Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips voor goedkope vliegtickets naar Curaçao zoeken?

Wij willen dit jaar bij familie op Curacao op bezoek. Nu vraag ik me af of er een website bestaat waar ik vliegtickets kan zoeken op de goedkoopste mogelijkheid om te vliegen, dus zonder dat ik al data en plaats moet invullen.. Kent iemand zo'n site?


Volgend mij kun je op de meeste sites aangeven dat je flexibele datums hebt 

En, als dat klopt, eerst je cookies/coaches leeghalen. De prijzen stijgen. Ik zocht diverse dagen op een land en na wat zoektochten waren de prijzen bijna verdubbeld.

Bijtje82

Bijtje82

27-01-2023 om 16:37

Fer13 schreef op 27-01-2023 om 10:47:

En, als dat klopt, eerst je cookies/coaches leeghalen. De prijzen stijgen. Ik zocht diverse dagen op een land en na wat zoektochten waren de prijzen bijna verdubbeld.

Dat advies wilde ik ook geven idd. 

Je zou kunnen kijken of er vanuit omliggende landen misschien goedkoper gevlogen wordt. Vanuit België en Duitsland is het vaak goedkoper, ook al vliegen zij ook via Amsterdam. 

De andere tip is om je familie een ticket te laten boeken . Hoe verrassend.. vaak scheelt het een hoop als je vanuit het andere land een ticket boekt. 

Check de prijzen via de luchthaven en direct bij de maatschappij ook eens.

En dat van die cookies is de grootste onzin, mijn man houd wekelijks de prijzen van de vliegtickets in de gaten, wel of geen cookies het maakt niets uit.

Decembermamma schreef op 27-01-2023 om 16:50:

En dat van die cookies is de grootste onzin, mijn man houd wekelijks de prijzen van de vliegtickets in de gaten, wel of geen cookies het maakt niets uit.

Dat is geen onzin, mijn ticketprijs werd bijna verdubbeld. 

Heb het zojuist even nagevraagd bij dochter die bij één van de grootste reisorganisaties in Nederland werkt.

Als je zoekt op de site dan zorgt het algoritme dat de volgende keer dat je de site bezoekt, en misschien boekt, de prijs omhoog gaat. Zij zegt: cookies/cache legen en nog beter: in anonieme modus boeken.

Sterker, als je de 1e twee stoelen boekt van een nog leeg vliegtuig, betaal je geen toeslag. Boek je bv de laatste 2 stoelen dan betaal je een toeslag van bv 85 euro.

 

Bijtje82

Bijtje82

27-01-2023 om 23:43

Fer13 schreef op 27-01-2023 om 19:26:

[..]

Dat is geen onzin, mijn ticketprijs werd bijna verdubbeld.

Heb het zojuist even nagevraagd bij dochter die bij één van de grootste reisorganisaties in Nederland werkt.

Als je zoekt op de site dan zorgt het algoritme dat de volgende keer dat je de site bezoekt, en misschien boekt, de prijs omhoog gaat. Zij zegt: cookies/cache legen en nog beter: in anonieme modus boeken.

Sterker, als je de 1e twee stoelen boekt van een nog leeg vliegtuig, betaal je geen toeslag. Boek je bv de laatste 2 stoelen dan betaal je een toeslag van bv 85 euro.

Eigenlijk is dat dus gewoon schandalig.

Ik wilde mijn vakantie boeken met de kinderen dit jaar, maar de eerste week van de vakantie was al volgeboekt. En alle dagen daarna waren echt veel duurder. Dus heb uiteindelijk de dag voor het begin van de Zomervakantie geboekt. We moeten dan wel haasten van school naar de luchthaven, maar anders had het me 300 euro pp meer gekost.

Bijtje82 schreef op 27-01-2023 om 23:43:

[..]

Eigenlijk is dat dus gewoon schandalig.

Ik wilde mijn vakantie boeken met de kinderen dit jaar, maar de eerste week van de vakantie was al volgeboekt. En alle dagen daarna waren echt veel duurder. Dus heb uiteindelijk de dag voor het begin van de Zomervakantie geboekt. We moeten dan wel haasten van school naar de luchthaven, maar anders had het me 300 euro pp meer gekost.

Het cookies legen is echt onzin maar goed. De prijs die omhoog gaat bij de laatste stoelen snap ik wel, dat is het vraag en aanbod principe! Voor de vlucht gevuld is is er veel aanbod en minder vraag, is de vlucht bijna vol dan zullen er meer gegadigden zijn voor die laatste 2 stoelen.


Wij hebben overigens laatst met een vakantie op een schooldag geboekt en kind ziek gemeld. Dat was omdat school had bedacht dat ze omdat ze aan de urencriterium moeten voldoen (andere reden kan ik niet bedenken) dat ze 2 hele uren naar school moesten komen ze mochten ook allemaal hun tablet of portable game console meenemen. Kwam erop neer dat ze 2 uur lang hebben zitten gamen. 

Decembermamma schreef op 28-01-2023 om 08:42:

[..]

Het cookies legen is echt onzin maar goed. De prijs die omhoog gaat bij de laatste stoelen snap ik wel, dat is het vraag en aanbod principe! Voor de vlucht gevuld is is er veel aanbod en minder vraag, is de vlucht bijna vol dan zullen er meer gegadigden zijn voor die laatste 2 stoelen.


Wij hebben overigens laatst met een vakantie op een schooldag geboekt en kind ziek gemeld. Dat was omdat school had bedacht dat ze omdat ze aan de urencriterium moeten voldoen (andere reden kan ik niet bedenken) dat ze 2 hele uren naar school moesten komen ze mochten ook allemaal hun tablet of portable game console meenemen. Kwam erop neer dat ze 2 uur lang hebben zitten gamen.

Wat jij wil, waarom geloof je me niet als ik een werknemer ken, mijn dochter, die me dat vertelt,  die weet hoe het werkt omdat ze ín de organisatie werkt, dat werk 5 dagen per week uitvoert? Of dat ik zag dat mijn prijs bijna verdubbelde van 450 naar 800.  Omdat je man er wekelijks op klikt? 

Bijtje82

Bijtje82

28-01-2023 om 10:11

Decembermamma schreef op 28-01-2023 om 08:42:

[..]

Het cookies legen is echt onzin maar goed. De prijs die omhoog gaat bij de laatste stoelen snap ik wel, dat is het vraag en aanbod principe! Voor de vlucht gevuld is is er veel aanbod en minder vraag, is de vlucht bijna vol dan zullen er meer gegadigden zijn voor die laatste 2 stoelen.


Wij hebben overigens laatst met een vakantie op een schooldag geboekt en kind ziek gemeld. Dat was omdat school had bedacht dat ze omdat ze aan de urencriterium moeten voldoen (andere reden kan ik niet bedenken) dat ze 2 hele uren naar school moesten komen ze mochten ook allemaal hun tablet of portable game console meenemen. Kwam erop neer dat ze 2 uur lang hebben zitten gamen.

Één kind ziekmelden is misschien nog geloofwaardig. Maar 3 kinderen op de laatste schooldag ziekmelden valt wel heel erg op.

En op de dagen voor de vakantie zijn scholen altijd extra alert op luxeverzuim.

Ken iemand wiens kind daadwerkelijk de dag voor de vakantie ziek was en die kregen zonder pardon een waarschuwing van de leerplicht op de mat. School had niet eens gebeld of gecheckt of het echt was. Kind lag ziek op de bank en de ouders waren gewoon thuis. 

Overigens vind ik twee uur school om te gamen of iets anders voor jezelf te gaan doen echt je reinste onzin. Dan vraag je er toch een beetje om dat mensen zich gaan ziekmelden. Ben daar verder echt tegen, maar er zijn grenzen.

Bijtje82

Bijtje82

28-01-2023 om 10:24

MamaE schreef op 28-01-2023 om 10:16:

En op de dagen voor de vakantie zijn scholen altijd extra alert op luxeverzuim.

Ken iemand wiens kind daadwerkelijk de dag voor de vakantie ziek was en die kregen zonder pardon een waarschuwing van de leerplicht op de mat. School had niet eens gebeld of gecheckt of het echt was. Kind lag ziek op de bank en de ouders waren gewoon thuis.

Overigens vind ik twee uur school om te gamen of iets anders voor jezelf te gaan doen echt je reinste onzin. Dan vraag je er toch een beetje om dat mensen zich gaan ziekmelden. Ben daar verder echt tegen, maar er zijn grenzen.

Ik heb uiteindelijk ook het hoofd van de schoold gesproken.. Mijn late vlucht zou vanaf een andere luchthaven zijn, maar ik had keuzes uit twee luchthavens, dus niet voor Schiphol gegaan. Vlucht is dus vroeg op de ochtend. 

Gewoon aangegeven dat ze er die dag niet zullen zijn en heel eerlijk geweest over de situatie. Was veel begrip voor, maar ze moet wel een aantekening maken. Al verwacht ze niet dat er heel veel consequenties aan zullen zitten, hooguit een waarschuwing. Normaal verzuimen de kinderen eigenlijk nooit.

Prima, die gevolgen wil ik dan nog wel dragen. Het was voor mij op dat moment de enige optie om te boeken.

Fer13 schreef op 28-01-2023 om 09:21:

[..]

Wat jij wil, waarom geloof je me niet als ik een werknemer ken, mijn dochter, die me dat vertelt, die weet hoe het werkt omdat ze ín de organisatie werkt, dat werk 5 dagen per week uitvoert? Of dat ik zag dat mijn prijs bijna verdubbelde van 450 naar 800. Omdat je man er wekelijks op klikt?

Omdat mijn man al 8 jaar lang wekelijks ticketprijzen bijhoud en dat hij in de praktijk ziet wat er gebeurd. 

Bijtje82 schreef op 28-01-2023 om 10:11:

[..]

Één kind ziekmelden is misschien nog geloofwaardig. Maar 3 kinderen op de laatste schooldag ziekmelden valt wel heel erg op.

Met zijn allen aan de buikgriep  

MamaE schreef op 28-01-2023 om 10:16:

En op de dagen voor de vakantie zijn scholen altijd extra alert op luxeverzuim.

Ken iemand wiens kind daadwerkelijk de dag voor de vakantie ziek was en die kregen zonder pardon een waarschuwing van de leerplicht op de mat. School had niet eens gebeld of gecheckt of het echt was. Kind lag ziek op de bank en de ouders waren gewoon thuis.

Overigens vind ik twee uur school om te gamen of iets anders voor jezelf te gaan doen echt je reinste onzin. Dan vraag je er toch een beetje om dat mensen zich gaan ziekmelden. Ben daar verder echt tegen, maar er zijn grenzen.

Anders had ik het ook niet gedaan hoor, maar het scheelde tussen een ticket voor 500 euro of een ticket voor 800 euro en 2 uur school waar ik geen les gegeven wordt is zo'n onzin. 

Ik zag dat ze volgend jaar hetzelfde hebben ingeplanned qua uren, kans is groot dat als de prijsverschillen weer zo groot zijn dat mijn kind weer ziek is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.