Izza
30-09-2025 om 16:41
Nick90 schreef op 30-09-2025 om 16:08:
[..]
Juist vanwege die open bar vind ik niet dat je met een zo goedkoop mogelijk cadeau kunt aankomen. Afzeggen omdat de baby nog dood kan gaan vind ik zeer ongepast trouwens.
Kom jij wel eens op feestjes waar de bar niet open is dan? Ik ken ze echt niet namelijk. Niet bij volwassen mensen in ieder geval. Als jij verwacht dat gasten je feest betalen jou je toch geen feest?
Daarnaast staat de manier waarop anderen een feest geven los van de waarde van het cadeau. Groot of duur feest is geen verplichting tot een duur cadeau.

Miepjecody
30-09-2025 om 16:58
Nick90 schreef op 30-09-2025 om 12:40:
[..]
Bruiloften bijv.
Dat staat hier nooit zo genoemd omdat het logisch is dat je drinken niet hoeft te betalen.

Miepjecody
30-09-2025 om 17:00
DeOnbekende schreef op 30-09-2025 om 14:46:
[..]
Jawel.
Hier niet, dat wordt in ieder geval niet zo genoemd

Tuinfluiter
30-09-2025 om 17:06
Of ik een uitnodiging voor wat voor een soort feestje dan ook accepteer hangt af van de band die ik met iemand heb. Als ik goed met iemand kan opschieten ga ik gewoon naar een gender reveal hoe ik ook over het hele fenomeen denk. Het koppel dat het organiseert vindt het blijkbaar belangrijk dus vier ik gezellig het feestje mee.
Of je wel of niet een revealparty hebt gehad maakt trouwens niet uit bij het verdriet wat je hebt als het nog misgaat. Dat is in beide gevallen gewoon klote.
Het cadeau klinkt leuk Nick90 veel plezier op het feestje.

Dolfje
30-09-2025 om 17:07
Daglichtlamp schreef op 30-09-2025 om 07:54:
Een mooi prenten- of voorleesboek.
Dit is wat mij betreft altijd goed voor zoiets.

AnnaPollewop
30-09-2025 om 20:31
Tuinfluiter schreef op 30-09-2025 om 17:06:
Of je wel of niet een revealparty hebt gehad maakt trouwens niet uit bij het verdriet wat je hebt als het nog misgaat. Dat is in beide gevallen gewoon klote.
Eens, kan me niet voorstellen dat het minder verdrietig is als het misgaat als je tenminste maar niet eerst een gender reveal party hebt gehad, of een baby shower, of kraamkadootjes (als het na de geboorte misgaat). Je gaat ook niet niks voorbereiden voor het geval het misgaat. Dat helpt ook niet.
En mocht je kind later niet blij zijn met de gender dan is dat gender reveal feestje ook niet meer erg significant in wat er dan allemaal op jullie afkomt.
Gewoon lekker van genieten. Mits je er zin in hebt om te gaan dan he. Anders een smoes verzinnen of tactisch een andere keer goedmaken.
Oh, enneh ik zou de waarde van het kado ook afstemmen op het bedrag dat er in de organisatie van het feest gestoken wordt. Bij koffie met koek thuis geef ik toch wat anders dan wanneer we allemaal voor een luxe diner worden uitgenodigd met een ingehuurde dj voor het dansen daarna.

Nick90
30-09-2025 om 22:03
Of ik een uitnodiging voor wat voor een soort feestje dan ook accepteer hangt af van de band die ik met iemand heb. Als ik goed met iemand kan opschieten ga ik gewoon naar een gender reveal hoe ik ook over het hele fenomeen denk. Het koppel dat het organiseert vindt het blijkbaar belangrijk dus vier ik gezellig het feestje mee.
Het cadeau klinkt leuk Nick90 veel plezier op het feestje.
Ja ik vind vooral het warmtekussentje voor de baby heel schattig, tis pas 3e week van oktober dus blij dat we al klaar zijn

Max88
01-10-2025 om 01:18
Engeltje schreef op 30-09-2025 om 13:32:
[..]
Skipak zou ik nooit doen, dat moet goed passen, de kans dat het uiteindelijk niet goed zit is behoorlijk groot. Nogal zonde van de flinke uitgave.
@Nick: Ik zou voor iets kleins gaan. Het boeit mij niet wat anderen vinden (en jouzelf ook niet, gezien je reacties op anderen) dus ik zou ook vooral naar mijn eigen portemonnee kijken en er dus rekening mee houden dat er nog een kraamcadeau moet komen.
Persoonlijk heb ik niks met dit soort feestjes, maar zou denk ik wel gaan als ik er meer mensen ken. En dan liefst samen wat kopen, daar heb je dan as ouder meestal meer aan.
Puur even als voorbeeld, dat past al snel, mijn dochter vond het ideaal. In veel prijsklasses te krijgen. Een skipak met pijpjes hoeft pas goed te passen als ze gaan lopen en dan nog zit er meestal elastiek in de pijpen off enigzins elastiek in de taille.
Elodie Baby Overall - Skipak Baby - Baby Voetenzak - Voetenzak autostoel -White Tiger... | bol https://share.google/eA2TPXrtwZfbzcwIW

rutiel
01-10-2025 om 12:21
Eens! Als je heel erg over het nut van feestjes gaat nadenken, of op je morele kompas gaat varen, dan kun je ook niet met goed fatsoen naar een bruiloft bijvoorbeeld. Immers, de helft van de huwelijken gaat weer kapot.
De gastheer/-vrouw bepaalt of iets een feestje waard is. En jij bepaalt of je daar geld en energie in wil steken.

MamaE
01-10-2025 om 12:32
Persoonlijk heb ik niks met deze hysterische amerikaanse hype. Want het geslacht maakt helemaal niet uit, mensen juichen bij een jongetje en net zo goed bij een meisje.
Ik zou zelf alleen gaan als ik diegene heel goed ken en het eigenlijk niet kan maken om niet te gaan, bij mijn zus of een van mijn schoonzussen of een hele goede vriendin.
Dat je op een feestje niet voor je eigen drankjes hoeft te betalen vind ik normaal. Maar gezien deze mensen het extern vieren, maken ze daar wel substantieel meer kosten voor dan wanneer ze het thuis zouden vieren. Dat is natuurlijk hun keuze, maar ik begrijp wel dat je dan geneigd bent een iets groter cadeau te geven.
Ik zou wel rekening houden met nog een babyshower en een babyborrel/kraamvisite. En dus het budget per feest wat beperken.
En qua mening over feesten van andere mensen; er zijn zoveel mensen die naar bruiloften gaan terwijl ze zelf absoluut niet willen trouwen. Of naar een communiefeest terwijl ze zelf niks met geloof/kerk hebben. Soms is dat ook omdat je een soort van sociaal verplicht bent vanwege de familieband (je blijft niet weg bij het huwelijk van een broer of zus omdat je trouwen onzin vindt), soms ook omdat je de inhoud niet zo boeiend vindt maar wel van een leuk feestje houdt.

Decembermamma
01-10-2025 om 17:17
Max88 schreef op 01-10-2025 om 01:18:
[..]
Puur even als voorbeeld, dat past al snel, mijn dochter vond het ideaal. In veel prijsklasses te krijgen. Een skipak met pijpjes hoeft pas goed te passen als ze gaan lopen en dan nog zit er meestal elastiek in de pijpen off enigzins elastiek in de taille.
Elodie Baby Overall - Skipak Baby - Baby Voetenzak - Voetenzak autostoel -White Tiger... | bol https://share.google/eA2TPXrtwZfbzcwIW
Mijn zoon is als pasgeboren kind in skipak maat 62 mee naar huis gegaan. Mouwen een stukje oprollen en capuchon hetzelfde. Het mooie was het was een koude winter en heeft hem tot april kunnen dragen. Hij zou een enorme baby worden was voorspeld we hebben uiteindelijk maatje 50 moeten halen voor onderkleding. Maar een groot skipak was echt wel ideaal.

MamaE
01-10-2025 om 17:28
Ik zou wel even kijken naar de leeftijd van het kindje in het seizoen dat het nodig is. Als dit feestje rond de 20 weken zwangerschap is, wordt het kindje waarschijnlijk eind winter/begin lente geboren en is het volgende winter al bijna een jaar oud. Dan is maat 62 te klein.

Engeltje
01-10-2025 om 21:40
Max88 schreef op 01-10-2025 om 01:18:
[..]
Kan, ik heb 2 winterkinderen maar nooit een skipak gehad en ook niet gemist. Kinderen worden snel (veel) te warm aangekleed. Als ze in de kinderwagen liggen met een goede deken is zo'n pak niet nodig. In de buggy hadden ze een voetenzak. Warm ingepakte bolletjes en voetjes zijn het belangrijkste, en dat steekt toch uit zo'n pak...
Ik heb eens een kind van vrienden uit zo'n skipak moeten wurmen toen ze een koortsstuip had doordat ze met dat pak aan in de maxicosi in de auto zat met de verwarming aan. Dus ik heb het er sowieso niet zo op.

Zeespiegel
01-10-2025 om 22:13
Frisdrank1972 schreef op 30-09-2025 om 09:43:
Neem een doos zakdoekjes mee als de baby niet het geslacht heeft wat ze wilde en de vader/moeder begint te janken.
Of als ze huilen van geluk of wat denk je van huilen door hormonen?

Zeespiegel
01-10-2025 om 22:18
Malm schreef op 30-09-2025 om 12:01:
[..]
Om deze reden zeg ik dit soort dingen ook af. Heb het 2x van dichtbij meegemaakt en dan sta je er echt anders in.
En hoe komt dat over bij degenen die het organiseren? Nee je mag niks vieren want waarschijnlijk krijgen jullie een miskraam? Lekkere boodschap is dat.