Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

telefoon nummer op de jas

Beste Lezers, 

Ik ben de trotse vader van twee geweldige kinderen.
Een meisje van bijna 7 en een jongen van bijna 3 waarvan me dochter de diagnose ASS heeft gekregen. 

Door de ASS van me dochter, en het avontuurlijke karakter van mijn zoon maak ik me vaker zorgen om ze niet uit het oog te verliezen tijdens uitstapjes. Begrijp me niet verkeerd, ik blijf alert en hou ze in de gaten, maar een heel klein onoplettend moment kan voldoende zijn. 

In onze zoektocht naar wat meer zekerheid in deze situatie hebben we geprobeerd om SOS armbanden te gaan gebruiken, dit vonden de kids niet echt een goed idee waardoor ze die snel afdeden. We hebben wel eens een telefoon nummer op de hand geschreven maar ook dat blijft niet zitten.

Nou hebben we een product ontworpen (en nee dit is geen reclame, maar een peiling wat andere ouders hiervan zoude vinden) die je op de kleding van je kind kunt strijken.
Het is een leuke afbeelding met daarbij (duidelijk) een telefoon nummer.

Brand los, reageer, is de angst herkenbaar, welke oplossing hebben jullie bedacht? is het gek om een ''SOSLabel'' op de kleding van je kind te strijken?


Er bestaan toch al instrijklabels? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-04-2022 om 12:50

Nee dat is niet gek maar bestaat echt al heel lang.
Ik had ze ook voor zoon, tegen het wegraken van kleding op kdv en school. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 12:52

Ik schrijf mn telefoonnummer altijd op zn armpje bij een uitstapje.

Je dochter is oud genoeg om jouw nummer uit het hoofd te leren. Dat is de meest efficiënte manier om ervoor te zorgen dat ze het nummer altijd bij de hand heeft.
Je zoon zou ik bij de hand/in de buggy oid houden in situaties waarbij het erg druk is.

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:05 Topicstarter

#Daglichtlamp, Helaas werkt dat voor mijn dochter net wat anders dan voor kinderen van haar leeftijd maar inderdaad een kindje van bijna 7 zou eventueel een telefoon nummer uit haar hoofd kunnen leren.

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:07 Topicstarter

Lotte78 schreef op 09-04-2022 om 12:47:

Er bestaan toch al instrijklabels?

ja zeker, maar dat zijn van die labeltjes in de kraag, oftewel dat moet een persoon al zo dichtbij komen om het labeltje te zien. 


het label waar ik het over heb strijk je echt op de buitenkant van de jas of trui of shirt enz

Daglichtlamp schreef op 09-04-2022 om 12:52:

Je dochter is oud genoeg om jouw nummer uit het hoofd te leren. 

Zeg dat even tegen mijn 16 jarige zoon.

Dan kan hij misschien ook gelijk leren klokkijken op een analogeklok, de tafels uit zijn hoofd leren etc.

Automatiseren is niet iedereen gegeven.

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:09 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 09-04-2022 om 12:50:

Nee dat is niet gek maar bestaat echt al heel lang.
Ik had ze ook voor zoon, tegen het wegraken van kleding op kdv en school.

oke, ik ben ze zelf nog niet echt tegen gekomen. hoe zou ik deze kunnen vinden?

ik ken wel de armbanden en kettinkjes, of de labeltjes die in de kraag worden gestreken 

kind leren om:
SOS bandje om te houden en
Afspraken over wat te doen bij kwijtraken (Bijv in pretpark: benader iemand die daar werkt). 

Ik heb ook wel eens een kindje gezien met een hesje met telefoonnummer erop. Dat was een kindje met down syndroom.

Bij schoolreisjes hebben kinderen wel eens kaartje om de nek. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:11 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 12:52:

Ik schrijf mn telefoonnummer altijd op zn armpje bij een uitstapje.

slim, is ook doeltreffend. zolang er korte mouwtjes gedragen kunnen worden .

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 13:15

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:11:

[..]

slim, is ook doeltreffend. zolang er korte mouwtjes gedragen kunnen worden .

Mijn kind is 6 maar ik leerde hem al heel snel dat indien hij verloren loopt zn mouw moet opstropen.

Mijn hond heeft een penning, die met een stevige ring aan zijn tuig zit.  Ik denk dat die ook goed aan de rits van een kinderjas gedaan kan worden.


51-2.png

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:18 Topicstarter

Mugske schreef op 09-04-2022 om 13:10:

kind leren om:
SOS bandje om te houden en
Afspraken over wat te doen bij kwijtraken (Bijv in pretpark: benader iemand die daar werkt).

Ik heb ook wel eens een kindje gezien met een hesje met telefoonnummer erop. Dat was een kindje met down syndroom.

Bij schoolreisjes hebben kinderen wel eens kaartje om de nek.

die hesjes ken ik inderdaad, kunnen handig zijn. het aanleren van het dragen van de armband is hier niet gelukt helaas.  hoe zou ik dit kunnen aanpakken?

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:20 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 09-04-2022 om 13:18:

Mijn hond heeft een hondenpenning, die met een stevige ring aan zijn tuig zit. Ik denk dat die ook goed aan de rits van een kinderjas gedaan kan worden.

heel handig idd. die hebben we zelf ook gemaakt. zijn we helaas alleen wel kwijt geraakt na een avontuur in de speeltuin. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:22 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 13:15:

[..]

Mijn kind is 6 maar ik leerde hem al heel snel dat indien hij verloren loopt zn mouw moet opstropen.

wat slim, en fijn dat dat werkt. in mijn geval zou dit niet werken bij mijn kids. 

Zoontje nog net te jong en dochter heeft helemaal niet het idee dat ze überhaupt verloren loopt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.