Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Lieve

Lieve

30-01-2009 om 21:18

Wat Klink kan, kunnen wij ook (evolutie versus geloof)

Nee he, ik wil dit helemaal niet in mijn bus krijgen, Ik wil graag dat in het grote overdeel van de scholen de evolutietheorie gedeeld wordt. Ik hoef geen ongevraagde geloofs(in mijn ogen) rommel in de bus. Voor de Jehova's doe ik de deur ook niet open.

Waarom nu toch?
Ik wil NIET!!!

http://www.nu.nl/algemeen/1908586/nederlanders-krijgen-brochure-tegen-evolutietheorie.html

'Nederlanders krijgen brochure tegen evolutietheorie

EMMEN - Nederlanders ontvangen eind februari een brochure in de bus waarin de evolutietheorie ter discussie wordt gesteld. Behoudende christelijke organisaties die ervan uitgaan dat God de wereld in zes dagen heeft geschapen, zijn voor de tekst verantwoordelijk.

De brochure, die een oplage van 6,6 miljoen exemplaren krijgt, wordt vanaf vrijdag in Emmen gedrukt.

De coördinator van de campagne, voorzitter Kees van Helden van de vereniging Bijbel & Onderwijs, zei dat de evolutietheorie een geloof is en net zo min te bewijzen als de scheppingsleer.

Sticker

Aanhangers van de evolutietheorie hebben een sticker ontworpen om te voorkomen dat zij de brochure in hun brievenbus aantreffen. De eerste oplage daarvan is inmiddels uitverkocht. Ook de organisaties achter de brochure komen met een sticker: 'Ja schepping, nee evolutie'.

Op 12 februari wordt herdacht dat de bedenker van de evolutietheorie, Charles Darwin, tweehonderd jaar geleden werd geboren.

Actie Comité Schepping

Ongeveer dertig organisaties steunen het Actie Comité Schepping, dat voor de campagne is opgericht. Zij financieren de actie, die 250.000 euro kost. Verder hoopt het comité op giften.

''Er is nu al veel vraag naar de brochure vanuit kerken en scholen. Nog voor zij is verschenen, is er al ontzettend veel aandacht voor. Dat is geweldig'', aldus Van Helden.

Discussie

''Ons doel is een discussie in gang te zetten'', zegt de coördinator.

''Op veel scholen wordt de evolutietheorie als waar gezien. Er wordt misschien wel aandacht aan de scheppingsleer besteed, maar er wordt bij gezegd dat die niet waar is. Bovendien komt die leer niet terug in de examenstof. Volgens ons hebben kinderen recht op onderwijs over beide theorieën.''

Het Actie Comité Schepping houdt op 13 maart een symposium in museum Naturalis in Leiden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

30-01-2009 om 21:39

Zucht

als je alles gehad hebt....

tonny

Guinevere

Guinevere

30-01-2009 om 21:53

Darwinjaar

Goh, zeker bedoeld als tegengeluid in het Darwinjaar? Ik kan niet wachten totdat het hier in de bus landt!

Gallifrey

Gallifrey

30-01-2009 om 22:57

Vol verwachting klopt ons hart....

Ik kan niet wachten. Wat zullen ze nu weer geschreven hebben. Dit is zo onzinnig.
De evolutietheorie heeft veel last van zijn naam. Het is geen theorie in de zin dat er onzekerheid over bestaat. De evolutietheorie bestaat enkel uit feiten die op allerlei manieren bewezen zijn. Verder gaat de evolutietheorie helemaal niet over het ontstaan van het leven, enkel over de ontwikkeling daarvan. Daarom is het voor heel veel gelovigen geen enkel probleem om in "een schepping" te geloven en tegelijkertijd te erkennen dat er continu evolutie plaatsvindt. Prima, wat mij betreft. De mensen die dit soort pamfletten schrijven hebben de evolutietheorie, volgens mij, niet goed begrepen.
Kortom: ik kijk erg uit naar de folder. Dan kan ik eindelijk weer eens over mijn favoriete onderwerp praten

Spannend!

Ik wacht met spanning op deze folder, ben zeer benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing.

Damajo
( die familieleden heeft die denken dat God fossielen in de grond heeft gestopt om de mens op de proef te stellen in zijn/haar geloof. :-O )

Jujube

Jujube

31-01-2009 om 10:02

Hmm

Die folder eindigt bij het gros van de mensen bij het oud papier. En dus zonde van het geld en het papier.
Groet,
Jujube

tonny

tonny

31-01-2009 om 10:05

Zo is dat jujube

dat geld kunnen ze beter steken in iets wat écht belangrijk is!

tonny

tonny

tonny

31-01-2009 om 10:06

En dat heb ik ook bij de actie in engeland

waar geld gestoken wordt in de actie 'er is waarschijnlijk geen God'.

Nou ja... ik heb dat gevoel bij heeeel veel reclame en promotie.

tomnny

De actie in engeland juist goed

Wat mij betreft laten ze die bussen vooral ook in Amerika rondrijden. Mijn nicht is daar afgewezen bij een sollicitatie bij een bedrijf omdat ze niet gelovig is.Ook kreeg ze hordes buren op bezoek toen ze er net woonde maar toen ze zei niet gelovig te zijn heeft ze er nog maar weiig teruggezien.Ik denk dat een tegenbeweging nuttig is.Hier even wat info over de buscampagne:
--------------------------------------------------------
De reclameboodschap dat God niet bestaat mag van de Britse reclamecodecommissie ASA. De atheïstische reclamecampagne leidde in Groot-Brittannië tot 326 klachten. ASA verwierp woensdag alle klachten.

Sinds begin dit jaar rijden er in Groot-Brittannië bussen rond met de tekst "There's probably no god. Now stop worrying and enjoy your life." ('Er is waarschijnlijk geen God. Maak je nu geen zorgen meer en geniet van je leven.') Klagers noemden de tekst beledigend en misleidend. De Britse reclamewaakhond oordeelde dat de boodschap niet in strijd is met de reclamecode.

De atheïstische reclamecampagne was een idee van journaliste Ariane Sherine die zich ergerde aan christelijke advertenties met dreigementen aan niet-gelovigen. Ze zamelde 140 duizend pond in om het idee ten uitvoer te brengen. De Britse humanistische bond steunt de campagne.( dag.nl)

Hier is een link met meer info, ook een filmpje
http://www.dag.nl/opvallend/reclame-er-waarschijnlijk-god-toegestaan-200528

Damajo

Guinevere

Guinevere

31-01-2009 om 11:43

Die bussen

Ik heb gelezen dat een atheistische groepering in NL ook van die bussen wil laten rondrijden! Zal bij mij in de buurt geen impuls voor het OV opleveren in elk geval (biblebelt).

Juffertje in 't Groen

Juffertje in 't Groen

31-01-2009 om 12:01

Stom

Alsjeblieft zeg laat die folder nou zitten. Al die arme bomen die ervoor moeten sneuvelen en inderdaad gooien de meesten die folder toch bij het oud papier. En die actie op de bussen in Engeland is ook stom. Schop maar lekker tegen bepaalde vormen van geloof aan. Kan me niet zo schelen. Maar om nou een bijbeltekst in te zetten tegen religie vind ik wel heel grappig. 'Now stop worrying and enjoy your life.' staat er. 'Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven.' zegt Prediker 9:1-10. Dat lijkt wel hilarisch veel op elkaar.

Ik snap

even niet waarom die mening op een papiertje gedrukt moet worden, er is toch internet, email ?

Verder niets mis mee, als ze hun mening willen verkondigen moeten ze dat vooral doen. Ik vind het overigens goed dat er in de US nu een anti beweging komt, niet gelovigen worden daar idd gediscrimineerd.

Guinevere

Guinevere

31-01-2009 om 12:44

Via mail

Ze mogen het niet via de mail doen denk ik, dat is Spammen. Bovendien: hebben ze jóuw mailadres dan? Dit is een manier om het huis-aan-huis te kunnen verspreiden. Als ik 'm wil hebben moet ik wel mijn Nee-nee sticker verwijderen denk ik.

Massi Nissa

Massi Nissa

31-01-2009 om 13:03

Indruk

Ik krijg de indruk dat er vanuit Christelijke hoek de laatste paar jaar veel meer geluid komt dan in de jaren envoor (protesten, acties, folders, plastic foetussen en wat niet al). Komt dat omdat men zich gesterkt voelt door dit (pro-)Christelijke kabinet? Of voelt men zich juist bedreigd door moslims, nietgelovigen of andere gevaren van buitenaf? Ik zie op internetfora ook steeds meer Christenen reageren met ellenlange lappen tekst (Bijbelquotes gratis meegeleverd). Ik kende dit fenomeen tot voor kort vooral uit de States, Christenen die het als hun heilige taak beschouwen om hun geloof te verdedigen op internet.
Ik vind het trouwens ook zonde van het papier, maar dat terzijde.
Groetjes
Massi

Email

waarom is het illegaal om het via email te doen maar niet via de brievenbus eigenlijk ?

Tinus_p

Tinus_p

31-01-2009 om 14:50

Ach

Als evolutie een geloof is, dan is het ontkennen van evolutie dus belediging van een geloof, haatzaaien etc etc etc. Dus dan ga ik aangifte doen....

Vageltje

Vageltje

31-01-2009 om 15:15

Hihi (ot)

Je ziet toch regelmatig auto's rijden met zo'n visje achterop?? Ik heb dan altijd de neiging om daar achter zo'n soort piranhaatje te plakken die dat bijbelvisje opeet. Durf het natuurlijk niet, maar zie het al voor me dat zo iemand daar eerst een tijdje mee rondrijdt voordat ze erachter komen dat ze ineens iets heel anders uitdragen dan wat ze eigenlijk wilden.
Dit geinspireerd door Amerika waar ik met name in Utah auto's zag rondrijden met daarop een visje op pootjes met het woord Darwin erin dat werd opgegeten door een visje met een kruis erin.
Groet, Vageltje (duidelijk niet-gelovig

Polly Shearman

Polly Shearman

31-01-2009 om 15:21

Niks mis met gelovigen

Ik ben er juist vaak jaloers op, heerlijk toch als je zo'n vertrouwen in een hogere macht kan hebben?
via de mail zou ik zoiets direct verwijderen, als het via de post komt zal ik het wel even inlezen.
Maar ik denk niet dat mensen veranderen van geloof door zo'n folder.
groet, polly

Tinus_p

Tinus_p

31-01-2009 om 15:23

Vageltje

Vageltje:
" Je ziet toch regelmatig auto\'s rijden met zo\'n visje achterop?? Ik heb dan altijd de neiging om daar achter zo\'n soort piranhaatje te plakken die dat bijbelvisje opeet. Durf het natuurlijk niet, maar zie het al voor me dat zo iemand daar eerst een tijdje mee rondrijdt voordat ze erachter komen dat ze ineens iets heel anders uitdragen dan wat ze eigenlijk wilden."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Darwinvis
http://en.wikipedia.org/wiki/Parodies_of_the_ichthys_symbol

Guinevere

Guinevere

31-01-2009 om 15:29

Ik lig in een deuk

Ooooh, die folder! Echt geweldig lachen. En dan staat er ook nog steeds "denk na". Hoe naief kun je zijn? Dit is echt humor van de bovenste plank.

Guinevere

Guinevere

31-01-2009 om 15:33

En deze (ja/nee sticker)

Heb je deze al gezien http://schepperenzoon.nl/archief0812.html#081202
Ik begin nu echt buikpijn te krijgen van het lachen.

Kiki

Kiki

31-01-2009 om 16:07

O tinus, die t-rex die dat visje eet is echt leuk!

Zou ik die stomme christelijke organisaties verantwoordelijk kunnen stellen voor hartklachten van mijn man Mensenkinderen, hij sprong uit zijn vel.

Toen ik het stukje voorlas kreeg mijn man die dus zeer anti-religie is een soort rode waas voor zijn ogen. Een tirade van minstens een kwartier volgde over achterlijke fundamentalisten en wat ze allemaal wel niet dachten en dat als hij de folderjongen betrapte, terwijl hij die zooi bij ons in de brievenbus deed, hij het door hem hoogstpersoonlijk zou laten opeten.

mmm, toch maar even investeren in zo'n sticker. De folderjongen redden.

En normaal is mijn man zo'n rustig persoon

Guinevere

Guinevere

31-01-2009 om 16:13

Kiki

Jouw man is gewoon een oermens, zoals 6000 jaar geleden door God geschapen. En aangezien we met zijn allen niet zijn geëvolueerd....

Kiki

Kiki

31-01-2009 om 16:17

Proest!

dat is een goede.

Gaat hij die voortaan als excuus gebruiken.

'he verdorie, je hebt weer niet de afwasmachine uitgeruimd'
'Ja sorry schatje, ik ben nu eenmaal niet ge-evalueerd'

LOL!

Zus

Zus

31-01-2009 om 20:45

De ja/nee sticker

Die heb ik al klaar liggen! Eind februari komen de folders toch? Eigenlijk het allergrappigste vind ik nog is dat creationisten werkelijk denken dat de evolutietheorie nog te falcificeren is. Alsof er is de wetenschappelijke wereld nog controverse over bestaat, haha! Het is prediken in eigen parochie, zo'n folder.

Jesse_1

Jesse_1

31-01-2009 om 21:21

Ik zou 'm op tijd ophangen zus!

Ze hebben het over de laatste week van februari, maar elders staat dat het kort voor 12 februari (geboortedag van Darwin) al verspreid gaat worden.
Jesse

siem-p

siem-p

31-01-2009 om 22:26

Geweldig!

Echt leuk die laatste link van Tinus.
Ze hebben zelfs losse voetjes voor als je evolutie-vis slachtoffer geworden is van vandalisme. Ook handig om je nieuwe 2ehands auto met vis aan te passen!

reina

reina

01-02-2009 om 10:28

Ach

Ik krijg zoveel dingen in de bus waar ik niet op zit te wachten, dus ik zie het probleem niet. Ik vind het eigenlijk nogal vreemd dat sommige mensen hier agressief op reageren. Als je het niet wilt lezen gaat het toch gewoon de papierbak in? Ik vind het hooguit zonde van het papier, maar dat vind ik alle reclametroep (die ik ondanks mijn 'nee-sticker regelmatig in de bus krijg) ook.

Jippie

Jippie

01-02-2009 om 11:58

Saai

Volgens mij zit iedereen likkebaardend te wachten tot een creationist(e) aan dit draadje deel gaat nemen. Nu is iedereen het met elkaar eens en dat is best saai. Superioriteitsgevoelens zijn het leukst als er iemand is om op neer te kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.