Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linn

Linn

29-08-2009 om 15:36

3000 euro voor zomervakantie..."normaal"?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-08-2009 om 14:13

En ook

helemaal niets over wat je voor je zelf aan vakantie wilt besteden. Ik durf rustig te stellen dat 6000 euro geen 8% van mijn bruto salaris is, maar ruim meer.

En toch zou ik het zo weer uitgeven. Gewoon omdat IK dat een goede besteding van MIJN geld vind. Ik laat andere dingen weer achterwege omdat ik daar geen behoefte aan heb. Zolang de keuze nog is WAAR je op vakantie gaat en niet OF je op vakantie gaat zijn het relatieve luxe keuzes die we kunnen maken. En daarop kun je geen etiketje goed of fout plakken.

Ik heb gister bij de vakantiefoto's van een vriendin van mij eerlijk gezegd dat zij waarschijnlijk een heerlijke vakantie hebben gehad, maar dat ik bij het idee alleen al van de camping die zij hadden diep ongelukkig zou worden. Maar zij heeft hetzelfde met de campings waar ik graag sta. We gaan dan ook niet samen kamperen.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 14:21

Inderdaad...

ieder zijn keuze....wij kiezen ook vaak een camping met veel te doen en daar betaal je dus ook voor. Ongetwijfeld kan dat goedkoper, maar dan weet ik dat er 3 man in de voortent hangt, ik verveel me zo....Dus staan wij graag op kindercampings, liefst met speelplek voor de deur, leuk zwembad, beetje afwisseling daarin, als het kan kindersanitair enzovoorts....maar ja, dat is prijzig. Keuze voor volgend jaar is al gemaakt, in Nederland, dit keer 3 weken (oef) en kost me ongeveer 1300 euro voor die 3 weken. Wel weer met eigen kampeermiddel dit keer....

Rosa

Rosa

30-08-2009 om 14:23

Bastet

Bedankt voor de namen van de campings! Ik heb ze allebei opgeschreven om eens goed naar te kijken.

reina

reina

30-08-2009 om 14:58

Amk

"Gewoon omdat IK dat een goede besteding van MIJN geld vind" Inderdaad, amk, je hebt helemaal gelijk. Ik ga dit jaar uitzonderlijk vaak op vakantie, en maak 3 vere reizen, terwijl ik voor deze zomer nog nooit lange dan 4 uur achter elkaar gevlogen had. Ik kan het nu doen, het komt net zo uit en ik geniet er met volle teugen van (alleen al van de voorpret !!) Toen ik het geld er niet voor had was ik heel tevreden met een kampeervakantie op een rustige camping in Frankrijk, maar nu ik het wel kan doen heb ik het geld er absoluut voor over!

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 15:05

Campings bastet

heb ik ook zitten bekijken....ik denk niet dat dat campings voor ons zijn, maar ze zijn wel goed van prijs, dat is zeker zo!

Nasha 1st

Nasha ik lees wat jij zoekt, een kindercamping. Nou wij zijn dit jaar op een camping geweest (deze naam van de camping is al vaker hier langs geweest, chez gendron) en dat was super leuk voor de kinderen, maar echt niet duur. Voor bijna 3 weken (op 2 dagen na) hebben wij voor € 532,00 euro gestaan. Dat is voor een gezin van 5.

Leuke animatie en een kleine camping, 50 plaatsen. Wat biedt zo'n duurdere kindercamping dan meer dan een kleinere camping? Serieuze vraag hoor. Onze kinderen hebben heel de dag gezwommen, gespeeld en meegedaan met de leuke dingen die er werden georganiseert.

Ik ben benieuwd, groetjes Pinkelot

Bastet

Bastet

30-08-2009 om 16:41

Nasha

De camping in
Frankrijk die ik noemde is vijf sterren,en de kinderen van mijn zus hebben zich geen seconde verveelt.De camping waar ik zat in Duitsland was eenvoudiger,rustiger,en wordt door veel mensen gebruikt als uitvalsbasis,omdat er in de omgeving heel veel te zien en te doen is.Er is wel een zwembad en er wordt genoeg georganiseerd,zeker voor kinderen tot een jaar of tien.
Groetjes,Bastet

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 16:56

Wat wij meestal zoeken

is een vrij uitgebreid zwembad, dus veel glijbanen, wat meer dan 1 bad, veel IN het zwembad te doen dus....Kan er niks aan doen, op plekken waar wij mindere zwembaden hadden, vinden de kinderen dat gewoon niet leuk, vooral de jongens....mijn dochter niet hoor, maar ja, die is niet alleen....De campings tot nu toe voldeden daar allemaal aan, behalve camping 2 in Frankrijk dit jaar, en dan zie ik aan de jongens dat ze het gewoon al snel zat zijn, terwijl op camping 1 ik ze bijna het zwembad moest uitsleuren om te eten En ja, ik ben ook bereid daar wat meer voor neer te leggen....

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 16:57

Pinkelot

ik geloof zonder meer dat jouw kinderen zich niet verveeld hebben Maar ik heb het dan ook over mijn kinderen....De camping waar jij stond heb ik meteen opgezocht, maar het zwembad valt dan al meteen af...helaas....

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 16:59

En om een idee te geven

nou was deze wel heeeeeeel uitgebreid, maar deze camping hebben wij dit jaar gedaan : http://www.sequoiaparc.com/nl/21/de-voorzieningen/de-voorzieningen/

Ook gekeken

Hoi,

Ik heb even jou link bekeken, ziet er prachtig uit, maar wij zouden dus weer nooit op zo'n camping gaan staan :o). Veel te groot en vooral veel te duur.

En ook onze kinderen kiezen (net als wij) juist voor een kleine camping, we hebben ze wel eens laten kiezen tussen heel kleine en weinig vermaak camping en een grote met alles erop en eraan. Kozen ze alle 3 de kleine, haha tis maar wat je gewent bent denk ik.

Ieder zijn ding en bedankt voor je uitleg. En gelukkig is er voor ieder wat wils te kiezen.

Groetjes, Pinkelot

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 17:14

Precies, elk wat wils

Dat deze camping groot was merkte je overigens nauwelijks iets van hoor, de veldjes zelf waren erg knus en gezellig. Dat wij toch niet meer naar deze camping gaan heeft meer te maken met de afstand en de luidruchtige avond-animatie, maar dat zou op een ander veld ook al minder erg zijn geweest....

Jeanne

Jeanne

30-08-2009 om 20:23

Kari

Voor 2 weken zouden we inderdaad zo'n 1000 euro kwijt zijn, daarom is het bij 1 week gebleven. Die auto is nu eenmaal een gegeven, het benzinegeld hoeven wij er daarom niet bij te rekenen.
Het maakt mij overigens niet uit wat een ander voor vakantie over heeft, wij geven waarschijnlijk meer geld uit aan dingen die jullie niet belangrijk vinden. Wij vinden vakantie niet belangrijk genoeg om er meer aan te besteden. Daar komt nog bij dat wij in een gebied wonen waar in de zomer veel te doen en zien is, met veel toeristen en dus ook een vakantiegevoel. Ik kan mij voorstellen dat als je in de stad woont, dat je dan langer met vakantie wilt gaan.

Jacoline29

Jacoline29

30-08-2009 om 20:24

1500

ongeveer kwijt, 14 dagen ,denenmarken,op een camping met eigen tent incl boodschappen en benzine geld,uitjes,uit eten,drankjes,midgetgolf.

Carina

Carina

30-08-2009 om 20:36

Vakantiegeld

Mijn man en ik verdienen geen topsalaris en hier komt rond de 1800 aan vakantiegeld binnen van ons samen. Ik krijg ook nog een eindejaarsuitkering van 4% maar dat is ook niet zoveel, rond de 300 euro. Onze vakantie gaat volgend jaar ook 3000 kosten maar dat doen we niet elk jaar. Zit er gewoon niet in. Dit jaar waren we goedkoop uit 1000 euro, week in een huisje + alle uitgaven daar. Verder nog 2 weekendjes weggeweest dit jaar maar dat is nooit duur, zoek altijd wat goedkoops!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2009 om 21:10

Pinkelot

Ik vind 3000 euro ook veel hoor. We zijn er vorig jaar zelfs ruim overheen gegaan omdat we onszelf dat voor een keer gunden, maar dit jaar zijn we niet gegaan. Ik zou zo'n groot bedrag niet eens meer bij elkaar kunnen sparen met alle kosten die we door het jaar heen hebben. Op vakantie gaan is voor ons een dure bezigheid omdat we geen auto hebben en dus ook niet met een eigen tent ergens kunnen staan. Voor het vliegtuig en de reis waren wij vorig jaar al zo'n 2700 euro kwijt, dan volgen de uitstapjes en het eten nog, kassa!

Guinevere

Guinevere

30-08-2009 om 21:31

1800/3 weken

Wij vinden 3000 euro ook wel duur. Wij hebben dit jaar 1800,- uitgegeven voor 3 weken rondreis door Frankrijk met eigen tent, incl. eten, uitstapjes, benzine en peage. Met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Maar 't is maar net op welke manier jij een lekker vakantiegevoel krijgt. Voor ons is dat dus op de camping municipale waar weinig meer te beleven is dan het tellen van grassprieten en 's avonds de sterren bewonderen. Onze favoriete uitstapjes zijn wandelen en kasteel(ruines) bezoeken en dat is een stuk goedkoper dan bijv. naar een pretpark. Zwemmen af en toe bij het dorpsstrandje tegen hoogstens parkeerkosten.
Nu hebben we fijn zoveel budget over dat ik zit na te denken over onze 4e vakantie van dit jaar (herfst)!

Petr@

Petr@

30-08-2009 om 22:20

Was iets meer kwijt

Wij zijn net terug van twee weken Elba en waren bijna 3600 euro kwijt aan:
Huur tent + activiteiten (zeilen, surfen, hike) 1800
Veerboot 145
Tol + diesel 290
Overnachting hotel 64
Pin 1200
Ik vind het altijd wel schrikken als ik het totaal bedrag zo zie staan! Maar we hebben een zalige vakantie gehad en dat maakt het dan wel weer goed ))

gr.
Petr@

Voor 3000 euro gaan wij drie keer een zomer op vakantie

Dit jaar voor drie weken kamperen in Zuid-Frankrijk iets minder dan 1000 euro uitgegeven, inclusief tol en benzine.

Chris

Vic

Vic

31-08-2009 om 09:56

Kamperen vs de rest

Als je niet wilt kamperen (in een tent) ben je in het hoogseizoen al minimaal 800 euro per week kwijt aan het verblijf in een stacaravan of huisje.

amk

amk

31-08-2009 om 10:07

Nee hoor vic

het is even zoeken, en er is minder vermaak voor de kinderen maar er zijn zeker goedkopere vakantiewoningen in Frankrijk te vinden in het hoog seizoen.
Dit zijn dan wel vaak particuliere huisjes. En die varieren van krot tot superdeluxe met eigen zwembad.

Bastet

Bastet

31-08-2009 om 10:38

Nee vic

Bekijk de url maar die ik Rosa gaf.Hoogseizoen,augustus,in Frankrijk,ik geloof dat mijn zus 395 euro betaalde per week,op een prima camping.
Ik betaalde in dezelfde periode nog minder op een duitse camping in de Eifel,ik zat in een uitstekende stacaravan,met eigen sanitair en douche.Mijn zus had een stacaravan met toilet,zonder douche.Het kan best,maar je moet even goed zoeken!
Groetjes,bastet

Maylise

Maylise

31-08-2009 om 10:58

Goedkoop of duur

Dit jaar waren wij weinig geld kwijt aan vakantie. Maar dat is geen eerlijke vergelijking. We zijn ongeveer 5 weken weggeweest waarvan 1 week kamperen. De overige 4 weken zaten we in een huis van familie in Zuid Frankrijk. De familie zelf was voor de zomer verkast naar het Midden Oosten op familie bezoek. Dus we hadden geen verblijfskosten behalve dat we voor die periode de rekeningen hebben betaald (gas, elektriciteit, water).
Kamperen viel me reuze mee. We stonden op een hele simpele camping maar wel schoon en vlakbij een meertje. We betaalden zo'n 20 euro per tent per nacht (twee tenten) dus dat vond ik reuze meevallen. Maar geen elektriciteit bij de plaatsen en behalve sanitair en een tafeltennis tafel en een mini speeltuin ook geen faciliteiten. De omgeving was echter prachtig en we hebben echt niks gemist. Ook de kampeer uitrusting viel me reuze mee in aanschaf. We hebben van die koepeltentjes gekocht voor geen 100 euro per tent. Slaapzakken hadden wel al. Verder hebben we nog luchtbedden gekocht, paar simpele opklapstoelen en tafeltje (gebruiken we nu in de tuin) een twee pits brander. Bovendien kunnen we de kampeeruitrusting volgend jaar weer gebruiken natuurlijk.

Andere jaren zijn we meer geld kwijt. Als we op familie bezoek gaan bij de familie van mijn man hebben we vaak deels we gratis verblijf maar tickets zijn vrij kostbaar zeker als je er 8 à 10 moet kopen. Daarnaast nemen we dan ook veel spullen mee voor familie en ter plaatse wil je ook wat. Die vakanties kosten dus als we met z'n allen gaan of een groot deel minimaal 6000 euro of meer. Dat is gewoon erg duur. Sinds 2006 zijn we daar dus niet meer geweest (en dat was de duurste vakantie alle tijden door de omstandigheden, ik wil niet eens weten hoeveel we hebben uitgeven maar ver boven de 15000 euro).

Mijn man wil graag volgend jaar weer met elkaar op familie bezoek gaan. Onze drie oudste kinderen zijn nu financieel zelfstandig dus dat scheelt behoorlijk wat en de middelste twee kunnen zelf eventueel ook wel een bijdrage doen. Als we het kunnen betalen willen we dan daar weer met elkaar gaan een keer. Moet maar even zien hoe en wat.

Ik ben wel een aantal keer duur op vakantie geweest met de kinderen naar oa de VS en Canada. Dat waren zeker geen goedkope vakanties.

Met een groot gezin is vliegen gewoon erg duur. Een huisje ergens huren en met de auto gaan is in verhouding voor ons een stuk goedkoper. Als je goed zoekt kan je vaak hele leuke aanbiedingen vinden zeker als je net buiten de echte toeristen gebieden gaat zitten. Wat wij ook een aantal keer hebben gedaan en mij echt heel goed is bevallen is huizenruil. Het is een goedkope manier van vakantie vieren en je hebt bovendien de veiligheid van iemand in je huis. Vaak kom je in prima huizen terecht en je zit tussen de mensen. Vaak komen de buren kennis maken en zo leer je weer allerlei mensen kennen. Misschien lijkt het wat eng de eerste keer maar mij is het geweldig goed bevallen en ik vind het echt een aanrader.

Maylise

Vic

Vic

31-08-2009 om 11:25

Het kan waarschijnlijk wel, maar ik heb het nog niet gevonden, of misschien stel ik wel andere eisen. Dit jaar was ik redelijk goedkoop uit omdat ik maar een weekje weg was. 1050 euro voor het verblijf incl. maaltijden (en hotelovernachting onderweg), ca. 200 euro aan diesel/tol, en 250 euro voor drankjes en uitstapjes (zuinig aan gedaan). Met twee weken vakantie lukt het nooit om minder uit te geven dan mijn vakantiegeld.

En hier

Wij waren 3750 euro kwijt voor de huur van ons vakantiehuis voor 3 weken in Umbrie, Italie. De andere 3750 waren voor rekening van het gezin waar we mee op vakantie waren. Daar komt dan nog overheen de diesel en de tol (ik heb werkelijk geen idee) en uiteten hebben we bijna iedere dag gedaan (dan wel voor de lunch of het avondeten). Boodschappen reken ik niet mee. Thuis moet je ook eten. Ik denk al met al dat we toch wel 6000 euro kwijt waren en ja, dat vind ik een hoop geld (maar de vakantie was heeeeeerlijk!).

Maylise

Maylise

31-08-2009 om 11:49

Verduidelijking

Met tussen de mensen zitten bij huizenruil bedoel ik niet dat je letterlijk tussen de mensen zit maar dat je meestal in een gewone buurt tussen de plaatselijke bevolking zit. Als je huizenruil doet met iemand in NY dan maakt dat vast niet zo veel uit maar wij hebben bijvoorbeeld wel eens een huis geruild met mensen in een klein dorpje in Zuid Italië en dan waren de buren allemaal nieuwsgierig en kwamen kennis maken en zo. Ik vond dat heel leuk omdat je zo ook wat meekrijgt van het dagelijkse leven.

Maylise

Paal

Paal

31-08-2009 om 12:22

1700

Dit jaar 1700 euro. Twee weken eigen tent op 2 verschillende campings in Frankrijk. Het is wel eens meer, verder weg is meer benzine. We rijden op gas, dat is niet altijd overal te verkrijgen. We eten weinig bij de tent doorgaans, dit jaar vaker dan anders. We hadden ook een kleiner budget. Waren in et voorjaar al een week in Portugal geweest. We gaan sowieso 2 keer per jaar, maar normaal gesproken vliegen we niet. Gelukkig hadden we wat te viern

Even rekenen

Drie weken camping in Italië met de vouwwagen (kleine camping met simpel zwembadje en beperkte kinderanimatie, stroom aansluiting)
€ 850,-
Brandstof en tol heen en terug ca € 200
Dagbudget €50 * 22 dagen € 1100
Totaal € 2150

Wij eten zelden buiten de deur, gaan hooguit een keertje pizza halen, pakken wel regelmatig een terrasje of een ijsje en we gaan een paar keer met een kabelbaan de hoogte in voor een mooie wandeling.
Dit is ongeveer de helft van ons vakantiegeld, maar omdat we meerdere keren per jaar op vakantie gaan, komen we er niet helemaal mee uit.

Minet

Minet

31-08-2009 om 14:26

Chrish

Kun je mij vertellen hoe jullie 3 weken vakantie vieren voor 1000 euro?
Hoeveel personen vieren die vakantie? En op welke wijze?

Ik wou echt dat wij dat konden, maar ik heb geen idee hoe me dat moet lukken met ons gezin.

reiziger

reiziger

31-08-2009 om 18:34

Pelle

Het huisje staat vlakbij de plaats Sveg, in Midden- Zweden. Dat is volgens mij ongeveer 1700 km vanuit Midden-Nederland (kan er een paar honderd km naast zitten), en zo'n 200 km boven het Siljan meer, als dat je iets zegt. Maar dan zit je ook wel midden in de wildernisachtige natuur. Het huisje was van een particulier, we kwamen eraan door de VVV in Sveg te bellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.