Vakantie en uitjes

ChrisH
18-08-2009 om 20:10
Wat hebben jullie van vakantie meegenomen dat je hier niet hebt?
Nou, de titel zegt het al: wat heb je meegebracht van je vakantiebestemming dat je bij ons niet kunt krijgen?
Wijzelf hebben vanuit Frankrijk Yoplait en yoghurtjes met kokossmaak meegenomen, sladressing en natuurlijk flessen wijn. Ik heb in de supermarkt nog gezocht naar paddestoelenbouillonblokjes, maar kon ze niet vinden. Een beetje magere oogst eigenlijk, dus ik ben benieuwd waar jullie mee zijn thuisgekomen en wat ik volgend jaar in Frankrijk (waarschijnlijk) echt moet meenemen.
Chris

Asa Torell
20-08-2009 om 20:46
Jammer chris
die flakes heb ik gemist! Of beter gezegd heeft man die gemist want dat is hier de chocolade en andere snoepjesfan. Gelukkig gaat ie binnenkort weer naar engeland voor het werk dus dan stuur ik hem er op af!

Asa Torell
20-08-2009 om 20:49
Iris
Nou, dit jaar was het in groot brittannie toch wel bijzonder veel slechter weer dan in de rest van europa. In elk geval in juli toen ik er was. Dus ik vind het wel een gerechtvaardigde vraag deze zomer. (en kan vervolgens lekker van me af klagen, dus ik heb er persoonlijk voor gezorgd dat alweer een heleboel mensen daar niet heen willen ).
Maar goed, als je er vaak komt en altijd die vraag krijgt wordt het natuurlijk wel erg afgezaagd...

Tirza G.
20-08-2009 om 23:17
Clotted cream
Is vrij eenvoudig zelf te maken )) Of althans, iets wat er verdácht veel op lijkt.
Creme fraiche vermengen met mascarpone, in gelijke delen, dacht ik zo even uit m'n hoofd.
Tirza

Silone
21-08-2009 om 08:00
Hmmm
We eten meestal ter plekke lekkernijen op en nemen weinig mee. (Die Belgische bonbons hebben Nl ook niet gehaald).Dit jaar wel allerlei zalige Chinese kruidenmengsels uit de Chinese straat in Antwerpen. ALs je een beetje je best doet zul je die ook wel in Nl vinden denk ik, maar alleen al dat rondstruinen in die gigantische Chinese supermarkt was al leuk.

Yta Chalne
21-08-2009 om 21:16
Hier
Paar dagen met man naar Duitsland gereden voor citroenmarsepein omhuld met pure chocolade en zuigtabletten voor intensief stemgebruik. En van dat kersenspul wat je met vanillesaus eet als dessert, en energierepen van gemalen amandel met honing, en amandelmeel.
Nu wil ik graag naar een Scandinavisch land voor allerlei inkopen op dieetgebied, misschien een leuke combi met wintersport (vind ik niks aan, maar ik ben hier thuis de enige. Een open haard, een stapel boeken en lekker eten inslaan vind ik echter wel een prima besteding van een wintervakantie)

Brianna F
26-08-2009 om 14:18
Uit china
Een chinese rode jurk met borduursel. Dochter wil dat aan met carnaval.

dirksmama
27-08-2009 om 00:50
Uit het noorden
'Kauwgomyoghurt' (Laangfil)
brunost
tubes gerookte kaviaarpasta (IKEA heeft alleen de ongerookte Kalles kaviar)
verschillende soorten sill (haring) (OK, heeft IKEA ook, maar da's zo ver fietsen)
wienerbrod (allang op)
deense leverpastei
actiefoto van de hele familie in neerstortende kano op lego-steentjes geprint