Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Ik voel me ontzettend aangetrokken tot hem


RoodVruchtje schreef op 07-10-2023 om 14:35:

[..]

Begrijp ik het nou goed dat de partner van een vreemdgaande man/vrouw het ALTIJD behoort te weten niet geldt als het door de 3e partij wordt medegedeeld? Dat deze 3e partij zichzelf dan zelfs moet schamen het verteld te hebben? Maakt mi ook totaal niet uit met welke intentie dat dan is gedaan (wanhoop, wraak), het gaat toch puur om de boodschap en dat deze partner op de hoogte is van waar zijn/haar partner mee bezig is?

Of interpreteer ik het niet goed?

Uit het oogpunt van mezelf, zoals je weet, en het meegemaakt hebben is wel weten zoveel beter dan het niet weten. Nu was mijn partner niet zo heel erg goed in het verhullen er van ( en de andere kant ook niet blijkt) dus ik wist dat er iets niet klopte. Het niet weten wat er precies niet klopt, was een hel. Ik ervaarde het als een intense opluchting toen ik hoorde dat het gebeurd was.

Dat gezegd hebbende vindt ik er wel iets hilarisch/surrealistisch zitten aan iemand die zichzelf voor geld aan mannen aanbied, daar in principe geen onderscheid maakt in wie of wat er binnen komt, verliefd wordt en vervolgens gigantisch hard op haar bek gaat en dan als een klein kind krijsend voor de deur bij de vrouw gaat staan in dit geval.

Ik begrijp dat niet zo. Als je zelf bepaalde normen en waarden mist en het aanlegt met een getrouwde vent, dan realiseer je jezelf toch wel dat die man ook bepaalde normen en waarden mist? Hoezo verlang je dan meer? Dat is een punt wat ik niet zo goed begrijp. Mijn vrouw bleek niet de enige minnares te zijn van desbetreffende meneer. En ik begrijp dan niet zo goed hoe je dat niet ziet aan komen: Iemand die vreemd gaat laat toch in principe al zien dat ze niet te vertrouwen zijn op hun woorden en daden? Waarom dan boos of verbaasd zijn als blijkt dat hij of zij liegt? Dat lag toch geheel in de lijn der verwachting? 

Elpisto schreef op 10-10-2023 om 15:45:

[..]

Maar laten wel zijn, en hoewel ik dit ABSOLUUT niet denigrerend bedoel of wil laten overkomen, besef ik me maar al te goed dat dat wel zo over gaat komen:


Als je je lichaam verkoopt aan mensen ben je misschien niet helemaal de juiste persoon om in deze discussie te oordelen.

Zo zeg, dus ik mag mijn mening niet uiten hier omdat ik sekswerker geweest ben. Daarnaast ben ik ook gewoon een mens naast een beroep. Laat je nakijken. 

Elpisto schreef op 10-10-2023 om 15:54:

[..]

Uit het oogpunt van mezelf, zoals je weet, en het meegemaakt hebben is wel weten zoveel beter dan het niet weten. Nu was mijn partner niet zo heel erg goed in het verhullen er van ( en de andere kant ook niet blijkt) dus ik wist dat er iets niet klopte. Het niet weten wat er precies niet klopt, was een hel. Ik ervaarde het als een intense opluchting toen ik hoorde dat het gebeurd was.

Dat gezegd hebbende vindt ik er wel iets hilarisch/surrealistisch zitten aan iemand die zichzelf voor geld aan mannen aanbied, daar in principe geen onderscheid maakt in wie of wat er binnen komt, verliefd wordt en vervolgens gigantisch hard op haar bek gaat en dan als een klein kind krijsend voor de deur bij de vrouw gaat staan in dit geval.

Ik begrijp dat niet zo. Als je zelf bepaalde normen en waarden mist en het aanlegt met een getrouwde vent, dan realiseer je jezelf toch wel dat die man ook bepaalde normen en waarden mist? Hoezo verlang je dan meer? Dat is een punt wat ik niet zo goed begrijp. Mijn vrouw bleek niet de enige minnares te zijn van desbetreffende meneer. En ik begrijp dan niet zo goed hoe je dat niet ziet aan komen: Iemand die vreemd gaat laat toch in principe al zien dat ze niet te vertrouwen zijn op hun woorden en daden? Waarom dan boos of verbaasd zijn als blijkt dat hij of zij liegt? Dat lag toch geheel in de lijn der verwachting?

Aanlegt met een getrouwde man die geen moeite heeft om een prostitué te betalen voor haar diensten ook nog. Dat lijken me twee dikke rode vlaggen. 

Elpisto schreef op 10-10-2023 om 15:45:

[..]

Maar laten wel zijn, en hoewel ik dit ABSOLUUT niet denigrerend bedoel of wil laten overkomen, besef ik me maar al te goed dat dat wel zo over gaat komen:


Als je je lichaam verkoopt aan mensen ben je misschien niet helemaal de juiste persoon om in deze discussie te oordelen.

Dat bedoel je wel. Je weet precies dat dit soort opmerkingen zeer denigrerend zijn. Alsof je een minder mens zonder normen waarden bent vanwege het beroep dat je doet. En wat zijn dan "goede normen en waarden" en wie bepaalt dat? Is per cultuur, land of mileu zeer verschillend. 

Ik vind het juist een verrijking om zaken van verschillende kanten te bekijken. Ipv eenzijdige standaard verhalen die bijna hetzelfde zijn. En verschillende soorten mensen horen daarbij. 

Moederkareltje schreef op 10-10-2023 om 15:58:

[..]

Zo zeg, dus ik mag mijn mening niet uiten hier omdat ik sekswerker geweest ben. Daarnaast ben ik ook gewoon een mens naast een beroep. Laat je nakijken.

Ja je brengt dat zelf steeds naar voren. Je had dat hele stuk ook gewoon weg kunnen laten. 

Moederkareltje schreef op 10-10-2023 om 15:58:

[..]

Zo zeg, dus ik mag mijn mening niet uiten hier omdat ik sekswerker geweest ben. Daarnaast ben ik ook gewoon een mens naast een beroep. Laat je nakijken.

Je mag uiteraard je mening uiten, hou op zeg. Dat zeg ik toch niet? Misschien moet je jezelf laten nakijken, want je begrijpend lezen functie hapert. Ik zeg dat je misschien niet helemaal de juiste persoon bent om te oordelen in deze discussie. 

Izza schreef op 10-10-2023 om 16:19:

[..]

Dat bedoel je wel. Je weet precies dat dit soort opmerkingen zeer denigrerend zijn. Alsof je een minder mens zonder normen waarden bent vanwege het beroep dat je doet. En wat zijn dan "goede normen en waarden" en wie bepaalt dat? Is per cultuur, land of mileu zeer verschillend.

Ik vind het juist een verrijking om zaken van verschillende kanten te bekijken. Ipv eenzijdige standaard verhalen die bijna hetzelfde zijn. En verschillende soorten mensen horen daarbij.

Dus nadat je voor vrijwel iedereen op www.ouders.nl en omstreken wilt bepalen of monogamie wel of niet mag, ga je nu ook bepalen of ik iets wel of niet zo bedoel.

Je maakt het wel steeds leuker.


Nick90 schreef op 10-10-2023 om 15:59:

[..]

Aanlegt met een getrouwde man die geen moeite heeft om een prostitué te betalen voor haar diensten ook nog. Dat lijken me twee dikke rode vlaggen.

Nou ja, dat is natuurlijk wel een beetje de dubbele standaard die daar in verweven zit ja, maar dat is wel een oprechte gedachte die me bezig houd: Ik snap niet zo goed waarin je dan denkt diegene te kunnen vertrouwen op de woorden die die zegt, als hij al met zijn allereerste acties richting jou heeft laten zien dat hij niet te vertrouwen is. 


Is dat dan zelfoverschatting? Naïef? Of een " dat zal die bij mij niet doen" mentaliteit? Ik begrijp dat niet zo goed. Alsof mijn vrouw in de toekomst weer vreemd gaat en ik dan zeg: Dat had ik NOOOOOOOIT verwacht. Dat is toch BS? Ik weet immers dat ze er toe in staat is? 



Nick90 schreef op 10-10-2023 om 16:21:

[..]

Ja je brengt dat zelf steeds naar voren. Je had dat hele stuk ook gewoon weg kunnen laten.

Nick90 schreef op 10-10-2023 om 15:59:

[..]

Aanlegt met een getrouwde man die geen moeite heeft om een prostitué te betalen voor haar diensten ook nog. Dat lijken me twee dikke rode vlaggen.

Waarom moet ze dat weglaten? Je bent er namelijk ook niet vies van om daarop steeds te reageren, maar mijn eerder gestelde vraag negeer je gemakshalve maar even. Ik zie je dit vaker doen hier op het forum, lekker hard spuien op iemand anders zijn/haar kwetsbaarheid. Ook dat is een rode vlag om maar met jouw eigen woorden te spreken.

Elpisto schreef op 10-10-2023 om 16:32:

[..]

Nou ja, dat is natuurlijk wel een beetje de dubbele standaard die daar in verweven zit ja, maar dat is wel een oprechte gedachte die me bezig houd: Ik snap niet zo goed waarin je dan denkt diegene te kunnen vertrouwen op de woorden die die zegt, als hij al met zijn allereerste acties richting jou heeft laten zien dat hij niet te vertrouwen is.


Is dat dan zelfoverschatting? Naïef? Of een " dat zal die bij mij niet doen" mentaliteit? Ik begrijp dat niet zo goed. Alsof mijn vrouw in de toekomst weer vreemd gaat en ik dan zeg: Dat had ik NOOOOOOOIT verwacht. Dat is toch BS? Ik weet immers dat ze er toe in staat is?



Ik denk toch naïef. 


Elpisto schreef op 10-10-2023 om 15:42:

[..]

Een sekswerker zal toch niet weten of de man wel-niet een relatie heeft? Dat zal in het geval van een affaire vaak anders liggen.

Dat gezegd hebbende moet iedereen het natuurlijk voor zich weten, maar het zou mij mijn eer te naar zijn om met een bezet iemand te gaan. Het zegt namelijk veel over iemand en zo iemand zou ik niet als relatie materiaal zien.

mwoah hij/zij zal het niet van ieder individu weten maar we weten toch allemaal dat er niet alleen vrijgezellen naar sekswerkers gaan? En dat het ook niet een paar procenten of promillen van de klanten zijn die gebonden zijn maar veel meer. 

Dus voor mij blijft de vraagstelling staan: En voor de mensen die een derde wel verantwoordelijk vinden voor een relatie van twee anderen: vinden jullie dan ook een sekswerker verantwoordelijk als zij wordt ingehuurd door een getrouwde man?

voor het overige: nee ik vind het ook niet slim om met een getrouwd iemand te gaan, maar ik vind de getrouwde persoon verantwoordelijk

Lexus schreef op 10-10-2023 om 17:29:

[..]

[..]

mwoah hij/zij zal het niet van ieder individu weten maar we weten toch allemaal dat er niet alleen vrijgezellen naar sekswerkers gaan? En dat het ook niet een paar procenten of promillen van de klanten zijn die gebonden zijn maar veel meer.

Dus voor mij blijft de vraagstelling staan: En voor de mensen die een derde wel verantwoordelijk vinden voor een relatie van twee anderen: vinden jullie dan ook een sekswerker verantwoordelijk als zij wordt ingehuurd door een getrouwde man?

voor het overige: nee ik vind het ook niet slim om met een getrouwd iemand te gaan, maar ik vind de getrouwde persoon verantwoordelijk

Ik vind de relatie an sich uiteraard de verantwoordelijkheid van de mensen waar die relatie betrekking op heeft. Wat niet weg neemt, dat ik het moreel redelijk verwerpelijk vind als je als persoon willens en wetens met een bezet iemand gaat: je schuift jezelf namelijk in een in mijn ogen onmogelijk situatie, omdat er in principe twee mogelijkheden zijn: ofwel kiest diegene voor jou, of wel kiest diegene voor zijn of haar partner. In geval 1 zou je zeggen dat je hebt wat je wil, maar daar komt direct dan (mijn) probleem: ik weet nu vanaf het begin dat mijn partner, in essentie, niet te vertrouwen is. Optie 2 ben je in de aap gelogeerd en blijf je, in het geval van MK, met een boel verdriet achter. 

Ik zie hierin dus niet zo de win-win situatie. Ja tenzij je gewoon lekker minnares wilt blijven en genoegen neemt met af en toe een leuk avondje. Dat kan natuurlijk. Ik zou het zelf in elk geval nooit doen. Maar dat is een persoonlijke overweging, gebaseerd op mijn normen en waarden. Dat is geen waardeoordeel. 


tja dit forum staat vol verhalen van mensen die nooit hadden gedacht dat hun partner zoiets zou doen. Die hadden het nooit eerder gedaan en toch gebeurde het. Genoeg mensen gaan vervolgens ook weer verder met zo iemand. Dus wat is het verschil tussen de partner die een 2e, 3e, 7e kans geeft of een minnaar of minnares die verder gaat met iemand? En wat te denken van mensen die in vorige relaties zijn vreemdgegaan? Die beginnen daarna ook weer opnieuw.

Uiteindelijk heb je nooit zekerheid bij niemand niet. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal in het leven. 

Elpisto schreef op 10-10-2023 om 19:13:

[..]

Ik vind de relatie an sich uiteraard de verantwoordelijkheid van de mensen waar die relatie betrekking op heeft. Wat niet weg neemt, dat ik het moreel redelijk verwerpelijk vind als je als persoon willens en wetens met een bezet iemand gaat: je schuift jezelf namelijk in een in mijn ogen onmogelijk situatie, omdat er in principe twee mogelijkheden zijn: ofwel kiest diegene voor jou, of wel kiest diegene voor zijn of haar partner. In geval 1 zou je zeggen dat je hebt wat je wil, maar daar komt direct dan (mijn) probleem: ik weet nu vanaf het begin dat mijn partner, in essentie, niet te vertrouwen is. Optie 2 ben je in de aap gelogeerd en blijf je, in het geval van MK, met een boel verdriet achter.

Ik zie hierin dus niet zo de win-win situatie. Ja tenzij je gewoon lekker minnares wilt blijven en genoegen neemt met af en toe een leuk avondje. Dat kan natuurlijk. Ik zou het zelf in elk geval nooit doen. Maar dat is een persoonlijke overweging, gebaseerd op mijn normen en waarden. Dat is geen waardeoordeel.


Ja okay, ik vind dus de ontrouwe partner 100% verantwoordelijk maar mijn vraag blijft: is een sekswerker dan ook verantwoordelijk als zij weet dat bijvoorbeeld 50% (ws meer) van haar klanten getrouwd is?

Lexus schreef op 10-10-2023 om 20:30:

[..]

Ja okay, ik vind dus de ontrouwe partner 100% verantwoordelijk maar mijn vraag blijft: is een sekswerker dan ook verantwoordelijk als zij weet dat bijvoorbeeld 50% (ws meer) van haar klanten getrouwd is?

In eerste instantie niet, de klant komt zelf naar haar toe en ze hoeft verder geen moeite te doen. Wel verantwoordelijk als ze actief een getrouwde klant aan het versieren is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.