Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

What’s app en messenger groepen


Natje1812 schreef op 06-06-2023 om 08:00:

Ze zei we hebben toch afgesproken en je ‘mag’ toch mee…Ik word idd getolereerd in groep maar verder is er geen contact of connectie.Ze spreken af apart en dan komt het opeens niet in de groep en weet ik van niets.Ze vinden dat ik het te persoonlijk neem maar hoe moet ik het dan opnemen.Het is wat het is en ik moet nu aan mezelf denken.

Dus is de conclusie juist: het zijn de vrienden van je man en jij bent 'partner van' en 'mag' daarom mee. 

Komt nu het moeilijke stuk, het opbouwen van je eigen vriendenkring waar je man 'partner van' is en mee 'mag' of niet dat bepaal je zelf. Het begint bij het maken van contact en de stap van kennissen.

Natje1812

Natje1812

06-06-2023 om 10:17 Topicstarter

Het zal nu idd even eenzaam zijn maar ik hoop dat het andere deuren zal openen,…

Natje1812 schreef op 06-06-2023 om 10:17:

Het zal nu idd even eenzaam zijn maar ik hoop dat het andere deuren zal openen,…

Maar jij moet de deur wel zelf openen, en dat is lastig, het komt niet vanzelf.

Natje1812

Natje1812

06-06-2023 om 14:28 Topicstarter

Idd,nieuwe contacten leggen is niet z’on probleem maar meestal blijft dit dan oppervlakkig.Ik heb wel 3 jeugdvriendinnen die me zeer dierbaar zijn maar we zien elkaar niet zoveel door omstandigheden.Dus in het dagelijkse leven is toch vooral mijn gezin.Maar goed even alles op een rijtje zetten ….

Zelfde probleem, 20 jaar geleden. Ik was in de speeltuin met een groepje moeders en hoorde toevallig dat een clubje afgesproken had om naar de bioscoop te gaan met de kinderen. Daar er toen nog nauwelijks social media bestond, ben ik gewoon naar een moeder toegestapt en haar erop aangesproken. Thuis belde ik nog met een andere moeder en de zaak was uitgesproken en opgelost. 

Nu zit ik ook in een paar groepen, waar sommige een eigen subgroepje hebben opgericht. Prima toch? En als niet, kan ik ze altijd nog persoonlijk aanspreken. Ook het virtueel reageren op feestelijke gelegenheden of prestaties, is niet mijn ding. Ook dan bel ik liever of ga langs. Zo hoef ik ook niet te vergelijken wie in de groep het vaakst succes wenst of feliciteert. Ik ben gewoon van de live contacten. Daar investeer ik heel graag in. Niet in cyberspace.

Natje1812

Natje1812

07-06-2023 om 20:31 Topicstarter

Voor mij ging het ook wel vooral om het gevoel dat ik wel getolereerd werd in de groep maar niet meer.Met 1 van de koppels hebben wij altijd veel tijd doorgebracht 15 jaar aan een stuk.Op weekend en vakantie geweest,vaak in het weekend activiteiten gedaan met de kinderen.Maar het is en blijft oorspronkelijk de beste vriend van mijn man en zijn vrouw trekt nu op met 1 van de andere vrouwen en niet meer met mij behalve dan als we in groep met de andere koppels afspreken…
Ik kan niet zo goed tegen het gevoel van afwijzing ik ben nogal een people pleaser en ik kan daar moeilijk mee overweg….

Maar we doen ons best …

Natje1812 schreef op 07-06-2023 om 20:31:

Voor mij ging het ook wel vooral om het gevoel dat ik wel getolereerd werd in de groep maar niet meer.Met 1 van de koppels hebben wij altijd veel tijd doorgebracht 15 jaar aan een stuk.Op weekend en vakantie geweest,vaak in het weekend activiteiten gedaan met de kinderen.Maar het is en blijft oorspronkelijk de beste vriend van mijn man en zijn vrouw trekt nu op met 1 van de andere vrouwen en niet meer met mij behalve dan als we in groep met de andere koppels afspreken…
Ik kan niet zo goed tegen het gevoel van afwijzing ik ben nogal een people pleaser en ik kan daar moeilijk mee overweg….

Maar we doen ons best …

Dat is heel vervelend zeg. Het komt op me over alsof je nogal wat verlatingsangst hebt; heb je wel eens overwogen daar wat aan te doen? Het is zo jammer: liever wanhopig aansluiting proberen te vinden bij een groep dan voor jezelf kiezen en je eigen mensen vinden, erg gevoelig zijn voor afwijzing. En dan je opmerkingen als 'het zal wel eenzaam zijn'. Doordat je je blijft vastklampen aan het oude vertrouwde, ook al is dat niet zo leuk, kan je ook niet iets nieuws uitproberen en zo andere mensen leren kennen. Heel veel mensen maken vrienden door ergens bij te gaan, een sport of hobbyclubje. 

 Misschien kun je je ook een beetje losweken van je gezin en die jeugdvriendinnen weer eens wat vaker gaan zien. Zo klein zijn je kinderen niet meer toch?


Natje1812

Natje1812

08-06-2023 om 12:02 Topicstarter

Mijn kinderen zijn 17 en 19 dus zij zitten idd niet meer op mij te wachten…Het voelt wrang,ik heb last van schuldgevoelens maar het is de juiste beslissing.Het zal beter verlopen als we elkaar eens casual gaan zien.Ik sport 2 keer per week en ik ga proberen daar wat meer contacten te zoeken of wat meer open te staan,het zijn groepslessen (BBB,Aquafin,…)  en het is wel niet altijd met dezelfde mensen maar ik kan daar wel al eens proberen meer een babbeltje te slaan…Het is een begin we zien wel…Ik heb lang genoeg gewacht op dingen die er niet zullen komen…

Natje1812 schreef op 08-06-2023 om 12:02:

Mijn kinderen zijn 17 en 19 dus zij zitten idd niet meer op mij te wachten…Het voelt wrang,ik heb last van schuldgevoelens maar het is de juiste beslissing.Het zal beter verlopen als we elkaar eens casual gaan zien.Ik sport 2 keer per week en ik ga proberen daar wat meer contacten te zoeken of wat meer open te staan,het zijn groepslessen (BBB,Aquafin,…) en het is wel niet altijd met dezelfde mensen maar ik kan daar wel al eens proberen meer een babbeltje te slaan…Het is een begin we zien wel…Ik heb lang genoeg gewacht op dingen die er niet zullen komen…

Ik weet niet, maar de sportschool klinkt niet als een plek waar je echt heen gaat omdat het superleuk en gezellig is. Geen ervaring mee, maar het komt me zo voor dat je daar tijdens de workout niet gauw aan de praat raakt met iemand anders. Is er misschien nog iets dat je graag zou willen leren waar iets sociaals vanuit gaat, of een of andere hobby die je altijd al leuk leek? Bijvoorbeeld een toneelvereniging, of vrijwilligerswerk bij een kinderboerderij; of misschien een wandelclub (toch een beetje sportief? Ik ken iemand die dat doet en daar wordt heel wat afgekletst en ze doen altijd ergens koffie. 

Natje1812

Natje1812

08-06-2023 om 13:45 Topicstarter

Idd,als je niet gaat samen sporten met een vriendin is het misschien niet de ideale plaats / moment voor een babbel.Ik heb nu wel afgesproken met mijn jeugdvriendinnen en met 1 van hen zou ik eventueel wel op sportief vlak iets kunnen ondernemen…Vrijwilligerswerk kan ook,ik zou graag iets met kinderen doen.Dit zal ik eens bekijken …

Kijk of je voor de komende maanden in ieder geval bijvoorbeeld drie afspraken kunt plannen met iemand anders/anderen. Dat vooruitzicht is leuk. Dat het leuk vooruitzicht is geeft energie en energie betekent dat je ik dagelijks leven wat positiever voelt. En als je je positiever voelt kun je spontaner zijn en ben je minder 'op zoek' en voelt het natuurlijker als je een praatje maakt etc. Het gaat om het aanzwengelen van een positief gevoel over jezelf. Dat is moeilijk aan te boren maar als je daarvoor de paar contacten 'gebruikt' die je hebt kun je jezelf in een positieve spiraal brengen 
Gr Angela 

echt bevriend worden met de vrienden van je partner is heeeel tricky… moet je dan wel een bijzondere klik hebben met de vrouw van de maat van je partner en dat is zeldzaam… 
neem het niet persoonlijk, allicht hebben de andere dames een grotere klik met elkaar, en dat is,ok.

het is idd aangeraden om eigen vrienden te hebben, vrienden die je zelf kiest zeg maar.  De meeste,mensen hebben geen nauw contact met jeugdvrienden meer… bijnveel koppels,zie je ofwel zijn ze bevriend als koppel ofwel,gewoon aanhangsels van…

ikzelf heb het geluk eigen vriendinnen te hebben, spraken vroeger af als koppels,toen ik nog met mijn ex was.  Wel,heb ik in de loop van mijn leven nieuwe vrienden en vriendinnen gemaakt, toen ik in relatie was en single.  Heb net een vrouw ontmoet met wie het heel goed klikt.

veel vragen waar nieuwe vriendschappen ontmoeten: het antwoord is,volgens mij eenvoudiger dan men denkt! Groepsactiviteiten waar er ook daadwerkelijk ‘uitgewisseld’ wordt, nagepraat…

hoe ontmoette ik nieuwe vriendinne: groepsleden op de manege allemaal vrouwen van mijn leeftijd die 1 x per week effe weg van gezin waren voor de sport en gezelligheid, heb daar geweldige avonden beleefd en leuke vriendschappen aan gehad, nu weer verwaterd maar deed me eens per week goed. Kookworkshops was ook leuk, samen koken en babbelen… eens per week lekker samen kletsen en plezier maken! 
sinds kort heb ik me,ingeschreven in een tennisstage  voor volwassenen, hoe leuk was dat niet! Nu in dezelfde club elke vrijdag clubavond, willekeurig met andere mensen spelen en dan samen eentje drinken.  Zijn afgelopen zaterdag met 4 dames eentje gaan drinken… deze avond met een van de dames gaan wandelen… ik ga er ook naartoe met een open blik… gewoon met het idee een leuke avo,d beleven, niet Lierse ik moet een vriendin vinden… open en babbelen over koetjes kalfjes en vooral veel plezier maken.

zoek een activiteit buiten de sportschool waar jij echt interesse in hebt en vind gelijkgezinden met wie je gepassioneerd over je ding kan praten, wedden dat je snel een leuke persoon ontmoet met wie je je activiteit kan delen en wie weet een innige vriendschap.  Komt dat laatste niet dan heb je een leuke hobby waar je eens per week plezier beleeft.

ik verwijderd mijzelf constant ook uit die groepen. Ik zit nu in een werk whatsapp groep en ik krijg telkens de kriebels om daar ook uit te stappen haha dus heb ik die maar gedempt en gearchiveerd.   

toen ik uit mijn zussen whatsapp groep stapte veranderde mijn oudste zus in een ware boze heks alsof ik de familie heb verraden.  Haha vond het wel grappig. 

Maak je niet druk joh, de mensen die echt om je geven sturen je een aparte whatsapp en die hoef je alleen in het leven. No time for fake people. 

Ik snap je gevoel volkomen, kan ook echt pijn doen! Zit er niet 1 persoon in die groep waar je een leuke klik mee hebt en dat je die gewoon apart appt om ergens een drankje te doen? En mocht dat lukken verwacht dan misschien niet dat ze snel iets uit haarzelf af wil spreken, sommige mensen zijn daar ook gewoon niet goed in om initiatieven te nemen...

Natje1812

Natje1812

06-07-2023 om 12:36 Topicstarter

hoi,ondertussen al redelijk eenzame weken gehad alhoewel ik mijn best doe om uit de negatieve spiraal te komen.Ik heb een kookworkshop gevolgd en ga ook naar een mindfulness coach omdat ik  door mijn laag zelfvertrouwen moeite heb om nieuwe contacten te leggen.Ik ga ook vanaf september een 5 delige workshop volgen bij haar met nog andere mensen yoga en meditatietraining.Dit interesseert me dus misschien kan ik zo nieuwe contacten leggen.Ook de kookworkshop vond ik leuk maar de kookworkshop waar ik naartoe ben geweest was druk en hectisch maar ik zou wel graag iets met koken doen.

De groep zelf heeft afgehaakt,ze blijven beleefd maar daar is ook alles mee gezegd.In augustus gaan we samen op weekend dit stond al vast maar ik heb een vermoeden dat het de laatste keer zal zijn.Ik zie er niet echt tegenop omdat ik me wel al wat sterker voel dan een tijdje geleden maar ik heb wel nog mijn moeilijke momenten.Ik probeer dagelijk te mediteren en dit brengt me wel tot rust.Ik probeer energie te putten uit kleine dagelijkse gesprekjes die ik hier en daar heb maar ik heb vertrouwen in de toekomst..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.