Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Kosten bij vader

Anoniemvoornu schreef op 15-05-2025 om 17:19:

[..]

En ik ben realistisch ik heb niet de capaciteiten om verder te studeren, ik kan een andere baan zoeken met mijn kwalificaties en voor 40 uur verdienen wat ik nu met 32 krijg voor heel veel mensen in nederland is dat de realiteit , nu trof ik een man die een leuke functie heeft en een kinderwens en dan had ik moeten zeggen nee ik ben te achterlijk om verder te leren dus je moet iemand anders zoeken voor kinderen want ik kan nooit net zoveel bieden als jij kan..

Of we accepteren allemaal dat het een tikkie minder luxe moet allemaal. Niet dat huis van 150m2 maar 90, of 65 zoals dat vroeger prima was. De vakantie op de fiets in NL, een week, en verder thuis rommelen. 

Maar dat zijn we ook ontwend. 

mana_sutiyuq schreef op 15-05-2025 om 17:21:

[..]

Of we accepteren allemaal dat het een tikkie minder luxe moet allemaal. Niet dat huis van 150m2 maar 90, of 65 zoals dat vroeger prima was. De vakantie op de fiets in NL, een week, en verder thuis rommelen.

Maar dat zijn we ook ontwend.

Dat bedoelde ik met ik ben content met minder ook met een minimumloon kan je kinderen groot brengen. Zelf grootgebracht door een moeder met een uitkering en meer dan 5 broers en zussen , het anderste uiterste... dat gun ik mijn kind niet maar nee ik zou me niet schuldig voelen als mijn kind groot zou worden zonder g star broek in de pubertijd omdat ik niet verder geleerd heb en een laag inkomen heb daardoor

mana_sutiyuq schreef op 15-05-2025 om 17:16:

[..]

Deed je ook regeldingen: de boodschappenplannen, menu plannen, tandarts, consternatiebureau, verjaardagsfeestjes, vaccinaties etc? Want daar gaat ook heel veel tijd in zitten. Want dan ga je het pas eerlijk verdelen.

Poepoeh dat is inderdaad echt heel veel werk, waarvoor je vaak meerdere uren bezig bent, tandarts afspraken, consultatiebureau afspraken, zoheee das echt wel veel en hard werken hoor voor die arme moedertjes die dit soort zaken met een klik kunnen afhandelen. Boodschappen en menuplannen als noodzakelijke zorg voor de kinderen zien is je reinste onzin .

Nick90 schreef op 15-05-2025 om 18:00:

[..]

Poepoeh dat is inderdaad echt heel veel werk, waarvoor je vaak meerdere uren bezig bent, tandarts afspraken, consultatiebureau afspraken, zoheee das echt wel veel en hard werken hoor voor die arme moedertjes die dit soort zaken met een klik kunnen afhandelen. Boodschappen en menuplannen als noodzakelijke zorg voor de kinderen zien is je reinste onzin .

Alleen voor jezelf deze afspraken maken en nakomen is niet veel werk idd. Maar als je dat x3 moet doen dan wordt het ineens wel veel tijd.

Nick90 schreef op 15-05-2025 om 18:00:

[..]

Nee het is niet zo veel werk misschien, net als de namen kennen van de vriendjes en de vriendinnetjes van je kinderen, denken aan ook hun verjaardagen.  Denken aan de kapper, aan de verjaardag van tantes ooms neefjes nichtjes omaś en opa's, denken aan welke cadeautjes voor sinterklaas en ze inpakken, en wat gaan we met kerstmis doen. Oh ja, de zomerkleren, de winterkleren, het speciale dieet van dat ene vriendje dat komt logeren.... Het zijn allemaal kleine dingetjes waaraan je maar aan moet denken. De zogeheten mental load. De vraag is alleen: waarom is het zo moeilijk voor veel vaders om dat te doen? 

Lexus schreef op 15-05-2025 om 18:15:

[..]

Nee het is niet zo veel werk misschien, net als de namen kennen van de vriendjes en de vriendinnetjes van je kinderen, denken aan ook hun verjaardagen. Denken aan de kapper, aan de verjaardag van tantes ooms neefjes nichtjes omaś en opa's, denken aan welke cadeautjes voor sinterklaas en ze inpakken, en wat gaan we met kerstmis doen. Oh ja, de zomerkleren, de winterkleren, het speciale dieet van dat ene vriendje dat komt logeren.... Het zijn allemaal kleine dingetjes waaraan je maar aan moet denken. De zogeheten mental load. De vraag is alleen: waarom is het zo moeilijk voor veel vaders om dat te doen?

De vraag is meer waarom moeders denken dat ze dit allemaal alleen moeten opknappen 

Nick90 schreef op 15-05-2025 om 18:27:

[..]

De vraag is meer waarom moeders denken dat ze dit allemaal alleen moeten opknappen

Nou dat denk ik niet hoor. Ik denk dat het merendeel van de moeders er heel blij mee zou zijn als hun (ex) man pro actief de helft van de taken zou overnemen. Dat zelf voorstellen en ook haar aan dingen herinneren. Mannen zijn op veel gebieden best assertief, maar hierin zouden ze dan doetjes zijn die zich laten overrulen door die bazige moedertjes? Welnee, pakt het gewoon op. Maar dat kan dan niet blijkbaar. Ik heb nog nooit een vader horen zeggen 'goh ik ga dit jaar eens alles rond Sinterklaas doen' bijvoorbeeld.

mana_sutiyuq schreef op 15-05-2025 om 17:16:

[..]

Deed je ook regeldingen: de boodschappenplannen, menu plannen, tandarts, consternatiebureau, verjaardagsfeestjes, vaccinaties etc? Want daar gaat ook heel veel tijd in zitten. Want dan ga je het pas eerlijk verdelen.

boodschappen deed ik rest niet maar ik werkte ook 40u en zij 20u en nogmaals dat was ook zo afgesproken dus ik vond en vind dat helemaal niet krom en ben nooit te beroerd geweest om te helpen of proactief zaken op te pakken hoop mannen die ik ken overigens.

wat ik wel krom vindt is dat na de scheiding met coouderschap de andere ook alles wat je schreef moet doen want alles is verdeeld en dat je dan toch extra ka moet betalen terwijl de ander 20u blijft werken

Barbapapa.

Barbapapa.

15-05-2025 om 19:38 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 15-05-2025 om 11:46:

Ik vraag me dan vooral af wat er sinds 2023 gebeurd is, toen de kinderen grotendeels bij jou woonden Barbapapa.

Hallo 

Zoals de topic ik zoek een weg. Ik beland de laaste tijd veel in discussie en dan vooral over het geld. Momenteel wonen de kinderen nog steeds 95% bij mij en er is nog steeds een ots voor een jaar. In dit jaar moet er een ouderschap plan komen jeugdbeschermer gaat afstemmen wat mogelijk is bij moeder en hulp brengen en  kijken wat mogelijk is. Moeder wil graag kinderen vaker. Ik vind het prima. Maar moeder moet zich bewijzen  En wil zelf werken naar een eerlijke verdeling. Wat ook fijn is voor de kinderen 

In het verleden is er veel gezeur geweest over de zaken kados maar ook kledingen enzo voort wil dat graag niet meer. En wil gewoon een goeie basis voor de kinderen en dat bij allebij de gezinnen. 

Lexus schreef op 15-05-2025 om 18:47:

[..]

Nou dat denk ik niet hoor. Ik denk dat het merendeel van de moeders er heel blij mee zou zijn als hun (ex) man pro actief de helft van de taken zou overnemen. Dat zelf voorstellen en ook haar aan dingen herinneren. Mannen zijn op veel gebieden best assertief, maar hierin zouden ze dan doetjes zijn die zich laten overrulen door die bazige moedertjes? Welnee, pakt het gewoon op. Maar dat kan dan niet blijkbaar. Ik heb nog nooit een vader horen zeggen 'goh ik ga dit jaar eens alles rond Sinterklaas doen' bijvoorbeeld.

Dat jij dat in jouw omgeving zo ervaart, wil niet zeggen dat het zo gaat. Je schetst een erg ouderwets beeld, ik vermoed dat je zelf al rond de pensioengerechtigde leeftijd zit waardoor he uit een andere generatie komt. Ik geloof best dat het bij sommigen stellen zo gaat maar herken het bv totaal niet uit mijn ( best grote) omgeving.

Barbapapa. schreef op 15-05-2025 om 19:38:

[..]

Hallo

Zoals de topic ik zoek een weg. Ik beland de laaste tijd veel in discussie en dan vooral over het geld. Momenteel wonen de kinderen nog steeds 95% bij mij en er is nog steeds een ots voor een jaar. In dit jaar moet er een ouderschap plan komen jeugdbeschermer gaat afstemmen wat mogelijk is bij moeder en hulp brengen en kijken wat mogelijk is. Moeder wil graag kinderen vaker. Ik vind het prima. Maar moeder moet zich bewijzen En wil zelf werken naar een eerlijke verdeling. Wat ook fijn is voor de kinderen

In het verleden is er veel gezeur geweest over de zaken kados maar ook kledingen enzo voort wil dat graag niet meer. En wil gewoon een goeie basis voor de kinderen en dat bij allebij de gezinnen.

Maar betaal je ondanks het feit dat de kinderen bij jou wonen nog steeds kinderalimentatie? Of gaat dit erom dat de moeder wil dat jij cadeautjes meegeeft als de kinderen een feestje hebben als ze bij haar zijn?

Het klinkt in elk geval alsof jullie kinderen veel grotere problemen hebben dan discussie over wie de cadeautjes betaald.

Of gaat dit erom dat je graag een zo dicht mogelijk convenant/ouderschapsplan wilt zodat er in de toekomst geen gedoe komt? Dat zou ik gewoon overleggen met de gezinsvoogd die jullie helpt. Ik vond het destijds heel helpend dat wij weinig hoefden af te stemmen, omdat verantwoordelijkheden goed waren vastgelegd.

Garfield77 schreef op 15-05-2025 om 19:38:

[..]

Dat jij dat in jouw omgeving zo ervaart, wil niet zeggen dat het zo gaat. Je schetst een erg ouderwets beeld, ik vermoed dat je zelf al rond de pensioengerechtigde leeftijd zit waardoor he uit een andere generatie komt. Ik geloof best dat het bij sommigen stellen zo gaat maar herken het bv totaal niet uit mijn ( best grote) omgeving.

Ja klopt ik ben al ouder maar ik heb nog heel laat een kind gekregen dus mijn ervaring naar bv Sint organiseren gaat maar zo'n 12 jaar terug. Kinderen zijn pas een paar jaar het huis uit en tot dan toe sprak ik veel andere moeders over hoe het bij hen ging. Daar werd ik niet heel hoopvol van. Daarnaast heb ik tot voor kort in de kinderopvang gewerkt en daar zie en je hoor ook veel qua verdeling tussen de ouders. Maar goed, er kan veel veranderen in korte tijd en ik hoop van harte dat bij de jongere generatie er veel meer evenwicht heerst. 

Barbapapa.

Barbapapa.

15-05-2025 om 20:05 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 15-05-2025 om 19:53:

[..]

Maar betaal je ondanks het feit dat de kinderen bij jou wonen nog steeds kinderalimentatie? Of gaat dit erom dat de moeder wil dat jij cadeautjes meegeeft als de kinderen een feestje hebben als ze bij haar zijn?

Het klinkt in elk geval alsof jullie kinderen veel grotere problemen hebben dan discussie over wie de cadeautjes betaald

Nee in het begin direct mail gestuurd met verzoek stoppen allimentatie is ze mee akkoord gegaan. Maar kinderen bleven wel op adres bij moeder. heb toen een heletijd alles zelf Betaalt. omdat moeder niet wilde mee betalen. Omdat ik de allimentatie over had in haar ogen 

.Momenteel is er er een uithuisplaatsing geweest van moeder naar vader. En nu wil ze graag de kinderen weer terug. Ik zie er heel erg tegen op omdat er al veel gezeur is geweest en zoek dus antwoorden wat beste is voor iedreen en vooral moet de ouderschapplan water dicht zijn. Zo dat alles duidelijk is

Kinderen staan nu wel bij jou ingeschreven zodat jij de kinderbijslag en het kindgebondenbudget krijgt? Gezien de langere periode dat de kinderen nu al bij jou wonen kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het in belang is van de kinderen om het weer helemaal om te draaien. Wat zegt jullie gezinsvoogd? Is werken naar fifty-fifty bij de ouders reëel in jullie geval?
Jij kunt bij de gezinsvoogd gewoon aangeven dat je heel erg behoefte hebt aan duidelijke afspraken, omdat jou ervaring is dat er anders gedoe komt.

Barbapapa. schreef op 15-05-2025 om 20:05:

[..]

Nee in het begin direct mail gestuurd met verzoek stoppen allimentatie is ze mee akkoord gegaan. Maar kinderen bleven wel op adres bij moeder. heb toen een heletijd alles zelf Betaalt. omdat moeder niet wilde mee betalen. Omdat ik de allimentatie over had in haar ogen

.Momenteel is er er een uithuisplaatsing geweest van moeder naar vader. En nu wil ze graag de kinderen weer terug. Ik zie er heel erg tegen op omdat er al veel gezeur is geweest en zoek dus antwoorden wat beste is voor iedreen en vooral moet de ouderschapplan water dicht zijn. Zo dat alles duidelijk is

Je hebt het meerdere keren over het feit dat je alimentatie betaald , spreekt zelf over best veel...nu zorg je ineens 95 % van de tijd voor de kinderen  ,  hoezo regelt en betaald jouw ex dan de cadeaus voor feestjes die in jouw tijd plaatsvinden. iets klopt er niet aan je verhaal sorry... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.