Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Borstvoeding geven met gezelschap erbij

Ik was vanochtend met mijn man op kraamvisite bij mijn nichtje omdat ze net een baby heeft gekregen. Het ging allemaal goed en was erg gezellig, mijn broer en zijn vrouw waren er ook bij. Op een gegeven moment begon de baby te huilen en mijn nichtje vroeg of ik het erg vond dat ze hem eten ging geven. Ik dacht dat ze de baby een flesje ging geven en dat ze daarom niet meer met ons kon praten. Dus ik zei dat ik het natuurlijk niet erg vond. Dus mijn nichtje pakte de baby en begon borstvoeding te geven. Heel nonchalant deed ze haar borst uit haar trui en begon de baby te voeden. Dit was midden in de woonkamer met mij, man, broer en zijn vrouw erbij. Ik en mijn man wisten even niet wat er gebeurde en waar we moesten kijken en de rest van het gezelschap ging gewoon lekker door met kletsen, alsof er niets aan de hand was. Het was in mijn nichtjes huis dus ze moet maar lekker doen en laten wat zij fijn vindt. Maar ik schrok wel. Ik had niet verwacht dat ze zomaar haar borst uit haar trui haalde om de baby te voeden.


Toen we terug naar huis gingen voelde zowel ik als mijn man ons erg ongemakkelijk. Maar ik weet niet goed of dit nu aan ons ligt? Ben ik gewoon te preuts en ouderwets? Of is het normaal om borstvoeding te geven open en bloot met je familie erbij? Of was dit gewoon een abnormale situatie?


Als het mijn dochter was en het was alleen ik en mijn man erbij zou ik het nog soort van kunnen begrijpen omdat het je ouders zijn. Of als het alleen maar vrouwen waren dan is het een beetje raar, maar niet zo schokkend. Maar dit te doen met je oom en tante erbij… Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.



Je overdrijft. Het zijn borsten, die zijn gemaakt om een kind te voeden. Dat jullie er rare ideeën bij hebben, ligt echt aan jullie.

?  

Ja je bent preuts en ouderwets. Ze moet gewoon haar kind kunnen waar en wanneer ze wil, het is iets heel natuurlijks.

Ja, je doet preuts en ouderwets.

Bizar dat zij in haar eigen huis borstvoeding geeft. 

Huh? Dit is toch een hele normale situatie? Ik geef zelf borstvoeding en geef zo vaak borstvoeding in het openbaar. Gisteren nog in een vol cafe. Ik probeer dat wel een beetje discreet te doen maar heb een nieuwsgierige baby die vaak zijn hoofd wegdraait dus er komt weleens een tepel tevoorschijn. Tja, dan kijken mensen maar de andere kant op hoor.

Ik snap het probleem niet. De baby heeft honger en moet eten. Het eten van de baby komt uit een borst. Dat is heel normaal. En ze heeft het vooraf gevraagd. Had van mij al niet eens gehoeven want ze zijn thuis. 
Dus niet moeilijk doen. Wat jij zou doen is niet relevant.

Het is aan haar of ze dat in gezelschap doet of niet, zeker in haar eigen huis. Maar het is ook niet raar om je er wat ongemakkelijk bij te voelen. 

IdolizedMouse16

IdolizedMouse16

28-08-2022 om 16:48

Wat is er NóG natuurlijker dan een baby die de borst krijgt ?

Waar gaat deze maatschappij naar toe wanneer zelfs dat niet meer kan.

Ze heeft het je gevraagd, dus het was niet zomaar, dat je er een andere interpretatie bij had is vooral grappig vind ik. Ik vind het bijzonder, dat je het vreemd vind dat iemand in haar eigen huis haar eigen kind bv geeft.
Ik zat ook wel eens te voeden of kolven als er net bezoek kwam, moet ik dan hard wegrennen?

Ik heb mijn leven lang niet anders meegemaakt dan dat vrouwen kinderen de borst gaven. De ene keer wat meer bedekt dan de andere keer, maar in de familie- en vriendenkring is het altijd normaal geweest. 

En dat je het zelfs raar zou vinden in gezelschap met alleen vrouwen, dat is wel bijzonder hoor. Ieder z’n eigen normen en meningen, maar daarmee ben je wel de uitzondering.  
Eigenlijk zeg je daarmee dat je vindt dat borstvoeding in strikte afzondering zou moeten plaatsvinden en dat is een heel ouderwets, maar ook uiterst onpraktisch standpunt. 

We zijn aan het vertrutten. Jij zeker

Borstvoeding in gezelschap vind ik prima. Maar heb ook wel mee gemaakt dat het heel open gebeurde en dat hoeft dan van mij weer niet. Beetje bedekt mag het wel. En daarbij hoeft de baby of borst echt niet helemaal bedekt te zijn. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-08-2022 om 17:08

Mn zusje doet dat ook, ik vind het wel schattig eerlijk gezegd. Bij vrouwen die ik niet ken kijk ik wel altijd weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.