Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Kosten bij vader

Het is toch dramatisch!

Barbapapa. schreef op 15-05-2025 om 19:38:

[..]

In het verleden is er veel gezeur geweest over de zaken kados maar ook kledingen enzo voort wil dat graag niet meer. En wil gewoon een goeie basis voor de kinderen en dat bij allebij de gezinnen.

Je bent hier zelf toch net zo goed onderdeel van? Je kiest er zelf voor om de confrontatie of de discussie aan te gaan. Je kunt ook denken, oke moeder staat anders in het leven en denkt anders over dingen. Ik doe wat ik moet doen voor mijn kinderen en wat moeder doet moet ze zelf weten. Ik zorg zelf dat mijn kinderen bij mij alles hebben wta ze nodig hebben.

Barbapapa. schreef op 15-05-2025 om 20:05:

[..]

Nee in het begin direct mail gestuurd met verzoek stoppen allimentatie is ze mee akkoord gegaan. Maar kinderen bleven wel op adres bij moeder. heb toen een heletijd alles zelf Betaalt. omdat moeder niet wilde mee betalen. Omdat ik de allimentatie over had in haar ogen

.Momenteel is er er een uithuisplaatsing geweest van moeder naar vader. En nu wil ze graag de kinderen weer terug. Ik zie er heel erg tegen op omdat er al veel gezeur is geweest en zoek dus antwoorden wat beste is voor iedreen en vooral moet de ouderschapplan water dicht zijn. Zo dat alles duidelijk is

Overigens ben ik het volledig met moeder eens dat zij niets wilt betalen als de kinderen bij jou zijn. Deed jij immers ook niet toen de kinderen nog bij haar waren want je hebt in overleg direct de alimentatie gestopt. Wat is er trouwens mis met betalen voor je eigen kinderen? Toen mijn zoon in een pleeggezin zat kreeg ik echt geen cent extra hoor voor de dagen dat hij bij mij thuis was. Ik kreeg ook geen alimentatie van zijn vader, kinderbijslag of kind gebonden budget. Maar hij moest toch echt ook gewoon eten, drinken, kleding, speelgoed, een fiets etc. En dat heeft hij allemaal gewoon gekregen, ook toen ik het echt niet breed had.

Inmiddels geloof ik overigens niet zo heel veel meer van de voorbeelden maar ik snap best dat je de discussie wilt starten. Maar geef dat dan gewoon aan. En lul dus niet zo slap in je openingspost dat je alimentatie betaald want dat doe je niet. Sterker nog, je hebt er actief voor gekozen dit niet te doen .

Ellori schreef op 16-05-2025 om 13:24:

[..]

Je bent hier zelf toch net zo goed onderdeel van? Je kiest er zelf voor om de confrontatie of de discussie aan te gaan. Je kunt ook denken, oke moeder staat anders in het leven en denkt anders over dingen. Ik doe wat ik moet doen voor mijn kinderen en wat moeder doet moet ze zelf weten. Ik zorg zelf dat mijn kinderen bij mij alles hebben wta ze nodig hebben.

[..]

Overigens ben ik het volledig met moeder eens dat zij niets wilt betalen als de kinderen bij jou zijn. Deed jij immers ook niet toen de kinderen nog bij haar waren want je hebt in overleg direct de alimentatie gestopt. Wat is er trouwens mis met betalen voor je eigen kinderen? Toen mijn zoon in een pleeggezin zat kreeg ik echt geen cent extra hoor voor de dagen dat hij bij mij thuis was. Ik kreeg ook geen alimentatie van zijn vader, kinderbijslag of kind gebonden budget. Maar hij moest toch echt ook gewoon eten, drinken, kleding, speelgoed, een fiets etc. En dat heeft hij allemaal gewoon gekregen, ook toen ik het echt niet breed had.

Inmiddels geloof ik overigens niet zo heel veel meer van de voorbeelden maar ik snap best dat je de discussie wilt starten. Maar geef dat dan gewoon aan. En lul dus niet zo slap in je openingspost dat je alimentatie betaald want dat doe je niet. Sterker nog, je hebt er actief voor gekozen dit niet te doen .

Hij betaalde wel toen de kinderen bij moeder woonden. Heeft het in overleg gestopt toen ze bij hem kwamen wonen maar de kinderen staan nog wel bij moeder ingeschreven. 

tsjor schreef op 16-05-2025 om 12:34:

Het is toch dramatisch!

?? Kinderen die om wat voor reden dan ook niet thuis bij een van hun ouders kunnen zijn, ouders die ruzie hebben over 10tjes ja best dramatisch..

Er kan een serieuze problematiek meespelen waardoor deze situatie is ontstaan, er is veel hulpverlening omheen. De oorspronkelijke vraag is verwarrend gesteld, maar het probleem bij scheiding van geld, wie betaalt wat, is de alimentatie genoeg etc. speelt vaker. Toegeven, geen punt van maken, zal ook vaak gebeuren. Het kan zijn dat er redenen zijn waarom dat niet de beste oplossing is. Ik hoorde ook van een vader die ervan baalde dat zij de inkopen deed en hij de bonnetjes kreeg, ondanks afspraken over alimentatie.

tsjor schreef op 17-05-2025 om 09:34:

Er kan een serieuze problematiek meespelen waardoor deze situatie is ontstaan, er is veel hulpverlening omheen. De oorspronkelijke vraag is verwarrend gesteld, maar het probleem bij scheiding van geld, wie betaalt wat, is de alimentatie genoeg etc. speelt vaker. Toegeven, geen punt van maken, zal ook vaak gebeuren. Het kan zijn dat er redenen zijn waarom dat niet de beste oplossing is. Ik hoorde ook van een vader die ervan baalde dat zij de inkopen deed en hij de bonnetjes kreeg, ondanks afspraken over alimentatie.

Maar deze vader heeft het specifiek over dingen die in zijn tijd en huis "plaatsvonden" die hij betaald wilde zien door ex omdat hij al alimentatie betaalde zoals een extra fiets bij hem en cadeaus voor feestjes die in zijn weekend plaatsvonden....

Anoniemvoornu schreef op 17-05-2025 om 09:41:

[..]

Maar deze vader heeft het specifiek over dingen die in zijn tijd en huis "plaatsvonden" die hij betaald wilde zien door ex omdat hij al alimentatie betaalde zoals een extra fiets bij hem en cadeaus voor feestjes die in zijn weekend plaatsvonden....

Als ex beslist wat kind in de tijd van vader gaat doen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ex ook betaald. Anders had ex eerst even moeten overleggen.

Mamajome schreef op 17-05-2025 om 15:44:

[..]

Als ex beslist wat kind in de tijd van vader gaat doen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ex ook betaald. Anders had ex eerst even moeten overleggen.

Kinderfeestjes horen gewoon bij het dagelijks leven van een kind , je kan niet verwachten dat kind zijn sociale leven stopgezet wordt bij vader , hoe zie je dat voor je kinderfeestjes mogen alleen in de tijd van de ouder die alimentatie betaald? 

Beste mensen, er is een verschil tussen betaalt (3e persoon enkelvoud ott) en betaald (voltooid deelwoord).

Temet schreef op 17-05-2025 om 16:23:

Beste mensen, er is een verschil tussen betaalt (3e persoon enkelvoud ott) en betaald (voltooid deelwoord).

Zie regel 2.1 uit de huisregels. 

Temet schreef op 17-05-2025 om 16:23:

Bedoel je mij? Zo ja zeg het gewoon als ik iets verkeerd schrijf , ik zal er wat meer op letten ...

Nee, ik bedoel niemand specifiek, maar deze fout wordt in deze draad nu zo vaak gemaakt dat ik er nu eens over post.

Barbapapa. schreef op 13-05-2025 om 21:08:

nee ik maak geen probleem van een €10je. Maar zoals je zegt moet ik dan ook de scoutingkamp van zoon en danskamp van dochter Maar betalen omdat het in mijn weekend is. Ze nemen graag je hele hand. En wil graag zelf een streep trekken

"Ze nemen" ...alle gescheiden vrouwen?? Je klinkt nogal vervelend

Temet schreef op 17-05-2025 om 16:41:

Nee, ik bedoel niemand specifiek, maar deze fout wordt in deze draad nu zo vaak gemaakt dat ik er nu eens over post

Dan kan ik niks posten, want ik heb moeite met Nederlandse taal. 

Naminokurashi schreef op 17-05-2025 om 17:12:

[..]

Dan kan ik niks posten, want ik heb moeite met Nederlandse taal.

En dat is dus precies de reden dat in de huisregels staat dat commentaar hierop niet mag, zodat iedereen vrij voelt om hier te schrijven, ook als ze taalfouten maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.