Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Neweve schreef op 16-01-2023 om 14:35:

[..]

Haha dat dus. Ik dacht ik sta er nu vast veel relaxter in, niet dus

dat hoor ik meer, 😉 zo ken ik ook een vrouw bij wie haar 1ste kindje heel lang duurde en toen de baby denk 6 maanden oud was werd ze weer zwanger,  zo kan het dus ook.

Regendrup gefeliciteerd!!

nh ga morgen een afspraak maken bij de HA voor een zaadonderzoek wordt nog een heel gedoe denk ik gezien vriend op lastige tijden werkt. 

zit nu op het wachtbankje zal mij benieuwen of het nu wel raak is. merk niet veel alleen dat mijn borsten pijn doen en groter lijken maar zal wel mindf*ck zijn. 


Herkenbaar Neweve, het voelt een beetje als z'n tijdverspillende week. Ga je tijdens je vakantie weg of carnaval vieren? 

Afrodite5 kan mij goed voorstellen dat je klaar bent met al die klachten. In dat opzicht heb je ook wel veel pech. 
En het is ook lastig dat je lichaam blijft groeien en daardoor je bewegingsvrijheid minder wordt. 
Ga je naar de fysio? 

Ik heb vorige keer niet meegedaan met MvM. Ik vind ze niet transparant in wat ze doen. Daarnaast was ik ook extreem misselijk en was ik bang dat de geur het alleen maar ergen zou maken (had idd gehoord dat die flessen stinken). 

Is het gelukt met de afspraak, Marielaveau?

Ik ben ondertussen een beetje aan het rondkijken op de Etos-site. Van vandaag t/m zondag zijn alle 'baby-accessoires' 1+1 gratis. Beetje onduidelijk wat daar precies ondervalt, maar ik wil in elk geval wel een flesje en een speentje kopen.
Morgen mijn allereerste bezoekje aan het consultatiebureau, namelijk om de kinkhoest-vaccinatie te halen. Of nouja, eigenlijk difterie-kinkhoest-tetanus vaccinatie. Hopelijk willen ze het ook in mijn internationale vaccinatiepaspoort erbij zetten, toch altijd handig om op papier te hebben staan dat ik voorlopig geen tetanusprik hoef.

Marielaveau dat kan inderdaad een behoorlijk mindfuck zijn. De enige manier om het te weten is testen helaas. Is er een reden voor het zaadonderzoek?

Masatu goede tip van de Etos. Ik zag dat ook alle verzorgingsproducten zoals olie in de aanbieding waren dus ik heb ook wat spullen besteld.

Net ook kaartjes besteld voor de 9-maanden beurs volgende week. Gaat er nog iemand van hier daarnaartoe?

Yes, ik ga ook naar de 9mndbeurs, op zaterdag. Ben benieuwd. Ik heb me voorbereid op een groot reclamefestijn, als dat niet zo is, is het mooi meegenomen. We gaan het zien. Man en mijn moeder gaan ook mee. Mijn moeder wilde mee omdat zij dat 40 jr geleden ook met haar moeder deed, dus ik vrees dat we die dag vaak gaan horen dat het vroeger allemaal anders was... Man wilde zelf mee, maar ik had het ook begrepen als hij niet mee had gewild. Nu maken we er een lang weekend weg van, met overnachting in de omgeving. Ik denk dat ik die avond of de dag erna instort vanwege de drukte/prikkels, dus dan een rustig programma. 

Masatu, ik weet niet of het internationale vaccinatiepaspoort en het gele boekje hetzelfde is, maar als dat zo is: vandaag hebben ze bij mij daar wel de vaccinatie plus stempel in gezet. Het was voor mij ook de eerste keer in een consultatiebureau (tenminste, ik neem aan dat ik er vroeger als baby/kind wel ben geweest). Ik was vooral gerustgesteld omdat zij alle initiatief nemen zodra je je kind hebt aangegeven na de geboorte. Hoef je daar tenminste niet zelf aan te denken.

Mijn gyn vertelde gisteren trouwens dat ik vanwege mijn bloeddrukmedicatie 48 uur na de geboorte ter observatie in het ziekenhuis moet blijven. Ik vond het wel fijn om dat nu al te weten, kan ik me daar mentaal op voorbereiden. Kindje mag dan uiteraard bij mij blijven. Binnenkort navragen of man daar dan ook mag blijven slapen.

Oh, die 9 maandenbeurs zou echt niet mijn ding zijn, zoveel drukte.. ik vind een bezoekje aan een rustige babypark al vermoeiend genoeg. Ik ga er dus niet heen 😉

Ik bedoelde inderdaad het gele boekje. Goed om te weten dat hij daarin wordt bijgeschreven!

Moet je 48 uur in het ziekenhuis blijven voor jezelf of voor (afkickverschijnselen van?) je baby, Afrodite? Is het de verwachting dat de verhoogde bloeddruk direct weg is na de zwangerschap, of houdt dat langer aan?

masatu schreef op 08-02-2023 om 23:04:

...

Moet je 48 uur in het ziekenhuis blijven voor jezelf of voor (afkickverschijnselen van?) je baby, Afrodite? Is het de verwachting dat de verhoogde bloeddruk direct weg is na de zwangerschap, of houdt dat langer aan?

Die 48 uur zijn voor mij, de baby zou in principe meteen naar huis kunnen (als er geen gekke dingen gebeuren, maar we hebben onze portie nu wel gehad, vind ik), maar ze willen moeder en kind niet scheiden natuurlijk. Ik heb altijd al een hoge bloeddruk gehad, dus ik verwacht niet dat dat dan ineens over is en dan ik medicijnvrij door kan. Ik zit nu ook nog steeds op dezelfde dosering als voor de zwangerschap, we hebben nog niet hoeven verhogen. Het punt is dat mijn lijf zelfs na de bevalling nog ineens zwangerschapsvergiftiging kan ontwikkelen, wat gevaarlijk is. De beste behandeling is normaal gesproken bevallen, maar als dat dus al gebeurd is en het lijf het gewoon nog niet snapt, kan dat nog wel gevaarlijk zijn en moeten ze direct de symptomen behandelen. Na 2 dagen word ik dan overgedragen aan de huisarts. Ik neem aan dat dat inhoudt dat hij een keer komt controleren ofzo, maar het meeste gevaar zal na die 2 dagen wel geweken zijn neem ik aan, anders laten ze je niet gaan. 

@Matsu nee volgens de assistent moet er eerst een telefonisch consult ... maar blijkbaar heeft ze totaal mijn dossier niet bekeken want dan zou ze zien dat ik verdomme al bijna 2 jaar bij een gynaecoloog loop dus ga morgen bellen en uitleg eisen wat een gezeik allemaal 


@Yvaine op advies van de gynaecoloog, ben al bijna 2 jaar bezig zonder succes en heb geen afwijken of cysten op mijn eierstokken en geen PCOS.
Dus leek hem verstandig om het zaad te laten nakijken en anders moet ik mijn eileiders laten nakijken 

geestig de negenmaanden beurs, alvast veel plezier 

Pff, wat een gedoe Marielaveau! Waarom moest je dat dan eigenlijk zelf regelen en heb je niet meteen een verwijzing van je gynaecoloog meegekregen?

Hier even 2 baaldagen: gisterochtend/middag opeens weer misselijk en flink moeten spugen. 's Middags ook nog naar het consultatiebureau voor de 22-weken prik. Daar gistermiddag & avond best wat last van gehad, wat een gemene vaccinatie is dat zeg! Lag ook al om 20 uur in bed. Veel hoofdpijn, spierpijn, algemeen vermoeid & futloos. Ook slecht geslapen daardoor. Nu gaat het gelukkig weer langzamerhand een beetje beter, maar nog steeds erg moe. 

Hopelijk gaat het inmiddels wat beter qua misselijkheid, Masatu! Ik had ook lang last van de vaccinatie. Woensdag geprikt, t/m zondag spierpijn. Ze zeiden dat het een minder heftig vaccin was dan Corona, nou, daar ben ik het niet mee eens. Ik was ook erg beroerd de afgelopen dagen, kan ook door dat vaccin komen, misschien bij jou ook?

Regendrup, hoe is het bij jou? Nog beroerd, of valt het alweer mee? En nog last van de boezem?

Marielaveau, wat een gedoe idd... Onze ervaring is dat je soms flink moet aandringen bij klinieken/ziekenhuizen, maar het is dan zo stom dat je dat zelf moet regelen en overal achteraan moet. Alsof je nog niet genoeg aan je hoofd hebt...

En hoe gaat het met de andere dames?

Hier net de intake gehad van kraamzorg. Deze consulente kwam over als een relaxt, no-nonsense persoon. Volgens de verloskundige was die hele organisatie zo, daarom hadden ze deze kraamzorg bij ons aangeraden. Blij mee, want dat past goed bij ons. Ook fijn dat ze mijn onzekerheid meteen positief verwoordde als "je wil het graag goed doen." 

Ik ga maar eens contact leggen met een kennis die al had aangeboden dat we spullen konden lenen, in elk geval een box, maar ik hoop ook op wat andere spullen zoals een badje en kruiken. Kunnen we daarna kijken wat we zelf nog moeten aanschaffen.

afrodite05 schreef op 13-02-2023 om 10:34:

Hopelijk gaat het inmiddels wat beter qua misselijkheid, Masatu! Ik had ook lang last van de vaccinatie. Woensdag geprikt, t/m zondag spierpijn. Ze zeiden dat het een minder heftig vaccin was dan Corona, nou, daar ben ik het niet mee eens. Ik was ook erg beroerd de afgelopen dagen, kan ook door dat vaccin komen, misschien bij jou ook?

Pff nou inderdaad. Van de coronavaccinaties heb ik alleen even een stijve arm gehad en verder niks, maar hiervan toch wel meer ellende. Uiteindelijk zaterdag de hele dag flink beroerd & moe. Voelde mij als een zombie en heb niks anders gedaan dan op de bank liggen. Ik had er ook echt even geen zin meer in qua zwangerschap, in de weg zittende buik, etc. Gisteren ging het wel weer iets beter, maar nog niet 100%. Vandaag lijk ik gelukkig weer de oude te zijn. Ik denk inderdaad toch allemaal door die vaccinatie veroorzaakt, alhoewel ik eerst dacht dat ik misschien nog een ander virus oid had opgelopen. Gisteren heb ik voor het eerst ook bewust mijn buik zien bewegen bij schopjes. Leuk om het te zien ipv enkel voelen met mijn hand erop. Steeds duidelijker aanwezig  

Verder is 'project bh' tot nu toe niet heel erg succesvol. Ik dacht dat alledrie die ik had besteld best goed zaten, maar na 3 uur dragen had ik vooral de neiging om ze zo snel mogelijk weer uit te trekken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling (en had ik hiervoor met mijn normale bh's ook helemaal niet). Ze zitten toch te strak qua omvangsmaat (ook op het wijdste haakje). Cup is wel goed. Maarja, wat dan nu.. Op de online maattabellen zou ik met een 5cm bredere omvang en dezelfde borstomvang 2 cupmaten omlaag moeten (in mijn geval dus van 70E naar 75C), terwijl je online vooral leest '1 maat in omtrek omhoog = 1 cupmaat omhoog' (dus 75D). Arghh.

NL-size-tables-banner-BH-gr2.jpg


Fijn dat je een goede kraamzorg-intake had, Afrodite! Is er voor jou wel iemand voor alle uren? (t.o.v. yvaine) Hier is die intake pas trouwens rond 7 maanden, dus dat duurt nog even. 

Ach ja, project bh... Ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen, want ik denk dat het bij mij ook zo'n ramp wordt. Nu ben ik sowieso geen fan van Hunkemoller, ik moet met mijn boezem echt naar een speciaalzaak, maar ik voel met je mee!

In principe krijgen wij 49 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen, maar ze zei dat we na het moment van de geboorte alsnog te horen kunnen krijgen dat het 7 dagen worden vanwege drukte. Maarja, ik lig toch de eerste twee dagen in het ziekenhuis, dus dan blijven er 5 of 6 dagen kraamzorg over. Ach, we zien wel. Ik maak me daar niet zo druk om (om andere zaken weer wel ). 

Jammer genoeg heeft die kennis al veel verkocht, dus we vinden het eigenlijk de moeite niet meer waard om alleen voor een box een uur heen en weer te reizen... En we weten niet hoeveel ze ervoor vraagt. Dan liever marktplaats of de kringloop afschuimen, maar ja, hoe zeg je dat netjes tegen zo'n kennis...

@marielaveau hoe is het afgelopen met het maken van de afspraak?

@masatu @afrodite balen dat jullie zo’n last hadden van de prik. Ik heb hem nog steeds niet gehaald, steeds als ik dat wil doen komt er iets tussen. Vandaag toch maar snel een afspraak maken want het moet wel voor week 34 geloof ik.

Afrodite fijn dat je een klik had met de kraamzorg consulente. Er zit aardig wat verschil per organisatie volgens mij hoe ze er in staan. Tegen je kennis zou ik zeggen dat je al een alternatieve box hebt gevonden. Er staat inderdaad heel wat leuks op marktplaats.

Wij hadden vandaag een controle bij de verloskundige en de groei was niet zoals verwacht. Vorige week hadden we ook een extra echo en toen lag de groei ook iets achter. Ik moet daarom deze week een extra controle bij de gyneacoloog of de placenta nog goed werkt. Aan de ene kant maak ik mij niet heel erg ongerust, aan de andere kant vind ik het ook wel weer spannend. Ik heb een wat hoger risico op een slechter werkende placenta, daarvoor neem ik ook Ascal. Het ziekenhuis waar ik vorige week de echo had laten maken heeft mijn gegevens dus niet doorgegeven aan de verloskundige. Ik weet dat ze toen zei dat de groei wat achter liep maar kan mij niet meer herinneren welke waarde het was. 

Ik heb nu maar 4x dezelfde bh in verschillende maten besteld. Hopelijk zit de juiste ertussen

Afrodite, ik zou inderdaad ook gewoon laten weten dat je al een andere box hebt gevonden inmiddels. 

Yvaine, vervelend van die groeiecho! Hopelijk valt het mee, of volgt de baby in elk geval zijn eigen lijntje ipv 'horizontaal' met nauwelijks groei tussen de verschillende metingen. Gebruikt je verloskundige het zwangerenportaal (of iets soortgelijks)? Ik kan daar namelijk zelf de groeicurves bekijken met alle metingen die zijn verricht. Ook die bij het echocentrum zijn gemaakt (en daarna doorgestuurd naar de verloskundige). En voor dingen in het ziekenhuis heeft mijn ziekenhuis een eigen portal waar ik alle consulten / labuitslagen etc. kan bekijken. 

Veel plezier trouwens voor degenen die naar de 9-maandenbeurs gaan! Ik kom er online momenteel overal advertenties voor tegen. 

@masatu ja mijn verloskundige gebruikt ook zwangerenportaal. Maar het ziekenhuis niet, en die hebben de metingen verder ook niet doorgegeven aan de verloskundige. Bij de volgende ziekenhuisecho ga ik daar wel goed op letten, dan schrijven ze het maar op een papiertje en dan geef ik het zelf wel door. Ik kan online wel de curves zien en dan buigt hij inderdaad wel een stuk af, niet horizontaal overigens. Maar eerst zat het buikje precies op p90 en nu net boven de p55 ongeveer. De andere twee metingen (hoofd en been) liggen ook rond de p50 maar dat lagen ze al die tijd al. Ik vraag me dan ook af of er niet eerder een foute meting is gedaan. We zullen het zien, ik kan vrij snel terecht in het ziekenhuis gelukkig. En ik voel de baby de afgelopen dagen heel veel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.