Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Desperate housewife

Desperate housewife

27-01-2010 om 08:53

Ik weet niet (meer) wat ik met mijn zoontje (5 maand) aan moet.... help!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Alette

Alette

01-02-2010 om 13:31

Rembrand (ot)

Okay, we zijn wel erg off topic inmiddels. Enne, ik loop al een tijdje mee op dit forum, dus ik ken je langer dan vandaag.

Ik wilde alleen in mijn geval aangeven dat het echt niet ging, terwijl ik met de oudste genoot van (het gemak van) de borstvoeding. Ik weet niet of ik met betere begeleiding was doorgegaan met borstvoeden eerlijk gezegd, omdat ik dan een hele rij met allergenen had moeten laten staan om erger te voorkomen. Ik bleef tijdens zwangerschap en borstvoeden altijd al zoveel mogelijk van de pinda af.

Wat betreft dat wetenschappelijk onderzoek, dat vind ik altijd moeilijk. Mijn zoon van 7 heeft 5 maanden borstvoeding gehad, had direct al veel eczeem op de borstvoeding en heeft een vrij ernstige pinda-allergie en een hoge uitslag op huisttofmijt. Mijn dochter heeft korter (3 maand) borstvoeding gehad en is allergisch voor ei, officieel niet voor hazelnoot maar krijgt er toch eczeem van. Maar het is bij haar minder heftig dan bij mijn zoon.
En nu de baby, 1 maand borstvoeding en moeite met de introductie van groente en fruit. En licht eczeem, altijd licht verkouden, soms een beetje klinkend als een happy wheezer, maar niet ernstig.
Dus ondanks de lengte van de borstvoeding zou ik zeggen dat mijn zoon van 7 het meest allergisch is. Dus afwijkend van het wetenschappelijk onderzoek. Hij en zijn kleuterzusje lagen op de leeftijd van baby al in krabpakjes.

Dus samengevat, ik had haar best nog willen voeden maar het ging niet, en nu geniet ik er wel van dat flesvoeding ook wel makkelijk is.

Desperate Housewife

Desperate Housewife

01-02-2010 om 13:35

Weer even terug bij af...

Nou, we zijn weer even terug bij af... Sinds vrijdag is ons mannetje ziek, en hoe!!!
Hij heeft een vreselijke hoest en al sinds vrijdag erg hoge koorts. Hij slaapt de hele dag...maar niet in zijn bed maar bij mij of mijn vriend in de armen. Als je hem neerlegt gaat hij heel zielig piepen. Het is echt n hoopje ellende dus het 'slaaptrainen' laten we maar even. Probeer t wel af en toe, maar hij is gewoon te ziek nu en heeft die troost echt nodig.
Zometeen even naar de huisarts omdat hij al 3 dagen boven de 39 graden heeft...

Verder bedankt voor de tips en ervaringen. Als mn mannetje weer beter is gaan we weer verder met de 'slaaptraining', hopelijk pakt ie t snel weer op, na het dagenlang dragen. We'll see!!...

Bedankt voor de info over Dr. Sears, heb r al vaker over gehoord. Zal ns google-en.
En Viridantia, vind juist dat je t supergoed gedaan hebt hoor! Je routine klinkt me erg bekend in de oren...

En iemand zei nog iets over dragen. Doen we ook veel. We hebben 3 verschillende draagzakken!!

To be continued...

Vervelend

He vervelend DH. Zoooo zielig als die kleintjes zo ziek zijn. sterkte ermee.
de rest komt wel weer..

Desperate Housewife

Desperate Housewife

02-02-2010 om 10:02

Toch echt ziek...

Even n update. Gister bij de huisarts geweest omdat de koorts maar aanhield en hij zichzelf niet was.
Gelukkig maar want hij bleek toch twee ontstoken oortjes te hebben. Hij heeft n antibioticum gekregen. Ik hoop dat t snel beter gaat en dat we dan weer verder kunnen waar we gebleven waren. Hij zal wel even moeten wennen als hij beter is, denk ik. Oef... Naja, eerst maar beter worden!

Groetjes, DH

mamavanelin

mamavanelin

02-02-2010 om 11:35

Fles?

Hoi!

Ik heb niet alle antwoorden gelezen en waarschijnlijk is mijn antwoord al meerdere keren geopperd:
Maar als je nou eens zou overstappen op de fles??? Of een combinatie? En dan de Forte variant zou geven? Misschien leert je zoontje dan ook wat meer van je los te komen (voor zover dat nodig is op deze leeftijd natuurlijk, maar in jouw geval zou dat zeker geen kwaad kunnen). Je hebt 5 maanden borstvoeding gegeven en je maag trots zijn op jezelf! Nu is het tijd geworden ook weer een beetje aan jezelf te gaan denken. Blije moeder is blije(re) baby!

Heel veel succes en sterkte. Hopelijk wordt gauw alles beter!

Rembrand

Rembrand

02-02-2010 om 11:56

Waarom los komen van je?

Hoi Mama van Elin,
Ik weet dat je tussen haakjes zet "voor zover nodig op deze leeftijd, maar in jouw geval zou het zeker geen kwaad kunnen" ) maar toch krijg ik de kriebels als ik het lees. Een baby van deze leeftijd hoeft nog niet los te komen van zijn moeder. Een moeder kan overigens heel goed aan zichzelf denken en tegelijkertijd aan haar baby. Daar hoeft ze ook echt niet voor te stoppen met de borstvoeding. Ik wil eigenlijk nog veel meer zeggen, maar ik ben bang dat ik dan nog minder tactisch word ......
Ik word hier echt verdrietig van
Als je interesse hebt in hoe de hechting tussen moeder en kind verloopt ( en verstoord kan worden ) kan je het volgende linkje eens bekijken http://www.deknoop.org/documenten/opdracht.pdf
M.

Short term gain, long term loss

Ik wordt niet blij van adviezen om op de fles over te stappen omdat een blije moeder een blije baby is.
Da's winst op de korte termijn, maar verlies op de lange termijn. En trouwens, ik geloof er ook geen bal van.

kien

kien

02-02-2010 om 14:05

Mamavanelin

Je geeft zelf al aan dat je niet alles gelezen hebt en dat jouw antwoord wrsch. al meerdere keren gepost is. Waarom geef je dan toch nog even dit, in mijn ogen onzinnige, advies? Desperate housewife heeft al aangegeven dat het probleem niet de voeding is en dat ze bv wil blijven geven. Ze geeft aan dat het probleem zit in het patroon waar haar zoontje aan gewend is geraakt. Welk nut denk je dat flesvoeding zou hebben in dit geval?
DH lijkt me een verstandige moeder die stevig in haar schoenen staat, maar jouw berichtje zou wat onzekere moeders aardig kunnen laten twijfelen aan zichzelf.

Kien

Primavera

Primavera

02-02-2010 om 14:18

Dus toch oren

Beste DH,
Waarschijnlijk had je zoontje al veel langer last van zijn oren voordat hij koorts kreeg dus dat kan heel goed een verklaring voor zijn gedrag zijn.
Ik heb dat toch zo vaak gehoord dat baby's leken te huilen om niks en dat het uiteindelijk toch iets lichamelijks zoals oren bleek te zijn. Ik ken zelfs het verhaal van een meisje wat een moeilijke baby en peuter was. Nee, niks aan de hand zei de huisarts. Bleek uiteindelijk toch een orenkind te zijn en zodra bij de KNO-arts liep en ze buisjes kreeg knapte haar humeur ook ineens op. De moeder herkende haar kind niet meer terug, wat ze eerst dachten dat gewoon een kwestie van karakter was, bleek gewoon uit voortdurende zeurderige pijn en ongemak voort te komen.
Beterschap voor je zoontje. Oorpijn kan zo vervelend zijn. Zelf heb ik het één keer gehad als volwassene en werkelijk als baby's het ook zo hebben kan ik me de afwachtende houding die er vaak ingenomen wordt niet verantwoord vinden. Ik heb mij plechtig voorgenomen om bij mijn kinderen er indien ze het krijgen zo snel mogelijk iets aan te doen, als was het maar een paracetamol tegen de pijn. Gelukkig hebben ze het eigenlijk nooit, maar andere kinderen zijn wel gevoeliger voor oorontstekingen.
Groeten Primavera

Kriebels en herkenning

Zodra je langer dan 3 maanden borstvoeding geeft krijg je als moeder het advies om te stoppen:
- als je moe bent;
- als je kind niet doorslaapt;
- als je haar niet goed in model blijft;
- als je te veel afvalt;
- als je te weinig afvalt;
- als de beurskoersen zakken;
- als je in de war bent omdat je leven op zijn kop staat;
- als het maar blijft sneeuwen en vriezen;
- als..als... als......

dc

dc

02-02-2010 om 15:16

Rodebeuk en dh

rodebeuk : LOL!
Persoonlijk snap ik echt het voordeel van flesvoeding niet. Ja, een keertje als je lekker wilt stappen ofzo. Maar als het eenmaal echt lekker loopt (zo vanaf 6 maanden ongeveer), dan is het zo makkelijk! Geen flesjes om schoon te maken, je hoeft niet bij te houden hoeveel je geeft, niets om op te warmen, en als een kindje ziek is, dan heb je toch maar een makkelijke manier om troost met een heleboel goede dingen te combineren. En je kunt gewoon een paar dagen weg, en het hup, zo weer oppakken.

Maar goed, dat is dus geheel off topic.

En desperate housewife : heel veel beterschap voor je zoontje. Ik zou inderdaad maar gewoon even wachten tot hij weer beter is voor je veranderingen gaat invoeren. En wie weet, gaat het vanzelf beter als hij geen pijn meer heeft!

Voor wat het waard is

Met mijn eerste zoontje hadden we 3 lange maanden lang dezelfde ellende. Draagdoeken, niet slapen overdag ,wipstoeltjes, in slaap gewiegd moeten worden etc. etc. en vooral veel huilen.

Wij hebben de inbakermethode van Ria Blom gedaan. Daarmee was het binnen een paar dagen al veel minder en na een paar weken over. We hebben er een vrolijk lief ventje aan overgehouden.

http://www.debakermat.nl/

Rembrand

Rembrand

02-02-2010 om 19:35

Even wat humor er tussendoor gooien.

http://www.borstvoeding.com/cartoons/hamerteen.html
M.

vlinder72

vlinder72

03-02-2010 om 09:42

Fles

Waar staat dan dat Desperate Housewife persé KV moet gebruiken. Het kan ook BV in een flesje zijn. En dat kan echt helpen. Mijn zoontje heeft tot 9 maanden borstvoeding gehad maar hij was vanaf zijn geboorte ook 's avonds heel onrustig. Niet slapen, steeds wakker, huilen. Totdat wij de combi borst/fles deden. Blijkbaar kreeg hij 's avonds er niet genoeg live uit en was hij daardoor onrustig. En je moet toch een keer slapen. Hoe lief zo'n kleintje ook is. Ik vind mijn kinderen veel liever en leuker als ik niet zo moe ben overdag. Ook ben ik dan zelf een veel leukere, gezellige moeder. Slaapgebrek is rampzalig. Maar heeft DH al eens dezelfde vraag gesteld om het forum voor Borstvoeding. Zij hebben mij goed geholpen toen mijn zoontje bij vier maanden stil ondervoed bleek te zijn. Dus wie weet hebben de ervaringsdeskundige of lactatiedeskundige daar wel een paar goede tips. Oja en het slaapzakje van Puckababy was voor ons een uitkomst.

Desperate Housewife

Desperate Housewife

03-02-2010 om 18:05

Hoe doen jullie het?

Dag dames. Zie dat er ondertussen een hele discussie is ontstaan over BV versus kunstvoeding, haha.
En ja, in principe wil ik nog even doorgaan met borstvoeding. Mijn oudste heb ik bijna 11 maanden gevoed. Totdat hij elke keer ging bijten. Toen vond ik het welletjes.
Ik wil nu in ieder geval doorgaan tot ik moet werken. Dat is over 3 maanden. Dan heeft hij 8 maand borstvoeding gehad. Weer een mooi resultaat als ik dat haal.

Ondertussen is onze kleine man weer een beetje opgeknapt gelukkig. Al hoest hij nog wel behoorlijk en is hij daar natuurlijk door van slag. 's Nachts is echter nu helemaal een drama geworden omdat hij al 2 nachten achter elkaar 1,5 uur gehuild heeft. Pfoe, het was al heftig met dat constante voeden, maar nu helemaal... Kan dat misschien door zijn oortjes komen?
Ik zie hem er niet naar grijpen ofzo...

Daarnaast ben ik heel benieuwd hoe jullie het doen / gedaan hebben met jullie kids qua slapen / ritme?
Ik heb nog een zoontje van 4 en ik heb echt constant het gevoel dat ik aan het overleven ben en aan het schipperen tussen 1 van de 2. Ik heb het boek 'Lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley maar dat gaat ook wel weer heel erg ver vind ik. Volgens haar moet je alles doen om je kind in slaap te krijgen als het maar niet gaat huilen. Dit betekent dus wiegen, lopen, wandelen. Maar wat doe ik dan met mijn oudste? Dat staat dus niet in het boek...
Ik wil een middenweg tussen 'laten huilen' en toch goed voor mijn zoontje zijn zodat hij zelf in slaap leert vallen. Dat moet toch mogelijk zijn???

Even een voorbeeldje van mijn kant. Zo zag onze nacht/dag er vandaag uit:

19.30 naar boven, in bed gevoed tot slapen
20.30 uur - hij slaapt...
21.45 - weer wakker omdat ik hem verplaats van schoot naar bed
22.00 - hij slaapt weer...
1.00 uur - wakker, voeden, slaapt weer
2.00 uur - wakker, 1,5 uur huilen, verschoond, voeden
4.00 uur - hij slaapt gelukkig weer
6.30 uur - wakker, voeden tot:
8.00 uur - wakker
8.15 uur - wakker, zoontje uitzwaaien (normaal breng ik hem naar school maar na deze dramatische nacht en omdat baby nog ziekies is doet papa het)
9.30 uur - in bed gelegd
10.25 uur - weer uit bed gehaald (niet geslapen) voeden
11.10 uur - wakker na slaapje aan borst
12.15 uur - zoontje halen uit school
12.45 uur - in wagen in slaap gevallen
13.15 uur - weer thuis en wakker
14.00 uur - voeden
14.45 uur - weer wakker na voeden/slapen
16.30 uur - in bed gelegd
16.45 uur - weer uit bed na huilen
17.00 uur - voeden en slapen
17.30 uur - weer wakker
en waarschijnlijk blijft hij nu wakker tot 19.30 uur tot deze hele cyclus weer opnieuw begint...
Hij heeft dus krap 1,5 uur geslapen vandaag. En niet in bed...

Pfoe, ik zie op tegen vannacht en tegen morgen... Gelukkig is mijn oudste naar school morgen...

Ben heel benieuwd weer naar jullie reacties. Bedankt!!!
Groetjes, DH

ps: sinds enige tijd schudt ons zoontje zijn hoofd ook af en toe (soort van hard nee schudden), herkenbaar? Iemand een idee??

vlinder72

vlinder72

03-02-2010 om 18:25

Even denken

Ik heb vier kinderen dus onze vierde (nu 9 maanden) komt er bekaaid vanaf (af en toe dan). Met vijf maanden was het schema ongeveer zo

Wakker om 7 uur + KV
Slapen om ongeveer 9 uur tot 11 uur
Daarna BV
Na een poosje wat slapen
Daarna BV
Dan komen de andere kinderen uit school en wordt het druk voor hem. Slapen wordt niets meer want hij moet overal mee naar toe.
's avonds een keer KV (mijn zoon kreeg niet voldoende als hij geen combi krijgt)
18.00 baby in bed
Avond programma andere kinderen
Slaapt baby niet en is hij lief dan mag hij op schoot, is hij dwars dan gaat hij zijn bed in totdat alle andere kinderen in bed liggen. Daarna krijgt hij weer aandacht.
De hele avond ligt baby daarna bij mij te sabbelen.
Slapen rond 22.00 tot ongeveer 2.00 daarna rest van de nacht bij mij slokjes drinken.

Dit hield ik vol tot ongeveer 8 maanden en toen was ik het zat. De gebroken nachten en avonden sloopte mij volledig en ik was geen leuke moeder meer voor de andere kinderen. En mijn zoontje is overdag echt een schatje. Ik heb de BV afgebouwd en ben begonnen met een fles om 1 uur 's nachts. En toen kon ik hem terugleggen en ging hij slapen YESSSSS. Hij slaapt nu nog steeds niet door maar ik ben niet meer met hem de halve nacht in de weer. Ook 's avonds gaat hij rond 8 / 9 uur naar bed en slaapt dan tot ongeveer 2 / 3 uur. Een klein stapje maar zo'n verbetering.

Wanneer schudt je zoontje nee? Mijn kleintje schudde heel hard nee als hij aan de borst dronk tegen het einde van de dag. Waarschijnlijk kreeg hij er niet genoeg uit en was hij daardoor heel boos.

Oja, misschien ook wel fijn. Mijn oudste zoontje was echt een huilbaby maar hij kwam bij zodra hij kon tijgeren.

Hoofdschudden?

Wanneer doet hij dat precies??? Mijn oudste deed dat om zichzelf soort in slaap te krijgen en mijn middelste ook een tijdje.....

Mayte*

Mayte*

03-02-2010 om 21:23

Af en toe de weg kwijt

Pfff...wat een schema beschrijf je zeg! Daar word je inderdaad behoorlijk 'desperate' van. Ik herken het wel, dat je af en toe helemaal de weg kwijt bent met je baby. Geen ritme, geen rust, en vooral geen nachtrust. Vooral ook rond de vijf maanden heb ik dat gevoel gehad.

Nu met zes maanden, is er weer veel meer rust gekomen. Mijn mannetje slaapt overdag meestal alleen hazeslaapjes van maximaal een uur, vaak korter, soms ook veel langer. Er is werkelijk geen dag hetzelfde. Wat wel steeds hetzelfde is inmiddels is dat ik hem wakker op bed leg, zodra ik merk dat hij moe is. Vaak protesteert hij dan een paar minuten en valt dan in slaap. Ik heb in het begin ook veel lopen aanklooien met nog een slokje aan de borst, nog even met hem zitten, met hem rondlopen etc, omdat ik niet wilde dat hij zou huilen. Dat doe ik nu allemaal niet meer. Moe is naar bed, even een paar minuten huilen is niet erg. Ik ben er achter dat dat zijn manier is om zich te ontladen. En nu ik dit consequent toepas (wakker op bed, even laten huilen, zelf weggaan), huilt hij nooit langer dan 2 a 3 minuten. Daarna slaapt hij.

's Avonds heb ik een vast ritueel. In bad, nog even aan de borst en dan in bed. Soms, als hij nog wakker is, laat ik nog een klein lampje aan bij hem. 's Avonds huilt hij nooit en valt zelf in slaap.

's Nachts komt hij meestal nog 2x voor een voeding. Dat is voeden en slapend terug in bed leggen. Als hij erg vroeg klaar wakker is, doe ik een lampje aan en geef hem een knisperspeeltje. Dan hoor ik hem vaak nog even 'kletsen' en vervolgens slaapt hij weer. Het is nu nog maar heel zelden dat hij om 5 uur 's nachts zo wakker en rumoerig is, dat een van ons met hem naar beneden moet. (maar die tijden hebben we wel gekend).

Ons zoontje doet dus ook veel korte slaapjes op een dag. Maar wel consequent in zijn eigen bed en hij gaat ook gewoon wakker zijn bedje in. Ik denk dat daar voor jou veel winst te behalen zou zijn. Het is veel makkelijker als je niet steeds hoeft te voeden totdat hij slaapt (en dan weer het risico loopt dat hij wakker wordt, zodra je hem overhevelt naar zijn bed.)

Dat jouw zoontje anderhalf uur huilt 's nachts lijkt me echt vreselijk. Als hij ook weer naar zijn oortjes grijpt, lijkt het toch zeker daar wel mee te maken te hebben. Ik zou dat even goed in de gaten houden en desnoods nog een keer naar de huisarts gaan.

Sterkte hoor! Ik ken het gevoel zo goed, dat je al opziet tegen de nacht omdat je weet dat je weer niet zult uitrusten.

Desperate Housewife

Desperate Housewife

04-02-2010 om 10:00

Bedankt weer!

Bedankt Vlinder en Mayte voor de reacties!!

En loontje, htet zou goed kunnen dat het te maken heeft met moeheid, dat hoofdschudden. Maar ik vind het zo heftig... Alsof hij aangeeft dat hij 'niet meer wil' ofzo.

Vlinder, fijn dat de fles bij jullie een uitkomst was. Ik hoop toch nog een paar maanden door te gaan met de borstvoeding, totdat ik ga werken over een kleine 3 maanden. Ik ga wel eens proberen of een paar schepjes rijstebloem bij een fles borstvoeding helpt. Dan kan ik testen of het de honger is waardoor hij wakker wordt. Dit weekend ga ik uit eten met vriendinnen dus dan kan mijn vriend dit mooi uitproberen. Ben benieuwd!!
Wel fijn dat jouw kindje overdag ook een paar uur slaapt. Dat mis ik hier ook wel. Het zijn een paar hazenslaapjes. Maar hopelijk wordt dit straks beter...

En Mayte, ook bij jou hazenslaapjes dus. Maar het ritueel 's avonds en zelfstandig in zijn eigen bedje in slaap vallen klinkt als muziek in mijn oren hoor!!! Fijn dat jouw kindje maar een paar minuten protesteert. Hier is het echt veel langer. Nu 45 minuten... Maargoed, hij slaapt wel nu.

Misschien moet ik ook nog even vermelden dat ons zoontje 's avonds niet in zijn eigen bedje slaapt, maar in ons bed, ook i.v.m. het frequente borstvoeden 's nachts. Ik wil er wel aan om hem in zijn eigen bed te laten slapen. Maar eerst pak ik de slaapjes overdag aan. Hopelijk gaat dit steeds beter en kan ik hem 's avonds ook in zijn ledikant leggen.

Bedankt voor het meedenken!!! We gaan hier 'vrolijk' verder...
Groetjes, DH

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-02-2010 om 10:02

In bed voeden?

Mijn 'schema' staat ergens eerder in deze draad, maar het blijft natuurlijk lastig om babies met elkaar te vergelijken.

Je schrijft dat je hem 's avonds in bed voedt en dat hij na een tijd wakker wordt omdat je hem dan overhevelt. Maar voed je dan liggend of zittend? Als je het liggend doet kan je hem gewoon laten liggen, dat scheelt weer in het overhevelen en dan zou hij volgens jouw schema slapen van 20.30 tot 1.00 uur. Dat is op zich een mooie lange ruk waarin jij ook even kan bijslapen.

's Nachts zo lang wakker zijn is natuurlijk ook heel vervelend. Behalve voeden zou ik ook niet weten wat je daarmee moet doen. Heb je zijn bedje al verhoogd bij het hoofdeinde? Dat schijnt te helpen bij oorpijn. Ik zou voor de zekerheid zijn oren nog even laten checken bij de huisarts.

Het hoofdschudden herken ik niet, maar mijn baby wordt wel heel druk vlak voor hij in slaap valt, dus misschien heeft het daarmee te maken?

Succes vandaag maar weer!

vlinder72

vlinder72

04-02-2010 om 10:36

Spierpijn

Ik kreeg zo'n spierpijn van het voeden 's nachts. Zeker als mijn zoontje de halve nacht naast mij lag met mijn borst in zijn mond. Want meestal viel ik zelf in slaap. En als ik hem dan later los wou maken dan wist hij niet hoe snel hij als een kleine pittbull moest toehappen om nog een paar slokjes te drinken. Hebben jullie daar ook last van gehad?

Hoofdschudden/oorpijn

Hoofdschudden zie je vaak als ze last van hun oren hebben.

Mayte*

Mayte*

04-02-2010 om 14:17

Nog even over het wakker op bed leggen

Mijn zoontje huilde toen ik net begon met het wakker op bed leggen wel langer hoor. Ik had voor mezelf het maximum van 10 minuten laten huilen. En dat vond ik al vreselijk lang. Maar hij is nooit over die 10 minuten heen gekomen. En nu is het dus max. een paar minuutjes. Het lijkt me erg moeilijk om aan te horen als jouw zoontje 3 kwartier blijft huilen. En het is ook veel te lang om iets met ontlading voor het slapen te maken te hebben. Misschien is er echt meer aan de hand dan een patroon dat je moet zien te doorbreken. Heb je nog naar zijn oortjes laten kijken?

Desperate Housewife

Desperate Housewife

05-02-2010 om 12:00

1 stap vooruit, 10 stappen terug... - en: ervaring met rijsteblo

Pffffffffffffffffff, hoe goed het gisteren ging (1x 1 uur en een kwartier in eigen bed geslapen, 1x halfuur in wagen, 2x 45 minuten in wagen (in x wandelend, 1x stilstaand in de gang bij ouders), joepie!!!) zo slecht ging het vannacht en vandaag. Djeez. Het lijkt echt op 1 stap vooruit, 10 stappen terug.

Gisteravond redelijk snel in slaap maar daarna vanaf een uurtje of 22.00 de hele tijd onrustig. Weer van ca. 2 tot 4 met hem bezig geweest. Voeden, telkens loslaten, overstrekken, huilen.... Pfff, ik wist het echt ff niet meer. In eigen ledikant gelegd, keihard huilen, verschoond, toch maar weer aan de borst en toen uiteindelijk rond 4-en weer in slaap maar daarna ook weer heeeeeel onrustig.
Toen vanochten 30 minuten geslapen in de wagen na mijn oudste naar school te hebben gebracht. En net in bed na 20 minuten huilen en daarna 10 minuten wiegen 30 schamele minuten geslapen. Nu ligt hij te protsteren in bed. Maar hij is weer stil na 15 minuten. Pffff, hopelijk slaapt hij weer ff.

Voor wat betreft die oren. We zijn maandag bij de dokter geweest omdat hij al 3 dagen hoge koorts had en hij constateerde 2 'wat rode' oren van binnen. Dus een kuurtje antibioticum gehad. Daar krijgt hij dan weer diarree van (ik las online een veelvoorkomende bijwerking, fijn....). Kunnen ze daar dan ook weer krampen van krijgen want ik heb het idee dat hij daar 's nachts last van heeft.

Zoals jullie lezen dus 1 stap vooruit en dan weer 10 terug. Word er af en toe zo moedeloos van. Ben weer kapot van een zware nacht en dan weer de energie opbrengen om hem in bed te krijgen... Gelukkig is het bijna weekend en heb ik morgenavond een etentje. Joepie!!!

Ben trouwens van plan morgenavond rijstebloem door zijn fles borstvoeding te doen om te kijken of hij daar lekker op slaapt. Hebben jullie daar ervaring mee?

Bedankt!!! Groetjes, DH

Puckababy

Ohhh DH, heb zo met je te doen. wat moet dit loodzwaar voor je zijn. Ik geloof dat het al ergens genoemd is, maar heb je ervaring met de puckababy?? Dat is een soort wijde inbakerdoek. dus niet echt ingebakerd liggen ze dan, maar de armpjes liggen wel rustiger. Ik heb hem zelf gebruikt voor mijn jongste en dat hielp wel wat. Ik heb veel mensen gehoord bij wie het erg goed hielp tegen onrustige, korte slaapjes.
Zo maar weer een idee.
Die pap door de voeding lijkt me een goed idee om te proberen. wie weet. Ik duim voor je!!!

sterkte meid, ik denk aan je...

Saskia03

Saskia03

05-02-2010 om 14:19

Reflux

Ik heb niet alle berichtjes gelezen dus weet niet of dit al ter sprake is gekomen, maar ik heb zelf heel lang getobd met mijn dochtertje. Ze huilde heel veel, zelfs in de auto of wandelwagen. Ze sliep heel slecht, alleen maar hazeslaapjes en erg onrustig. Altijd huilend wakker worden en ik was de hele nacht in de weer. Ook drinken deed ze vaak moeizaam. Drinken, huilen, overstrekken en weer drinken. Later bleek zij heel erg last te hebben van verborgen reflux (maagzuur). Via kinderarts kreeg ze medicijnen en toen ging het stukken beter. Dit even in het kort.

Geen idee of dit ook bij jou speelt maar ik las het eerste berichtje en leefde meteen erg mee. Sterkte en ik hoop dat het snel beter zal gaan.

Desperate Housewife

Desperate Housewife

05-02-2010 om 16:44

Dankdankdank - en hoe weet je of je bv terugloopt?

Bedankt voor de tips en t medeleven weer!!!

Pilar: is zo'n puckababy wel geschikt om nog met 6 maanden mee te beginnen?

En Saskia03: is (verborgen) reflux ook mogelijk als je kindje heeeeeel goed groeit? Hij was al 9 kg en 68 cm bij 4 maanden. Verschillende mensen hebben al reflux geopperd maar ik dacht steeds dat dat niet zou kunnen icm zij groei...

Vandaag echt een huildag, blegh...
Weet iemand trouwens wat de tekens zijn als je borstvoeding terugloopt en je kindje te weinig voeding krijgt? Zoontje begint sinds een paar dagen onrustig(er) te drinken, meer te huilen en te bijten. Djeez, al die vragen...

Hopelijk morgen beter... Bedankt weer, groeten,
DH

Morgana Fata

Morgana Fata

05-02-2010 om 20:53

Verborgen reflux

Bij verborgen reflux loopt de melk wel terug de slokdarm in, maar spugen ze het niet uit. Dus het doet ze wel pijn, maar je ziet het niet. En, het is heel makkelijk te verhelpen met een poedertje die je via een kinderarts kan krijgen. Kan die je kindje meteen even nakijken, lijkt me geen slecht idee.

vlinder72

vlinder72

06-02-2010 om 15:27

Puckababy

Wij hebben ook een puckababy gebruikt. Ideaal maar misschien niet zo handig als je kindje al ouder is. Maar het valt te proberen. Je kan je kindje erin leggen en als het slaapt doe je de ritsjes open en kunnen de armpjes gewoon naar buiten. Dat hebben wij ook gedaan toen onze zoon 6 maanden was. Zo viel hij rustig in slaap en daarna konden ze armpjes eruit en sliep hij rustig verder. Hij slaapt nu in de puckabag en inmiddels ook in een gewone slaapzak en hij heeft vannacht voor het eerst van zijn leven doorgeslapen. YESSSSSSSS. Hij is nu negen maanden dus het werd een keer tijd. Ik ben nu alleen wel echt gebroken, ik ben het blijkbaar niet meer gewend dat hij doorslaapt. Verder merkte ik dat de BV terugliep omdat mijn zoontje onrustig begon te drinken. Hij hapte en trok met mijn tepel in zijn mond zijn hoofd naar achteren. Au!!!!! Verder wou hij de hele avond bij mij blijven drinken terwijl hij met 4,5 maand juist van het clusteren af was. Terug naar af dus.

Hoe wij het deden

Hallo Des. housewife,
Wat vervelend dat het zo zwaar is voor jullie!!! Het klinkt vanuit je verhalen alsof het flink aan het escaleren is, ellendig als je er juist zo veel energie in stopt, en zo veel behoefte hebt aan die rust, maar het omgekeerde ervoor terug krijgt...
Ik ben het met de anderen die het schreven eens, het is voor je allerlij methodes gaat uitproberen wel echt belangrijk dat je zo veel mogelijk probeert uit te sluiten dat er niet een fyzieke oorzaak is van het huilen, maar goed, dat is dus al meermalen gezegd.

Wat wij deden met onze dochter toen ze maar bleef huilen (geen huil baby maar wel een baby die veel huilde in periodes) was op een gegeven moment besluiten haar niet meer uit bed te halen snachts. Wel naar haar toe om haar te troosten (door onze hand licht ritmisch te bewegen) en licht hummen. Heel moeilijk als je kind ligt te schreeuwen in het bedje. Dit deden we dan een tijdje en dan uitleggen dat we weggingen, en dat ze moest proberen te gaan slapen. Zo'n 5 min. laten huilen (de klok in de gaten houden want als een kind zo aan het huilen is voelt 1 minuut al als het tienvoudige), en dan weer terug hand op kindje, hummen. Geen licht aan, niet praten, niet uit bed halen, maar wel er zijn. Soms zei ik ook dingen als "rustig maar" "het is goed" of juist "he, wat een verdriet" maar dan heel stil fluisterend.
Wat het mij opleverde was dat ik niet toegaf aan haar claim haar uit bed te halen (wat tot dusver alleen resulteerde in steeds kortere slaapjes en langere rituelen om haar in slaap te krijgen) maar haar toch nog de veiligheid gaf dat ik er was. Daarnaast respecteerde ik voor mijn gevoel ook haar huilen. Ik ben er, jij mag huilen als je het even moeilijk hebt. Maar... ik ga je niet uit bed halen. En poeh, dat is moeilijk hoor, te accepteren dat je kind huilt, er rustig naast te blijven zitten en lief te blijven hummen... Maar het werkte bij ons heel snel. Ik geloof dat we binnen een paar dagen al veel minder moeite hadden met de nachten.
Zoals iemand anders ook al schreef, welke methode je ook gebruikt, je moet er zelf achter staan. "onze methode" is iets wat we zelf bedacht hebben, en voor ons heeft gewerkt. Misschien kan je er iets mee.
Oh ja, ons meisje die gebruikt wel een speen, maar in deze periode werd de speen door de kamer heen gegooid... het ging haar niet om troost van een speen, het ging haar om het uit bed gehaald worden...

Wat verder bij Misha ook heel veel uitmaakt is een duidelijk ritueel voor het slapen gaan. Vaste routine van haar knuffels en speeltjes "slaap lekker" wensen, daar namen we echt de tijd voor. Verder na 1 liedje slaap lekker en weg gaan.
Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat jullie een manier vinden die bij jullie past.
Lunamaya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.