wat betrefd mijn vriendenkring en ouders kan ik t ook wel zo zeggen maar van collega's en familie die ik niet veel zie zou ik t echt niet weten uit mn hoofd...


oh, dat is echt bijzonder. Hebben jullie kinderen dus ook groene ogen?

Philou schreef op 12-05-2023 om 10:27:

[..]

oh, dat is echt bijzonder. Hebben jullie kinderen dus ook groene ogen?

We hebben 2 kids en 1 heeft ook groene ogen, de ander bruin/groenig 😁 is idd best bijzonder🥰

Ja, het zou me erg verbazen als hij na al die jaren nog niet zou weten welke kleur ogen ik heb, ze zijn donkerbruin dus geen twijfel mogelijk. Bij hem is het lastiger, is een combinatie van groen en bruin. 

Mijn man moet er altijd heeeeel hard over nadenken als hem gevraagd wordt welke kleur ogen ik heb. Ik heb gewoon bruine ogen en we zijn 36 jaar samen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.