Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Desperate housewife

Desperate housewife

27-01-2010 om 08:53

Ik weet niet (meer) wat ik met mijn zoontje (5 maand) aan moet.... help!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Desperate Housewife

Desperate Housewife

08-02-2010 om 13:43

Ga toch langs de kinderarts..! denk nu toch aan (verborgen) refl

Nou, na veel wikken en wegen toch besloten langs de kinderarts te gaan.
Een aantal opperden al verborgen reflux en ook n vriendin van me wiens zoontje reflux heeft herkende veel van mijn zoontjes symptomen. Ik heb ze net alvast voor mezelf, de huisarts en de kinderarts opgeschreven (in willekeurige volgorde):

- hijgen/reutelen/kuchen (ook wanneer niet verkouden
- veel huilen (hysterisch)
- niet plat willen liggen (wagen, ledikant, aankleedkussen--> verkampen)
- onrustig drinken (aanhappen, loslaten, aanhappen etc.)en veel willen drinken (vooral 's nachts vaak i.c.m. huilen)
- op zn tong kauwen (vooral de eerste maanden)
- overstrekken
- zn hoofd heen en weer schudden
- zn hoofd omhoog houden wanneer hij wordt neergelegd dmv aanspannen buikspieren
- jantje lacht, jantje huilt
- last van z'n buik / krampen
- slecht slapenm / kort slapen / altijd huilend wakker worden
- overgeven (eerste maanden) en nu nog vaak wat overgeven 1/2 uur tot uur na de voeding (zuur!)
- flinke navelbreuk (nu veel minder geworden)
- ging al snel 'staan' (vanaf begin wil hij eigenlijk altijd rechtop)
- rechtop = vrolijk(er) --> draagzak, tillen
- opa heeft een historie met slechtwerkende maagklep en zuurbrangen

Nu ik naar zijn klachten kijk zie ik toch wel erg veel overeenkomsten met die bij verborgen reflux horen.
Dusssss.... de stoute schoenen aangetrokken en vanmorgen de huisarts gebeld voor n doorverwijzing (afspraak woensdag) en meteen het ziekenhuis gebeld voor n afspraak met de kinderarts (weten zij veel dat ik de doorverwijzing nog niet in handen heb ?!). En als hij t toch niet blijkt te hebben, is dat tenminste wel uitgesloten.

Weten jullie misschien hoe ze dit eventueel kunnen gaan vaststellen en wat dan de remedie zou kunnen zijn? En wat zou ik nu al kunnen doen om het te verbeteren voor hem?

Bedankt weer allemaal, groeten,
DH

Saskia03

Saskia03

08-02-2010 om 15:03

Reflux

Ik herken ook heel veel van wat je vertelt.
In het ziekenhuis kunnen ze dmv een ph meting kijken of het inderdaad reflux is. Hiervoor moet hij wel een nachtje in het zkh blijven. Zo ja, uitslag reflux, dan zal je medicijnen krijgen. Losec, Zantac, Motilium oid. Het is even kijken naar wat nodig is en hoeveel. Mijn dochtertje heeft het tot haar 1ste verjaardag gekregen en daarna had ze het niet meer nodig.

Groeien deed mijn dochtertje ook goed, maar ik was ook wel heel de dag en nacht bezig om haar te laten drinken. Steeds kleine beetjes. Ze huilde zo ontzettend veel en 's nachts ook maar hele korte slaapjes en veel huilen. Onrustig slapen, schudden met haar hoofd en strekken.

Ik gaf mijn dochtertje ook nog een lepeltje (1 ml) Gaviscon (te koop bij drogist. Is tegen maagzuur). Hielp haar ook. Verder na het drinken minstens kwartier rechtop houden, bedje schuin zetten. Als je meer wilt weten, hoor ik het graag.

Succes bij de kinderarts en goed dat je er naar toe gaat. Groeten

Morgana Fata

Morgana Fata

08-02-2010 om 16:35

Hier

Hier geen onderzoek hoor. Gewoon meteen gestart met Nexium en dan afwachten of het helpt. "Waarom pesten met zo'n onderzoek", zei mijn arts. Het klinkt in ieder geval alsof iets je kindje dwars zit, dus naar de kinderarts is sowieso een goed idee.

elsje78

elsje78

08-02-2010 om 21:08

Zelfde als morgana

Hier ook geen onderzoek, maar meteen Losec. Na een week moet het werken, werkt het: dan was het reflux.
Ook mijn kinderarts zei dat zo'n onderzoek altijd later nog kon, maar deze medicijnen kunnen geen kwaad zei ze en zo deden ze het altijd.

Ik noemde ook al eens verborgen reflux in jouw draadje en herken zo'n beetje alles wat je opnoemt!!
Hier hadden we na 6 dagen een totaal ander kind!

Sterkte en goed van je dat je dit doet!

liefs

Annie Tsung

Annie Tsung

09-02-2010 om 02:40

Erg he?

Ik heb niet alle reacties gelezen op je eerste bericht, dus ben niet helemaal op de hoogte van wat jje allemaal hebt geprobeerd...
Wilde alleen reageren om te zeggen dat ik heel erg goed begrijp hoe je je voelt.Niet dat het je veel helpt in de praktijk maar gedeelde smart...enz..

Is er een mogelijkheid dat je zelf een paar uur weggaat om te slapen?Ik ging weleens bij mijn moeder slapen en dan bleef zij een paar uur bij mijn zoon.
WAnt op het laatst kan je gewoon niet meer!

Mijn zoon huilde minstens 8 a tien uur per dag vanaf dat hij werd geboren en sliep nooit meer dan twee uur achter elkaar.
Slapen overdag was sporadisch, heel af en toe misschien twintig minuten.
Ik ging maar weer wandelen, of met hem op schoot zitten.En alleen als ik hem vast had of voedde was hij rustig.
Het is echt verschrikkelijk.Ik was op een gegeven moment zo ver dat ik niet alleen meer met hem ging wandelen want ik was bang dat ik hem met opzet ergens zou laten staan.
Je voelt je dan een monster, vooral als je anderen ziet die het zo leuk hebben met hun kleintje.Maar het ligt niet aan jezelf! Het is pure uitputting.
Dus mijn hoop is dat je ergens terecht kan waar je een paar uur kan slapen.Zo belangrijk!

Na vijf maanden was ik mijn zoon aan het verschonen en zag ik een bult zo groot als een half kippenei aan de onderkant van zijn buik.Bleek dus dat hij een flinke liesbreuk had en die waarschijnlijk al had sinds de geboorte.Elke keer als hij moest huilen deed dat nog meer zeer.En elke keer nadat ik hem had gevoed deed het zeer.
Als hij bij mij zat dan maakte dat hem kalm en dus kalmeerde de spieren en darmen ook.Dan was hij even pijnvrij.
Nadat ik dat had gezien, ben ik direct naar de eerste hulp gereden en werd hij binnen een paar uur geopereerd aan een beklemde liesbreuk.
Hebben het nooit eerder gezien.Waarschijnlijk had ik net mazzel toen ik het zag terwijl ik hem verschoonde, zei de arts.Het was dus niet zo dat dat ei er altijd zat.Alleen als op dat moment de darm bekneld zat.Die kon dus blijkbaar weer terugploppen steeds en zodoende hebben wij het nooit eerder gezien.Ik ben me rot geschrokken en ben naar het ziekenhuis gevlogen!

We hebben nooit meer last gehad met slapen!Ik voelde me zo schuldig dat ik hem eerst helemaal niet leuk vond!Ik vond er niks aan, aan moeder zijn.En deed alles op de automatische piloot.

Ik zeg uiteraard niet dat dat ook bij jou speelt natuurlijjk,maar zou wel aanraden om bij de kinderarts e kind helemaal na te laten kijken en daarop te staan!
(makkelijk gezegd he?)

Gewoon een berichtje om te delen wat ik heb meegemaakt,want meer mensen weten meer dan een.

Wat er ook gebeurt , ik hoop het aller aller beste voor jullie en wens je heel veel sterkte.Het is heel erg moeilijk als je het allemaal niet ziet zitten en niet meer weet waar je voor of achterkant zit door uitputting.

Annie

Hier ook koemelkallergie

En ondanks dat ik bv gaf (met bijvoeding) had hij dus nog steeds last van de BV. Jouw verhaal klinkt zoooo herkenbaar. Je zou kunnen proberen (heb je geen arts bij nodig) om alle melk, soja, eiwitten, noten en vis uit je voeding te halen. Op zich zou je daar na een paar dagen al verschil in kunnen merken. Echt, het is het proberen waard!!!!

Heel veel suc6!! Dit is niet normaal en babys huilen niet zo veel als er niets aan de hand is... heb ik ervaren.

Desperate Housewife

Desperate Housewife

15-02-2010 om 19:19

Morgen

Bedankt voor de reacties nog.
Ben benieuwd wat morgen gaat brengen. Nu het bijna zover is (en het stiekum wel iets beter gaat met huilen, niet met de klachten) denk ik: overdrijf ik niet? Ik hoop dan ook haast dat het reflux is, zodat mijn gedachten en gevoelens gegrond zijn... Maar vandaag was hij weer zo bezig met konkelen tijdens het voeden.
Oh ja, en hij heeft ook weer wat nieuws: hij heeft al een week niet gepoept. Nou dát weer... Hopelijk gaat het snel komen.

En wat betreft koemelkallergie: vind ik zo raar klinken want ik drink geen koemelk, alleen geitenmelk. En dat drink ik nu al een paar dagen niet...

Ik laat weten wat eruit komt morgen.
Liefs!
Desperate Housewife

Alette

Alette

16-02-2010 om 11:16

Succes morgen

Hopelijk levert het vooral duidelijkheid op.

Wat betreft koemelk-eiwit, dat zit in meer dan in alleen koemelk: koekjes, brood soms, krentebollen, sausjes, kaas, boter... Maar het is een bescheiden percentage van de kleine kinderen dat een koemelkallergie heeft, die kans is niet heel groot.

Desperate Housewife

Desperate Housewife

17-02-2010 om 09:42

Hij heeft verborgen reflux

Nou, hij heeft dus wel degelijk verborgen (zij noemden 't 'stille') reflux. Dat vonden ze eigenlijk al snel duidelijk. Al waren ze er niet zo voor om 'm medicatie te geven omdat hij al bijna 6 maanden is, gelukkig hebben we het toch gekregen!!

De kinderarts was allesbehalve begripvol en warm, maargoed, daar hebben artsen helaas wel vaker last van. Ze vonden het ook een optie om hem 1 of 2 nachten op te nemen om te kijken hoe hij het deed op n dag. Nou, dat liever niet dus. Ze waren niet zo blij dat ik zelf deze diagnose had gesteld en de kinderarts deed een beetje uit de hoogte zo van: 'en dat heb je zeker ook al opgezocht op internet'. Echt heel vervelend. Ook vond ze ons onrustig en dat zouden we overbrengen op ons kind. Nou ja zeg, werden we gewoon ook nog aangesproken op het feit dat wij denken dat ons kind al bijna een half jaar lang pijn heeft en niemand die dit is opgevallen!!! En of we onszelf overbezorgd vonden (we hebben namelijk ook nog een kind met een aangeboren hartafwijking, hij is gelukkig al succesvol geopereerd) door wat we hebben meegemaakt. Ik voelde me echt aangevallen.

Is mij nou wat te verwijten omdat ik mijn kind (en dus ook mezelf, ja, dat wel ja) wil helpen? Ik vind het eerder kwalijk dat niemand - niet het consultatiebureau, niet de huisarts, niet de osteopaat - ons heeft doorverwezen. Dat is ons toch niet te verwijten?

Hij heeft nu Losec gekregen wat we hem 1x daags moeten toedienen middels een pilletje dat we moeten mengen met water en hem dat dan toedienen in een spuitje via de mond. Na een paar dagen zou het kunnen verminden maar ze waren niet zo optimistisch. 'Ja, sommige mensen krijgen er een ander kind door, maar het is nu al rijkelijk laat...'. Nou, ik hoop gewoon dat 't werkt.
Daarnaast vonden ze 'm erg ver voor z'n leeftijd en fysiek erg sterk. Vrijdag krijgen we nog een consult bij de kinderfysio en de logopedist (die laatste was gisteren ook bij het gesprek) om te kijken wat we verder nog voor hem kunnen doen m.b.t. beweging en voeding.

Ben in ieder geval blij dat onze vermoedens zijn bevestigigd! En wordt dus nog vervolgd of het helpt..!!

Bedankt allemaal voor het meedenken en het mede stellen van de diagnose . Artsen, who needs them??

Lieve groetjes,
Desperate Housewife

vlinder72

vlinder72

17-02-2010 om 10:26

Fijn

Wat fijn dat je nu tenminste weet wat hem mankeert. Ik duim voor je dat de medicijnen werken. Wie weet heb je over een week wel een heel ander jochie in huis. En inderdaad. Artsen, grrrrrrr. Gelukkig zijn ze meestal wel capabel. Dat inlevingsvermogen komt misschien later nog wel een keer.

Wat een opluchting dat je nu een begin van een antwoord hebt.

Dat met die ka herken ik helaas. Het lijkt soms wel alsof de manier waarop zij naar kinderen kijken niet meer op één lijn kan worden gebracht met die van de ouders. Zo jammer. Er wordt dan zoveel gezegd en als ouder loop je weg met al die opmerkingen in je hoofd..

Laat het gaan...

En ik hoop heel erg voor jullie dat het nu makkelijker gaat worden.

Ja daar kunnen ze niet zo goed tegen hè

Als je als gewone leek gaat meedenken.

Gelukkig heb je gekregen waar je op uit was. Ik hoop dat het hem gaat helpen. En jou ook!

Overigens blijkt maar weer dat het gewoon broodnodig is dat je als ouder ook actief meedenkt. Lekker laten gaan dus....

elsje78

elsje78

17-02-2010 om 21:05

Goed zo!

Dat is mooi zeg, dat je de medicijnen toch gekregen hebt! Wat een onzin zeg, mijn dochter heeft tot bijna anderhalf losec gehad, wel eens geprobeerd te stoppen maar na paar dagen kwam de onrust dan weer terug!

Wat een draak van een kinderarts zeg! Die van ons is fantastisch dus dat is lastig vergelijken, maar dit klinkt wel erg kil. Trek je er niks van aan hoor, tuurlijk heb je gelijk en tuurlijk heb je op internet gekeken. Na 6 maanden! En dat je gespannen bent, gek he na 6 maanden zit je dan eindelijk bij een ka, uiteraard ben je dan gespannen!

En o ja, mijn dochter is toen wel opgenomen geweest en ging toen opeens de eerste 2 dagen wel braaf slapen. Later (veel later) hoorde ik pas van een andere arts dat ALLE huilbabies de eerste 24 uur in een zh eerst wel slapen. Door de andere omgeving is dat een instinct dat ze zich stil moeten houden, bijna uit angst. Dus misschien maar goed dat je dat niet gedaan hebt. Echt, ik dacht toen dat ik gek werd dat ze ineens wel sliep.

Geef de losec een week, dan zal je zien dat het werkt. (wij deden het trouwens in 2 keer met een lepeltje. Goed heet water en uit elkaar laten vallen en beetje roeren en dan met lepeltje geven. Die korreltjes bleven hier altijd in het spuitje zitten en die moeten juist naar binnen!

succes en petje af!

Desperate Housewife

Desperate Housewife

18-02-2010 om 10:26

Tnx!! en vraagje voor elsje78

Bedankt voor t medeleven weer! Tis eigenlijk toch te erg dat je uiteindelijk zelf bij een kinderarts terecht komt (bedankt cb, bedankt ha voor het NIET uit jullie zelf doorverwijzen...) en dat je dan behandeld wordt als een klein kind. Of een overbezorgde ouder terwijl er dus wel iets mis is met hem...
Waarschijnlijk heeft ze zelf geen kind(eren)... Zucht...

Maar elsje: jij gaf het dus met een lepel. Kreeg je het er dan wel in? Met het spuitje gaat het idd niet zo goed... Zou je het pilletje ook in stukjes kunnen snijden en door het fruithapje kunnen doen ofzo? Of kijken of hij het doorslikt? En weet jij nog hoeveel jouw dochter kreeg? Hier 1x daags 1 losec mups van 20 mg. Mag ook 2x daags. Wat deden jullie??

Bedankt weer, lieve groetjes,
DH

elsje78

elsje78

18-02-2010 om 10:41

Hoi

Ja lastig spul is het he! Ik zou het niet door een fruithapje roeren want dan weet je niet of hij alles wel binnenkrijgt. Wat wel kan is in weinig water op een lepeltje beetje uit elkaar laten vallen (slikt makkelijker) en dan op een lepeltje fruit in de mond geven.

Wij moesten het vanaf 2 weken geven dus wij deden het op een lepeltje, fles eruit snel lepeltje erin en snel de fles er weer in, maar ook dat was erg lastig. Spuugde het snel weer uit. Dus als je probeert de korreltjes "los" te maken en dan met fruit zal het misschien wel goed gaan.
Probeer echt zoveel mogelijk erin te krijgen, dan werkt het het beste. Wij hadden 1 keer 10 mg en deden het gewoon altijd op hetzelfde tijdstip. het werkt 24 uur dus dat moet kunnen.

Succes! En nogmaals laat je niet aanpraten dat het aan jou ligt of dat je overbezorgd bent, dat ben je niet en het ligt niet aan jou. Ik hield me (bij beide kinderen, want 2 keer huilbaby, 2 keer andere oorzaak) altijd in het hoofd: ik ben de stem van mijn kind, want hij kan nog niet praten, alleen huilen...

Liefs

elsje78

elsje78

18-02-2010 om 15:06

O ja

aan stukjes snijden zou ik ook zowiezo niet doen want die korreltjes mogen niet kapot...dan gaat het laagje eraf dat er voor zorgt dat het maagzuur de medicijnen niet verteert. Het wordt in het bloed opgenomen en doet daar zijn werk pas...

Desperate Housewife

Desperate Housewife

22-02-2010 om 15:08

Dankjewel

Hi Elsje,
Dankjewel. Ondertussen snijden we het pilletje in 4 stukjes en laten hem dat doorslikken nadat we hem wat water laten drinken. Het lijkt me toch dat niet alle bolletjes kapot zijn als je het in 4-en snijdt?
In het ziekenhuis vonden ze dit ook wel een goede optie. Ik zal ook nog eens proberen het in weinig water te doen. Met dat spuitje was echt geen doen want dan bleef de helft achter in het spuitje.

Gisteren wat hij trouwens wel weer een beetje aan het spugen, en vandaag ook. Maar wel minder.
En ook slaapt hij 's nachts nog niet veel beter. Vandaag is de 7e dag van het medicijn. Ik hoorde dat op dag 10 echt de verbetering zichtbaar moet zijn en anders wordt het niet beter.

Bedankt nogmaals, grtz,
DH

elsje78

elsje78

22-02-2010 om 20:20

Hoi

Nee dat doorsnijden kan helemaal geen kwaad, dat moesten wij ook, want zo'n pil lost niet op als hij heel is...

Mm, dag 7, dan zou je het nu wel moeten gaan merken. Maar bij onze dochter was het zo dat het na een flinke week ook nog niks leek te doen. Toen volgde weer een opname in het ziekenhuis en hebben ze haar ingebakerd omdat ze zo ontzettend onrustig was. En toen hebben ze haar ritme weer hersteld, ze was overprikkeld geraakt van het huilen. Dus het kan zijn dat het even nodig heeft om de rust weer terug te brengen.

Maar als het na 10 dagen niks doet, teruggaan!!!
Desnoods maar een aantal dagen opname, ik zou nu proberen door te gaan tot het gevonden is...

sterkte!!

groetjes

Ach

Wat herken ik veel van mijn oudste toen hij baby was. Zou hij misschien toen ook verborgen reflux gehad hebben. Heb daar nooit verder aan gedacht omdat hij zo goed groeide! Maar verder deed hij alles wat jouw zoon ook doet, vooral dat vroeg willen staan komt mij bekend voor.
Overigens zie ik het nu komen bij mijn jongste spruit van 6 weken. Heel onrustig, lijkt steeds te slikken, hazeslaapjes, onrust aan de borst, veel grommen en kreunen. En hij slaapt het beste op zijn buik.
Ik heb een afspraak gemaakt met de ha. Ook hij groeit erg goed, maar daar laat ik me nu niet meer door foppen

elsje78

elsje78

27-02-2010 om 20:56

Hoe gaat het?

Ik was benieuwd hoe het nu was??

En Sharon, goed dat je naar de dokter gaat! Klinkt wel heel erg als verborgen reflux!!

Sterkte!

Desperate Housewife

Desperate Housewife

01-03-2010 om 13:39

Ook een allergie?

Goed Sharon om het even te checken!!! Beter 1 x teveel dat 1x te weinig..!!

Hier gaat het iets beter, maar of dat door de Losec (alleen) komt??? Vanwege het advies van de logopediste zijn we met bijvoeden verdergegaan. Hij krijgt nu dus ook brood wat hij heerlijk vindt.
Vandeweek had ik een broodje pindakaas en die kijk hij zowat uit mijn mond. Ik heb hem toen wat kleine stukjes gegeven. Iets later was zijn hele gezicht rood, zn oogleden iets gezwollen en had hij bultjes op zijn kaaklijn en in zijn nek. Aangezien hij dit al eerder had gehad, maar in mildere vorm dacht ik wel meteen: een reactie op iets. Nu kon ik het echter meteen koppelen aan de pindakaas die hij voor het eerst naar binnen had gekregen. Nu ben ik een fervent pindakaas / hazenlnootpasta / chocolade met noten eter. Dus hij heeft het afgelopen halfjaar consequent elke dag een flinke dosis noten en pinda's binnen gekregen...

Zou het kunnen dat hij hiervoor allergisch is? Sinds vorige week laat ik dan ook alle noten en pinda producten staan. Het lijkt of hij rustiger drinkt en minder last heeft van 'krampen'.
Morgen weer naar de kinderarts dus daar ga ik dit zeker noemen. Ben benieuwd wat ze gaan doen..!!

Bedankt en ik laat het morgen wel weer weten!!
Groetjes, DH

Zucht

Ik ben vanmorgen geweest, mijn eigen huisarts is ziek thuis en had een vervanger. Omdat zoon goed groeit ziet zij geen reden om om verder te laten onderzoeken (te belastend voor hem) en medicijnen wil ze ook niet voorschrijven want die kunnen wel eens te heftig zijn voor een baby. Ze zou nog wel overleggen met mijn eigen ha en eind van de dag terugbellen.
Het feit dat ik afgelopen nacht weer vanaf 1 uur praktisch niet meer geslapen heb, vanwege gekerm en gekreun van baby , die alleen ophield als ik hem rechtop tegen me aanhield, en 's morgens paraat moet staan voor mijn andere 3 kinderen, telt kennelijk niet mee.
Als ik eind van de dag wordt teruggebeld, ga ik toch vragen om een doorverwijzing naar een kinderarts. Zoon krent en kermt als sinds hij geboren is en haalt ook vaak piepend en zagend adem.
Ik vond het ook eigenlijk vreemd dat deze vervangende arts hem niet eens onderzocht heeft.

Pindakaas

Pindakaas mag je absoluut niet geven aan babies onder 1 jaar! Kan erge allergische reacties veroorzaken. Echt niet meer doen!

? pindakaas aan een 5 maanden oude baby?

jemig dat je dat geeft aan een kindje van 5 maanden waarvan je vermoed dat het ergens allergisch voor is !

sorry hoor maar dat vind ik wel erg onbenullig.

Rembrand

Rembrand

01-03-2010 om 14:51

Reflux en allergie.

Kindjes met reflux hebben een grotere kans op allergie.
M.

elsje78

elsje78

01-03-2010 om 22:07

Hoi

Ik heb altijd begrepen dat reflux en allergie erg vaak samen gaan!

Sharon, je moet echt even doorzeuren en een verwijzing voor een ka krijgen! Mijn ervaring is dat huisartsen veel terughoudender zijn wat betreft medicijnen, terwijl dat zoveel rust kan brengen! Echt doen, want dit is toch veel te belastend! En wat jij beschrijft klinkt echt wel als reflux en daar is echt iets aan te doen!

sterkte

Pinda-allergie is heel gemeen!

Een allergie voor pinda's kun je al in de baarmoeder ontwikkelen. Niet voor niets wordt in veel landen al sinds halverwege de jaren 90 geadviseerd om tijdens de zwangerschap en lactatie pinda's te laten staan.

Als jij een regelmatig pindagebruiker bent, dan is de kans levensgroot dat je kind daar nu al een allergie voor ontwikkeld heeft. En pinda-allergieën zijn heel gemeen, die kunnen echt van kwaad tot erger gaan, zover dat een kruimeltje je al een anafylactische shock kan bezorgen.

Als je kind nu al zo reageert (even afgezien van het feit dat je een kind dat zo jong is en dat je al van allergie verdenkt al brood geeft, laat staan met pindakaas, dat snap ik eerlijk gezegd niet zo), dan zou ik vanaf nu alle pinda's uit het huis bannen.
Grote kans dat de refluxklachten dan ook veel minder worden. Reflux en allergie gaan vaak hand in hand.

Elsje78

De vervanger waar ik gisteren was (is een arts in opleiding) belde gisteren terug nadat ze met mijn huisarts had overlegd. Hij had gezegd: hij groeit goed, dus afwachten, als het erger wordt terugkomen.

Ik zei dat ik toch wilde dat er naar hem gekeken wordt door een kinderarts. Toen zei zij: ik ben hem helemaal vergeten te onderzoeken. Dat vond ze nogal stom van haar zelf. Ik ook!
Morgenochtend ga ik terug en dan bespreken we wat we gaan doen. Ik ga inderdaad doorzeuren om een verwijzing. Ik zie nu ook vaker dat als hij wakker is ineens een vies gezicht trekt, dan hoor ik het klokken in zijn keel en dan begint hij te huilen, alsof hij echt pijn heeft. En inderdaad vooral die nachten houd ik niet vol!
Ik kan me niet voorstellen dat die medicijnen zo erg slecht zijn voor een baby als ze zo vaak worden voorgeschreven. Er zijn toch ook milde medicijnen?

liora

liora

02-03-2010 om 14:50

He?

Ho DH,

Ik snap die pindakaas ook niet zo maar misschien wist je niet dat dat sowieso een product is waarvoor veel kinderen allergisch worden als ze het te vroeg krijgen? Ik heb altijd begrepen onder het jaar geen pinda's, of misschien onder de 2 jaar zelfs?

Heeft je huisarts niks aan je verteld over producten die je beter kunt mijden? Pinda's, aardbeien.. er zijn nog meer producten waarvoor veel kinderen allergisch zijn. Die zou ik dus allemaal mijden. Vraag even een lijstje aan je arts of c-bureau.

Liora

elsje78

elsje78

02-03-2010 om 21:01

Sharon

Mijn dochter heeft anderhalf jaar die medicijnen gehad, en zij werd er erg gelukkig van en ik ook!

De kinderarts drukte me op het hart dat het echt geen kwaad kon. Ze schrijven die medicijnen dan voor, werkt het na een flinke weer dan is de diagnose reflux. Er wordt hier geen onderzoek gedaan vooraf, is veel belastender dan die medicijnen uitproberen!

Echt, probeer naar die kinderarts te komen, die symptomen kloppen allemaal en die nachten zijn slopend en echt niet vol te houden...

x

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.