Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kind op school => zelf te laat op kantoor.


Ali schreef op 01-04-2023 om 10:44:

Van 9 tot 5 is al honderd jaar de norm
https://nos.nl/artikel/2292968-van-9-tot-5-op-kantoor-is-al-honderd-jaar-de-norm-maar-hoe-lang-nog

Maakt mij allemaal niet uit hoor. Het ging mij er meer om de eenzijdige blik van de vroege starters aan te kaarten, dat hun vroege weggaan effect heeft op de lange blijvers.
Ik plan afspraken en hou rekening met de beschikbaarheid van collega’s en opdrachtgever, ik verwacht als klant dat mijn accountantskantoor nog bereikbaar is als ik om 17.15 uur bel en niet als ik om 8 uur in de ochtend bel.

Dat vind ik dus raar. Daarmee leg jij jouw norm over werktijden op aan anderen. Waarom vind je het niet raar als ze om 8 u niet bereikbaar zijn en wel als ze om 17.15 niet bereikbaar zijn? 
bovendien, je kunt best als bedrijf kortere bereikbaarheidstijden hebben dan er personeel aanwezig is. Ik vind het niet raar dat ik alleen tussen 9 en 16 uur bijvoorbeeld de ziektekostenverzekeraar kan bellen met een vraag, terwijl er op dat kantoor ervoor en erna mensen aanwezig zijn die andere dingen doen. 

Poezekat schreef op 01-04-2023 om 11:24:

[..]

Zulke dingen zijn erg irritant. Bij ons begint bijna iedereen heel vroeg want de piek ligt tussen 6 en 9 uur in de ochtend, daarna wordt het rustiger en kunnen de klussen gedaan worden die geen haast hebben. Het is dan ook erg frustrerend als je tijdens de piek met te weinig mensen bent terwijl er nog wel 2 of 3 rondlopen op tijdstippen dat je het in je eentje ook makkelijk aan kan.

Maar dat is toch een kwestie van regelen? Op die tijden moeten er vijf mensen zijn, op die tijden drie en regel samen maar wie wanneer komt, maar het is niet de bedoeling dat er vijf mensen zijn als er werk voor drie is. 

Rhonda schreef op 01-04-2023 om 11:30:

[..]

Maar dat is toch een kwestie van regelen? Op die tijden moeten er vijf mensen zijn, op die tijden drie en regel samen maar wie wanneer komt, maar het is niet de bedoeling dat er vijf mensen zijn als er werk voor drie is.

Natuurlijk is dat zo en dit heb ik echt al meerdere keren aangekaart. Maar als er veel mensen zijn die juist graag op de piekdagen (want die zijn er ook nog) vrij willen zijn en een manager die weinig sturend is hierin, dan krijg je dit soort dingen. Nu staan er op korte termijn toch wat veranderingen op stapel en de kans dat de bezetting daardoor op bepaalde momenten en dagen daarbij aangepakt wordt is nu wel wat meer aanwezig. 

Ali schreef op 01-04-2023 om 11:15:

[..]


Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor. Ik begrijp het echt helemaal prima. Geen idee wrm je mij steeds citeert.

Dat is niet eens bewust, lees het draadje, denk daar wil ik op reageren en dan sluit het toevallig aan op jouw bericht.
Eerder een aanvulling dan dat ik het niet met je erna ben.

Ali

Ali

01-04-2023 om 12:29

Rhonda schreef op 01-04-2023 om 11:30:

[..]

Ik schrijf ‘is de verwachting’. Het zijn de bereikbaarheidstijden die de mensen verwáchten van kantoren. Ik leg niemand iets op.

Bel jij naar het accountantskantoor om 8 uur?


Ali

Ali

01-04-2023 om 12:36

Het maakt wel wat los, werktijden. 

Even terug naar TO: als de manager geen werkinhoudelijke redenen heeft voor zijn eis, kan TO om 10 u kan starten.
Uitspraken als: omdat ik het wil / zeg / iedereen het doet / wij het altijd al zo doen / etc. vul maar aan, zijn veelzeggend over manager en/of bedrijf.

Ali schreef op 01-04-2023 om 12:29:

[..]

Ik schrijf ‘is de verwachting’. Het zijn de bereikbaarheidstijden die de mensen verwáchten van kantoren. Ik leg niemand iets op.

Bel jij naar het accountantskantoor om 8 uur?


nee ik kijk op de website om te zien wanneer ze bereikbaar zijn. Maar ja, ik heb makkelijk praten, ik kan bellen wanneer ik wil, ook als ik op mijn werk ben. mensen die dat niet kunnen, hebben misschien wel last van korte bereikbaarheidstijden. 

Ali schreef op 31-03-2023 om 22:38:

[..]

Je begrijpt mijn punt niet. Om 8 uur beginnen en dan om 16 uur weggaan is even ‘irritant’ als om 10 uur beginnen en om 18 uur weggaan. Maar nu bepaal jij en de anderen dat om 8 uur beginnen en om 16 uur weggaan wel acceptabel is.

Er zijn collega’s die het dus heel irritant vinden als er een dringende klus komt om 15.30 die af moet en jij en je vroege collega’s dus al bijna gevlogen zijn want je moet zo nodig om 8 uur al beginnen. Staat die ‘late’ collega er dus alleen voor. Want ik neem niet aan dat het kantoor om 16 uur dicht gaat.

Je leest niet goed want die collega probeerde om 17:30 die klus in mijnik te schuiven. Ja ik begon 8 uur maar ging ook 17:30 weg 

Decembermamma schreef op 01-04-2023 om 13:21:

[..]

Je leest niet goed want die collega probeerde om 17:30 die klus in mijnik te schuiven. Ja ik begon 8 uur maar ging ook 17:30 weg

"Nee" is ook een antwoord.

Rhonda schreef op 01-04-2023 om 13:02:

[..]

nee ik kijk op de website om te zien wanneer ze bereikbaar zijn. Maar ja, ik heb makkelijk praten, ik kan bellen wanneer ik wil, ook als ik op mijn werk ben. mensen die dat niet kunnen, hebben misschien wel last van korte bereikbaarheidstijden.

Ik werk op een accountantskantoor en er zijn klanten waarvan ik weet dat ik ze om 7:30 rustig kan bellen. Er zijn er ook die tot 12:00 altijd "druk" zijn. 

Maar onze telefooncentrale gaat pas rond 8:30 van de nachtstand af.

Ali schreef op 31-03-2023 om 18:21:

[..]


Om 8 uur op kantoor? Hoe laat ging je dan naar huis? Om 16 uur? Of 16.30 uur? ‘Man man ik wil ook een baan waar ik om 4 uur alweer het pand verlaat. Mijn baas ziet me aankomen.’

Uhh gewoon om 17.30 naar huis met een beetje geluk en vaak genoeg pas om 18 uur

Ingrid18 schreef op 01-04-2023 om 17:21:

[..]

Uhh gewoon om 17.30 naar huis met een beetje geluk en vaak genoeg pas om 18 uur

Elke dag? Wat voor contract heb je?

Auwereel schreef op 01-04-2023 om 18:36:

[..]

Elke dag? Wat voor contract heb je?

Hier was dat ook normaal. 07.50 Uur starten, vanaf 08.00 uur patiënten, 17.00 uur eindtijd, maar dat werd ook vaak veel later/geen pauze ivm uitloop of spoedgevallen of zelfs agressie waardoor alles uitloopt, na-/bijscholingen/vergaderingen buiten werktijd dus in eigen tijd. 

Voor mensen in de gezondheidszorg is er die flexibiliteit meestal niet.

Dus typisch deeltijdprinsesjes, vrouwen die in de gezondheidszorg werken, want die werken maar 10 uur per dag, pauze zal er ook wel niet in zitten. En ook geen overuren schrijven, neem ik aan?

Auwereel schreef op 01-04-2023 om 19:34:

Dus typisch deeltijdprinsesjes, vrouwen die in de gezondheidszorg werken, want die werken maar 10 uur per dag, pauze zal er ook wel niet in zitten. En ook geen overuren schrijven, neem ik aan?

Deeltijdprinsèsjes? Maar 10 uur? Wellicht begrijp ik niet waar je heen wilt met je reactie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.