Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linn

Linn

29-08-2009 om 15:36

3000 euro voor zomervakantie..."normaal"?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

31-08-2009 om 20:24

Minet

Hoe ChrisH het doet weet ik niet, maar zo zou het kunnen: Met eigen tent en spullen (kan tweedehands, van marktplaats) zodat je nauwelijks afschrijving hebt, stalling op zolder, verzekering niet nodig; campings zonder toeters of bellen voor 25 euro per nacht (en dan kan er best nog een zwembadje bij zitten); waar het kan niet over de tolweg maar over de N-wegen ernaast, niet te vaak uit eten maar lekker zelf bij je tent wat fabriceren; geen dure pretparken maar naar het plaatselijke meer, etc. Dan lukt het best voor die prijs.
Wij deden ook zoiets toen de kinderen nog meegingen. Die deden we meer een plezier met een riviertje waar ze dammetjes konden bouwen en een bos waar hutten konden worden gebouwd e.d., dan met een superluxe zwemparadijs met 5 glijbanen.
Kari

Guinevere

Guinevere

31-08-2009 om 21:14

Ja chrish

Ik wil ook weten hoe ChrisH dat doet! Ik vond onszelf al goedkoop met onze 1800 euro voor 3 weken, maar 1000 euro?
Campings van 25,- euro per nacht vind ik zelf trouwens nogal duur. Wij zaten 200 meter van de kust af voor 18 euro (camping municipale). Dat was al duur, meestal was het rond de 15,-.

jippa

jippa

31-08-2009 om 21:18

Verschil

Vorig jaar zat ik op een camping municipal in Frankijk voor 6 euro per nacht, met tent en auto en 3 personen. Overdag lekker fietsen en savonds koken bij de antieke tent. Dit jaar dure reis in Zuid Amerika (meer dan 3000 pp). Zit ik met iemand te praten die doodleuk zegt dat hij (met gezin met 3 kinderen) 10.000 euro voor de wintersport aan de dure kant vindt. Het is dus maar wat je gewend bent. En hij had weer met iemand zitten praten die voor euro 90.000 weg was geweest naar een tropisch eiland, dat vond hij weer duur. Echt gebeurd!
Jippa

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2009 om 01:05

Tussen organisatie

Wij hebben vorig jaar via Tentsetters gehuurd, misschien betaal je meer vanwege de bemiddeling, maar we waren uitermate te spreken over de goede zorgen. Dat vind ik ook wel iets waard. In Nederland zou ik wel iets meer durven gokken, maar naar het buitenland waar je de taal misschien niet helemaal beheerst is het wel fijn als je weet waar je vanuit mag gaan. We hebben ook een keer gehuurd van een particulier. Een stacaravan op een mooie camping. Er stond in de beschrijving dat we zelf linnengoed mee moesten nemen dus dat deden we uiteraard. Eenmaal aangekomen bleek dat er totaal geen dekens waren. We hebben grote badlakens aangeschaft waar we net aan onder pasten en hebben soms best koud gehad. Nou ja, weer iets geleerd

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2009 om 01:11

Aanpassing

misschien betaal je meer vanwege de bemiddeling, heb ik veranderd in:

misschien betaal je meer vanwege het feit dat zo'n tussenorganisatie in feite een stukje camping afhuurt, daar tenten oid opzet en personeel heeft die dat uitvoert en in de gaten moet houden...

1000 euro uitgelegd

Minet en Guinevere, Kari heeft onze vakantie redelijk accuraat omschreven . Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen, waarvan 1 baby (dus geen overnachtingsgeld) 19 dagen naar een kleine camping in Zuid-Frankrijk geweest, kosten 510 euro. Geen toeters en bellen inderdaad, alleen elke donderdag ponyrijden. Het grootste vermaak kwam van de rivier de Cèze waar de camping inclusief privéstrandje aan lag. Ruime plek in de schaduw.

Zoon van vijf heeft zich hier geweldig vermaakt. Verder zijn we een paar keer uit eten geweest en zijn we dagjes uit geweest naar grotten, etc. en bijvoorbeeld steden in de omgeving met antieke bezienswaardigheden. Daarvoor betaal je natuurlijk entree en je drinkt wat op een terrasje. Die kosten heb ik niet meegerekend in die 1000 euro. Als we thuis waren gebleven, zouden we ook dagjes uit zijn gegaan en waarschijnlijk meer kwijt zijn geweest. Ook de boodschappen heb ik niet meegerekend, want die moet ik per slot van rekening thuis ook doen.

Grote De Waard familietent, uitrusting + bagagewagentje een paar jaar geleden gekocht op marktplaats. Stalling op zolder en bij familie. Verzekeren doen we altijd wel, en we nemen ook altijd de péage (82 euro). Vijf keer een volle tank getankt, niet alleen voor de heen- en terugreis, je maakt namelijk ook nogal wat kilometers voor uitstapjes.

Afwachten wat de kinderen willen als ze groter worden, maar dat zien we dan wel weer.

Chris

Guinevere

Guinevere

01-09-2009 om 10:21

Ahaaa

Ahaaaa, nu snap ik die 1000,-. Bij onze 1800,- waren wel de boodschappen, terrasjes, etentjes en entreegelden meegerekend. Kijk, dat scheelt een smak geld.

Kampeerster

Kampeerster

01-09-2009 om 11:11

Met oudere kinderen 2000 euro (en we doen alles wat we willen do

Chris: "Afwachten wat de kinderen willen als ze groter worden, maar dat zien we dan wel weer".

Ik had de kosten van onze vakantie nog niet op een rijtje gezet. Dit is de aanleiding om dat te doen.

Wij vieren onze vakantie ongeveer zo als Chris: op een camping met een meertje, riviertje en zwembadje. In Zuid-Frankrijk hoef je niet lang te zoeken voor zoiets voor 15-20 euro per nacht.

Voor de kinderen (9-12 jaar)is het belangrijk dat er andere kinderen zijn, het liefst Nederlands maar dat is ook niet lang zoeken... Dit jaar hebben de kinderen zich vermaakt met hutten bouwen en het maken van een avonturenfilm met mama's fototoestel.

De kosten van van onze vakantie worden steeds hoger omdat we steeds meer actief bezig zijn.

Frankrijk is voor ons Het Buitensportland (vooral vanwege het prijsverschil met Nederland).

Alles vinden we leuk en goedkoop en we genieten enorm.

Om de dag gaan we een activiteit doen die minstens een dagdeel duurt, de andere uren en dagen vermaken we ons met boek lezen, spelen, stedenbezoek, wandelen en fietsen.

Kosten voor 18 dagen bij benadering

Peage: 100
Camping: 250
Dagje Velo-rail: 25
Een dagje tokkelen en abseilen: 60
Kajakken: 60
3 daagse trektocht met ezels incl. overnachtingen: 300
wandel en fietskaarten: 15
Een dag zwembad met glijbanen: 35
Allen 1/2 uur privéles paardrijden: 50
Buitenrit: 60

Horeca
5 x plat de jour (lunch) 250
2 x eenvoudig diner 120
Op terrasjes hebben we nog zeker 100 euro uitgeven.

Boodschappen moet ik in Nederland ook doen maar Frankrijk is duurder dan Nederland. Gemiddeld heb ik iedere dag zeker 30 euro aan de lokale middenstand besteed, dus 540 euro.

Opgeteld een krappe 2000 euro inclusief boodschappen exclusief benzine (leaseauto), maar ik ben vast nog een kostenpost vergeten.

De kosten vallen me erg mee. We hebben er niets voor gelaten.

Onze kampeeruitrusting is niet spectaculair en merkloos. Veel spullen gebruiken we al 20 jaar, de afschrijving hebben we al gehad.

Kari1

Kari1

01-09-2009 om 12:49

Maar guinevere

Als jullie voor 18 euro per nacht stonden dan ben je voor 3 weken onder de 400 euro klaar. Paar honderd erbij voor tol en benzine. Boodschappen hoef je niet rekenen als vakantiekosten want die doe je thuis ook.
Dan wordt toch wel duidelijk hoe je kunt besparen op jullie 1800 euro? (als je dat al zou willen natuurlijk .) Minder dure uitstapjes en vaker zelf koken, voilà, 1000 euro.
Kari

Guinevere

Guinevere

01-09-2009 om 13:02

Hocuspokus!

Nou, Kari, dat lijkt wel toverkunst! Hop, 1000 euro!
Ik vrees dat wij moeilijk verder kunnen/willen bezuinigen op onze 1800,-. Wij geven téveel geld uit aan ijsjes, croissants en lokale lekkernijen.

neteret mut

neteret mut

01-09-2009 om 13:31

Campingprijzen

kun je niet zo maar per dag/nacht aangeven want elk gezin verschilt van samenstelling en omdat campings per persoon tellen kan dat verschil maken. Als iemand roept "maar onze camping is goedkoper want wij staan maar voor 20 euro" dan kun je daar niks tenzij je weet hoe het gezelschap is samengesteld.

Puck2

Puck2

01-09-2009 om 14:17

Campingprijzen

Neteret mut, klopt op zich, maar de meesten hier zijn toch gezinnen die gaan kamperen. En goed, dat kan eens een paar kinderen verschillen per gezin maar dat maakt niet het verschil goed tussen een camping van 20 euro en één van 50. Wij, gezin met 2 volwassen en 2 kinderen waarvan er 1 ook al vaak onder het volwassen tarief valt zijn op de camping ook vaak voor ong. 18 euro p.n. klaar en dat is dan incl. bijzettentje, stroom 6A, warm water en douche en toeristenbelasting. Is dat nauwkeurig genoeg omschreven?

Minet

Minet

01-09-2009 om 18:19

Eens met guinevere

Wij doen op vakantie echt heel anders de boodschappen. Plaatselijk of streekgebonden lekkernijen, duurdere kaasjes/vleeswaren voor op het heerlijke, vaak veel duurdere brood. (nee, wij nemen geen caravanbank vol euroshopperafbakbroodjes en een mini-oventje mee )
Ook een terrasje pikken doen we minimaal 1 keer per dag, uit eten doen we veel vaker dan thuis.
Al deze zaken maken voor ons wezenlijk onderdeel uit van vakantie vieren.
Een vakantie voor 1000 euro zal ons dus niet gaan lukken.

Judith

Judith

01-09-2009 om 22:33

Dit jaar goedkoper

Hoi,

Dit jaar minder te besteden om verschillende redenen. Kampeervakantie 2 1/2 week, 2 volwassenen en 2 kinderen (9 en 12). Veel zelf gekookt, terwijl we geen electriciteit gebruiken.(maken we meestal een sport van, toch lekker eten..) Weinig kastelen of musea gezien, maar dat was min of meer toevallig.
Veel naar zee en zwemmeer geweest. Gratis. In San Sebastian een heerlijke dag gehad op de Monte d' Urgell (gratis), wandelend door steegjes en straatjes (ijsje en terrasje), en picknickend aan het strand.
Twee verschillende 3 sterrencampings gehad, met redelijke zwembaden. Keer of drie uiteten. Wel af en toe terrasje. Verder benzine en tol. Alles bijelkaar zo'n 1500 euro, zonder de gewone boodschappen. Kampeermiddel: grote De Waard, alweer 12 jaar oud, maar nog prima. Wel twee nieuwe bijzettentjes gekocht voor zo'n 300 euro. (niet meegerekend) Nog een tip voor wie wil besparen: neem geen hotelovernachting onderweg, maar neem daarvoor kleine tentjes mee. Wij betaalden 10 euro voor onze overnachting! De kleine tentjes gebruiken we ook voor eventuele fietsvakanties, en voor de laatste nacht zodat we de grote tent vast in kunnen pakken. Bevalt goed en de kinderen vinden het reuze knus. Deze tentjes zijn van goede kwaliteit en gaan waarschijnlijk jaren mee.

Groet,
Judith

Rembrand

Rembrand

01-09-2009 om 23:44

Nog geen 2000 euro.

Camping 900 Euro voor drie weken ( vouwwagen, bijzettentje, vijf personen, stroom ).
Alle boodschappen, benzine, uit eten, en boot naar Engeland op creditcard afgeschreven 700 Euro.
Twee keer pin ongeveer 300 Euro.
M.

1500 euro twee weken

wij huren elk jaar twee weken een stacaravan(mét douche en toilet) op een leuke camping ergens in zeeland.( elk jaar een andere)
we zoeken op marktplaats ,daar staan veel stacaravans op van particulieren.
we betalen nooit meer dan 300 euro per week.
we leven dan op vakantie redelijk luxe,pakken vaak een terrasje ,gaan een paar keer uit eten,ook gaan we altijd een dagje shoppen en een dagje naar een pretpark.
als ik alles bij elkaar optel hebben we deze zomer in het hoogseizoen 1500 euro besteed aan onze vakantie ( twee volwassenen twee pubers).

het mooie weer was gratis

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2009 om 00:34

Zo goedkoop kan ook wel

Maar dan moet je inderdaad boffen met de prijs van het onderkomen en niet afhankelijk zijn van openbaar vervoer. Wij met ons vieren waren ruim 1300 euro kwijt aan het vliegtuig, dan bén je er alleen nog maar. Kant en klare tent, ook zo rond die prijs en dan eten en vermaak nog. Gelukkig (oh wat klinkt dat onaardig) hoeven mijn kinderen niet meer met ons mee, dat scheelt de helft.

Ja maar pelle en kaaskopje

Pelle, ik zou voor geen goud in een stacaravan willen zitten, ben erg blij met onze tent!

Kaaskopje, het vliegtuig als openbaar vervoer betitelen vind ik een beetje vreemd. Je kiest er natuurlijk voor om met het vliegtuig te gaan en daar 1300 euro voor te betalen, net zoals je kiest voor een volledig ingerichte tent voor dezelfde prijs (!).

De oorspronkelijke vraag was of 3000 euro 'normaal' is voor een zomervakantie. Te zien aan de reacties is dat volledig afhankelijk van wat je van je vakantie verwacht en hoeveel geld je daar aan wilt en kunt uitgeven. Ik zie niettemin vrij veel mensen die echt geen 3000 euro hoeven uitgeven om een leuke vakantie te hebben.

Chris

Tinus_p

Tinus_p

04-09-2009 om 10:26

Chris

Chris:
"De oorspronkelijke vraag was of 3000 euro 'normaal' is voor een zomervakantie. Te zien aan de reacties is dat volledig afhankelijk van wat je van je vakantie verwacht en hoeveel geld je daar aan wilt en kunt uitgeven. Ik zie niettemin vrij veel mensen die echt geen 3000 euro hoeven uitgeven om een leuke vakantie te hebben."
Klopt, maar je verzet de doelpalen een beetje. De vraag was, of 3000 een 'normaal' bedrag is, wat ik lees als: Is 3000 een bedrag dat veel mensen ongeveer uitgeven, of als, is 3000 een gemiddeld bedrag voor vakantie.
Het antwoord daarop lijkt JA te zijn.

Tinus

Ik las 'normaal' als 'onontkoombaar'. In Linns oorspronkelijke posting stond het volgende:

"Of het nu een week met het vliegtuig is of 2-3 weken naar een camping maar op dit bedrag [3000 euro] moet je rekenen."

Tegen die stelling kom ik dus in het geweer. Heel veel mensen kunnen het voor minder. Of het gemiddeld wordt uitgegeven is iets anders.

Chris

Gelukkig niet voor ons

want dan waren we niet weggekomen dit jaar.
2 kinderen, 2 volwassenen, 2 weken kamperen Cornwall
238 pond voor camping (SUPERLEUKE, niks te doen)
150 pond uit eten (3 keer)
100 pond toegangskaartjes
100 pond bezine
En dan nog de boodschappen voor de rest van het eten, uiteraard iets meer dan thuis (geen goeie koelbox, konden niks bewaren). Laat dat eens 500 pond zijn geweest, dan zijn we voor ongeveer 1100 pond in totaal klaar, dus ongeveer 1250 euro.

maar we hebben vooral veel buiten gedaan, wandelen, strand, picknick, dus dat kost ook niet veel.

Ok pelle

In je vorige berichtje had je over je schuldig voelen omdat je zat te modderen met kleine kinderen in een tent, alsof het de tent was waar je over viel. Maar inderdaad, een kant-en-klare tent huren is in verhouding natuurlijk erg duur. Ik zou dat zelf alleen doen als ik eens wilde kijken hoe kamperen bevalt, en ik niet meteen een hele tent + uitrusting wilde aanschaffen. Als de keuze voor kamperen eenmaal is gemaakt, kun je het beste zelf alles kopen, dat is een investering die je er snel genoeg uit hebt!

Chris

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2009 om 01:14

Chrish

Ik zat zelf ook met de benaming van vliegverkeer. Ik heb met je eens dat het niet echt openbaar vervoer is
Natuurlijk is het onze eigen keus geweest om voor die bedragen op pad te gaan. Het is ook gelijk de voorlopig laatste keer geweest, want voor we weer zoveel geld hebben wat we in feite over de balk kunnen gooien duurt nog wel even.
Als je met een gezin op vakantie gaat in het buitenland en geen eigen middelen hebt om mee te kamperen of te reizen is het duurder dan wanneer je dat wel hebt, dat is nu eenmaal zo. (De aanschaf van 'eigen' even buiten beschouwing latend.) Ik neem liever niet het risico dat het verblijf slecht is, dus huur bij een goed bekend staande organisatie.
Wij kunnen ook voor minder geld een leuke vakantie regelen, absoluut. Wij deden voorheen niet anders en ik was verbijsterd over de sommen geld die mijn vriendin uitgaf voor haar vakanties. Maar inmiddels ben ik erachter dat je bij vakanties over een paar grenzen heen zo aan een paar duizend euro zit.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2009 om 01:49

Pelle

Voor we kinderen kregen gingen we (op een 2 gratis snoepreisjes van mij naar Engeland na) in Nederland op vakantie en met kinderen tot vorig jaar ook. Wij zijn voor het eerst op vakantie gegaan met de kinderen toen ze 5 en 3 waren. Toen hebben we een week in een stacaravan van het werk van mijn man gezeten. Het jaar erna in een stacaravan in Harderwijk. We hebben in een eigen tent op fietsafstand van ons huis gekampeerd (de tent en verdere bagage is door vrienden van ons gebracht en weer opgehaald). Vervolgens meerdere keren naar een jeugdherberg/stayokay (wat inmiddels ook niet goedkoop meer is) en wat ook erg geslaagd was was een appartement in een Groningse boerderij. Allemaal vakanties die ver vér onder het bedrag bleven als wat we vorig jaar hebben uitgegeven. Dat we twee weken hadden geboekt was al uniek. Lager dan 3000 kan dus ook echt wel, maar na een poosje kan het toch gebeuren dat je eens iets anders wilt en Nederland uit wilt. En dan gaat de kassa toch wat verder open.
Met een eigen auto kom je voor minder geld naar de plaats van bestemming en als je een tent bij je hebt scheelt dat ook een stuk. Zonder auto ligt het heel anders.
Een kant en klare tent is goedkoper dan een stacaravan bij een organisatie als Tentsetters. Ik begrijp dat jij o.a. Tentsetters liever omzeilt en direct bij een camping huurt. Dat is vast een mogelijkheid, misschien is het ook net zo betrouwbaar, maar als redelijk onervaren mensen op dit gebied vonden wij het wel zo veilig om het verblijf via een Nederlandse organisatie te regelen. Dat is ons zo goed bevallen, dat we het zo weer zullen doen als de gelegenheid zich aandient. Op de camping waar wij waren was Tentsetters ook de enige verhuurder van een kant en klaar verblijf en ik kan niet anders zeggen dan dat wij een perfecte standplaats hadden.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2009 om 11:04

Weer wakker

Ik zie opeens dat ik geschreven heb: ik heb het met je eens. Dat moet natuurlijk 'ben' zijn.

Maylise

Maylise

05-09-2009 om 15:57

Kaaskopje

Ik heb het al eerder als tip gegeven maar huizenruil is echt een aanrader om een goedkope maar toch luxe vakantie te hebben. Jullie wonen volgens mij ook wel gunstig daarvoor, niet ver van strand en hoofdstad af. Ik ben er echt heel tevreden over.

Je kan overigens ook met het openbaar vervoer redelijk goedkoop op vakantie. Bijvoorbeeld met Ryanair, Transavia en Easyjet kun je als je op tijd boekt met 4 mensen echt wel voor maximaal 300 à 400 euro ergens heen vliegen (en als je geluk hebt kan het ook goedkoper). Je moet dan natuurlijk wel je bestemming aanpassen op waar die vluchten heen gaan. Ik ben laatst nog voor nog geen 30 euro in Rome geraakt.

De trein is ook best een goede optie. Wederom moet je van te voren boeken en goed opletten welke dag je gaat want bij de TGV bijvoorbeeld kan het enorm schelen welke trein je neemt. Met goed zoeken kan je echt goede deals vinden.

En anders is er nog Eurolines en aanverwanten. Dat valt mij juist vaak tegen wat betreft bedrag. Je zou denken bus=goedkoop maar dat valt dus vaak tegen. Toch wederom ook zij hebben soms gunstige aanbiedingen.

Ik denk dat je voor een goedkope bestemming op tijd moet beginnen met zoeken en niet persé naar een bepaalde bestemming willen en op een bepaalde datum maar alles een beetje af laten hangen van wat op dat moment in de aanbieding is.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2009 om 21:34

Pelle

Ik heb in mijn lange leven diverse vormen van overnachten uitgeprobeerd en sluit niets uit. Zolang de kwaliteit van het onderkomen maar redelijk is vermaak ik me overal wel. Binnen Nederland hoeft het verblijf ook niet pal naast het station te liggen. We hebben al heel wat kilometers gefietst om ergens te komen.
Vorig jaar zijn we tot de conclusie gekomen dat deze manier (kant en klare tent) van op vakantie gaan ons wel érg goed bevalt. Ik vind het gedoe op een camping gezellig zolang het niet al te grootschalig is en er niet van me verwacht wordt dat ik aan allerlei georganiseerde leut mee doe.
De tent waar wij vorig jaar in zaten was zo strak opgezet dat de slagregen waar we ook mee te maken hebben gehad lekker buiten bleef. In het donker en dan die regen op de tent geeft ook wel een sfeertje, zolang het maar niet te lang duurt uiteraard en het in de tent droog blijft. Mensen om ons heen stonden wel de tent leeg te hozen en daar was wel alles doorweekt, ik heb het op een Nederlandse camping zelf meegemaakt, dát is niet leuk.
Volgend jaar gaan we het weer eens over een andere boeg gooien. Als er toch ruimte is voor een niet al te dure vakantie wil ik het eens proberen met last minute vakanties. Gewoon spontaan beslissen afhankelijk van het aanbod.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2009 om 22:11

Eurolines

In verband met de vliegaversie van mijn man heb ik ook uitgebreid uitgezocht hoe duur het zou worden als we met ee trein of Eurolines zouden gaan. Met Eurolines is niet goedkoop. Inmiddels heeft manlief wel gevlogen. Het zal nooit zijn hobby worden, maar hij accepteert dat vliegen soms de handigste keus is. We hadden de reis naar Slovenië goedkoper kunnen boeken als we een overstap voor lief hadden genomen. Manlief zag het echter niet zitten om 2 keer te moeten opstijgen dus hebben we een rechtstreekse vlucht geboekt.
Mijn behoefte aan vakantie is niet zo wanhopig dat ik móet. Als een week of meer weken er niet inzitten is dat wel jammer, maar geen ramp. Ik ben ook tevreden met een paar uitstapjes van 2 dagen bijvoorbeeld. Huizenruil hebben we besproken, we wonen inderdaad best gunstig daarvoor, maar dat is echt niets voor ons. En wie wil er in ons huis waar ze de zorg voor 5 katten erbij krijgen? Nee hoor
Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar het buitenland op vakantie geweest met de kinderen. Het mocht wat kosten, het moest voor iedereen aantrekkelijk zijn, ik moest rekening houden met het werk van mijn dochter, met het openbaar vervoer in de omgeving van de camping, enz. Ik heb de vakantie in februari al geboekt en de vliegreis betaald. Vroeg boeken en de vliegreis betalen kan ook schelen in de hoogte van de prijs. Toen ik dat allemaal gedaan had, had ik opeens weer heel veel tijd over. Als ik een vakantie plan lijkt dat meer op wetenschappelijk onderzoekEen vakantie als vorig jaar zit er voorlopig niet in, maar dat hoeft ook niet. We zien de vakantie van vorig jaar als pure verwennerij en we zien wel wat we de volgende keer doen. Ik schreef eerder al dat ik de last minutes ook eens in de gaten ga houden. We gaan dan met ons tweeën en dat biedt weer heel wat mogelijkheden.

Linn

Linn

06-09-2009 om 17:44

Bedankt voor al jullie reacties

Ik heb met veel plezier al jullie reacties gelezen.
Heb veel verschillende bedragen en mogelijkheden om op vakantie te gaan voorbij zien komen.
Heel leuk!
Mijn conclusie: het kan goedkoper, maar veel mensen zijn dit bedrag toch wel kwijt in de zomervakantie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.