Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Terug naar het ziekenfonds


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eigen bijdrage

"Ik vind wel dat ook een hap voor iedere portemonnee bereikbaar moet blijven en dus uit de zorgverzekering betaald moet worden zonder extra eigen bijdrage. Het is básiszorg"

Ik ben het met je eens, dat zo'n eigen bijdrage niet verstandig is.

nathalie

nathalie

22-04-2012 om 18:56

Nou kaaskopje

dat een een huisartsenpost is voor een gezondheidsprobleem buiten de tijden van de huisartsspreekuren, dat ben ik niet met je eens. Volgens mij is een hap bedoeld voor een gezondheidsprobleem buiten de tijden van de huisartsspreekuren -wat niet kan wachten tot er weer een normaal spreekuur is-. De volgende dag of de maandag na het weekend. Die basishulp is bedoeld als spoedhulp.
Dat veel mensen er net zo over denken als jij (zie ook Lezer) maakt de zorg extra duur. Dat geldt niet alleen voor hap's maar ook voor SEH's.

Eeh

"Dat veel mensen er net zo over denken als jij (zie ook Lezer) maakt de zorg extra duur. Dat geldt niet alleen voor hap\'s maar ook voor SEH\'s."

Ik las iets over gebroken arm en gat in het hoofd, lijkt mij wel spoed hoor..

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2012 om 22:23

Nathalie

Ik heb volgens mij niet gezegd dat de hap voor gewone zorg buiten de spreekuren van de huisarts is. Je zou er alleen heen moeten gaan als het echt niet kan wachten. Ik lees net dat veel buitenlandse mensen gebruik maken van de hap alsof het de 'gewone' huisarts is en ik ben het ermee eens dat dát niet de bedoeling is. Een hap is voor accute nood.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2012 om 22:37

Ik vind niet dat de huisarts voor iedereen toegankelijk moet zijn met iets wat niet nodig is.===
Ja en dat bedoel ik: wie bepaalt wat noodzakelijk is of niet? De doktersassistente kan al selecteren, maar als ik op een gesprek met de ha sta, kan ze mij dat niet weigeren. Ik hoef haar niet alles uit te leggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.