Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Restaurant omgeving Utrecht voor lunch met grote groep

Hallo allen, ik wil voor een speciale verjaardag met mijn familie naar een restaurant voor een bijzondere lunch, in Utrecht of omgeving. Met een groep van zo'n 18 personen.

Let wel, ik kom hiervandaan en ken al wel best wat restaurants. Maar ik vind het toch lastig.

-het moet natuurlijk groot genoeg zijn -fijn als je leuk buiten kan zitten -een beetje chic is niet verkeerd (vindt het familielid leuk)

Ik zat te denken aan bijvoorbeeld: *Goesting (wel geweest maar nooit buiten, zou dat leuk zijn?), *Karel V brasserie (nooit geweest-is dat al te tuttig? Zit je leuk buiten?)

Veldkeuken (Bunnik) en zo vind ik zelf ook erg leuk, maar... zijn we met een kleinere groep vaker geweest en vindt familielid misschien minder leuk (kan ik nog vragen).

Mag ook in bijv. Driebergen zijn, of Utrecht-west, maakt niet uit. Iemand ideeen?


Deze Amsterdammer was dit weekend toevallig in Utrecht. We aten bij kasvio. Echt heel goed gegeten (buiten). Ik weet niet of je gezelschap erg gehecht is aan vlees of vis? Ze serveren enkel plantaardige eten namelijk. Prachtige plek. Beetje sjiek, beetje industrieel, beetje artistiek. 

-Augusta-

-Augusta-

20-06-2021 om 22:42 Topicstarter

Oh dit ga ik meteen checken, want een deel (waaronder ik) is helemaal niet zo op vlees/vis, en minimaal 1 vegetariër! . Dat was ik nog vergeten erbij te benoemen.

Had ik al gezegd dat vooral de setting (buiten, eventueel ook binnen indien nodig) belangrijk is? En het eten zelf natuurlijk ook

er zit een prachtig terras bij! Ik was als Amsterdamse foodsnob heel verrast. Goeie wijn ook. En als er kinderen zijn: die vermaken zich prima in de tuin. 

-Augusta-

-Augusta-

20-06-2021 om 22:52 Topicstarter

Lijkt mij heel leuk en ik wil zeker een keer gaan....ben wel bezorgd, want alleen open van donderdag tot zondag (en voor lunch alleen zaterdag-zondag). De gelegenheid is een andere dag. 

We gaan ze bellen -

Ondertussen zijn meer tips natuurlijk heel welkom!

Goesting is inderdaad erg mooi, zeker ook het terras, maar in mijn herinnering is het terras wel een beetje klein voor zo'n grote groep. 

Wat zou je vinden van stadskasteel Oudaen midden in het centrum? Nauwelijks terras maar wel veel (mooie) ruimte boven die je apart kunt huren. 

Of Buurten in de Fabriek bij Oog in Al? Leuke plek, leuk gebouw, heeft een ruim terras, binnen is het wel iets krapper. Het eten is oké, niet chic. 

Ik denk nog even verder. 

De Klub is misschien wel wat, heerlijk eten en leuke locatie.


of leen?


Karel V heeft een mooi terras met veel rozen, zal er nu wel top uit zien. Niet heel truttig hoor, wel obers met witte overhemden geloof ik. 

Of Anafora in het maximapark.

Of Fort aan de klop

Leen is erg warm op terras en binnen slecht geventileerd en ook warm. 

gr Angela

Fort aan de klop doet me denken aan mijn favoriet: Fort Vechten!

gr Angela

Goesting is leuk, maar het terras is niet erg groot. Er is dacht ik ook nog een terras achter het restaurant, ik weet niet hoe groot dat is. 
Karel V, chic en een beetje bedaagd. Wel goed in ontvangst grotere groep, net als Oudaen. Bij wat stijlvoller denk ik ook aan restaurant Wilhelminapark. Schitterend terras iig. 
Ook leuk en geschikt voor een groep: Bistro Belle in Oud-Zuilen. 
Verder misschien een van de Buurtens? Beetje alternatiever: Kasvio en De Klub. Maar als chic echt op prijs wordt gesteld… Er is ook een vrij nieuw restaurant onder bij de Gele Brug, aan de Leidsche Rijn-kant: Buiten bij de Sluis.  Erg leuke locatie aan het A’dam-Rijnkanaal. 

Wel lastig je briefing. Je gaat van Karel V naar Veldkeuken. Als iets totaal niet chic is is het de Veldkeuken. Superleuk dat wel. Maar wil je chic zoals Katel V met witte overhemden en witte tafelkleden of wil je gewoon goed eten op een terras buiten? 

Je kunt ook kiezen voor beachy en dan bij Key West kijken. Bistro Belle is kleine hapjes om te delen moet je ook van houden.

Beetje sjiek en toplocatie is wat mij betreft Slangevegt in Breukelen . Wel lastig met ov. Er is een bus vanaf Utrecht maar goed Veldkeuken is ook onbereikbaar met ov. Ook zit je in loosdrecht leuk op diverse plekken aan water bv harbor club.

-Augusta-

-Augusta-

21-06-2021 om 10:17 Topicstarter

Wat fijn RosaMontana, Angela1967, JackieBrown en guera, veel dank! Ik ga er vanavond weer goed voor zitten en ik denk dan ook de knoop doorhakken in overleg met mijn familie. Er zitten ook nieuwe ideeen en restaurants tussen, super!

Guera, zelf geef ik voorkeur aan iets als de Veldkeuken (vind dat heerlijk ontspannen, ten minste als het lukt een plek te veroveren. Inderdaad: goed eten op een terras buiten! Maar dat vind ík en ik ben hier niet de enige). Familielid blijkt het ook wel degelijk leuk te vinden, maar voor deze gelegenheid inderdaad wat anders. 

Kasvio werd geïnteresseerd op gereageerd (maar dan moeten we dus wel waarschijnlijk op een andere dag gaan dan gehoopt). Loosdrecht zou ook nog kunnen en Oud-Zuilen ga ik zeker ook naar kijken. Kunnen we misschien ook weer combineren met kasteelbezoek  

Dank!!

als een groep maar groot genoeg is zijn er vaak op dagen dat ze normaal gesloten zijn toch wel mogelijkheden. Zeker nu er nog omzet van de afgelopen maanden ingehaald moet worden. 

-Augusta-

-Augusta-

21-06-2021 om 10:26 Topicstarter

Weeromstuit, ook bedankt! Oudaen lijkt me erg leuk, hoewel ik zelf verlangend naar buiten zou kijken als het mooi weer is (het is wel een zomer-event). Dat in Oog in Al ga ik ook checken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.