Vakantie en uitjes

Marith
07-08-2009 om 08:59
Verenigde staten
Tja, nog maar net terug van onze heerlijke vakantie in Umbrie en manlief en ik zijn alweer aan het brainstormen geslagen waar de reis volgend jaar naar toe moet gaan. Over 1 ding zijn we wel uit, we willen graag met de kinderen (dan 5 en 8) naar de VS maar dan... We hebben begrepen dat je het liefst het ticket al kan boeken voordat de gidsen voor 2010 uitkomen omdat je jezelf dan leuke besparingen kunt doen. Alleen, manlief wil naar de westkust. Seattle, San Francisco, natuurparken etc. en ik wil graag naar New England (oost kust). Boston, Cape Cod, Martha's Vineyard, White mountains). Volgens mijn man die al eens aan de westkust is geweest (en nog nooit in New England) is de west kust veel gevarieerder en mooier en zal ik er nog een harde dobber aan hebben om mijn voorkeur door te drukken. We hebben nu maar afgesproken open te staan voor beide opties en dan een besluit te nemen. Wie heeft ervaring met beide opties en hoe is het bevallen? En...last but not least. Kunnen we beter een grote bak huren en in hotels overnachten of gaan we met een camper?
groetjes Marith

MCS
18-08-2009 om 16:33
Voor de volledigheid
De laatste regels waren enigzins in mineur, maar de volgende dag was de wind gedraaid, de lucht schoongewaaid en alles was prachtig. We hebben een geweldige tijd gehad in Glacier. Wat ik zeer kan aanraden, ook als je met kinderen gaat, is de rangeravonden bezoeken. In ons geval hebben we 4 verschillende rangers meegemaakt in 3 parken en allemaal waren het gepensioneerde leraren, die ontzettend gepassioneerd konden vertellen over het park en de dieren.
Eén anecdote wil ik je niet onthouden, toen ik het net teruglas, moest ik weer lachen en het is mijn eigen verhaal... Ook dit was in Glacier:
Wat een nacht! Stel jezelf eens voor. Je ligt in een tent, het is hééééééél donker, de camping ligt midden in bear country en om half 2 's nachts wordt je abrupt uit je heerlijke dromen gehaald door ijzingwekkend gegil. En niet van één persoon, maar van 3 personen waaronder een man. Heel fijn, man en ik zijn allebei gelijk klaarwakker. Gelukkig blijft het bij deze 3 gillen, we horen niemand weggaan, maar vervolgens hoor je elk geluidje en klinkt een snurkende buurman/vrouw wel erg veel op een beer of een ander groot dier. Na ruim een uur wakker liggen, vallen we weer in slaap. 's Ochtends komt de campinghost langs om te vragen of wij toevallig iets gehoord hebben die nacht en uit welke richting het kwam. Want vrijwel de hele camping heeft het gegil gehoord, maar wijst alle kanten op. Blijkt dat het vlakbij ons vandaan kwam, 3 Italianen, die hun tent al aan het inpakken zijn, zijn de volgende waar de host naartoe loopt. Zij waren de gillers. Eén van de dames dacht dat ze iemand naar binnen zag gluren in haar tent en begon te gillen, de andere 2 begonnen ook te gillen en dat was het. Geen beer!

rosa
18-08-2009 om 18:02
Brrrren
Leuk om te lezen! Die beren.... dat gestress zie ik niet weer naar uit, hoewel ik ze vorig jaar graag had gezien. Maar dan wel overdag en van een afstandje.
Twee dagen van Yellowstone naar Glacier is prima. Zal nog eens op Amerika forum vragen voor de westelijke kant. Jammer toch dat Yellowstone zo ver van de rest ligt. Hm, krijg er wel weer erg zin in.
rosa

madelief##
23-08-2009 om 21:56
Usa zw rondreis per camper, how much?
Heb net site van Tioga tours bekeken. We hebben het er al jaren over, rondreis USA ZW per camper. Nu echt helemaal zin. Als ik grofweg de mogelijkheden bekijk, zijn we voor ongeveer 4 weken zo'n 8000 Euro kwijt.
Kunnen jullie aangeven of mijn berekening een beetje reeel is?
Ik vind het nl. best veel, maar denk wel dat het het waard is.
Groetjes
MAdelief

Chantelle
24-08-2009 om 21:20
Wij...
Wij gingen in het voorseizoen (meivakantie, aanrader!, het is veel minder druk, heet en duur, natuur is ook veel mooier) en betaalden voor 4 tickets (2 kinderen onder de twaalf) en 20 dagen camperhuur (de mooiste camper die er was) 4500 euro. Terplekke komen daar de campings bij (van 0 tot 45 euro; gemiddeld minder dan 25 euro). Benzinkosten (camper rijdt 1 op 3, benzine is goedkoop, dus ik denk iets van 500 euro voor 3500 km). Boodschappen waren goedkoper dan in NL. Uit eten ook (maar hebbben we weinig gedaan). Excursies kun je zo gek maken als je wilt maar wij hebben er eigenlijk niet zo veel gedaan omdat gewoon wandelend genoeg te zien is. Excursies zijn wel duur. Wij hebben een tour gedaan in Antelope Canyon, een tour in Monument Valley (met camper kun je daar niet in), fietsen in Yosemite). In totaal waren we - inclusief de Nationale Parken pas - daar ongeveer 500 euro voor kwijt. Maar je kunt ook een helikoptervlucht maken, paardrijden, 4x4 tour, raften, etc.

joer
25-08-2009 om 23:10
En wij...
Vorig jaar in augustus een rondreis van 21 dagen gemaakt aan de westkust van Amerika. Ook geboekt bij Tioga Tours.
Voor 4 tickets, autohuur en kosten hotels waren wij ongeveer 6700 euro kwijt.
Groeten JOER.

madelief##
31-08-2009 om 22:55
Bedankt
Hoi,
bedankt dat jullie dit wilden delen.
Geeft wel ongeveer aan wat de kosten zijn.
Meivakantie is geen optie. We moeten in de zomer.
Ik denk er nog even over na. Wel veel geld. Ik weet niet of ik het nu al zo veel geld waard vind, met kinderen op deze leeftjd. Maar ik denk ook wel een beetje aan de lage dollarstand...
gr.
Madelief.