Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

sita

sita

26-04-2010 om 20:20

Hoe pakken jullie de auto in op efficiente wijze;)?

Voorgaande jaren zat mijn dochter helemaal íngepakt'tussen de tassen, tent in de dakkoffer, keukenspul, stoelen en tafel achterin en kleding overlal tussen gepropt. Leek best goed, totdat we gaan vertrekken en ik nog van alles vind wat toch echt meemoet...
Nu hebben we sinds dit jaar weer een tent (na 1 jaar caravan) en wil ik het nu eens anders organiseren, niet teveel mee etc.
Wij rijden met een renault scenic en een dakkoffer voor de tnet en gaan met 3 personen.
We hebben 3 losse stoelen, een campingtafel, 2 kleinere campingtafeltjes opklapbaar voor in de tent, een keukenkastje voor de borden, pannen, bestek, een skottelbraai (groot!, maar nemen geen kooktoestel meer mee), blauwe gasfles, 4 inflatables,beddegoed, kleding, tarp,afwasteiltje, wasrekje,2 kleine lampjes,klein stukje tenttapijt (hoeft misschien niet mee naar Italie). bijzettentje...Dat was het hoop ik wel Meestal propte ik de kleding in die grote tassen vd Vrijbuiter maar las hierboven over de bakken en zal daar ook eens mijn licht opsteken.
Koelkast huren we daar.
Groeten Sita
Wat nemen jullie mee en hoe vooral?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

26-04-2010 om 21:10

Wij

Wij hebben een Zambezi tenttrailer en daar gaat een heleboel in. In de auto, Renault Grand Scénic, gaat een boodschappentas schoenen en eentje met handdoeken, vier sporttasjes met kleding, een krat met boeken of met iets anders en een tas met buitenspeelgoed. Verder liggen er nog visspullen en jassen in de auto. De 'hoedenplank' kan dan nog steeds dicht. Ze liggen wel in de zambezi maar we hebben twee lichtgewicht stoelen met voetenbankje, de kinderen hebben vouwstoelen (neemt minder ruimte in). We hebben geen grote skottelbraai mee maar op Marktplaats heb ik de Cadac outdoor chef gekocht (zijn kleine broertje). Keukenspul blijft in de (twee) kratten zitten en dan heb ik daarvoor geen kastje nodig.
Elke keer kijken we kritisch naar wat we gebruikt hebben bedenken we wat niet meer mee mag of anders ingevuld kan worden. Nu 'goooien' we de spullen in de auto en in de tenttrailer zonder dat we op elk hoekje op moeten vullen omdat het anders niet past.

merene

merene

27-04-2010 om 22:16

Sita

Waarom nemen jullie een campingtafel en 2 kleinere campingtafels mee? 1 tafel waaraan gegeten/getekend enz. gedaan kan worden is toch voldoende?
Verder zou ik het keukenkastje thuislaten en de borden e.d. in kratten bewaren, waarin je ze ook vervoerd hebt.
Wasrekje hoeft ook niet persé. Wij nemen 1 extra tentstok mee en draad. Een kant van de draad maken we vast aan de tent of tarp en de andere kant aan de losse tentstok.
En verder laat ik mijn man de auto inpakken. Die heeft een zeer speciale rangschikking in zijn hoofd en ik moet zeggen. Alles past er bij ons in. (Prius met dakkoffer en 2 kinderen die de achterbank met hun speelgoed bezet houden)

merene

merene

27-04-2010 om 22:21

Wij

Wij nemen mee:
1 tent en 1 bijzettent. 4 matjes en slaapzakken, kleding, wandelschoenen en slippers, 1 tafel, 4 stoelen, kooktoestel met gasfles, kaarsen, servies en campingpannen, thermosfles met koffiefilter, en niet te vergeten de kurkentrekker. Wij hebben er inmiddels al 5 in de la liggen. Oja en boeken, tekenspullen, spelletjes, badmintonrackets. Pff, ik denk dat ik het meeste nu wel heb.

dc

dc

29-04-2010 om 00:51

Wanneer is de vraag

In mijn ervaring vind je altijd van die last-minute dingen die ervoor zorgen dat de hele organisatie de mist ingaat.

Het is dus zaak om ALLES, behalve de toiletspullen, de dag van te voren in te pakken. Mocht je dan nog dingen erbij willen doen, dan heb je tijd om opnieuw in te pakken.

Last minute

inderdaad zoals dc het zegt zijn die 'o ja' spullen vaak waardoor het mis gaat.

ik heb een standaard lijst in excel staan, met alles wat ik mee wil nemen. dat gaat tot op het detail van de kurketrekker. Van te voren kijk ik de lijst door en streep-weg en vul-aan. Luiers hoeven niet meer mee maar de nintendo's tegenwoordig wel. Op de camping ben ik vast wel weer wat vergeten maar dat schrijf ik op ter aanvulling van mijn standaard-lijst.

Het voordeel van die lijst is dat ik pas 1 dag van te voren door het huis heen ga om alles te pakken, alles bij elkaar zet in kratten en dan gaat het zo de auto in. Voordeel van die inklapkratten is dat je het op de camping heel handig als een soort van voorraadkastje kunt gebruiken, of als speelgoed-verzamelbak of als ... en als je 'm niet nodig hebt dan neemt het erg weinig ruimte in. Daarnaast gebruik ik van die grote blauwe ikea-tassen: erg flexibel, kan veel in, en ook goed te gebruiken voor andere dingen (vuile was etc).

ik heb hierdoor geen last-minute dingen, en ook niet te veel mee.

Gruffalo

Lijst

misschien een brutale vraag...maar die lijst zou ik die mogen hebben?
Ik lees geinteresseerd mee, want wij gaan voor het eerst met ons gezin met tent camperen en ben dus druk aan het denken wat ik dus nu mee moet nemen.
Als ik het zo lees nemen wij veel meer mee...

Tafeltjes

Die tafeltjes zou ik thuislaten: een stevige doos of krat van de supermarkt ter plaatse is bij ons de oplossing, die kun je bij vertrek gewoon naar het oud papier brengen.Scheelt dus ruimte.
Verder neem ik niet veel handdoeken mee, tussendoor was ik ze gewoon een keer. Hetzelfde met ondergoed, shirtjes.
Verder neem ik graag kleine verpakkingen mee, bijv. kleine flesjes shampoo.Ik heb een hele voorraad van die dingen en elk jaar vul ik ze bij.
Mijn ervaring is dat er veel spullen weer ongebruikt mee naar huis gaan en elk jaar neem ik minder mee.Dit jaar gaat de fohn bijvoorbeeld niet meer mee.

Damajo

Talia

Talia

01-05-2010 om 21:05

Veel hoor

Ik heb de indruk dat je inderdaad best veel meeneemt ... ben je op je luxe gesteld of is het meer automatisch? Ik kampeer zelf met veel plezier zonder tenttapijt, keukenkastje of extra tafeltjes. Ook de skottelbraai zou ik nog eens heroverwegen, als je auto zo vol zit.
Wij kamperen met een grote en een kleine dochter met 1 grote tent met luifel en 1 bijzettent, 1 tafeltje, 4 stoelen, 4 inflatables, 2 gaspitjes (waarvan 1 ook de lamp kan worden), een koelbox en twee kratten met servies/etenswaren. Oh ja, het past tot nu toe allemaal in een oude VW Passat met dakbak, zoals wij het oneerbiedig noemen. Er gaan twee kleine en 1 grote weekendtas vol kleren mee en een grote boodschappentas met handdoeken. Dan nog toilettassen en zwemspullen en speelgoed. Dat was het wel en dan zit de auto proppievol, maar de kinderen kunnen nog wel lekker zitten.
Fijne vakantie alvast!

reina

reina

02-05-2010 om 11:51

Veel ja

Ik zou ook minder meenemen, 1 tafeltje is toch voldoende, voor de rest kun je evt omgekeerde kratten gebruiken, die je onderweg dan weer gebruikt om spullen in te doen. Wij kamperen en kampeerden altijd met 1 klein tafeltje. Ipv. een kastje voor pannen etc kun je ook een krat meenemen waar je je kookgerei indoet en grondtapijt hebben we nog nooit meegenomen. Scheelt alweer een stuk inpakruimte Maar misschien vind jij het niet prettig kamperen als je niet alles bij je hebt.

sita

sita

02-05-2010 om 14:35

Bedankt,een leuke vraag is misschien ook wat nemen jullie niet m

Dat dacht ik al lezende.
Dat kastje nemen we mee omdat het anders snel een troep wordt (zie draadje vd kratten, dat was ook een goede tip, hierboven).
Tenttapijt blijft thuis En het kleine tafeltje nemen we mee omdat de tafel om te eten anders te krap is ( hoe groot is jullie tafel?). We hebben nu 60x55 mar gaan nu voor 60x80. vriendlief wil graag 100x60 maar dat wordt mij te gek, haha. Vooral omdat ik hem nu al wat zorgelijk zag kijken toen we nd lijst vd spullen keken. Dat wordt weer een sport.

voor mij hoeft het niet heel luxueus, maar wel wat comdortabel, vooral het slapen (dus hebben we inflatables van 10 cm, misschien ook dikker dan jullie meenemen?) Ook omdat mijn vriend anders niet meer wil kamperen.....Dus ik moet wat schipperen zo her en der.
ik lees graag verder mee,
vakantievoorpret, groet Sita

reina

reina

02-05-2010 om 16:11

Sita

Wij kampeerden lang zonder tafel en stoelen, dus alles wat daarbij kwam was luxe Ons tafeltje is denk 60 x 50, maar met borden op schoot, wat in de vakantie mag, is dat altijd groot genoeg geweest ( max aantal kampeerders was 6)

amk

amk

02-05-2010 om 16:44

Geen tafel

het is vakantie dus bord op schoot. Dochterlief van 4,5 weet niet beter. Dit jaar doe ik luxe, ik huur op de camping de tafel en banken.

De campingspullen staan thuis ook in bakken in de berging, die schuif ik zo de auto in. Ik heb voor iedereen 1 bord, 1 beker en 1glas, en daar doen we het wel mee. Bestek is iets ruimer, maar meer omdat ik te lui ben om dat steeds uit te zoeken.

Ik heb mee: tent+ tarp, 2 matjes, 2 slaapzakken, 3 stoelen (er komt visite) 1 curverbak keukenspullen (pannen, borden, voorraad, bestek, afwasbak/slakom, waterzak, brander (1pits) 1 grote sporttas met kleding.
1 kratje speelgoed + boeken, en de fiets van mijn dochter.
Wij gaan met z'n 2, voor 4 personen zou er alleen nog een stoel en wat kleding bij komen.
Ik heb een standaardpaklijst in exel, maar er zijn ook lijsten op internet te vinden waar je zelf kunt aanvinken. http://www.ikneemmee.nl/vakantielijst/samenstellen/

Astrid

Astrid

02-05-2010 om 19:31

Met z'n vijven zonder dakkoffer en/of aanhanger

Wij hebben een Fiat Doblo (lijkt op Citroen kangaroo, maar dan net wat groter) en gaan met 2 volwassen en 3 kinderen tussen de 12 en 7 jaar. We hebben geen aanhanger en geen dakkoffer nodig. Beide hebben we wel, maar we laten ze thuis. Achterin hebben we een hondenrek (maar geen hond) en bouwen vol tot het dak.

We nemen mee: 6 persoonstent, klein tentje, 5 dikke luchtbedden, 5 fleece slaapzakken, 5 lakenzakken, voor ieder een plastic tasje kleding, 2 plastic tasjes handdoeken. Verder een grote kunststofbak die dicht kan met daarin pannen, borden, bekers etc, 2 afwasteiltjes, opvouwbaar vergiet en opvouwbaar vuilniszakkenhouder, kooktoestel met pannenkastje er onder en gasfles. Een krat met electra: koffiezetapp., waterkoker, opladers etc. en verlengsnoer. Dan nog een koffer die bestaat uit een tafel, 2 bankjes en 2 krukjes, 2 grote 5-standen stoelen en 3 inklapbare stoelen en een parasol. Als laatste 1 krat met speelgoed/ boeken en 1 krat met zwem/duikspullen. Volgens mij ben ik nog wat vergeten, maar het past er, dank zij mans inpak kunst, allemaal met gemak in. Dus allemaal zonder dakoffer of aanhanger. We hadden vorig jaar speciaal voor deze auto dakdragers gekocht, bleken we ze dus niet nodig te hebben.

Voorin staat slechts 1 koelbox en bij de kinderen een hapjes tas. We hebben overigens ook allemaal ons eigen kussen bij ons.

sita

sita

02-05-2010 om 20:07

Astrid, wat een inpakkunst!

Ik weet niet wat ik lees....dit is meer dan wij meenemen, hoe krijgt jouw man dit in de auto? kan hij een tip geven ? )

Astrid

Astrid

02-05-2010 om 21:17

Ik zou het niet kunnen.

Toen ik het opschreef besefte ik dat we eigenlijk veel meenemen. Alle platte dingen gaan onderop. Daarna grote krat en de andere kratten. De luchtbedden nemen we mee met doos en al. Het voordeel is dat de dozen kan stapelen. Ik vond dat echt onzin, maar met doos kan je ze strakker inpakken. De plastic tasjes vullen de loze ruimtes op. Ik wil voor a.s. keer eigenlijk voor iedereen een klein plastic afsluitbaar bakje voor de kleding (die zakjes waren natuurlijk al vrij snel kapot), maar ik denk dat we het dan niet meer halen.

Man pakt trouwens elke keer exact op dezelfde manier in. Helaas moet ik niet onderweg vragen naar iets uit een bepaald tasje, want dat kan dus niet. Iets wat ik apart wil houden moet echt als laatste ingepakt worden. Anders is het gewoon pech hebben. Wat ik nog vergeten was is dat we ook zo'n groot speelkleed met plastic onderlaag hebben voor de kinderen. Neemt eigenlijk ook best veel ruimte in. Man weet dat ook weer klein te krijgen. Kan ook zijn dat de kinderen daar met hun autostoeltjes op zaten.

We moeten trouwens altijd met beleid de achterklep open doen. Voor je het weet rolt het een en ander naar buiten. Zo strak zit het.

sita

sita

03-05-2010 om 09:12

Astrid, kun je je man vragen om

een soort handleiding hoe hij dit voor elkaar krijgt )) hahahahaha.
Ik zou deze heel graag willen hebben.
Sita

reina

reina

03-05-2010 om 12:56

Astrid

Mijn man kan ook goed inpakken, maar ik wil graag wat meer ruimte Want idd, als je bijna geen kleding meeneemt blijf je aan het wassen (of je loopt dagen in het zelfde zweterige shirtje én ik koop graag plaatselijke produkten, een mooi blik olijfolie gekocht in Italië maakt me erg blij bijv. en een fles cider van de Normandische boer in wiens boomgaard we kampeerden ook, maar daar heb je dan toch helemaal geen ruimte meer voor?

Vind het zo lastig

want je bent gauw bang dat je iets gaat missen als je het niet meeneemt. Mijn man vind het nodig om 2 buggy's mee te nemen (wij hebben een zoontje van dan 1,5 en bijna 4) Wij gaan met nog een stelletje maar die nemen nog meer mee dan wij en dan heb je snel de neiging om het dan ook maar mee te nemen
Voorbeeld: ze nemen een loopfiets mee voor hun dan net 4 jarige zoontje. Wij vinden het dan zielig als ons zoontje geen fiets heeft dus als het kan nemen we die mee.
Hoe maak je nu de juiste beslissing? Ik maakte een lijst en had er een emmertje op staan...is dat nu echt nodig?? Vind het eigenlijk nu weer zo niet nodig zeg maar, maar als het puntje bij paaltje bij komt dan wel weer...pff vrouwenkwaal?

sita

sita

03-05-2010 om 13:22

Ook zo'n twijfelaar, maar...

niet om wat anderen meenemen. Meer omdat ik altijd het idee heb dat ik iets vergeet, zeg maar een soort controledwang ). Zoals dat tenttapijt, stel dat het gaat regenen en je hebt het niet bij je en je zit in een modderpoel, dan denk je ;had ik toch maar...
En dat wil ik voorkomen, maar dat ga ik deze vakantie loslaten (doe eens gek).
Leuk om af en toe op het werk even mee te lezen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-05-2010 om 14:02

Zo min mogelijk

Ik neem altijd zo min mogelijk mee maar het is toch nog altijd teveel. Per persoon 2 a 3 korte broeken/rokken, 4 t shirts, 1 trui, 1 vest, pyjama, 2x badkleding. Lange broek aan in de auto. Nette schoenen, slippers, waterschoenen. Toiletspullen ook zo min mogelijk.
Electronica is een zwak punt bij mij... Ds-en, telefoons, camera's, dvd-speler, ipod en alles met een andere oplader. Nog wat boeken en voor de kinderen een opblaasbare bal, duikbril, tekenspullen, voorleesboek. Ze mogen alles meenemen maar wat er niet inpast gaat niet mee. Komend jaar wordt het spannend omdat er nu ook een tent + luchtbedden meemoet én ik wil ruimte overhouden om lekkere dingen uit Frankrijk mee terug te nemen.

Rosa

reina

reina

03-05-2010 om 16:29

Thein

Mocht je dat emmertje missen, dan kun je dat vast wel kopen op je vakantie-adres

Thein, zo lang je niet.....

naar Uganda gaat is alles overal te koop

Astrid

Astrid

03-05-2010 om 20:41

Best veel kleding bij ons

Ik heb niet het idee dat we weinig kleding bij ons hebben en vaak transpireer je zo dat je toch 2 a 3 hemdjes per dag nodig heb. Ik was wel altijd een aantal keer (in de machine ter plaatse).

Ik had de laatste keer zelf in iedergeval 5 korte broeken, 3 rokjes, 1 lange broek, 1 vest, 2 t-shirts en 7 hemdjes bij me. En toch wel een aantal bh's en slips en 3 bikini's. De lange broek, t-shirts en het vest alleen voor de heen- en terugweg en de rest past in het plastic tasje. Zoveel is dat niet hoor voor een tasje! Man en kinderen hadden net zoveel bij zich.
Qua schoenen alleen teva's en teenslippers. Waterschoenen gaan in de zwemspullenbak.

Wat ik nog vergeten was is dat we ook 5 toilettassen bij ons hebben. 1 Voor medicijnen, 1 voor dagelijksgebruik, 1 voor alleen de meiden, 1 voor electronica en 1 voor diversen zoals aansteker, lucifers, schaar, touw, plakband, elastieken etc.

Dvd spelers en grote knuffels nemen we niet mee. 1 Pop en ev. 1 klein knuffeltje is toegestaan (alleen voor de jongste). Andere dochter had alleen 1 mini knuffeltje, zoon niks. Er ging 1 Nintendo mee (die van zoon is al tijden zoek).

Vera*

Vera*

04-05-2010 om 09:26

Wel of niet trekken

Als je voor een vakantieperiode maar naar één plek gaat en je de auto dus maar één keer hoeft in te pakken (plus de terugweg) dan kun zoals Pelle doet alle hoekjes gebruiken om te benutten. Wij willen flexibel zijn en de schoenen gaan in een grote boodschappentas zo in de auto en niet los. Behalve de jassen ligt er niets los in de auto.

reina

reina

04-05-2010 om 11:28

Vera

ja, dat scheelt inderdaad. Als we langer dan een week weggaan, staan we nooit een hele vakantie op dezelfde plek en dan heb je idd geen zin in telkens weer inpakken op de millimeter

Carmen

Carmen

04-05-2010 om 21:01

Ik lach me rot.

Ik heb geen auto. Ik "heb" een trein en een grote rugtas. Ik neem dus heel weinig mee, en ik mis nooit wat. Ik val echt van de ene verbazing in de andere bij het lezen van jullie lijsten Nu ga ik over het algemeen wel naar ingerichte tenten of jeugdherbergen. Dat scheelt. Maar ook daar zie ik auto's aankomen die bijna door hun velgen zakken. En is het hele gezin een uur bezig met de auto uitladen.
Maar goed, iedereen heeft zo zijn afwijkingen

Carmen

reina

reina

05-05-2010 om 09:13

Carmen

Dat gaat vanzelf, hoor, meer meenemen . Ook wij gingen ooit met een rugzak op vakantie, namen dan ook nog ons eigen tentje, slaapspullen, kookgerei etc mee. Maar als je dan later met een autootje gaat ga je meer meenemen, als je auto groter wordt... etc. En stiekum vind ik het ook wel lekker, hoor, niet alles hoeven uitkienen en een tas vol dikke boeken meenemen

Rugzak enz

Ook wij hebben nog steeds rugzakvakanties dwz max 11/13 kg. In febr. trekken we weer 4 weken door Thailand. Maar als we met de caravan weg gaan dan gaan we toch echt luxer
Het is dus helemaal afhankelijk van de soort vakantie die je houdt. En! Waarom zou je het niet meenemen als je toch ruimte genoeg hebt

Over boeken Reina Ik ben al een paar jaar lid van de Bookazine. Dit zijn leesboeken in tijdschriftvorm, deze spaar ik op voor onze rugzakvakanties Toch 8 boeken mee met het gewicht van 1. Trouwens we kopen ook wel 2ehands boeken in het land zelf. Dat werkt ook goed.

Astrid

Astrid

05-05-2010 om 10:58

7 campings afgelopen vakantie= 8x auto inpakken

Wij zijn afgelopen zomer naar Kroatie gegaan en hebben 7 campings in 2,5 week aangegaan. Dus 8x inpakken. Blijkbaar pakt man zo strak in omdat hij het elk jaar zo vaak moet doen.

reina

reina

05-05-2010 om 12:14

Lis@

Tegenwoordig kan ik genoeg boeken meenemen Als ik ga vliegen neem ik altijd 2e-hands of heel goedkope boeken mee, die ik weer achterlaat, zodat ik ruimte heb voor spullen van daar om mee terug te nemen. Bookazine lijkt me ook wel wat, ik ga er eens naar kijken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.