Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kind op school => zelf te laat op kantoor.


Als je weet dat je kinderen treuzelen, dan sta je dus te laat op. Blijkbaar hebben ze meer tijd nodig.

Leene schreef op 30-03-2023 om 13:35:

[..]

Ontkent iemand dit?? Ik niet maar 34.000 FTe is een wel heel groot bedrijf waar dit soort zaken vaak beter zijn geregeld of geregeld kunnen worden, daar kan ook vaak wat meer voor elkaar opgevangen worden. Maar TO werkt in een team met maar drie anderen ( en nog andere afdelingen maar we weten niet of die hetzelfde werk doen) weet jij veel misschien is het wel echt onhandig als ze zo laat begint. Weet je het kán hoor dat ze een hele vervelende manager heeft...maar we weten echt veel niet.
En jij neemt zo goed als anderen je eigen ervaringen mee in je antwoorden.

En nou haal ik als de bliksem dit draadje uit mijn lijst anders blijf ik reageren

ik reageerde op Kenfan.

gr Angela

Elpisto schreef op 30-03-2023 om 14:06:

[..]

Goede tip ja. Al is een gebruiker blokkeren ook een goede optie.

klopt, scheelt enorm veel leeswerk.

gr Angela

Nou, de toon in dit topic is wel een beetje ontspoord zeg. Ja, natuurlijk redeneer vanuit je eigen referentiekader, maar een andere inbreng kan ook verfrissend zijn en stof bieden tot nadenken. En soms kun je dan misschien ook je mening bijstellen. Daar is een forum voor.
Een rustige ochtendroutine is zeker fijn, maar vier uur bezig zijn met opstaan, aankleden, ontbijten, lunch klaarmaken en naar school en werk gaan is wel extreem.
Dochter en ik zijn beide geen ochtendmensen, we zijn niet op ons gezelligst als we net wakker zijn. Maar er zijn ook wel grenzen aan 'de tijd nemen' en 'rustig aan doen'.
Als ze langzaam eten, zullen ze sneller moeten aankleden. Dat is ook een kwestie van oefenen. Op school na de gymles of in de pauze is er ook niet onbeperkt tijd om te treuzelen. 

Elpisto schreef op 29-03-2023 om 14:37:

[..]

Alles, op het moment dat haar planning de planning op het werk in de war schopt. Werktijden zijn er niet voor niets. De onderliggende redenen waarom die werktijden er zijn kun je lekker dwars over doen, of je kunt het onzin vinden, dikke prima. Dan moet je je ander werk opzoeken. Nou vind ik 09:00 aanwezig al redelijk laat, maar 09:45 kan gewoon echt niet.

Je moet het omdraaien: Zij maakt van haar probleem, zijn probleem.

O, bij ons moet je aanwezig zijn tussen 10 en 12 en tussen half2 en half 4 als je een hele dag werkt.  En die dag mag je zelf in onze kantoortijden indelen, de kantoortijden zijn van 7:00 tot 19:00. Als je agenda maar bijgewerkt is.

Dus begin ik vaak om 7:15, ga om 12 uur sporten en begin dan om half 2 weer. En werk door tot een uur of 7. En skip dan de vrijdagmiddag omdat ik mijn contracturen dan ruimschoots gehaald heb.

Werk is nooit gedaan bij ons want er is meer werk dan fte's. 

Angela1967 schreef op 29-03-2023 om 22:33:

[..]
PS: over het stuk irritatie (Maar iets in het hele verhaal en sommige reacties irriteren mij bovenmate. Ik denk dat het is dat er maar vanzelfsprekend vanuit wordt gegaan dat je maar kunt komen en gaan wanneer je wilt 'als je je werk maar afhebt' daar zit iets in van "ik mot dat zelluf weten en je hebt me geen rotmoer te vertellen" Ik chargeer natuurlijk maar het lijkt mij toch volkomen normaal dat je ook eens bedenkt dat jezelf misschien iets anders kan doen of proberen eerder te komen. Wij weten niet goed waarom de manager dit zegt of dat er wellicht anderen geklaagd hebben, weten wij veel. Misschien wordt er wel heel veel gebeld tussen 08.30 en 09.30. lekker dan als een ander al die eerste telefoontjes moet opvangen. Wij horen alleen het verhaal van TO niet waar. ). Het is niet zinnig om de situatie van TO te veralgemeniseren én er is juist veel informatie gegeven. Volgens mij is het belangrijkste verschil dat ik met eigen ogen zie dat onderwijs en zorg vaste tijden hebben, omdat ik daar als buitenstaander mee in aanraking komt. Maar al dat kantoorwerk waar je weinig van ziet als je het niet weet, daar werken ontzettend veel mensen in hele andere omstandigheden.

Ik merk dat ik juist geïrriteerd word over het onbegrip dat waar je geen ervaring mee hebt, je niet over kunt oordelen. Volgens mij heeft TO prima hart voor de zaak. En wat 'normaal' is aan arbeidsethos en welke mensen altijd net meer doen en anderen gewoon genoeg, daar is altijd variatie in.
Er werd mij zelf een anti management houding in de schoenen geschoven, dát is pas irritant.

Ik bedoelde met de opmerking dat ik je anti - manager vindt, je reacties in dit topic. Niet hoe jij in je eigen dagelijks leven tegen managers aan kijkt, daar kan ik logischerwijs niet over oordelen. Excuses als dat verkeerd is over gekomen.
De manager van TO wordt hier nogal negatief neergezet en de HR dame ook, nergens voor nodig om zo te doen als je het ergens niet mee eens bent. 
In het onderwijs en zorg zit je meer met vaste tijden zoals Leene al aangaf. Echter hebben wij ook ervaring met kantoorwerk, aantal jaar kantoorwerk gedaan,  dus kan er ook over oordelen. Jij hebt weer een hele flexibele baan, wat fijn voor jou is maar wellicht jouw mening ook kleurt in dit topic. 
Je blijft telkens maar zeggen dat de manager geen argumenten heeft waarom er om 9.00 uur begonnen moet worden. Ik vind het argument juist heel helder: haar vorige manager vond het prima als ze later begon. Deze manager wil het team op de kantoordagen graag binnen dezelfde tijden bij elkaar hebben. Niks mis mee en ook wat voor te zeggen. Zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart. 

Ik ben getriggert, omdat het mij verbaasd dat het blijkbaar heel vreemd wordt gevonden dat de ene manager een andere manier van werken wil ten opzichte van hoe de ander het deed. Zeker bij een groot bedrijf is dit niet vreemd dat niet elke afdeling hetzelfde werkt. Die andere afdelingen doen ook weer ander werk. En dan zou een nieuwe manager nooit iets mogen veranderen. Ik lees veelvuldig " als het werk maar gedaan is" , " als ze haar uren maar maakt"; dat is inderdaad het uitgangspunt maar op welke momenten je dat doet kan ook belangrijk zijn en vind deze manager vermoedelijk belangrijk.  TO haar latere begin tijd heeft ze die contractueel vast laten leggen? Zo nee dan verwacht ik dat ze waarschijnlijk toch net als de rest van haar team om 9 uur zal starten op kantoordagen. Maar goed wie weet kan ze andere afspraken maken.

little_ghost schreef op 29-03-2023 om 17:09:

Het "te laat" in de titel is in de ogen van mijn manager, verder niets.
Wie ik er ook over spreek binnen het bedrijf (nou spreek ik nog geen promile van onze werknemers gezien het er ondertussen meer dan 32.000 zijn) snapt de "bekrompenheid" niet. (niet mijn woorden!!!)

De dagen dat ik thuis werk zit ik om 9:00 uur netjes achet mijn laptop en deze gaat (meestal) ergens tussen 17:30 en 18:00 uit. Vervolgens zit ik rond 18:03 (ik wil nog even toileteren voor ik me bij de rest voeg), lekker beneden met iedereen aan de eettafel.
(heerlijke dagen, die thuiswerkdagen.... denk in dat opzicht soms met weemoed terug aan de lockdown).
Ik zie vaak bakfietsen rijden (nu let ik er natuurlijk ook nog meer op) en merk dat ik er steeds meer naar toe trek. Het lijkt me gewoon zoveel makkelijker dan andere opties!

Ik ga nog eens meten, rekenen (in euro's en centimeters) want ik begin steeds meer in een "IK WIL HET" modus te komen
Die manager........ 't liefst zou ik een aavraag willen doen om de bloktijden aan te passen, die er door heen krijgen en dan alsnog gewoon met bakfiets om 9:00 aanwezig zijn .
Hem in eerste instantie gepest (sorry, maar kan het niet laten!), mezelf verwend en hij toch tevreden

Wat ik verder van hem en zijn opvattingen vindt en denk ... tja, dat kun je wel raden maar laat ik me beter niet over uit!

Ik heb zelf geen ervaring met bakfietsen, maar hou er rekening mee dat een bakfiets met 3 kleuters best zwaar fietsen is. Dus eentje met ondersteuning is geen overbodige luxe. En je moet er ook nog mee doorfietsen naar je werk ook.

Maar voor de praktische afhandeling  en overwegingen zou ik dan een bakfiets-draadje openen

Man man ik wil ook een baan waar ik om 9.45 kan komen binnen kakken.
Ik begrijp je werkgever heel goed.
Ik heb zelf 3 kinderen en alle fases doorlopen maar zat toch echt om 8 uur op kantoor.
Creche, BSO, overal is een mouw aan te passen maar je moet het wel willen.

Ingrid18 schreef op 31-03-2023 om 14:48:

Man man ik wil ook een baan waar ik om 9.45 kan komen binnen kakken.
Ik begrijp je werkgever heel goed.
Ik heb zelf 3 kinderen en alle fases doorlopen maar zat toch echt om 8 uur op kantoor.
Creche, BSO, overal is een mouw aan te passen maar je moet het wel willen.

Ik moet er juist helemaal niet aan denken om pas om 9.45 te beginnen en dan tot 18.15 door te moeten. Ik begin om 8 uur. Op kantoordagen ben ik altijd de eerste van het team. Om 9.30 'moet' iederen binnen zijn of vanuit huis werken, want dan begint ons dagelijks overleg. Toen ik mijn kinderen nog naar school moest brengen was ik 8.30 a 8.45 op mijn werk. Man bracht 3 dagen en ik twee. Waarvan 1 mijn vrije dag was. Het was lopen naar school met mijn fiets aan de hand en dan meteen doorfietsen naar mijn werk.

Ali

Ali

31-03-2023 om 18:21

Ingrid18 schreef op 31-03-2023 om 14:48:

Man man ik wil ook een baan waar ik om 9.45 kan komen binnen kakken.
Ik begrijp je werkgever heel goed.
Ik heb zelf 3 kinderen en alle fases doorlopen maar zat toch echt om 8 uur op kantoor.
Creche, BSO, overal is een mouw aan te passen maar je moet het wel willen.


Om 8 uur op kantoor? Hoe laat ging je dan naar huis? Om 16 uur? Of 16.30 uur? ‘Man man ik wil ook een baan waar ik om 4 uur alweer het pand verlaat. Mijn baas ziet me aankomen.’

Ingrid18 schreef op 31-03-2023 om 14:48:

Man man ik wil ook een baan waar ik om 9.45 kan komen binnen kakken.
Ik begrijp je werkgever heel goed.
Ik heb zelf 3 kinderen en alle fases doorlopen maar zat toch echt om 8 uur op kantoor.
Creche, BSO, overal is een mouw aan te passen maar je moet het wel willen.

Bij mij is de ene dag veel drukker dan de andere, en ook het ene kwartaal veel drukker dan het andere

Ik heb vandaag van 9-19:30 gewerkt met af en toe een kleine pauze. Ik kan geen overuren schrijven, dus om te compenseren begin ik dan ook wel eens om om 10 u als er eerder geen afspraken zijn. In het weekend gewerkt, omdat er op vrijdag aan het eind van de dag rapporten binnenkomen die voor dinsdag gelezen moeten zijn en maandag allerlei afspraken zijn en woensdags is mijn agenda leeg? Dan heb ik woensdag vrij.

Die banen bestaan dus gewoon.

Ali schreef op 31-03-2023 om 18:21:

[..]


Om 8 uur op kantoor? Hoe laat ging je dan naar huis? Om 16 uur? Of 16.30 uur? ‘Man man ik wil ook een baan waar ik om 4 uur alweer het pand verlaat. Mijn baas ziet me aankomen.’

Ik vind het vreselijk irritant zo'n collega die om 9:30 pas komt aanzetten, zeker collega's waarvan je zaken nodig hebt omdat je anders niet verder komt in je werk. Of waarbij even kort overleg handig is. 

Ooit 2 collega's gehad die vonden dat we niet voor 8:30 moesten starten omdat we hen nodig hadden om op te starten en zij pas rond 9:30 en met file 10:00 op kantoor kwamen (,dus 80% van de tijd rond 10 uur). En dan rond 17:30 raar staan te kijken dat je niet nog even een klus van een uur voor ze aan wilde nemen. 

Ali

Ali

31-03-2023 om 22:38

Decembermamma schreef op 31-03-2023 om 21:43:

[..]

Ik vind het vreselijk irritant zo'n collega die om 9:30 pas komt aanzetten, zeker collega's waarvan je zaken nodig hebt omdat je anders niet verder komt in je werk. Of waarbij even kort overleg handig is.

Ooit 2 collega's gehad die vonden dat we niet voor 8:30 moesten starten omdat we hen nodig hadden om op te starten en zij pas rond 9:30 en met file 10:00 op kantoor kwamen (,dus 80% van de tijd rond 10 uur). En dan rond 17:30 raar staan te kijken dat je niet nog even een klus van een uur voor ze aan wilde nemen.

Je begrijpt mijn punt niet. Om 8 uur beginnen en dan om 16 uur weggaan is even ‘irritant’ als om 10 uur beginnen en om 18 uur weggaan. Maar nu bepaal jij en de anderen dat om 8 uur beginnen en om 16 uur weggaan wel acceptabel is.

Er zijn collega’s die het dus heel irritant vinden als er een dringende klus komt om 15.30 die af moet en jij en je vroege collega’s dus al bijna gevlogen zijn want je moet zo nodig om 8 uur al beginnen. Staat die ‘late’ collega er dus alleen voor. Want ik neem niet aan dat het kantoor om 16 uur dicht gaat.

Ali schreef op 31-03-2023 om 22:38:

[..]

Je begrijpt mijn punt niet. Om 8 uur beginnen en dan om 16 uur weggaan is even ‘irritant’ als om 10 uur beginnen en om 18 uur weggaan. Maar nu bepaal jij en de anderen dat om 8 uur beginnen en om 16 uur weggaan wel acceptabel is.

Er zijn collega’s die het dus heel irritant vinden als er een dringende klus komt om 15.30 die af moet en jij en je vroege collega’s dus al bijna gevlogen zijn want je moet zo nodig om 8 uur al beginnen. Staat die ‘late’ collega er dus alleen voor. Want ik neem niet aan dat het kantoor om 16 uur dicht gaat.

Dus is de oplossing: allemaal om half 8 beginnen, 2,5 uur lunchpauze en dan door tot half 7.

Ali

Ali

31-03-2023 om 23:26

Ik pleit voor zoveel mogelijk flexibiliteit waar dat kan! Gelukkig heb ik geen aanwezigheidsplicht op kantoor als freelancer, wel een resultaatverplichting.

En jouw schema Ysenda, is regelmatig mijn schema, thuis ☺️ Om 7 uur opstaan en koffie en direct alvast een paar uur werken zonder te douchen, dan rustig ontbijt, douchen en wat huishoudelijke dingen zoals boodschappen. Dan weer paar uur werken. Heerlijk.
Bij een kantoorbaan is over het algemeen best wat flexibiliteit mogelijk. De wens om altijd direct te moeten kunnen overleggen met een collega lijkt me niet reeel. Die is ook weleens in een ander overleg, vrij of op de wc. Er zijn echt wel genoeg taken die je dan kan oppakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.