Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Wat moet ik doen??? Zo moeilijk.....


Miepjecody schreef op 11-05-2022 om 09:17:

En geeft grotendeels de pleegdochter de schuld van de breuk, sorry dat vind ik echt bizar hoor.

Het is niet afdoende te beoordelen maar er zijn wel degelijk sterke signalen dat pleegdochter zich manipulatief gedraagt en tweespalt en conflict zaait. Daarmee is ze nog niet ‘de schuld’ van de breuk maar het kan wel een deel van de verklaring zijn: het is de ouders niet gelukt om hierin gezond te blijven. Ze hebben zich laten meeslepen en zijn elkaar kwijtgeraakt. Zo raar vind ik dat nou ook weer niet. Ouders zijn geen professionals. Die gaan uit van het normale en dat kan ik dit geval dus niet. De situatie is ze boven het hoofd gegroeid. Juist omdat ze goede bedoelingen hadden en het niet wilden opgeven, waarschijnlijk. 

En natuurlijk is pleegdochter hiermee niet de zondebok. Zij kan er helemaal niks aan doen dat ze zo slecht is opgegroeid. Maar waarom zou er überhaupt iemand als schuldige moeten worden aangewezen? Dat helpt toch juist helemaal niet?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

11-05-2022 om 09:31

redbulletje schreef op 11-05-2022 om 09:01:

Waarom heb je dat pleegkind er niet uitgezet toen ze jullie relatie begon te ontwrichten? Nu is je relatie kapot en lijdt je dochter er ook nog ns onder. Weg met pleegkind dus en dochter weer op 1 zetten.

Ik zou dit zo niet verwoorden,  maar je biodochter vanaf nu op 1 zetten ben ik het wel mee eens. Het is een grote puinhoop geworden,  waar biodochter de dupe van is. En als biodochter dan aangeeft liever bij ma te komen wonen wordt ook daar geen actie op ondernomen, dat moet ze zelf maar uitzoeken. 


Ik zou haar bij pa weghalen, dan moet hij maar zien hoe hij het redt met pleegdochter.  Zoals iemand zei: als het dan vastloopt ziet hij ook misschien eindelijk in dat er hulp nodig is.

Poepiedoepie

Poepiedoepie

11-05-2022 om 09:32 Topicstarter

nogmaals en dat heb ik geloof ik al een stuk of 5 keer eerder gezegd

IK HEB BIJ PLEEGZORG AAN DE BEL GETROKKEN!! MEERDERE KEREN, ZEER DRINGEND, MAAR ZE DOEN NIKS!!!

Ik heb aangegeven dat pd en ik problemen hadden/ hebben, en dat zowel ik als zij daar hulp bij nodig hadden.
Het enige wat ik dan hoor is  " we zijn nog bezig met de risicotaxatie" en dat hoor ik al 2 jaar.
Geloof me, ik heb echt mijn best gedaan, echt waar, maar het werkt gewoon niet. 
En zolang ex niet openstaat voor hulp sta ik tegen dichte deuren te schoppen.
Dat ik dan uiteindelijk moest sneuvelen dat is dan jammer, maar zodra ik merk dat mijn bd er zo onder lijd als nu is voor mij de maat vol.

En onze onstuimige relatie heeft zich hoofdzakelijk voor ons huwelijk afgespeeld, daarna ging het eigenlijk heel goed. Tot de scheiding maar ook daarna ging het niet slecht,  je probeerd het niet voor niks opnieuw samen.

We zijn hier samen te naïef ingestapt, daar ben ik nu achter en dat heeft ons een hoop ellende gekost, ook voor pd, vooral voor pleegdochter en daar ben ik me echt wel van bewust.
Om dus niet nog meer onrust te creëren en de hele situatie nog hoger op te laten lopen heb ik er voor gekozen om mij terug te trekken en me voorlopig ff te focussen op bd.
Ik heb de deur niet voor pd dicht gesmeten , dat heeft ze zelf gedaan, en ik blijf niet aan gesloten deuren rammelen.

Poepiedoepie

Poepiedoepie

11-05-2022 om 09:39 Topicstarter

biodochter zit momenteel weer even bij mij. Ze is blij en zingt weer.
We hebben het gezellig, we hebben niks voor vast op dit moment, just go with the flow.
Grotere beslissingen kunnen we later wel nemen, voor nu geeft dit al rust.

Trouwens pd is 16, niet 13 of 14

Poepiedoepie schreef op 11-05-2022 om 09:39:

biodochter zit momenteel weer even bij mij. Ze is blij en zingt weer.
We hebben het gezellig, we hebben niks voor vast op dit moment, just go with the flow.
Grotere beslissingen kunnen we later wel nemen, voor nu geeft dit al rust.

Trouwens pd is 16, niet 13 of 14

Klinkt goed! Eerst maar even rust nu voor biodochter. Teveel tegelijk willen oplossen werkt vaak niet, hoe graag je ook zou willen dat je alles voor iedereen beter zou kunnen maken. Voor wat het waard is: ik denk dat je er helder in staat en het in de omstandigheden goed doet, niet zonder fouten, maar hé, wie doet dat wel? Sterkte! Het is een heel verdrietige situatie, voor jullie allemaal.

Poepiedoepie

Poepiedoepie

11-05-2022 om 10:14 Topicstarter

en dat terugtrekken en het ex ff zelf uit laten zoeken is precies wat ik nu doe, maar blijkbaar is dat ook niet de goede oplossing.
Weet je, ik heb van alles geprobeerd met pd.
Lief zijn, steunen, boos worden, streng zijn, zelf na laten denken, de discussie niet aangaan, grenzen stellen, praten ,me terugtrekken uit de situatie, pleegzorg inschakelen, zelf therapie gezocht en nu aan het volgen,  maar niks werkt.
Op een gegeven moment ben je moe gestreden, en als er dan ook nog iemand is die al jou gezag keer op keer onderuit haalt dan gooi je je handdoek in de ring.
Verdient dat een schoonheidsprijs?? Nee, natuurlijk niet. 
Maar ik ben ook maar een mens he??

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-05-2022 om 10:17

Mija schreef op 11-05-2022 om 09:28:

[..]

Het is niet afdoende te beoordelen maar er zijn wel degelijk sterke signalen dat pleegdochter zich manipulatief gedraagt en tweespalt en conflict zaait. Daarmee is ze nog niet ‘de schuld’ van de breuk maar het kan wel een deel van de verklaring zijn: het is de ouders niet gelukt om hierin gezond te blijven. Ze hebben zich laten meeslepen en zijn elkaar kwijtgeraakt. Zo raar vind ik dat nou ook weer niet. Ouders zijn geen professionals. Die gaan uit van het normale en dat kan ik dit geval dus niet. De situatie is ze boven het hoofd gegroeid. Juist omdat ze goede bedoelingen hadden en het niet wilden opgeven, waarschijnlijk.

En natuurlijk is pleegdochter hiermee niet de zondebok. Zij kan er helemaal niks aan doen dat ze zo slecht is opgegroeid. Maar waarom zou er überhaupt iemand als schuldige moeten worden aangewezen? Dat helpt toch juist helemaal niet?

Je gaat met een pleegkind van 14 jaar toch niet uit van het normale lijkt mij?  Je zou zeggen dat pleegouders wel enigszins profs zouden moeten zijn aangezien de problemen meestal niet echt mals zijn 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-05-2022 om 10:18

Poepiedoepie schreef op 11-05-2022 om 10:14:

en dat terugtrekken en het ex ff zelf uit laten zoeken is precies wat ik nu doe, maar blijkbaar is dat ook niet de goede oplossing.
Weet je, ik heb van alles geprobeerd met pd.
Lief zijn, steunen, boos worden, streng zijn, zelf na laten denken, de discussie niet aangaan, grenzen stellen, praten ,me terugtrekken uit de situatie, pleegzorg inschakelen, zelf therapie gezocht en nu aan het volgen, maar niks werkt.
Op een gegeven moment ben je moe gestreden, en als er dan ook nog iemand is die al jou gezag keer op keer onderuit haalt dan gooi je je handdoek in de ring.
Verdient dat een schoonheidsprijs?? Nee, natuurlijk niet.
Maar ik ben ook maar een mens he??

Maar je pleegkind is toch niet langer jouw probleem? 

Lang verhaal en ik zou ook graag willen reageren, maar moet jouw verhaal eerst iets scherper krijgen. Je ex en jij zijn in totaal ongeveer 22 jaar samen geweest. Ongeveer 15 jaar geleden kregen jullie samen een dochter en een jaar later zijn jullie uit elkaar gegaan. Je dochter is toen bij jou blijven wonen. 
Twee jaar geleden zijn jullie weer samen gekomen en kwam ook de pleegdochter als pleegdochter? Werd je ex pleegvader al voor jullie weer samen waren en heb jij in die periode aan de bel getrokken? Of waren jullie al weer samen toen pleegdochter bij jullie kwam? 
Verder beschrijf je dat de problemen met pleegdochter 2 jaar geleden begonnen, dus eigenlijk van begin af aan. Wanneer is pleegzorg gestopt met de begeleiding?

Op basis van wat ik tot nu toe lees, zou ik zeggen laat je dochter zo veel ze wil bij jou komen. Formaliseer het niet direct dat ze weer bij jou komt, het is pas zo kort dat jij weg bent bij je ex en je dochter is inmiddels 15. Ze is bij jou altijd welkom en zoals ik het lees bij haar vader ook. Laat dat zo zijn en vang haar op als ze het nodig heeft.

Voor wat betreft je pleegdochter denk ik dat zowel jij als je ex het beste met haar voor hebben. Jullie hebben echter allebei een ander beeld van wat het beste voor haar is. Logisch, ook met eigen kinderen hebben we allemaal al net onze eigen manier en met een pleegkind dat ook nog eens de nodige problemen heeft, zie je dat ook. Voor nu zou je kunnen proberen om je ex daarin te vertrouwen. Jij zou het anders doen, prima. Maar nu jij er niet meer woont, is het aan hem. Je hebt een signaal af gegeven aan hem en aan de pleegzorg. Als het echt niet goed gaat, ook altijd aan de bel blijven trekken, maar probeer je ex ook te vertrouwen al zou jij het anders doen.

Poepiedoepie schreef op 11-05-2022 om 09:32:

nogmaals en dat heb ik geloof ik al een stuk of 5 keer eerder gezegd

IK HEB BIJ PLEEGZORG AAN DE BEL GETROKKEN!! MEERDERE KEREN, ZEER DRINGEND, MAAR ZE DOEN NIKS!!!

Ik heb aangegeven dat pd en ik problemen hadden/ hebben, en dat zowel ik als zij daar hulp bij nodig hadden.
Het enige wat ik dan hoor is " we zijn nog bezig met de risicotaxatie" en dat hoor ik al 2 jaar.
Geloof me, ik heb echt mijn best gedaan, echt waar, maar het werkt gewoon niet.
En zolang ex niet openstaat voor hulp sta ik tegen dichte deuren te schoppen.
Dat ik dan uiteindelijk moest sneuvelen dat is dan jammer, maar zodra ik merk dat mijn bd er zo onder lijd als nu is voor mij de maat vol.

En onze onstuimige relatie heeft zich hoofdzakelijk voor ons huwelijk afgespeeld, daarna ging het eigenlijk heel goed. Tot de scheiding maar ook daarna ging het niet slecht, je probeerd het niet voor niks opnieuw samen.

We zijn hier samen te naïef ingestapt, daar ben ik nu achter en dat heeft ons een hoop ellende gekost, ook voor pd, vooral voor pleegdochter en daar ben ik me echt wel van bewust.
Om dus niet nog meer onrust te creëren en de hele situatie nog hoger op te laten lopen heb ik er voor gekozen om mij terug te trekken en me voorlopig ff te focussen op bd.
Ik heb de deur niet voor pd dicht gesmeten , dat heeft ze zelf gedaan, en ik blijf niet aan gesloten deuren rammelen.

Je informatie is vaak niet volledig en niet helemaal chronologisch. Mensen gaan dan zelf dingen invullen. Als je zegt dat je contact hebt gezocht met PZ dan lijkt het alsof je dat maar eenmalig gedaan hebt. 
Ik heb beroepsmatig regelmatig met PZ te maken en herken je beeld niet als dat je heel vaak aan de bel moet trekken en ze dan nog niets doen. Natuurlijk moet je wel eens even weer aan het jasje trekken maar dan gebeurt het zeker wel. 
Ligt dit alles bij 1 casemanager? Wellicht kan je dan om een ander verzoeken. 
En neem eens contact op met AKJ (Advies en Klachtenbureau Jeugdzorg) 088 555 1000. 
Zij kunnen je wellicht verder helpen met je PD. 

En fijn dat je dochter nu bij je is. 

Poepiedoepie schreef op 10-05-2022 om 23:43:

en nee, ik verwacht geen eeuwige dankbaarheid van pleegdochter.
Maar wel het respect te beseffen dat ik niet één van haar vriendinnetjes ben en ook niet zo behandeld wil worden.
Woorden als kutwijf, rotmens, hoer en takkewijf en dergelijke hoef ik van haar niet te pikken.
Dat doe ik ook niet van mijn biodochter, dus ook niet van haar, beschadigd of niet!!

Dat moet je je gedragen als een moeder ipv als een puber die op hetzelfde level leeft als iemand van 15. 

Poepiedoepie

Poepiedoepie

11-05-2022 om 19:31 Topicstarter

Viva-amber schreef op 11-05-2022 om 19:23:

[..]

Dat moet je je gedragen als een moeder ipv als een puber die op hetzelfde level leeft als iemand van 15.

Waar maak je dat uit op???, dat ik me gedraag als een 15 jarige??

Poepiedoepie

Poepiedoepie

11-05-2022 om 19:48 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 11-05-2022 om 10:17:

[..]

Je gaat met een pleegkind van 14 jaar toch niet uit van het normale lijkt mij? Je zou zeggen dat pleegouders wel enigszins profs zouden moeten zijn aangezien de problemen meestal niet echt mals zijn

Op het moment dat pd bij ons kwam leken hasr problemen nog helemaal niet zo erg. 

Ze was lief, af en toe wel een grote mond maar verder gewoon een puber.

Wij wisten ook helemaal niet dat ze een lvb had, alleen dat ze wat achter liep op leeftijdsgenootjes.

Maar hoe ouder ze wetd ,hoe groter ook de problemen.

Ze vertoonde al gauw claim gedrag naar mijn ex toe.

Wilde bij hem slapen, vroeg om massages,wilde steeds bij hem op schoot en als wij elkaar knuffelden moest ze er tussen of eiste ze zijn aandacht op.

Ze liep zonder kloppen onze slaapkamer binnen, we hadden gewoon absoluut geen privacy meer.

Mijn ex ging daar nog wel in mee en ik tot op zekere hoogte ook, maar een 14 jarige slaapt niet in haar vaders bed en rug massages ( blote rug, op haar buik op het bed) doe je als vader ook niet.

En daar was pleegzorg het mee eens.

Ex bedoelde er verder helemaal niks mee, maar wilde alleen maar lief voor haar zijn. Omdat ze get al zo moeilijk had.en dat begreep ik wel

Maar op een bepaalde leeftijd moet je daar een grens in stellen,vind ik.

Lief zijn kan ook op een andere manier, ern knuffel, de stad in , samen een ijsje halen oid.

Ik heb geen adviezen, maar wat moeilijk voor jullie allemaal en rot voor iedereen hoe het loopt 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-05-2022 om 20:09

Poepiedoepie schreef op 11-05-2022 om 19:48:

[..]

Op het moment dat pd bij ons kwam leken hasr problemen nog helemaal niet zo erg.

Ze was lief, af en toe wel een grote mond maar verder gewoon een puber.

Wij wisten ook helemaal niet dat ze een lvb had, alleen dat ze wat achter liep op leeftijdsgenootjes.

Maar hoe ouder ze wetd ,hoe groter ook de problemen.

Ze vertoonde al gauw claim gedrag naar mijn ex toe.

Wilde bij hem slapen, vroeg om massages,wilde steeds bij hem op schoot en als wij elkaar knuffelden moest ze er tussen of eiste ze zijn aandacht op.

Ze liep zonder kloppen onze slaapkamer binnen, we hadden gewoon absoluut geen privacy meer.

Mijn ex ging daar nog wel in mee en ik tot op zekere hoogte ook, maar een 14 jarige slaapt niet in haar vaders bed en rug massages ( blote rug, op haar buik op het bed) doe je als vader ook niet.

En daar was pleegzorg het mee eens.

Ex bedoelde er verder helemaal niks mee, maar wilde alleen maar lief voor haar zijn. Omdat ze get al zo moeilijk had.en dat begreep ik wel

Maar op een bepaalde leeftijd moet je daar een grens in stellen,vind ik.

Lief zijn kan ook op een andere manier, ern knuffel, de stad in , samen een ijsje halen oid.

Maar ze is er pas twee jaar? De eerste maand leek ze lief ofzo?  En nee, sorry maat het gedrag van je ex vind ik ook niet normaal. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.