Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen intimiteit meer in relatie


AnnaPollewop schreef op 11-09-2023 om 13:00:

Ook autisme kun je niet vaststellen als iemand niet mee wil werken. En zelfs al zou dat kunnen, en zou dat inderdaad vastgesteld worden, heb je daarmee niet ineens de heilige graal naar het hart van TO-man in handen.
Dus hoe dan ook blijft alles doodlopen op de vesting die de man van TO om zijn gevoelens (en geheimen?) heeft opgetrokken.

Ach, ik lees helemaal niet over een man die niet wil meewerken. Hij is toch mee gegaan naar alle therapieën. Het werkte alleen niet. Als er autisme speelt: duh.  Ook geeft hij aan wat hij nodig heeft van haar; meer rust en harmonie ipv sexy lingerie. Het lukt ze samen niet hier een goede modus in te vinden. 

Ze denkt zelf ook aan autisme hè! Komt vast niet helemaal uit de lucht vallen. 
Een narcist/ gay whatever gaat meestal niet alle intimiteit met alle mensen uit de weg. 

Autisme is niet alleen het probleem van degene die het heeft, maar ook van de omgeving. Dat kan onmacht zijn, maar ik vind 'kan ik nu eenmaal niet' vaak net wat te makkelijk en nogal dicht op de grens van 'wil ik niet'. 
Als de behoeften echt heel ver uit elkaar liggen, kan het zijn dat er geen match is.
Dat je elkaar niet kunt bieden wat de ander nodig heeft/verwacht. Dat is verdrietig, maar het kan wel een conclusie zijn.
Je kunt elkaar heel vrij laten in het doen van eigen dingen, maar in een relatie heb je naar mijn mening ook iets gemeenschappelijks nodig, iets wat je met elkaar deelt en ook iets wat je exclusief met elkaar deelt. 

Pinokkio schreef op 11-09-2023 om 12:59:

[..]

Mwoah, ze schrijft toch zelf ook dat ze niet de makkelijkste is, veel gespannen is. En hij geeft aan dat ze te boos is en teveel klaagt.
Ik voel enorm met haar mee maar vanuit het perspectief van een autistische man zie ik nog een hoop mogelijkheden.
(en bah, nee, ga hier nooit meer mijn eigen verhaal doen, krijg je dus om je oren😡

Dank je.


MRI

MRI

11-09-2023 om 13:30

Pinokkio schreef op 11-09-2023 om 13:07:

Ze denkt zelf ook aan autisme hè! Komt vast niet helemaal uit de lucht vallen.
Een narcist/ gay whatever gaat meestal niet alle intimiteit met alle mensen uit de weg.

Ik denk niet per se aan narcisme of gay zijn hoor, (ik zei trouwens 'seksverslaafde narcist') maar dat was als reactie op hier al verklaren dat iemand wel autistisch zou zijn. Dat kunnen we op grond van wat hier is gezegd niet concluderen. Ts  zelf ws ook niet, alleen man zelf als hij gay is of een therapeut  als hij een seksverslaafde narcist zou zijn.

Hoe kom je hierbij: Een narcist/ gay whatever gaat meestal niet alle intimiteit met alle mensen uit de weg? Ik heb beide meegemaakt en bij beiden was het het geval, werd het beaamd door de mensen zelf dat dat de reden was alsmede door therapeuten. Kijk  hier:


https://www.youtube.com/watch?v=nQHyRC2iyTs 

Ook weer een gevaarlijke aanname vwb de eventuele achtergrond voor het gedrag van tsman.

Maar wat blijft: we weten het niet, hij zegt het niet, en gissen heeft geen zin. Kijken naar hoe hij zich gedraagt en voor ts afvragen wat zij zelf met haar leven wil wellicht wel. 

MRI schreef op 11-09-2023 om 13:30:

[..]

Ik denk niet per se aan narcisme of gay zijn hoor, (ik zei trouwens 'seksverslaafde narcist') maar dat was als reactie op hier al verklaren dat iemand wel autistisch zou zijn. Dat kunnen we op grond van wat hier is gezegd niet concluderen. Ts zelf ws ook niet, alleen man zelf als hij gay is of een therapeut als hij een seksverslaafde narcist zou zijn.

Hoe kom je hierbij: Een narcist/ gay whatever gaat meestal niet alle intimiteit met alle mensen uit de weg? Ik heb beide meegemaakt en bij beiden was het het geval, werd het beaamd door de mensen zelf dat dat de reden was alsmede door therapeuten. Kijk hier:


https://www.youtube.com/watch?v=nQHyRC2iyTs

Ook weer een gevaarlijke aanname vwb de eventuele achtergrond voor het gedrag van tsman.

Maar wat blijft: we weten het niet, hij zegt het niet, en gissen heeft geen zin. Kijken naar hoe hij zich gedraagt en voor ts afvragen wat zij zelf met haar leven wil wellicht wel.

Ben het niet met je eens dat gissen geen zin heeft. Zo aanmodderen heeft iig geen zin. 
Uitzonderingen bevestigen de regel, zelf ken ik geen enkele gay/ narcist (en ik ken er erg veel, ook door mijn werk) die echt alle contact met anderen afhoudt. Deze man neemt geen enkel initiatief en slaat dicht bij elk gesprek. 

ik mis verder totaal het punt dat mijn aannames ( die niet eens aannames zijn maar mogelijke opties) gevaarlijk zouden zijn. Ik heb, nogmaals, geen enkele mening of oordeel tav de weg die to gaat kiezen. Maar verder willen en dan autisme en de daarbij behorende passende hulp missen zou wel erg zonde zijn. 

MRI

MRI

11-09-2023 om 16:59

Pinokkio schreef op 11-09-2023 om 14:49:

[..]

Ben het niet met je eens dat gissen geen zin heeft. Zo aanmodderen heeft iig geen zin.
Uitzonderingen bevestigen de regel, zelf ken ik geen enkele gay/ narcist (en ik ken er erg veel, ook door mijn werk) die echt alle contact met anderen afhoudt. Deze man neemt geen enkel initiatief en slaat dicht bij elk gesprek.

ik mis verder totaal het punt dat mijn aannames ( die niet eens aannames zijn maar mogelijke opties) gevaarlijk zouden zijn. Ik heb, nogmaals, geen enkele mening of oordeel tav de weg die to gaat kiezen. Maar verder willen en dan autisme en de daarbij behorende passende hulp missen zou wel erg zonde zijn.

Je hebt gelijk: gissen heeft zin. Maar niet door ons. Door een therapeut waar tsman naar toe is gegaan uit eigen beweging en met een intrinsieke motivatie. 

Ga jij nu zaken die ik noem weg zetten als uitzonderingen teneinde je eigen betoog rond te krijgen? Ik denk dat je dan wat meer onderzoek moet doen hoor: 


https://www.youtube.com/watch?v=30mNhZEow6s


https://www.youtube.com/watch?v=KeXfs2A84Hs


https://www.youtube.com/watch?v=FN8GkCYhu3U&t=48s

Dit zijn slechts enkele wereldberoemde en -geprezen deskundigen op het gebied van intimiteit/ seksverslaving/ narcisme. Dat je als gay man geen intimiteit met een vrouw wilt, lijkt me evident verder. 

Dat gezegd hebbende denk ik dat het inderdaad mooi zou zijn als tsman iedere mogelijkheid van zijn onvermogen tot intimiteit met zijn vrouw zou onderzoeken. Met een therapeut. 

Maar ik vind het persoonlijk niet aangaan die zoektocht bij ts neer te leggen. Daarmee leg je de verantwoordelijkheid voor zijn gedrag en het onderzoek daarnaar bij haar neer. Me dunkt dat ze al genoeg te stellen heeft. 

WoW lijkt wel een vorm van victim blaming door sommigen hier 

TO vraagt enkel om wat meer waardering en liefde in de vorm van een knuffel en aandacht van haar partner, niet om 7 dagen per week in de watten gelegd te worden hè?! Me dunkt, lijkt mij vrij menselijk en het minst wat je mag verwachten van je geliefde nietwaar?

Wat heeft TO aan adviezen als ‘goed luisteren naar elkaar’ als man totaal nergens over wil praten en iedere mogelijkheid tot een gesprek hierover afkapt? TO overal de schuld van krijgt en zelfs dit niet tot een constructief gesprek leidt? Zij hem zelfs uit frustratie en wanhoop heeft gesmeekt eens wat tijd voor hun samen vrij te maken? 

Hoe pijnlijk om zo’n man dan wel vanuit jezelf te knuffelen, maar je er weinig tot geen reactie op terugkrijgt, steeds die afwijzing is enorm pijnlijk en beschadigend.

Wanneer mag iemand klaar zijn met pogingen tot….? 

roodvruchtje dit dus.... Eindeloos gezever over therapie, diagnoses en communicatie als deze man gewoon niet wil! Op een gegeven moment is het gewoon klaar... Therapie is ook geen wondermiddel. 

Dit is een ijskonijn en to is geworden tot inwonende huisgenoot. Die niet zelf mag beslissen over haar eigen lichaam en seksualiteit. Want hij kan niets presteren maar een ander mag het ook niet. 

MRI

MRI

11-09-2023 om 18:39

Izza schreef op 11-09-2023 om 18:30:

roodvruchtje dit dus.... Eindeloos gezever over therapie, diagnoses en communicatie als deze man gewoon niet wil! Op een gegeven moment is het gewoon klaar... Therapie is ook geen wondermiddel.

Dit is een ijskonijn en to is geworden tot inwonende huisgenoot. Die niet zelf mag beslissen over haar eigen lichaam en seksualiteit. Want hij kan niets presteren maar een ander mag het ook niet.

ja eens hoor, laten we niet meer praten over diagnoses e.d.

Izza schreef op 11-09-2023 om 18:30:



Dit is een ijskonijn en to is geworden tot inwonende huisgenoot. Die niet zelf mag beslissen over haar eigen lichaam en seksualiteit. Want hij kan niets presteren maar een ander mag het ook niet.

Ik vind dit topic serieus heel erg verdrietig!

Zo’n man zou aan mij echt een hele verkeerde hebben, denk dat ik op een gegeven moment (uit wanhoop en frustratie) na zoveel geduld en geprobeerd te hebben hem zo zou ‘verpletteren’ met woorden dat ie nooit seks meer zou kúnnen hebben al zou hij willen 😂😂

Tsja, blijkbaar vinden sommigen het interessant om voor een ander (!) te bepalen wanneer het klaar is. Wat een hoogmoed!
Prima hoor maar geen enkele behoefte daartoe hier.
Het is op geen enkele manier victim blaming om to advies te geven zaken actief aan te pakken. Wat een aanstellerij. Als partner autistisch is (oh nee, dat mag ik van ‘het’  panel niet meer zeggen) dan kun je eindeloos wachten maar zelf actief aan de slag geeft veel meer kans. 

To heeft meerdere malen aangegeven al diverse malen actief aan de slag te zijn gegaan. Ze is continu in gesprek maar krijgt er niets uit. Ze heeft diverse therapieën geprobeerd maar daar werkt hij onvoldoende of niet aan mee. Ze loopt zelfs te smeken (hoe diep kan je gaan), krijgt geen blijk van waardering en knuffels zijn volledig eenzijdig. 

Wat mij betreft moet een relatie een meerwaarde en aanvulling zijn in je leven. Niet iets waar je kapot aan gaat...  Echt een hond behandel je nog beter dan dit. Er is wat mij betreft een grens. En niet iedere relatie moet je kost wat kost willen redden. To is er zelf ook nog. 

Izza schreef op 11-09-2023 om 22:07:

To heeft meerdere malen aangegeven al diverse malen actief aan de slag te zijn gegaan. Ze is continu in gesprek maar krijgt er niets uit. Ze heeft diverse therapieën geprobeerd maar daar werkt hij onvoldoende of niet aan mee. Ze loopt zelfs te smeken (hoe diep kan je gaan), krijgt geen blijk van waardering en knuffels zijn volledig eenzijdig.

Wat mij betreft moet een relatie een meerwaarde en aanvulling zijn in je leven. Niet iets waar je kapot aan gaat... Echt een hond behandel je nog beter dan dit. Er is wat mij betreft een grens. En niet iedere relatie moet je kost wat kost willen redden. To is er zelf ook nog.

Lijkt wel alsof sommigen ooit zelf zo beschadigd zijn (geweest) en het nu als ‘normaal’ bestempelen. Dat het behouden van een relatie als het ‘hoogst haalbare’ in een mensenleven is ofzo?!

MRI

MRI

11-09-2023 om 22:44

RoodVruchtje schreef op 11-09-2023 om 22:18:

[..]

Lijkt wel alsof sommigen ooit zelf zo beschadigd zijn (geweest) en het nu als ‘normaal’ bestempelen. Dat het behouden van een relatie als het ‘hoogst haalbare’ in een mensenleven is ofzo?!

dit!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.