Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Wat moet ik doen??? Zo moeilijk.....


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

13-05-2022 om 13:46

ArianneH schreef op 13-05-2022 om 13:29:

TO, trek je maar niets aan van Battle-Royale en Viva- Amber. Ik zou er niet op reageren, je niet verdedigen. Kost je veel te veel energie en haalt bij hen toch niets uit.
Die komen met begrijpend lezen op mij nogal stokerig over. Laat ze maar. Jij weet dat je de beste bedoelingen had en hebt. Daar gaat het om.
En misschien kan je nog even kijken naar manieren om je heftige emoties, bijv. naar je ex, te laten zaken. Diep ademhalen, mindfulness.
Alles om zo snel mogelijk van die heftige emoties af te zijn.
Je doet het goed hoor! Geniet maar even van de rust met je biodochter.

Ik reageer op wat zij hier zelf vertelt hoor en ik vind het inderdaad vreemd dat ze niet direct afknapt op een volwassen man die zijn tiener pleegdochter met ontbloot bovenlijf in het echtelijke bed even gaat masseren of op schoot neemt. Ongeacht of de tiener het zelf wil, een man zou beter moeten weten dat dit fout is. Maar om dan de minderjarige pleegdochter de schuld te geven, want die heeft de man blijkbaar verleid/overgehaald, vind ik vrij apart. 

Poepiedoepie

Poepiedoepie

13-05-2022 om 18:34 Topicstarter

ArianneH schreef op 13-05-2022 om 13:29:

TO, trek je maar niets aan van Battle-Royale en Viva- Amber. Ik zou er niet op reageren, je niet verdedigen. Kost je veel te veel energie en haalt bij hen toch niets uit.
Die komen met begrijpend lezen op mij nogal stokerig over. Laat ze maar. Jij weet dat je de beste bedoelingen had en hebt. Daar gaat het om.
En misschien kan je nog even kijken naar manieren om je heftige emoties, bijv. naar je ex, te laten zaken. Diep ademhalen, mindfulness.
Alles om zo snel mogelijk van die heftige emoties af te zijn.
Je doet het goed hoor! Geniet maar even van de rust met je biodochter.

Ik reageervook al niet meer op ze, ze hebben toch alleen maar negatief commentaar, wat ik ook doe ,in hun ogen is het alleen maar dramaqueen spelen of mijn ex dwarszitten.

Iets wat ik dus allebei juist niet wil doen.

Ik heb al therapie om alles een plekje te geven en te dealen met alles wat op mijn pad komt.

En ik word elke dag een beetje sterker.

Ik heb ex gister een laatste app gestuurd.

Ik heb hem verteld dat bd zich rot voelt om alles en dat ik daar een aandeel in heb maar hij ook.

Dat hij misschien iets meer naar bd zou kunnen gaan luisteren , en zou kunnen proberen wat minder te vluchten voor dat wat pijn doet.

Dat ik hem altijd zal respecteren als vader van mijn dochter maar dat dat wat mij betreft alles is. Dat een vriendschap er wat mij betreft verder niet meer inzit.

Ik zal hem groeten en normaal tegen hem doen als mijn dochters er bij zijn , uit respect voor mijn dochters. Omdat ik het voor hen niet nog moeilijker wil maken dan het al is.

Maar verder ga ik alleen verder. 

Ik heb hem het allerbeste gewenst en gezegd dat ik hoop dat hij zijn geluk vind.

Wat kreeg ik terug??

De vraag waarom hij toch steeds te horen kreeg dat hij mij overal de schuld van geef???

Dat is het enige wat je uit mijn berichtje haalt??

Ik heb hem dus gezegd  "ik ga hier verder niet meer op in, nogmaals , ik wens je het allerbeste" 

Hij antwoorde daarop , oke, met een zwaaiend handje......

Pfffffff.........

Poepiedoepie schreef op 13-05-2022 om 18:34:

[..]

Ik reageervook al niet meer op ze, ze hebben toch alleen maar negatief commentaar, wat ik ook doe ,in hun ogen is het alleen maar dramaqueen spelen of mijn ex dwarszitten.

Iets wat ik dus allebei juist niet wil doen.

Ik heb al therapie om alles een plekje te geven en te dealen met alles wat op mijn pad komt.

En ik word elke dag een beetje sterker.

Ik heb ex gister een laatste app gestuurd.

Ik heb hem verteld dat bd zich rot voelt om alles en dat ik daar een aandeel in heb maar hij ook.

Dat hij misschien iets meer naar bd zou kunnen gaan luisteren , en zou kunnen proberen wat minder te vluchten voor dat wat pijn doet.

Dat ik hem altijd zal respecteren als vader van mijn dochter maar dat dat wat mij betreft alles is. Dat een vriendschap er wat mij betreft verder niet meer inzit.

Ik zal hem groeten en normaal tegen hem doen als mijn dochters er bij zijn , uit respect voor mijn dochters. Omdat ik het voor hen niet nog moeilijker wil maken dan het al is.

Maar verder ga ik alleen verder.

Ik heb hem het allerbeste gewenst en gezegd dat ik hoop dat hij zijn geluk vind.

Wat kreeg ik terug??

De vraag waarom hij toch steeds te horen kreeg dat hij mij overal de schuld van geef???

Dat is het enige wat je uit mijn berichtje haalt??

Ik heb hem dus gezegd "ik ga hier verder niet meer op in, nogmaals , ik wens je het allerbeste"

Hij antwoorde daarop , oke, met een zwaaiend handje......

Pfffffff.........

Maar laat elkaar dan ook met rust. Waarom wil je die verwijten er dan toch zo nodig inproppen. Wat maken jullie het elkaar lastig. Jullie willen blijkbaar allebei het laatste woord hebben? Het zijn allemaal onnodige uitwisselingen, die van jou ook. Het is te hopen dat het nu echt stopt, dat je niet nog een keer de aanvechting krijgt om een ‘afsluitend’ appje (?) te sturen.

Poepiedoepie

Poepiedoepie

13-05-2022 om 20:04 Topicstarter

nee hoor, tot nu toe heb ik hem nog helemaal niks geappt.
Dit was de eerste en de laatste en dat alleen als antwoord op een appje van hem waarin hij liet weten dat hij geen beschuldigend vingertje op wil steken naar me maar daarna verder te gaan op een ontzettende beschuldigende toon en niet in te zien dat hij net zo schuldig is als ik, zolang je hier van schuld kunt spreken.
Ik ben klaar met spelletjes spelen.

- mod knip: nergens voor nodig -

Jullie hebben wel dochters in een lastige leeftijd om op te voeden. Veel pubers veranderen in dramaqueens. 
Dat je gescheiden bent ontslaat jullie niet van de gezamenlijke verantwoordelijkheden en daarin kan je niet zeggen: bekijk het maar.
Even een andere boeg: informeer eens bij het CJG naar een ONS (ouders na scheiding) traject). Hier leren jullie om goed met elkaar te communiceren en hoe je je gezamenlijk opstelt naar de kinderen. Om zo idd te voorkomen dat jullie uitgespeeld worden.
Het blijven tenslotte kinderen, ook al zijn ze al richting volwassenheid. 

Viva-amber schreef op 14-05-2022 om 07:22:

- mod knip: nergens voor nodig -

Dank!

ik denk dat het goed is als je in je begeleiding gaat bekijken wat jij nu wil met je relatie met je ex. Jullie waren 15 jaar getrouwd. Sinds 2 jaar, komst van pleegdochter, gaat het bergafwaarts. Jullie wonen niet samen. Zijn jullie wel gescheiden officieel? Enw at is nu de sitautie voor de kinderen? Verblijven ze allebei bij je ex? Is er een omgangsregeling of zoiets afgesproken? Ik vraag het, omdat dat meestal een belangrijk en ingewikkeld proces is van loslaten. Ik heb de indruk dat jij dat proces nog niet door bent. Een paar berichtjes geleden schreef je dat je er klaar mee was, dat je hem los liet, boek gesloten. Vrijdag stuurde je hem een 'laatste app', waarin jij jouw visie op de onderlinge relaties neerzet. En dan zeg je dat je hem niet appt? En je denkt dat hij dat in dankbaarheid zomaar zal accepteren? Een eenzijdige communicatie?
Ondertussen doe je alle mogelijke moeite om aan te tonen dat jij het heel goed doet en dat je ex het verkeerd doet (als je wil kan ik alle citaten uit je berichtjes wel bij elkaar gaan zetten). Dus ergens ben je nog bezig met een of ander gevecht, wellicht om de eer of goede naam, of toch om de liefde, ik weet het niet. Dat is iets voor professionals om uit te zoeken.
Maar er is al een serieus probleem. Eigenlijk is het een gemeenschappelijk probleem, maar bij jullie is het helaas verzand in: ja, maar jij.... nee, maar jij .... . Ik heb al een poging gewaagd dat de problemen van pleegdochter mogelijk echt een serieuze problematiek betreffen.
Mijn advies:
- houd je even heel rustig, app: ik heb even tijd nodig voor mezelf, maar als ik iets kan doen om je te helpen, dan hoor ik dat graag. Dat is een mooi 'laatste appje'.
- Verwerk ondertussen dat je man niet meer je man is, of dat er een scheiding aankomt, of dat je toch nog verder wil met hem. Als je daar uit bent, dan moet dat leiden tot een plan van aanpak en een serieus gesprek met hem.
- ongeacht wat de uitkomst is (scheiden of relatie herstellen) het probleem van pleegdochter blijft. Als je ex dat niet zo ervaart is het alleen jouw probleem en kun je er niet zoveel mee, nu ze niet bij jou woont. Maar het kan zijn dat het probleem ook bij je ex een keer escaleert. Zorg dan dat je met elkaar 'on speaking terms' komt over wat nu het probleem van pleegdochter is (dus geen aanval op de ander) en dat je samen bespreekt hoe je dat gaat aanpakken. Een gesprek bij de huisarts (samen) is meestal een goed begin. alhoewel, aangezien het dan lange verhalen zijn heb ik ervoor gekozen het hele verhaal op papier te zetten voor de huisarts. Dat scheelde veel spreekuurtijd.
- mocht je vervelende dingen horen over je ex of je pleegdochter, bekijk dan alleen maar de vraag: kan ik hier iets aan doen of wat kan ik dan doen? Dat is niet op te lossen met dingen die je bedenkt wat hij wel of niet moet doen. Bijvoorbeeld: over de massages, als je het niet vertrouwt maak je een melding bij de raad voor kinderbescherming. Als je denkt dat het niet ernstig genoeg is laat je het liggen. Het belangrijkste is: je gaat alleen over jezelf, je eigen gedrag. Niet over zijn gedrag.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.