Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

What’s app en messenger groepen

Wij (mijn man en ik) hebben enkele van die chatgroepjes op what’s app en/of messenger met vrienden.Ik heb mij nu onlangs uit enkele van de groepen verwijderd omdat ik mij daar te druk in maak.Dit klinkt misschien kinderachtig maar het is nu eenmaal zo…Ik ga voorbeeld netjes in de groep (8personen) vragen of iemand zin heeft om iets te drinken.Wie kan kan en wie niet kan kan niet…simpel(?) daar zijn z’on groepen toch voor… maar dan kom ik te wete dat er nog vele subgroepjes zijn waarin ze apart afspreken maar mij niet uitnodigen … Ik heb zelfs nog steeds geen reactie gekregen waarom ik uit de groep ben gestapt dus ik ga ervan uit dat het hen niet interesseert maar dit doet wel pijn want sommige mensen uit die groepen zijn wel al jaren vrienden.Zijn het dan wel nog echte vrienden als het hen niet kan schelen.Ik heb hier veel moeite mee… 


Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit is je zoveelste zelfde topic over dat vriendengroepje. 
Waarom niet verder in de vorige topics en waarom doe je niets met de adviezen of stop je met die vrienden? En waarom, als je jezelf verwijderd uit die groepjes blijf je verwachten dat ze achter je aankomen?

Als het geen fijne mensen zijn: draai om, loop weg en niet meer achterom kijken. 

Natje1812

Natje1812

31-05-2023 om 19:43 Topicstarter

Dat is niet zo simpel,…het zijn ook de vrienden van mijn man.Ik kan hem hier niet in meesleuren ook al staat hij achter me.Ik word getolereerd als we afspreken in groep als we samen afspreken maar dat is het.En ik weet dat ik hier al eens een topic over gestart ben maar ik kan daar niet meer in reageren.Het gevoel dat ik er niet toedoe kan ik niet van mij afschudden want ik moet hen wel blijven zien omdat we een strandtent samen hebben.Het is en blijft een vervelende situatie.

Natje1812 schreef op 31-05-2023 om 19:43:

Dat is niet zo simpel,…het zijn ook de vrienden van mijn man.Ik kan hem hier niet in meesleuren ook al staat hij achter me.Ik word getolereerd als we afspreken in groep als we samen afspreken maar dat is het.En ik weet dat ik hier al eens een topic over gestart ben maar ik kan daar niet meer in reageren.Het gevoel dat ik er niet toedoe kan ik niet van mij afschudden want ik moet hen wel blijven zien omdat we een strandtent samen hebben.Het is en blijft een vervelende situatie.

Ik vind het sneu voor je en het kan eenzaam zijn, maar dan moet je enigzins je verwachtingen bijstellen, ook als je 100% gelijk zou hebben. 

Je kunt jezelf niet vergiftigen met gedachtes over mensen die jou blijkbaar niet per se nodig hebben. Ik zou daar klaar mee zijn door bv de whatsapp groepen volledig te verlaten en verder zorgen dat er geen ruzie komt en het zakelijk houden. 

Het is oefenen om zo'n houding te ontwikkelen waarbij je hen, maar ook jezelf, er van overtuigen kan dat het leven prima is zonder hen. De houding: ik zie je, ik hoor je, maar je raakt me niet meer. 

het zijn dus de vrienden van je man.
Zoek je eigen vrienden, scheid zakelijk en privé dat doen zij ook.

Zoals gezegd dit zijn vrienden van jouw man en zo als ik lees kennissen van jou.
Als ze iets doen met de hele groep en je man is uitgenodigd mag je mee als aanhang. En dat is prima en kan je zelfs een leuke avond hebben maar meer is het niet. En is het dus ook normaal dat ze ook nog in andere appgroepen zitten.
Als ik kijk naar mijn vrienden/kennisgroepen zie ik het zelfde. Hele leuke avonden met een vriendengroep van man en de aanhang. Maar ik zie die aanhang als kennisen van mij. En ik merk dat binnen die vrouwengroep er wel vrouwen zitten die onderling meer contact hebben, en dat is prima.
Bij een andere vriendengroep van mijn man heb ik met een paar vrouwen meer een klik en dat zijn dan vriendinnen geworden en spreek ik ook apart mee af.Maar ook niet met alle vrouwen van die groep en dat hoeft ook niet.
En man heeft dit ook met weer met de mannen uit mijn vriendinnengroep. Met de een wel een klik en dat wordt een vriend. De ander blijft op het niveau van kennis hangen.

Om heel eerlijk te zijn, snap ik eigenlijk je probleem niet. Zoek je eigen vriendinnen. Dit zijn kennisen en ondanks dat het gezellig is blijkbaar de reden dat ze met je omgaan is omdat je getrouwd bent met je man. Als hij van spreken een andere vrouw zou krijgen, zouden ze daar mee omgaan als kennis.  

Natje1812

Natje1812

31-05-2023 om 23:07 Topicstarter

Met 1 koppel hebben we 15 jaar lief en leed gedeeld.Het zijn meer dan vrienden van mijn man vooral dat ene koppel dan toch…maar goed loslaten dan maar ik kan hun vriendschap niet afdwingen…

ik vind het nogal vreemd gedrag om uit een groep te gaan en dan te verwachten dat anderen je vragen waarom je weggegaan bent. Misschien hebben ze het niet gemerkt of nemen ze het ter kennisgeving aan. 
Hier op OO gebeurt het ook geregeld. Dan is iemand beledigd om iets en gaat dan met veel bombarie aankondigen dat ze van het forum af gaat. Dan komen er berichten als ‘trek je niks aan van X’ en ‘gewoon negeren’ en ik denk dat het ze daarom te doen is. 
Zoek andere vrienden en houd je niet zo bezig wie wat met wie doet. 

Natje1812 schreef op 31-05-2023 om 23:07:

Met 1 koppel hebben we 15 jaar lief en leed gedeeld.Het zijn meer dan vrienden van mijn man vooral dat ene koppel dan toch…maar goed loslaten dan maar ik kan hun vriendschap niet afdwingen…

Maar vriendschappen veranderen ook in de loop der jaren. Ook al heb je lief en leed heel lang gedeeld. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.


Natje1812 schreef op 31-05-2023 om 23:07:

Met 1 koppel hebben we 15 jaar lief en leed gedeeld.Het zijn meer dan vrienden van mijn man vooral dat ene koppel dan toch…maar goed loslaten dan maar ik kan hun vriendschap niet afdwingen…

  Vraagje is het een koppel-koppel vriendschap? Had je ook veel contact met de vrouw apart? Of alleen samen met je man? 

Want als het een koppel-koppel vriendschap is, kun je ze toch gewoon zien als waardevolle kennisen. Het klinkt nu zo zwart-wit. Of je bent mijn vriendin of anders niets. 

En net zoals hier boven wordt gezegd, vriendschappen veranderen. Soms wordt een kennis een vriend en soms wordt een vriend een kennis in der loop der jaren. Dat heeft vaak een natuurlijk verloop.

Zie het zelf met een vriendin van vroeger. Vroeger echt lief en leed gedeeld, maar op dit punt in ons leven zijn we meer kennisen. En dat is oke, ik ga haar daarom niet uit mijn leven schrappen. En misschien in de toekomst veranderd dit weer en worden we meer vrienden of niet. Ook goed 

Appgroepjes hebben toch een doel? Groen in de buurt ofzo, of jubileum die en die op 5 juli of een sportteam. En dan gaat het daarover en niet of je zin hebt om iets te drinken. En iets drinken doe je dan weer na het sporten of als je samen de vogelhuisjes hebt opgehangen. Je vrienden app je individueel. En dan hou je elkaar op de hoogte van belangrijke zaken of je spreekt iets af. Zo gaat het bij mij. Niet uit een vaag groepje stappen om vervolgens verongelijkt te gaan zitten mokken, dat boeit echt niemand. 

Natje1812

Natje1812

01-06-2023 om 07:48 Topicstarter

Jullie hebben gelijk,ik moet het gewoon verwerken en andere vrienden zoeken maar dat is niet zo simpel … 

Rhonda schreef op 31-05-2023 om 23:13:

ik vind het nogal vreemd gedrag om uit een groep te gaan en dan te verwachten dat anderen je vragen waarom je weggegaan bent. Misschien hebben ze het niet gemerkt of nemen ze het ter kennisgeving aan.
Hier op OO gebeurt het ook geregeld. Dan is iemand beledigd om iets en gaat dan met veel bombarie aankondigen dat ze van het forum af gaat. Dan komen er berichten als ‘trek je niks aan van X’ en ‘gewoon negeren’ en ik denk dat het ze daarom te doen is.
Zoek andere vrienden en houd je niet zo bezig wie wat met wie doet.

Je ziet pas dat er iemand weg is gegaan als je de lijst met deelnemers bekijkt, er komt geen melding van die en die heeft de groep verlaten. Dus niet heel vreemd dat het niet opvalt als iemand vertrekt 

" Je ziet pas dat er iemand weg is gegaan als je de lijst met deelnemers bekijkt, er komt geen melding van die en die heeft de groep verlaten."

Dat soort meldingen heb ik toch wel meer dan eens gezien. 

Maar dan nog. Het kan zijn dat die mensen het voor kennisgeving aannemen. Het kan ook nog zijn dat mensen denken dat je het vast moeilijk en/of heel druk hebt en dat ze je dus beter niet kunnen storen.

Temet schreef op 01-06-2023 om 08:02:

" Je ziet pas dat er iemand weg is gegaan als je de lijst met deelnemers bekijkt, er komt geen melding van die en die heeft de groep verlaten."

Dat soort meldingen heb ik toch wel meer dan eens gezien.

Maar dan nog. Het kan zijn dat die mensen het voor kennisgeving aannemen. Het kan ook nog zijn dat mensen denken dat je het vast moeilijk en/of heel druk hebt en dat ze je dus beter niet kunnen storen.

Vroeger was dat wel maar nu ziet alleen de beheerder van de groep het. Zo kunnen mensen makkelijker ongemerkt een groep die ze toch al 3 x niks vonden verlaten zonder dat iedereen gaat appen waarom je uit de app bent gegaan. 

Nick90 schreef op 01-06-2023 om 08:14:

[..]

Vroeger was dat wel maar nu ziet alleen de beheerder van de groep het. Zo kunnen mensen makkelijker ongemerkt een groep die ze toch al 3 x niks vonden verlaten zonder dat iedereen gaat appen waarom je uit de app bent gegaan.

Dat wist ik niet . Soms is iedereen beheerder.

Meestal ging het verlaten van een groepsapp met veel ruzie en drama om vervolgens de deur achter je dicht te slaan (.....heeft de groep verlaten......) Nee, daar reageer je ook niet op, tenzij je iemand goed kent. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.