Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-07-2010 om 16:22
wij zitten nu 2x een week op een camping in Frankrijk, de ene week is een houten huisje en de andere week in een stacaravan, dit vind ik fijn want dan hebben we een eigen wc en douche.
We betalen zo'n E 600 per week voor de hele mikmak.
Nu zat ik met iemand te praten die een vouwwagen heeft gekocht voor E 700 (2e hands marktplaats), bijkomende kosten: opslag (iets van E 150 per jaar) en onderhoud (eens in de 3 jaar a E 300 per keer, banden etc). Ik neem aan dat zo'n 2e hands ding een jaar of 8 maximaal mee gaat (schatting ???) en dan ben je dus per jaar kwijt: 337.50 per jaar.
+ nog de kosten van de staplek die vast meer zijn dan E 162.50 per week.
Dan is het toch niet voordeliger om een vouwwagen te kopen ? Bovendien heb je dan zo'n ding achter je auto en kan je ook niet hard rijden. En we moeten dan een trekhaak laten monteren (geen idee wat dat kost).
Of zie ik een enorm voordeel over het hoofd buiten het financiele plaatje ?
Volgend jaar gaan we weer op een camping en dan in een huurtent (geen wc en douche etc, wel een keukentje) en bedden en dat is ook weer wat goedkoper dan een huisje of stacaravan.
10-07-2010 om 20:55
Reina
Nou sommige mensen zou ik er nog wel uitpikken. Van hen weet ik ondertussen zoveel (sommige mensen zijn hier zo regelmatig en beschrijven hun leven uitbundig) dat ik die op een Italiaanse camping er nog wel uit zou pikken . En anders fantaseer ik er zelf wel wat bij...