Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Kosten bij vader

Even los van het financiële aspect vind ik dat je als vader ook wel gewoon regelmatig de inspanning mag verricht. Samen met je kind even een cadaeutje kopen voor een vriendje. Vind de arbeid eerlijk verdelen heel belangrijk en ik vind niet dat moeders dit dus altijd maar moet doen.

Tuinfluiter schreef op 13-05-2025 om 23:40:

Even los van het financiële aspect vind ik dat je als vader ook wel gewoon regelmatig de inspanning mag verricht. Samen met je kind even een cadaeutje kopen voor een vriendje. Vind de arbeid eerlijk verdelen heel belangrijk en ik vind niet dat moeders dit dus altijd maar moet doen.

Hier ben ik het mee eens , zoiezo vind ik het wel veelzeggend dat je denkt dat als je in jouw woorden to best veel alimentatie betaald , je geen kosten meer hebt van je kind , dat je verwacht dat moeder van dat geld alles ook bij jou regelt , fiets o.a. en nu dus een cadeautje voor een feestje van kind. En dan spreek je over ze pakken je hele hand. Je kan ook voor co ouderschap gaan bijv. dan hoef je ook minder te betalen aan alimentatie. 

Ik ben wel benieuwd hoe de zorgverdeling is bij jullie. Hoe vaak zijn je kinderen bij jou? Zoals hierboven al gezegd werd, ga gezellig samen dat cadeautje kopen en doe dan niet moeilijk over de kosten.
Er spreekt uit jouw bericht voor mij veel ‘ik wil er vooral niet teveel moeite voor doen’. Omdat je al veel alimentatie betaalt. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om een fijn weekend met je kinderen. Hou de focus daarop.
En jullie hadden de afspraken in het convenant helderder moeten maken. Dit geeft ruis en negativiteit. Waarom heb je überhaupt een advocaat nodig als de scheiding al rond is?

”ze “ pakken jouw hele hand?? Jouw ex en de kinderen? 
Het zijn jou eigen kinderen! Waarom koop je jezelf af met een alimentatie? Ga zelf voor ze zorgen. 

Die ex was goed genüg om kinderen mee te krijgen….En wat triest dat je moeilijk doet over die kadootjes….

Gaat het je ex om het geld of de energie en moeite die het kost van het regelen van een kadootje? Ken deze frustratie ook wel van stellen die gewoon bijelkaar zijn. Dan gaat het dus niet om het geld maar het regelen.

Je hebt natuurlijk altijd exen die geldwolven zijn. Ik was er zo een, ik kreeg maar liefst 250 euro per maand, dus dat kind had prima in Prada en Gucci kunnen lopen, als ik niet alles had uitgegeven aan mijn eigen pleziertjes. Aldus mijn ex, die niet aan indexeren deed, want het bedrag was al hoog zat.

Ted68 schreef op 14-05-2025 om 09:38:

Die ex was goed genüg om kinderen mee te krijgen….En wat triest dat je moeilijk doet over die kadootjes….

Ik vind dat zo'n dooddoener, mensen veranderen in de loop der jaren en groeien soms uit elkaar. De situatie nu staat los van het wel/niet goed zijn, toen het besluit zoveel jaar geleden werd genomen om samen kinderen te krijgen. Als je niet meer bij elkaar past als partner, heeft dat niets te maken met de kinderwens van toen....

Ted68 schreef op 14-05-2025 om 09:38:

Ik vermoed dat het niet om cadeautjes gaat maar dat dat de druppel is die de emmer doet overlopen. 

Ik kan me best voorstellen dat als je x% van je inkomen aan alimentatie betaald met de verwachting dat dan bijna alles geregeld is (zie eerder gedeelde link over verblijfs en verblijfs overstijgende kosten), dat het dan zwaar valt als er telkens bedragen bijkomen (voor fiets, cadeautjes, kamp, etc). 

TO heeft vast geen geldboom in de achtertuin. 

Kortom, de afspraken moeten strakker/duidelijker en mogelijk moet de alimentatie dan opnieuw betekent worden op basis van de nieuwe afspraken. 

Ik ben het wel met tuinfluiter eens dat ook de mentale last verdeeld moet worden (en dus niet alleen de financiële). 

MMcGonagall schreef op 14-05-2025 om 10:47:

Je hebt natuurlijk altijd exen die geldwolven zijn. Ik was er zo een, ik kreeg maar liefst 250 euro per maand, dus dat kind had prima in Prada en Gucci kunnen lopen, als ik niet alles had uitgegeven aan mijn eigen pleziertjes. Aldus mijn ex, die niet aan indexeren deed, want het bedrag was al hoog zat.

Ja bizar hè, zo'n schijntje betalen en jezelf vervolgens op de borst kloppen. En dan om het weekend de leuke papa uithangen. Totaal delulu.

Ja, mensen veranderen: maar je hebt wel kinderen met die vrouw en het blijft altijd de moeder of vader van je kinderen….
En je blijft ook de verantwoording voor die kinderen samen houden….
Du’s zo`n dooddoener is het niet…

Neweve schreef op 14-05-2025 om 10:53:

[..]

Ik vermoed dat het niet om cadeautjes gaat maar dat dat de druppel is die de emmer doet overlopen.

Ik kan me best voorstellen dat als je x% van je inkomen aan alimentatie betaald met de verwachting dat dan bijna alles geregeld is (zie eerder gedeelde link over verblijfs en verblijfs overstijgende kosten), dat het dan zwaar valt als er telkens bedragen bijkomen (voor fiets, cadeautjes, kamp, etc).

Kortom, de afspraken moeten strakker/duidelijker en mogelijk moet de alimentatie dan opnieuw betekent worden op basis van de nieuwe afspraken.

Ik ben het wel met tuinfluiter eens dat ook de mentale last verdeeld moet worden (en dus niet alleen de financiële).

Toen je samenwoonde koste dat kind ook geld , niet gek dat je meer kosten krijgt als je 2 huishoudens wordt 

Waarom staat dit onder 'zorgenkinderen'? Zijn er nog extra kosten i.v.m. ziekte/handicap van jullie kind waar rekening mee gehouden moet worden? En zo ja, hoe is die verdeling hierbij? Lijkt me toch wel een andere situatie dan bij een 'niet-zorgenkind'.

Neweve schreef op 14-05-2025 om 10:53:

[..]

Kan natuurlijk ook dat vader gewoon een prima bedrag aan alimentatie betaald maar dat niet meer hetzelfde mogelijk is als tijdens het huwelijk. In mijn omgeving zat een kind op hockey, paardrijden en pianoles en na de scheiding alleen op hockey. De om het weekend vader was hier heel boos over maar de moeder had gewoon niet de financiële ruimte voor meer.

Voor welke dingen je als vader extra wil en kan bijdragen zal je dan per keer moeten bekijken. Misschien is er bij beide wel geen geld voor een kamp of tweede fiets. Dan heeft het kind gewoon pech. 

Je kan alles optellen en dan delen door twee, of ieder gewoon betalen als het zich voordoet. Een goede ontspannen relatie is ook wat waard.

Ik zou in ieder geval documenteren wat je uitgeeft, zodat mocht er zich toch selectief geheugenverlies voordoen, je gewoon kan zeggen dat je wel degelijk veel hebt gedaan voor je kinderen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.