Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
tuin huisje

tuin huisje

12-08-2011 om 15:51

Adhd diagnose en de toekomst

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lila

"Nu pas loopt er een onderzoek naar de gevolgen van ritalin in het ontwikkelende kinderbrein. Het onderzoek is nog niet afgerond of er wordt al volop voorgeschreven."

SVP, waar kan ik daar wat meer over lezen? Hoe heet dat onderzoek?

Droom

"Voor ons is nu de afweging of we zijn droom gaan ontnemen met het risico dat zijn motivatie voor school helemaal verdwijnt. Of we proberen het zonder diagnose en zonder medicatie en dan zal de weg lang zijn en de kans dat hij zijn doel bereikt klein zijn maar hij gaat er wel voor."
jij ontneemt hem de droom ook niet. Wel ben je de boodschapper. De diagnose is er allang, alleen weet je die nog niet.

anna van noniemen

anna van noniemen

31-08-2011 om 21:36

...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat

**In gecontroleerd onderzoek is bij ongeveer 70% van de adequaat behandelde kinderen en adolescenten met ADHD een positief effect aangetoond op de concentratie, hyperactiviteit, impulsiviteit en agressiviteit.[1]**

En diverse links naar onderzoeken.

anna van noniemen

anna van noniemen

31-08-2011 om 21:39

anna van noniemen

anna van noniemen

31-08-2011 om 21:40

Wauw

http://www.ouders.nl/xopi2000-04.htm

allemaal op deze site

Quin

M'n nick was een (tab)fout.
"Bedoel je dat je mee hebt gedaan in de laatste onderzoeksgroep, de wetenschappelijke zeg maar? Zónder daadwerkelijke diagnose? Boeiend."
We mochten met de intake mee doen (tot 2x toe) ondanks dat we geen diagnose zwart op wit hebben. De deur naar het dieet stond zeer zeker open. Uiteindelijk besloten niet te doen vanwege ontzetten bewerkelijk dieet, kind wier geest ik had moeten breken (en dan nog) en de -voor ons- hoge kosten op dat moment.

Ik wil even zeuren graag

"Quin, het is niet aan mij om aan te tonen dat een medicijn niet werkt. Het is aan de fabrikant om aan te tonen dat het wel werkt. Dubbel blind onderzoek is daarvan een standaard procedure. Dat geeft een andere uitkomst dan een enquete bij gebruikers dan wel verslaggeving van de voorschrijvend arts. "

Maar jij beweert dat: waar is dat op gestoeld?

Onderzoek is gaande

Het onderzoek naar Ritalin moet nog komen. Zie http://www.impulsdigitaal.nl/Nieuws/tabid/148/xmmid/667/xmid/1451/xmview/2/Default.aspx
Je kunt je kind aanmelden voor het onderzoek epod-study.nl/downloads/brochure_patient_adhd.pdf
Referenties die er zijn over cijfers of ervaringen zijn niet gebaseerd op dubbel-blind onderzoek.
Groet,
Miriam Lavell

Sorry

Sorry hoor maar "niet werken" en de informatie uit "Het onderzoek naar Ritalin moet nog komen. Zie http://www.impulsdigitaal.nl/Nieuws/tabid/148/xmmid/667/xmid/1451/xmview/2/Default.aspx " is niet te verwoorden onder 'niet werken' maar als zijnde ongewenste bijwerkingen. Bijwerkingen kunnen zo zwaar zijn dat het medicijn niet gegeven wordt (en nog altijd is dat iets anders dan niet werken).
Een heel verschil!

anna van noniemen

anna van noniemen

31-08-2011 om 22:19

Jongens van 10 tot 12 jaar

Dan loop je al een tijd achter de feiten aan....

Sorry, ik kan daar niet zoveel mee, en dan nog kun je met zo'n dubbelblind onderzoek niet met zekerheid stellen dat bepaalde afwijkingen van de medicatie komen. Er kunnen zoveel andere invloeden zijn.

Fiorucci

Fiorucci

01-09-2011 om 07:11

Miriam (ot)

Door die medicatie kun je juist een leven leiden als ware je een gewoon kind, dat is mijn punt eigenlijk. (en natuuurlijk neemt hij die pillen en drinkt hij niet)

Onno

Onno

07-09-2011 om 21:46

Cease therapie

Ik zou het persoonlijk wel heel interessant vinden als Petra haar ervaringen met de CEASE-therapie hier op dit forum zou willen delen.

Onno

Onno

11-09-2011 om 15:50

Even een kleine aanvulling.

Per 1 oktober 2011 wordt de Hep. B aan de bestaande vaccins toegevoegd. Dus 2 prikken op de leeftijd van 2-3-4 en 11 maanden. In totaal dus 21 vaccinaties binnen 3 maanden en 28 vaccinaties binnen een jaar. Dan ook nog de BMR en de Men. C op 14 maanden.
Indien iemand de moeite wil nemen om even uit te zoeken hoeveel neurotoxine stoffen een babietje in gespoten krijgt in zo'n kort tijdsbestek, begrijpt iedereen wel dat zoiets niet gezond kan zijn. Dan begrijpt iedereen wel dat het meest ingewikkelde en complexe orgaan zoals onze hersenen met zijn miljarden neuronen en ontelbare kwetsbare verbindingen daar op zo'n jonge leeftijd schade bij oploopt.
Ons immuunsysteem wat zich in de loop van miljarden jaren heeft ontwikkeld en wat een universum op zichzelf is, is op die leeftijd ontzettend kwetsbaar. Nu zitten we zo dadelijk met een generatie kinderen die zichzelf niet meer kunnen redden of zich met ontzettend veel moeite staande kunnen houden maar ook allerlei beperkingen opgelegd gaan krijgen. Tel uit je winst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.