Relaties Relaties

Relaties

Moeder

Moeder

31-12-2015 om 22:08

Zo ontzettend saai/Even klagen

Uiteraard ben ik blij dat mijn vader er nog is en natuurlijk heb ik het er graag voor over maar bij hem zitten is zo saai
Al sinds ik me kan herinneren gaat oudjaarsavond hier op dezelfde manier. TV kijken dus. En altijd dezelfde zender en er mag ook niks anders op. Vroeger was dat ook niet zo'n punt want toen leefde mijn moeder nog en hadden we het gezellig. Vaak kwam er nog de een of ander binnen gelopen. Maar nu Mijn zus kon niet, mijn broer is met vakantie en ik zit hier. Gelukkig zijn mijn kinderen wel meegekomen en heb ik mijn mobiel maar leuk is anders.
Ach ja, ooit kan ik het weer vieren zoals ik dat wil


Lief van jullie!

Veel opa's en oma's zitten vanavond alleen, wegens ' te saai' dus jullie pa/opa boft

Prima dat je effe klaagt hoor. Lang leve het tweede / derde scherm.

Hier heeft saaie opa de Duitse Silvesterabond aan staan. Net camp

Hou jezelf maar voor ogen

dat je op een dag deze saaie Oudejaarsavonden zal missen, als hij er niet meer is... Is het anders voor volgend jaar geen optie om hem bij jullie de jaarwisseling te laten vieren??
Sterkte, maak er nog maar het beste van!

Yaron

Yaron

31-12-2015 om 22:57

beetje herkenning

Mijn schoonvader heeft de afgelopen 12 jaar elke oudejaarsavond bij ons uitgezeten, zijn andere kinderen hadden altijd al iets anders gepland waar opa niet bij kon. Vanmiddag was hij hier even een vertelde dat hij vanavond lekker alleen thuis blijft, meestal slaapt hij 's avonds een paar uurtjes en dat wou hij vandaag ook doen. En wij moesten ons niet schuldig voelen, want hij wou het zelf. Ondanks dat ik het wel sneu vind, vind ik het ook wel fijn, lekker onze eigen gang gaan met de kinderen. Schoonvader praat de hele avond door, ook door alle programma's heen. Maar desondanks is het de liefste schoonvader die ik mee kan wensen hoor.

Pug

Pug

01-01-2016 om 09:03

thuis

Ik ben liever thuis dan saai bij opa en oma, maar gelukkig kan dat hier.

Goudvis

Goudvis

01-01-2016 om 10:53

maar waarom doe je het dan?

Ik begrijp niet waarom je zo je oudejaarsavond doorbrengt als je het eigenlijk niet leuk vindt. Zo te lezen maakt het je vader niet veel uit of je er wel of niet bent (heb je daarnaar gevraagd?).
Mijn vader zit al jaren alleen op 31 december, dat vindt hij prima zo. Ik nodig regelmatig eenzame (?) familieleden uit met kerst of oudjaar, maar ik zie het niet als een verplichting. Dit jaar heb ik het vervangen door een bezoek op nieuwjaarsdag, vanmiddag dus. Al 13 jaar heb ik vrijwillig iedereen uitgenodigd of ben op de feestdagen op visite gegaan bij Pa of Tante, terwijl mijn broer en zus daar geen zin in hadden. Echter je moet er zelf wel enig plezier in hebben en je vader ook...

Mijntje

Mijntje

01-01-2016 om 11:23

anders

Heb je oude super 8 familiefilmpjes of oude dia's van vroeger? Is het niet veel leuker om die samen te kijken op oudjaarsavond?
Is er op de 1 of andere manier dan niets leukers te bedenken dan statisch voor de tv te zitten? Natuurlijk is dat oersaai. Neem anders een dvd mee (uiteraard wel 1 die jullie allemaal leuk vinden) Je vader vindt het wel best zo, die is vast al tevreden met jullie gezelschap, maar als jullie het saai vinden, doe er dan wat aan.

Jamie

Jamie

01-01-2016 om 11:29

tja

Elk jaar hetzelfde en je kinderen moeten ook mee? Wat ouderwets. Als je het niet leuk vindt doe je dat toch niet? Ik vind die avond er niet eentje om bij je ouders te zitten, daar is kerst meer geschikt voor. Hij kijkt toch tv dus vermaakt zich wel. Je zit dus alleen op je mobiel? Waarom zit je daar dan en waarom doe je geen spel ofzo met je kinderen? Als jij het al saai vindt hoe moet het dan voor je kinderen zijn?

Lynn

Lynn

01-01-2016 om 11:30

iets anders

De eerste vraag is: Heb je ook geprobeerd/ voorgesteld om iets anders te doen? Dus: Bij hem iets anders doen of hem bij jullie uitnodigen?

En mocht je dat gedaan hebben en hij daarop negatief gereageerd hebben, is er dan een reden dat je er tegenover hem niet meer een punt van gemaakt hebt?

Gewoon toch iets anders doen, al is het maar een deel van de tijd?

Moeder

Hoe is het? Ben benieuwd naar je reactie op wat hier werd aangedragen.

Vind het wat makkelijk als gezegd wordt 'als je het niet leuk vindt, dan doe je het toch niet' - tja dan blijft er in het leven heel wat liggen :p

(vragen of hij bij jullie komt, betekent waarschijnlijk logeren, want zelf naar huis/naar huis brengen is niet altijd praktisch op deze avond. Logeren vinden veel oude mensen niet meer zo prettig, die slapen graag in hun eigen bed!)

Moeder

Moeder

01-01-2016 om 14:07

Vanzelfsprekend

Bedankt voor de steun
We hebben het overleefd, zoals elk jaar
Mijn vader heeft ook de hele avond de duitse tv opstaan. Met dezelfde artiesten die ik ook als kind langs zag komen. Zelfs Heino leeft nog
Helaas wil mijn vader absoluut niet de deur uit. Hij is bang voor brand met al dat vuurwerk. Daar zit ook wat in natuurlijk. Maar het is ook een excuus. Alles moet gaan zoals het altijd ging.
Hij waardeert het wel dat we er zijn maar vind het natuurlijk ook vanzelfsprekend. Ik zorg dat er wat lekkers te eten is en wat te drinken voor de kinderen en mezelf. Bier heeft 'ie zelf meer dan genoeg in huis.
Mijn ouders waren nooit zo van de moderne technieken dus helaas geen filmpjes of dia's.
Op de een of andere manier hangt daar altijd een sfeer die mijn energie wegzuigt. Ik kom, nadat ik voor het eten gezorgd heb, tot niks meer dan wat bankhangen. De kinderen idem. We hangen wat rond en kijken op de mobiel. Volgend jaar ga ik toch maar eens voorstellen dat we van te voren iets bedenken om te doen.
Mijn kinderen hebben dezelfde opvattingen als ik hier in. Dit moet gewoon en dat doen we gewoon. Niemand hier wil opa alleen laten zitten met de feestdagen. Ik hoef het ze ook niet te vragen, het is vanzelfsprekend.
Ik schrik eigenlijk een beetje van sommige reacties. Je laat een oude, hulpbehoevende, absoluut niet sociaal vaardige, eenzame man toch niet alleen zitten? Mijn broer heeft vanaf zijn vakantieadres gebeld. Dat was de enige waar we wat van gehoord hebben. Met kerst zijn 4 andere familieleden een uurtje geweest, verder heeft 'ie alleen de hulp gezien. Ik hoop dat vandaag of morgen nog iemand langs gaat want ik ben hier aan het klussen en kan niet. Sinds mijn moeder is gestorven komen er nog maar heel weinig mensen. Dat is ook logisch want het is een moeilijke man.
En ik kan aftellen. Hij is 79 dus nog hooguit 20 jaar

Henriette123

Henriette123

01-01-2016 om 14:46

Moeder

Maar je kunt toch zelf bijvoorbeeld spelletjes meenemen om het voor jou en de kinderen wat gezelliger te maken?
Ik zou een eenzame oude vader ook niet alleen laten met oud en nieuw.

Jamie

Jamie

01-01-2016 om 14:58

maar

Mijn vader zit nu bijna elke dag alleen en ik zie niet in waarom ik daar naast moet zitten
m naar duitse tv te kijken.

Jaina

Jaina

01-01-2016 om 15:08

Natuurlijk

Natuurlijk is het niet leuk om daar de feestdagen door te brengen en natuurlijk doe je het wel. Je laat inderdaad je oude vader niet alleen met de feestdagen tenzij die vader er zelf behoefte aan heeft om alleen gelaten te worden en het wel best vindt. Ik zou gewoon lekkere hapjes meenemen en drinken en spelletjes. Dan kun je fijn met de kinderen spellen spelen terwijl opa kijkt naar Heino. Jullie kunnen ook vuurwerk meenemen en om 12 uur naar buiten gaan om samen even vuurwerk af te steken (of eerder op de avond). Opa wil blijkbaar perse naar dat programma kijken dus dan zou ik proberen om wat amusement te vinden waarbij de televisie niet nodig is. Dan kan opa fijn kijken naar de Duitsers.

Hortensia

Hortensia

01-01-2016 om 15:09

lastig

Nee, je kunt een oude man niet alleen laten met oud en nieuw. Hoewel...? Het is een lastig probleem: kies je voor jezelf of juist op zulke dagen voor opoffering? En doe je dat dan eens, of elk jaar opnieuw? Omdat "iemand het toch moet doen"? En ja, dan kun je wel een huisje in de Ardennen boeken, met als je broers en zussen, maar het knarst wel...

Ik zou met eventuele broers en zussen om de tafel gaan zitten en duidelijk maken: "Luister, pa kan niet alleen met oud en nieuw, maar ik baal ervan dat altijd dezelfde mensen hiervoor opdraaien en stel voor dat we dit voortaan bij toerbeurt doen." Ik hoop dat het mogelijk is!

Overigens moet ik er niet aan denken dat anderen menen zich te moeten opofferen als ik straks oud ben. Maar ik kan mezelf uitstekend vermaken

En die Duitse shows herken ik van uit mijn jeugd. Vandaag heb ik for old times sake dat Nieuwjaarsconcert maar weer eens opgezet en zelfs dat is nog hetzelfde: Strauss en een ballet dat verliefde stelletjes uitbeeld. Totaal mijn smaak niet, maar ik heb er wel even bij zitten glimlachen en hoorde mijn moeder weer zeggen: "Die jurken, die JURKEN, wat MOOI!!!"

Katniss

Katniss

01-01-2016 om 15:22

1 januari

Ik heb 20 jaar lang (of waarschijnlijk nog wel langer) op 1 januari om 10.30 uur bij mijn oma aan de koffie gezeten, kater of niet. Daar waren dan ook mijn ouders en zus met haar gezin. Toen oma overleden was ben ik met die traditie gestopt, het was best wel een opgave. We zien elkaar al drie keer in december (verjaardagen en Kerst) en hebben in januari nog weer een verjaardag, dus ik vind het wel best zo.
Ik zou dan weer geen oude ouder alleen laten zitten met Oud & Nieuw, dus als het tzt nodig is zijn ze ook welkom bij ons. Tja, en dan kan ik niet zien wat ik wil. Mijn moeder heeft gisteren Annie gekeken (was mijn vader ook niet blij mee) en als ik de kinderen thuis heb zit ik meestal Ik Hou van Holland achtige zooi te kijken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-01-2016 om 15:29

Ja op nieuwjaarsdag?

Maak je je vader niet blijer met een lekkere nieuwjaarslunch?

Oudejaarsavond heeft ie immers al de tv en zijn Duitse programma's.

Wat voegt jullie gezelschap toe?

Mijntje

Mijntje

01-01-2016 om 16:27

dvd speler

Als iedereen op z'n eigen beeldschermpje zit te turen klinkt ook niet echt gezellig, al merkt je vader daar weinig van. Kan je geen dvd speler meenemen en met z'n allen een dvd van Derrick gaan kijken? Of Tatort?
Of iets wat hij kent van vroeger wat hij misschien wel leuk vindt?
Ik vind het enorm lief dat zelfs je kinderen niet zeuren.

knor

knor

01-01-2016 om 17:40

lief

Eens met Mijntje, erg lief van je kinderen dat ze zo vanzelfsprekend mee gaan. By the way ongelofelijk dat Heino nog steeds in actie is, ik herinner me hem van echt heeeeel vroeger, karamba nanana ein whiskey! Is er geen spelletje te bedenken dat opa ook nog wel leuk vindt, scrabble, mens-erger-je-niet, desnoods kwartetten? Nou ja, het zit er weer op.

Pug

Pug

01-01-2016 om 18:14

och

"Ik schrik eigenlijk een beetje van sommige reacties. Je laat een oude, hulpbehoevende, absoluut niet sociaal vaardige, eenzame man toch niet alleen zitten?"

Och, ik zou dat wel doen. Maar ik ken veel mensen van die leeftijd en ouder die prima voor hun eigen vermaak kunnen zorgen, en die prima gezelschap zijn, dus als iemand altijd vertikt heeft om dat te leren of te onderhouden dan voel ik het niet als mijn verantwoordelijkheid om daar te gaan zitten met iemand die zijn eigen ding zit te doen en die ook niet gezellig is.
Als iemand wil dat ik kom kan hij op zijn minst een tv-programma opzetten dat ik ook leuk vind of mij entertainen.

Maar ik heb dan ook geen band met mijn ouders of schoonouders.

Goudvis

Goudvis

01-01-2016 om 19:24

tja

Voor heel veel mensen maakt het echt niet uit of je op 30-12 komt om ze gezelschap te houden of op 31-12 hoor. Dat je aandacht besteedt aan een oudere is belangrijker dan dat je dat precies op die datum doet, zou ik zeggen. En we hebben hier geen enkele indicatie gekregen dat deze vader al dan niet alleen wil zijn op oudejaarsavond. Mijn eigen vader maakte het niks uit. Die is wel even met kerst geweest natuurlijk en krijgt nieuwjaarsbezoek. Is dat zielig dan?

Verwachtingen

F iets 'zielig' is hangt af van de gewoonten en verwachtingen. Een (bejaarde) oudere die altijd oudejaarsavond heeft doorgebracht met naaste familie zal er niet blij van worden als die familie ineens een dagje eerder komt onde het motto van ' aandacht is aandacht, de datum maakt niet uit'.

En kom op, het maakt wel uit. TS vindt saaiheid misschien niet zo erg wat deze bezoeken betreft, maar wel op een avond waarop ze liever wat bruisenders zou doen.

Amelie

Amelie

01-01-2016 om 23:00

Ach

Wij laten mijn schoonvader wel met oud en nieuw alleen thuis zitten, terwijl wij behoorlijk betrokken en zorgzaam zijn. Gelukkig vindt hij dat niet erg. Zoals al genoemd, is er genoeg op TV en om 22.30 doet hij zijn gehoorapparaat uit en gaat gewoon naar bed.
Hij is welkom bij ons, maar vindt dat te druk en wij, met ons gezin bij hem is ook niet echt een goede optie. Hij gunt ons een leuke avond en wij zorgen op andere momenten, juist ook in deze periode, dat we extra activiteiten met hem ondernemen, hij vaker komt eten, etc.

Bijzonder

'Wat voegt jullie gezelschap toe?' Op 31 december 's avonds? Iemand hebben die je gelukkig nieuwjaar wenst. Maar je zou ook om 23.00 uur binnen kunnen komen en melden dat je 's avonds nog wat hapjes hebt gemaakt. En dan voor die tijd met je kinderen de leuke dingen doen.

Ik begrijp niet dat je oudere mensen zomaar alleen wil laten zitten, omdat het 'saai' is.

Tsjor

Miekemieke

Miekemieke

02-01-2016 om 12:54

het is niet voor niets saai

Dat iemand oud is en wat humeurig hoeft nog geen reden zijn tot saaiheid. Het kan misschien best dat de vader van to helemaal geen zin heeft in oudjaarsavond bezoek. Misschien wil hij veel liever lekker bijtijds naar bed. Hij zit stil tv te kijken en hoopt dat de tijd een beetje snel gaat of dat z'n dochter en de kinderen wat eerder vertrekken. Hij durft het niet te zeggen omdat er vroeger toen zijn vrouw nog leefde altijd gezamenlijk oudjaar gevierd werd, hij is bang dat zijn dochter dat nog niet los kan laten. Ik kan aftellen denkt hij nog een jaar of 10 dan gaat ze het bij haar eigen kinderen vieren die dan het huis uit zijn.

NIVEA / ANNA

Niet Invullen Voor Een Ander

Altijd Navragen.

En dan vertrouwen dat diegene geen sociaal gewenst antwoord heeft, maar oprecht is. Als je dat aandurft.

Jamie

Jamie

02-01-2016 om 13:13

bromvlieg

Volgens mij is het niet ANNA maar ANA of gewoon AN

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-01-2016 om 13:31

Het was een oprechte vraag Tsjor

Wat voegt het toe tov een lunch op Nieuwjaarsdag? Om maar eens een dwarsstraat te noemen.

Ik weet het niet hoor, maar die man heeft zijn tv al. Op oudejaarsavond is het vaak moeilijk kiezen. Er zijn mensen die niet per se op bezoek zitten te wachten op die avond.

Miekemieke

Miekemieke

02-01-2016 om 14:23

ouders ook niet

Mijn ouders hielden erg van gezellig en toen alleen mijn moeder nog leefde vond ze het heerlijk om feestdagen gezamenlijk door te brengen toch heeft ze al vrij jong oudjaarsavond laten vallen. Ze was toen begin 70 en erg gehecht aan haar avondrituelen, het werd gewoon te laat en ik denk dat dat bij veel bejaarden speelt.

Nog nooit gezien

Een televisie die om o.oo uur spontaan een hand uitsteekt, een zoen geeft en gelukkig nieuwjaar wenst.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Tsjor

De film ' her' ( o.t.)

Vertelt over software die aardig in de buurt komt...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.