Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lange vliegreis met dreumes en peuter


Ideetje88 schreef op 23-03-2022 om 14:19:

[..]

Goede tip! Haha ik zie dit helemaal voor me.

De laatste keer dat wij ver vlogen (naar Curaçao) hielden ze daar zelf al rekening mee, echt tóp! Eerst werden alle kindermaaltijden uitgedeeld, daarna de rommel ervan opgehaald en toen pas de volwassenmaaltijden. Heel fijn inderdaad! 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

25-03-2022 om 07:44

Koekie1980 schreef op 23-03-2022 om 01:14:

[..]

Dat niet, maar mensen met kinderen zijn blind voor de overlast die hun kind veroorzaakt omdat ze hun kind meestal gewoon ontzettend schattig vinden. Vliegen met een 1 en 3 jarige zou ik gewoon nooit doen... Ga gewoon naar Center Parks, zijn die kids vast ook content mee đŸ€Ł

Center Paris oid vind ik persoonlijk geen vakantie, zeker met het zomerweer in Nederland.

Caramelzeezoutchocola schreef op 25-03-2022 om 07:44:

[..]

Center Paris oid vind ik persoonlijk geen vakantie, zeker met het zomerweer in Nederland.

Precies! Daarbij lopen daar toch wel veel mensen rond die inderdaad blind zijn voor het feit dat hun kinderen overlast geven. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

25-03-2022 om 16:28

Nou wellicht een taboe om als moeder te zeggen maar ik vind mijn eigen kinderen uiteraard ook geen “schatjes” ( wat een jeukwoord) als ze de boel bij elkaar janken en ik denk dat die mensen die het betreft dat zelf ook wel kunnen weten.

Ze moeten eigenlijk aparte vluchten maken voor mensen met kleine kinderen. 10 uur lang met een dreinkleuter, huilbaby, overprikkelde, schoppeuter achter je stoel met gegil o stand 100 en de hoge c zodat je zelf geen seconde rust krijgt met dat getrap tegen je stoel is het ultieme voer voor agressie aan boord. 

Moet daar echt niet aan denken want extreem gevoelig voor geluid en een extreem goed gehoor gaat niet samen met gillende grut op 1 m2 om me heen, ik zou daar echt heel agressief van worden.

Dat o zo lief ogende fragment in Heartburn met Meryll Streep en haar cute dochtertje is serieus echt de hel voor andere passagiers 

Wie zonder nazaten is en er wel tegen kan mag ook boeken op zo'n vlucht.  Maar dan ook niet klagen (of ze een fles wodka aanbieden  )

Caramelzeezoutchocola schreef op 25-03-2022 om 16:28:

Nou wellicht een taboe om als moeder te zeggen maar ik vind mijn eigen kinderen uiteraard ook geen “schatjes” ( wat een jeukwoord) als ze de boel bij elkaar janken en ik denk dat die mensen die het betreft dat zelf ook wel kunnen weten.

Kijk, en ik vind jou daarom dus juist wel een échte moeder. Niks taboe, ook de meeste ouders worden gewoon gek van doorlopend gejank van hun eigen kleintjes, vooral gejank om niks, dat dreinende, ouders zijn ook gewoon mensen en het is tof als ze dat zelf ook gewoon zeggen 

Meestal is mijn kind heel lief hoor, maar als ze zo'n dag heeft dat niks goed is niet. En als ze onophoudelijk zou huilen, zeuren en gillen ben ik ook al vrij snel geen leuke moeder meer. Wij gingen altijd weg als ons kind tot last was of zich niet kon gedragen. Alleen in een vliegtuig kan dat niet.

Smyle60 schreef op 25-03-2022 om 16:57:

Ze moeten eigenlijk aparte vluchten maken voor mensen met kleine kinderen. 10 uur lang met een dreinkleuter, huilbaby, overprikkelde, schoppeuter achter je stoel met gegil o stand 100 en de hoge c zodat je zelf geen seconde rust krijgt met dat getrap tegen je stoel is het ultieme voer voor agressie aan boord.

Moet daar echt niet aan denken want extreem gevoelig voor geluid en een extreem goed gehoor gaat niet samen met gillende grut op 1 m2 om me heen, ik zou daar echt heel agressief van worden.

Dat o zo lief ogende fragment in Heartburn met Meryll Streep en haar cute dochtertje is serieus echt de hel voor andere passagiers

Wie zonder nazaten is en er wel tegen kan mag ook boeken op zo'n vlucht. Maar dan ook niet klagen (of ze een fles wodka aanbieden )

Dan moet je sowieso niet gaan vliegen want je hebt grote kans dat je een lastig gevallen wordt. Heb regelmatig op die lange vluchten mensen die zich contant optrekken aan mijn stoel, meestal zit daar een soort patroon in dus druk ik op een gegeven moment mijn knopje in zodat zodra iemand aan mijn leuning hangt deze in ligstand schiet en diegene schrikt zich dan rot en maakt soms een verkeerde beweging.....maar goed dat gebeurd bij mij ook als ze eraan gaan hangen en ik het niet verwacht. Andere keren krijg ik wel benen in mijn rug die mijn rugleuning (die in recht stand staat) nog verder rechtop duwt. 

Of van 2 echtparen die samen op vakantie gaan en gezellig bij elkaar komen buurten want ja ze zitten niet precies naast elkaar. Of de paniekzaaiers die flauw vallen van de spanning en dan vervolgens om artsen gillen maar eigenlijk gewoon een psycholoog nodig hebben voor hun vliegangst.

Ik vlieg idd gewoon ook nooit, ook om zulke redenen. Laat mij maar lekker met de auto gaan, we kunnen als het ergens niet bevalt meteen weg en als het wel bevalt blijven want geen plan, geen druk, geen tijdsdruk, gewoon in de auto stappen en hoppa. 
Heerlijk die vrijheid.

Ideetje88

Ideetje88

25-03-2022 om 20:01 Topicstarter

Caramelzeezoutchocola schreef op 25-03-2022 om 16:28:

Nou wellicht een taboe om als moeder te zeggen maar ik vind mijn eigen kinderen uiteraard ook geen “schatjes” ( wat een jeukwoord) als ze de boel bij elkaar janken en ik denk dat die mensen die het betreft dat zelf ook wel kunnen weten.

Wat mij betreft ook geen taboe hoor. Vooral mijn oudste kan ik soms echt wel achter het behang plakken als ze zo’n bui heeft. Wat MamaE ook zegt, normaal gesproken gaan we weg als ze overlast veroorzaken. Is gelukkig nog niet vaak voorgekomen, maar ja in een vliegtuig kan dat sowieso niet, dus alle tips waren welkom. Maar we gaan het zo goed mogelijk voorbereiden, proberen het in goede banen te leiden en verder laten we het maar over ons heen komen. 

Bij noodzakelijke dingen en niet leuke dingen gaan we niet weg trouwens.
Soms moeten dingen gewoon of doe je iets omdat je ouders het willen.
Nu heeft mijn kind wel het inzicht om te weten dat drama schoppen geen nut heeft om haar zin te krijgen en als ze een keer ergens wel vervelend is biedt ze daarna ook haar excuses aan. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

25-03-2022 om 22:16

Smyle60 schreef op 25-03-2022 om 17:08:

[..]

Kijk, en ik vind jou daarom dus juist wel een Ă©chte moeder. Niks taboe, ook de meeste ouders worden gewoon gek van doorlopend gejank van hun eigen kleintjes, vooral gejank om niks, dat dreinende, ouders zijn ook gewoon mensen en het is tof als ze dat zelf ook gewoon zeggen

OkĂ© maar er wordt toch heel vaak gezegd/ geschreven dat iedere zijn kind altijd de leukste beste etc vindt? En dat ouders alles voor hun kind doen etc en dat je een slechte moeder bent als je niet 24/7 stand-by staat om het kind te entertainen. En hoe vaak ik al niet de zin lees “ jouw kind, jouw keus” als je eens erover klaagt dat je kind van 3 heel de dag de waarom vraag stelt bv. Of als je eens klaagt over iets wat je jammer vindt in je woonplaats, dan is het gelijk “ je bent toch zelf daar gaan wonen” . Betekent het dan dat als je zelf ergens voor kiest je nooit meer iets daarover mag zeggen? Ik bedoel het niet naar jou hoor maar dit is gewoon in z’n algemeenheid wat ik vaak lees.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

25-03-2022 om 22:18

Smyle60 schreef op 25-03-2022 om 16:57:

Ze moeten eigenlijk aparte vluchten maken voor mensen met kleine kinderen. 10 uur lang met een dreinkleuter, huilbaby, overprikkelde, schoppeuter achter je stoel met gegil o stand 100 en de hoge c zodat je zelf geen seconde rust krijgt met dat getrap tegen je stoel is het ultieme voer voor agressie aan boord.

Moet daar echt niet aan denken want extreem gevoelig voor geluid en een extreem goed gehoor gaat niet samen met gillende grut op 1 m2 om me heen, ik zou daar echt heel agressief van worden.

Dat o zo lief ogende fragment in Heartburn met Meryll Streep en haar cute dochtertje is serieus echt de hel voor andere passagiers

Wie zonder nazaten is en er wel tegen kan mag ook boeken op zo'n vlucht. Maar dan ook niet klagen (of ze een fles wodka aanbieden )

En dan ook een speciale vlucht voor alleen mannen, alleen vrouwen, alleen bejaarden, alleen alleenstaanden, alleen genderneutralen.

Wat ik denk dat nog kan helpen om een goede vlucht met je kinderen te hebben is als je goed uitgerust, op tijd en dus ontspannen bent en als je zelf ook uitstraalt dat jullie leuk op vakantie gaan en leuk met het vliegtuig gaan. 
Wij hadden altijd zelf zin in de vakantie en de reis, zagen het als een avontuur en gaven dat de kinderen dus mee. En zelfs met vertraging of mega lange vliegreizen met lange overstap ging het altijd goed.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat we pas vanaf jongste 4 jaar echt lange vluchten maakten, tot 4 jaar niet langer dan 5 uur, maar het helpt denk ik echt als kinderen voelen/merken dat de ouders het als iets leuks zien.
Tot slot, ga niet stressen als ze niet (snel genoeg) gaan slapen, accepteer het en maak er het beste van en meestal vallen ze uiteindelijk wel weer een keer in slaap en halen ze die slaap wel weer in.
Veel plezier!

Denk ook aan een kijk- en zoekboek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.