Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Madelon

Madelon

23-05-2012 om 15:42

Modaal gezin; waar blijft mijn geld


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kamille

kamille

27-05-2012 om 20:27

Truus, die schoenen...

Misschien heb je een ander soort zolen dan ik, en snap je het daarom niet. En ja, mijn podo wil me ook aan schoenen van 150 euro per paar hebben, maar ook hier heeft de crisis aan de deur geklopt, dus dat feest gaat niet door

Die zolen nemen ruimte in, en die kan je creëren door de binnenzool eruit te halen, of een maat grotere schoenen te nemen.
Dat werkt bij mij, maar blijkbaar niet bij jou. Hindert niet, maar zeg dan dat dat bij jou anders werkt, en roep niet meteen dat het raar is. Jouw manier hoeft niet altijd de enige juiste te zijn.
En mijn manier natuurlijk ook niet, maar noem het dan niet meteen raar, alsjeblieft.

Truus Modaal

Truus Modaal

27-05-2012 om 20:31

Kamille

je trekt je conclusies dus zonder te weten wat mijn situatie is. Dat is pas raar! En ik ben zeker niet iemand die roept dat ze ergens recht op heeft, als je mijn postings goed had gelezen had je al duidelijk genoeg gezien dat ik al alles doe om zo goedkoop mogelijk te leven. Ik haal nergens mijn neus voor op, niet voor tweedehands, niet voor Zeeman of Wibra. Het enige wat ik aan gaf was, dat schoenen van 19 euro voor mij helaas niet mogelijk zijn. Vanwege die zolen. En voor de 3e keer, ik koop schoenen bij SCAPINO, da's ook geen superdure winkel. Maar de enige schoenen waarbij je normaal de binnenzool kan verwijderen zijn helaas niet onder de 30 euro te krijgen. Beter lezen.

Vic

Vic

27-05-2012 om 20:34

Bizarre discussie

Nu gaat het dus om schoenen van 30 euro vs schoenen van 19 euro. Van dat verschil ga je de oorlog niet winnen, bovendien heb je niet elke maand een paar schoenen nodig.

kamille

kamille

27-05-2012 om 20:38

Truus

Ja, dan heb ik duidelijk de verkeerde conclusie getrokken. Namelijk, dat je zool anders niet in de schoen past.

Ik heb goedbedoeld een advies gegeven, dat niet op jou van toepassing is. Jij noemt dat raar. En zoiets begrijp ik niet. Maar dat zal wel komen omdat ik zo irritant ben

Het lijkt me hoe dan ook heel frustrerend als je modaal verdient, amper geld besteedt en toch niets over houdt. Dat begrijp ik best, al denk je het tegendeel. Sterkte met het vinden van een oplossing!

blauwtje

blauwtje

27-05-2012 om 20:38

67 jaar

67 jaar leven we nu in vrede.
En zo kan ik nog wel meer dingen bedenken om dankbaar voor te zijn. Er worden hier dingen gezegd in deze draad waar ik met mijn hoofd niet bij kan.

kamille

kamille

27-05-2012 om 20:41

Blauwtje

Klopt. Ik vind het ook erg raar en irritant, maar blijkbaar is het net andersom. Ik probeer me er bij neer te leggen en ga zo lekker genieten van Bruce Springsteen live op Pinkpop: nederland24.nl, en dan cultura 24 kiezen, helemaal gratis en je kan je schoenen gewoon uitlaten!

Truus Modaal

Truus Modaal

27-05-2012 om 20:43

Nee vic

ik zeg NIET ONDER de 30 euro. Daarboven dus. Soms heb ik mazzel, soms niet. Deze keer was ik er helaas ruim 50 euro aan kwijt. En ja, dat was eigenlijk net teveel. En zoals ik al zei, ik heb er net even langer dan goed was op gelopen omdat de kinderen eerst moesten.
Gelukkig is deze maand vakantie-geld stort tijd. Daardoor hebben we nu weer een (klein) buffertje voor het komende jaar aan kunnen leggen.
en kon ik voor de kinderen wat kleding kopen. 1 van de kinderen is in een groei-spurt en past niks meer.

Truus Modaal

Truus Modaal

27-05-2012 om 20:44

Ja joh

lach er maar om. De tendens van het hele draadje. Ik snap wel dat Madelon zich niet meer laat horen.
Ik zei al, vloeken in de kerk.

kamille

kamille

27-05-2012 om 20:55

He verdorie

Mijn zoon zegt dat Bruce morgen pas op Pinkpop komt. Dan blijf ik nog maar even hier. Of is Truus inmiddels mokkend vertrokken? Jammer, want ik had de indruk dat er echt serieus mee werd gedacht.

Tinus_p

Tinus_p

27-05-2012 om 21:00

Wel-modalen versus niet-modalen

Manda Rijn:
"Wat is dat dan met die modalen dat ze zo vastklampen aan dat recht op luxe ?"
Wat is dat toch met die niet-modalen, dat ze zo klagen over die modalen?
Ik begrijp jouw posting niet, ik kan er met mijn verstand echt niet bij. Is het zo moeilijk om te snappen, dat iemand die werkt (want een modaal inkomen krijg je niet zomaar), ook wil genieten van het leven? Of is dat genieten van het leven alleen voorbehouden aan niet-modalen?

kamille

kamille

27-05-2012 om 21:01

Manda

Niet schieten, ik hoor zelf ook tot de modalen die af en toe haar hart vasthoudt.

Truus Modaal

Truus Modaal

27-05-2012 om 21:01

Door jou kamille?

mwah.

kamille

kamille

27-05-2012 om 21:02

Sorry, manda/tinus

Ik moet niet met één oog naar de computer kijken en met één oog naar de televisie. Vorige posting sloeg echt nergens op, excuses daarvoor.

kamille

kamille

27-05-2012 om 21:04

Truus

Niet dat ik weet.

En nu ga ik wat nuttigs doen in real life. Tot later!

Truus Modaal

Truus Modaal

27-05-2012 om 21:04

Tinus-p

als 1 ding mij wel duidelijk is, is dat je als modaal of bovenmodaal niet moet klagen. Want je hebt tenslotte genoeg inkomen. En ja, omdat dat de grootste groep is, wordt daar de pijn het grootst. Maar he, niet zeuren, want dat is je eigen schuld. Hoe, dat kan niemand echt uitleggen. Als je aangeeft, ondanks je goede inkomen toch al heel goedkoop te leven gaan mensen je toch adviezen geven om goedkoper te leven. Ik niet begrijp. Of er wordt gewoon slecht gelezen of het is echt de inborst hier. Gewoon kop houden, niet klagen maar dragen. Dat ik al jaren draag, dat begrijpt kennelijk niemand.

Truus Modaal

Truus Modaal

27-05-2012 om 21:07

Ja alleen

iedereen moet inlevern, de 1 een beetje meer dan de ander. Ik (wij, mijn gezin) val wederom, net als de afgelopen jaren onder die 1 en niet onder de anderen. wij leveren dus al jarenlang in. met allerlei leuke beloftes (eerst het zuur, dan het zoet, nu Rutte, die had ook van die geweldige slogans en one-liners) worden we aan het lijntje gehouden. En op 1 of andere manier laat het volk het ook allemaal gelaten over zich heen komen.

Tinus_p

Tinus_p

27-05-2012 om 21:08

Truus versus kamille

truus Modaal:
en als je al die dingen dan al gedaan hebt, zoals wij, de kam er door, alles al supergoedkoop, 2e hands enz. Mag je dan eindelijk klagen? Of eigenlijk nog steeds niet?"
Ja, dat mag. En let niet teveel op de kamille's van deze wereld. Kamille is namelijk al afgezakt naar het blaming the victim; klagen mag niet, het moet leuk en gezellig zijn, problemen (ook echt bestaande problemen, zoals; hoe kom ik financieel rond) stoppen we weg. Kamille geeft wat willekeurige tips, en als die tips het probleem niet oplossen, omdat ze bezijden het punt zijn, dan is dat niet haar schuld, en kan ze overgaan op blaming the victim.
Rondkomen IS moeilijk. Alle discussie daarover begint met de constatering, dat het (als je opgroeiende kinderen hebt) pas vanaf pakweg twee keer modaal makkelijker wordt. Onder dat bedrag is het bikkelen vanwege oa kinderopvangkosten (bij kleintjes) en studiekosten (bij jongvolwassen kinderen).

Wat fnuikt, is het grote aantal verplichte en semi-verplichte vaste lasten.

Tinus_p

Tinus_p

27-05-2012 om 21:10

Alleen

Alleen:
"En er zijn ook mensen die net als ik onder modaal zitten, en gewoon full-time werken. Een schema maken zodat je ziet waar het geld naar toe gaat helpt een stuk beter dan klagen."
Mensen willen ook wel eens erkenning voor hun probleem. Weet je wat werkende mensen met een modaal inkomen doen, als je hun problemen negeert? Wilders stemmen. Dat is al reden genoeg om hun klachten serieus te nemen.

Tinus_p

Tinus_p

27-05-2012 om 21:14

Alleen2

Alleen:
"Iedereen gaat er met het lente accoord op achteruit, klagen helpt niet."
Ok, dus laten we ophouden met klagen, en wat gaan DOEN. Aanpak1 is zelf bezuinigen, maar aanpak2 is iets doen aan onze regering/bestuur/politiek/economie. Welke partij moeten we volgens jou op 12 september stemmen, en wat moet er verder gebeuren?

Truus Modaal

Truus Modaal

27-05-2012 om 21:32

Nou tinus

daar ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar, want ik weet het niet meer op wie te stemmen.

Rosase

Rosase

27-05-2012 om 21:42

Truus

En wat die schoenen betreft: Juist als je een orthopedische zool hebt kun je het je veroorloven om goedkopere schoenen te kopen. Die zool doet namelijk het werk.

En ik kan het weten want ik heb ze ook.

En inderdaad schoenen een maatje groter kopen scheelt al veel.

Rosase

Rosase

27-05-2012 om 21:54

Andere winkels

Ik kan goed slagen bij Bristol en Shoetime.

En wat je podotherapeut zegt? Ach. Het is vooral belangrijk dat je de zool goed kunt plaatsen en dat de hiel een beetje stevig is uitgevoerd. Mij lijkt dat zomerschoenen dan echt geen 50 euro hoeven te kosten. De winkels staan op dit moment vol met flatjes die amper 40 euro te kosten en daar kunnen mijn zolen prima in.

Truus Modaal

Truus Modaal

27-05-2012 om 21:58

Ja rosase

fijn voor jou. Zonder nu meteen weer gezeur te krijgen, mijn voeten (en vervolgens mijn heupen, knieen en rug) trekken dat dus echt niet. Ook daar is verschil in.

Madelon

Madelon

27-05-2012 om 22:16

Dank poezie

Jij slaat de spijker op zijn kop. Zo voelt het voor mij precies. Maar dat is als vloeken in de kerk hier!
Tegen een arme zeg ik ook niet: had je maar beter je best moeten doen vroeger, maar hier wordt gesteld: had je moeten studeren en een beter betaalde baan moeten regelen. Ja duh, als het zo simpel was dan was iedereen rijk en welgesteld.
We hebben één auto, we halen onze boodschappen bij Lidl, Aldi, Jumbo en een keer de AH. We dragen/kopen nooit merkkleding of dat soort flauwekul, gewoon een H&Metje o.i.d. We hebben één abbonnement. De kids sporten en dansen wel, en dat kost best een flinke duit.
Man en ik doen geen geld kostende hobbies. Kortom; eigenlijk doen we niks "duurs" en over die mobile home 2 weken per jaar ben ik al drie maal neergesabeld.
Toch kan ik met de input van sommigen hier best wel wat. Maar die kift over dat ik me als een rupsje nooitgenoeg gedraag, die gooi ik echt over mijn schouder.

Madelon

Madelon

27-05-2012 om 22:19

Truus

Nee.... hier niet i.i.g. ?? Van mij wel, ik doe het zelf ook

Madelon

Madelon

27-05-2012 om 22:22

Vic en kamille

Vic, Kamille is overtuigd van haar eigen gelijk, maar ze heeft nog steeds niet goed gelezen wat ik bedoel. Ik vind het jammer dat ik hier klaarblijkelijk zoveel heilige huisjes omtrap of zo... En dan krijg ik het verwijt dat ik jaloers zou zijn op mensen die het veel slechter hebben dan ik? Huh???

Madelon

Madelon

27-05-2012 om 22:24

Haha over die schoenen

en een maatje groter... ik las het als "leven op grote voet" door schoenen een maatje groter te kopen

Madelon

Madelon

27-05-2012 om 22:28

Thanx tinus

Klaarblijkelijk mag je als je werkt en rond modaal of iets meer verdient alleen blij en dankbaar zijn dat je een dak boven je hoofd hebt (ben ik, oprecht!!!), maar mag je verder geen wensen in je leven hebben, want je hebt geen recht van spreken.. Zoiets bedoelt Manda... Dan ben je nl. rupsje nooit genoeg en gedraag je je als een prinses.

Ely

Ely

27-05-2012 om 22:28

Sjongejonge

Mijn wenkbrauwen zitten in mijn haargrens. Wat is dit een raar draadje geworden!

Zitten we nou echt op basis van een stukje tekst te beweren dat we elkaars benodigde schoeisel beter kunnen beoordelen dan een podotherapeut die -naar ik aanneem- de voeten en bijbehorend lijf in kwestie daadwerkelijk heeft gezien en er ook nog voor geleerd heeft ook om tot een oordeel te komen?

En voor wie zelf het licht hebt gezien, kun je dan alsjeblief zo verlicht zijn dat je het belerende toontje weglaat?

Ik blijf erbij, klagen mag, het kan zelfs ff opluchten en dan weer ruimte geven door te gaan. De 1 doet het over een mislukte taart, de ander over een mislukte one night stand, de volgende een mislukte relatie en hier de mislukte financiële planning. Waarom mogen de eerste drie wel en de laatste niet? Het is toch een bittere pil?

Ik heb ooit gelezen dat we drie dingen nodig hebben (los van de evidente basisbehoeften); iets om te doen te hebben, iemand(en) om van te houden en iets om naar uit te kijken. Zou de frustratie kunnen zitten in het idee van uitzichtloze hiervan?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tinus

ik klaag over modalen ??? Absurd dat jij uit mijn tekst trekt dat ik niet snap dat andere mensen ook willen genieten van het leven.

Tja die uitspraak is wel verhelderend, moet je niet doen joh, daar heb je niets aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.