Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ingrid

Ingrid

03-07-2009 om 16:24

Wie gaat er ook bewust niet naar frankrijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

07-07-2009 om 13:52

Voor ons wel la france

Ik vind Frankrijk een heerlijk land. Zo groot, zoveel afwisseling, er is nog ruimte. En elk volk heeft zijn eigen cultuur, ik vind het juist fantastisch om me als gast in een andere cultuur te bevinden.

Maar ik gedraag met dan ook als gast. Stel geen eisen en zorg niet voor overlast.

Ik heb heel wat landen gezien, en ik kan geen rangorde maken hoor. Overal is iets te beleven en overal kun je heerlijk vakantie vieren, zolang je zelf oog hebt voor de schoonheid van het land en het volk.

Nog een weekje en dan gaan we.

Hes@

Hes@

07-07-2009 om 14:16

Inderdaad

Wij zijn zeker een keer of 8 naar Frankrijk geweest. Natuur en cultuur zijn prachtig. Campings zijn over het algemeen redelijk. Niet zo schoon als in Duitsland maar zeker schoner dan in het Verenigd Koninkrijk.

Je kunt er geweldige gesprekken hebben, alleen niet met de Fransen. En dat missen wij verschrikkelijk. Er gaan hele vakanties voorbij zonder dat je ooit een Fransoos hebt gesproken (afgezien dan van het doen van bestellingen en zo).

Om de huizen staan hoge muren en de poort is dicht. Zo zien de dorpjes er uit en zo gedragen de Fransen zich. De laatste jaren gaan we daarom liever naar een land waar de mensen wel in zijn voor een babbeltje. Uit die gesprekjes en toevallige ontmoetingen komen de leukste vakantie-ervaringen voort. En in Frankrijk kom je dat dus niet tegen. O, ik overdrijf, één keer in de trein naar Lourdes in 1997 heb ik een leuk gesprek gehad met een wat oudere Franse dame.

Mamvantwee

Mamvantwee

07-07-2009 om 14:45

Wel sociale babbels in frankrijk hoor

Ik heb regelmatig gezellige gesprekken met Fransen gehad. Maar ik kan me ook aardig verstaanbaar maken in het Frans.

Als je zelf geen woord Frans spreekt, kun je bij veel (oudere) Fransen niet veel verwachten. Maar om dan te concluderen dat 'het volk' asociaal is, nee, dat gaat te ver. Enige conclusie is dat je elkaars taal niet begrijpt.

Overigens spreken steeds meer Fransen een woordje Engels. Zeker de jongeren.

reina

reina

08-07-2009 om 09:00

"babbel"

Als je naar een land gaat waar je de taal absoluut niet van spreekt en je weet dat er weinig Engels/Duits gesproken wordt is het logisch dat een sociale babbel moeilijk wordt, als je de taal een beetje spreekt waardeert men dat juist en komt die babbel juist wel! Begin jij eebn sociale babbel met een Roemeen (om maar wat te noemen) die in Nederland op vakantie is en geen Engels spreekt? Nee? Ben jij dan asociaal?

Juist wel naar frankrijk

Wij gaan dus juist elk jaar wel naar Frankrijk, heerlijk. Zoveel verschillende streken en veel kleine en zeer betaalbare campings. Vrienden van ons zweren bij Italië en als ik hun foto's zie zou ik dat ook wel eens willen, ziet er erg mooi uit. Maar als ik dan hoor hoe duur die campings zijn en hoe een kleine plekken, nou nee dan gaan we toch weer lekker naar Frankrijk.

Daar kan ik 3 nachten staan voor hetzelfde geld waar die vrienden dus 1 nacht voor staan in Italie, op een redelijke kleine camping daar.

Ach ieder zijn ding, wij zijn niet van die sociale praters, haha is dat ook associaal?

Iedereen alvast een fijne vakantie, nog een kleine 4 weken en dan mogen wij ook.

Groetjes, Pinkelot

reina

reina

08-07-2009 om 11:06

Pinkelot (ot)

Toch Italie een keer proberen, want ook daar zijn echt kleine betaalbare campings met ruime plekken (ook een aanrader wat dat betreft: Kroatie!)

Reina (ot)

Ik heb wel gelezen dat jullie ook kleine campings opzoeken, dus ik ben best benieuwd als je tips hebt. Als je een leuke link hebt, graag.

Ik heb nog nergens kunnen vinden waar je met 5 personen + een hond en electra ed. voor 28 euro per nacht staat. Op deze camping waar we dus deze vakantie naar toe gaan is ook een zwembad en wat klein vermaak voor de kinderen.

Groetjes, Pinkelot

Ps: Kroatie is wel ver rijden denk ik, heb ik eigenlijk nog nooit opgezocht.

Vera*

Vera*

08-07-2009 om 15:14

Pinkelot

Ik ken wel een camping waar wij 2 jaar geleden voor 4 personen plus electra stonden voor 21 euro. Dat was in de Provence.

reina

reina

08-07-2009 om 16:51

Pinkelot

Kroatië ( althans Noord) valt best mee qua afstand, je hebt er veel leuke kleine campinkjes aan zee, zeker als je naar Dalmatië rijdt ( maar dat is weer wat verder) Wij stionden 2 jaar geleden op een schat van een plek in een olijvenboomgaard in ZW Toscane, geen echte camping, maar superleuk! Verder een keer boven Rome, was drukker dan we gewend zijn, maar toch prima te doen. Ik wil de adressen wel een keer voor je zoeken ( nu niet, ben aan het voorbereiden voor de vakantie morgen en gun mezelf even rust )

Bewust of onbewust?

Is het dan ook mogelijk om onbewust niet naar Frankrijk te gaan????????
Waar ik ook naar toe ga, ik ga er in elk geval wel bewust heen. (nee, niet naar Frankrijk, de wereld is groter dan dat land)
gr
Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.