Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Corona vaccinatie

Voor onszelf waren we we wel uit, we hebben besloten ons te vaccineren in beginsel om de zwakkeren te beschermen maar toen bleek dat het niet zo zeer voor anderen was maar toch meer voor jezelf begonnen we te twijfelen over de booster. Uiteindelijk de booster toch genomen omdat we gewoon door willen gaan en zonder al teveel gedoe leuke dingen willen kunnen doen zodra dit weer kan en omdat ik mezelf wel onder de risicogroepen schaar.

Nu ze ook kinderen onder de 12 willen vaccineren komt mijn zoon in beeld. En dat vind ik toch eng, er is nog niets bekend over de lange termijn gevolgen van deze vaccinatie en de meeste kinderen merken niets van een besmetting, met een vaccinatie worden ze niet minder bevattelijk of besmettelijk en de mensen die willen zijn gevaccineerd. 

Ik denk er ernstig aan hem niet te vaccinere. Wat is jullie mening ?


Je geeft eigenlijk zelf al antwoord, waarvoor zou je het doen als het niet voor de gezonde van je kind is?

Je moet uiteindelijk zelf een keuze maken, maar 100% ongevaarlijk is corona niet voor kinderen. Dus informeer jezelf goed.
Kinderen vaccineren: 'Informeer je goed, corona is niet altijd onschuldig' - https://nos.nl/l/2412383

Ik heb hierover contact gehad met onze kinderarts. Hij staat 100% achter het RVP voor kinderen. En achter het vaccineren van kinderen met een risico als het aankomt op covid-vaccinaties. Het massaal vaccineren van jonge kinderen vind hij waanzin. 

Helemaal mee eens. Gaat hier dus niet gebeuren. 
En ben ook allerminst gevoelig voor "ook je kinderen doen het voor de zorg". En met "als we kinderen niet ook gaan vaccineren, gaan de scholen misschien weer dicht, wil je dat dan" hoeft men bij mij ook niet aan te komen. 
Dat heet gaslighting. 

Thanks but no thanks. 
Ben zelf overigens bij de booster afgehaakt. 

Er loopt hier al een draadje over. Misschien interessant voor je:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccineren-8-jarige?page=7#121

Wij hebben besloten onze dochter (6,5) niet te laten vaccineren.
Het risico van corona is voor haar verwaarloosbaar. Als ze er al ziek van wordt, is het hoogstwaarschijnlijk niet zieker dan van welk ander virus dan ook.
Ja, er zijn uitzonderlijke gevallen van kinderen die er heel ziek van worden, maar die kans is echt heel klein. Ik denk niet dat alle kinderen vaccineren daar tegenop weegt.
Er is ook nog geen enkel kind in Nederland overleden aan corona volgens mij.
Bij kwetsbare kinderen snap ik het wel dat die gevaccineerd worden.

Het argument 'maar dan moeten de scholen misschien weer dicht' vind ik ook niet legitiem. Scholen hebben nooit dicht gemoeten vanwege het gevaar van corona voor de kinderen, maar vanwege de verspreiding (wat na vaccinatie nog steeds kan) en het beschermen van ouders en leraren en opa's en oma's (waar ze wel massaal heen gaan tijdens schoolsluitingen). Kinderen belasten de zorg ook niet.

Zelf zijn we beide gevaccineerd en geboosterd. 
De mensen die zichzelf niet laten vaccineren laten hun kinderen al helemaal niet vaccineren. Dus in gebieden met een lage vaccinatiegraad gaat het vaccineren van kinderen niet helpen. 

Onderstaande postte ik vanochtend in het topic over 8 jarigen vaccineren. 

Niet geheel ondenkbaar scenario: Je kind wordt ziek door besmetting met het coronavirus. Het is niet heel ziek maar wel wat slapjes, verkouden, slechte eetlust, koorts en hangerig. Je neemt hem mee naar de teststraat om te bevestigen dat het covid is  Een ziek kind kan makkelijk nog iets uit de lucht oppikken daar. 
Dat is een bacterie die zich een weg naar binnen baant en hersenvliesontsteking veroorzaakt.  Vanwege de nu toch al overbelaste zorg kan je niet met hem acuut naar de huisarts, je moet 2 dagen wachten.  Die bacterie kruipt verder naar binnen en de gehele hersenen raken ontstoken. 
Voor je het weet ben je 4 jaar verder en is je kind nog steeds niet terug op zijn oude niveau. Snel moe, moeite met concentreren, het vwo is ingeruild voor de mavo en met hem naar een pretpark kan niet meer vanwege de vele herrie en attracties zijn ook niet fijn voor zijn hoofd. 
Vul op covid en coronavirus, griep en het influenzavirus in, bij teststraat de huisarts en de zorg was niet overbelast,  het was kerst (de huisarts wilde het even aankijken) en je hebt ons verhaal. Een #@$%tijd die voorkomen had kunnen worden als iedereen tegen griep werd ingeënt, maar ja de meeste kinderen worden niet zo ziek van griep.  "Gelukkig" krijgt hij nu wel de griepprik, hij hoort nu bij de kwetsbaren. 
Het spreekt vanzelf dat wij in het gezin alle inentingen halen die we kunnen halen, wat wij hebben meegemaakt gun je je ergste vijand niet.

Als je met 2 prikken en eventueel een booster zo'n nachtmerrie kunt voorkomen snap ik oprecht niet dat er mensen zijn die met volle overtuiging kiezen voor de kans om daadwerkelijk het pad van de nachtmerrie op te gaan. Wij hebben net volle overtuiging gekozen voor de prik,  alle kansen op nog zo'n nachtmerrie zo ver mogelijk minimaliseren. Met prik kan het alsnog fout gaan maar heb ik alles gedaan wat binnen mijn mogelijkheden ligt om de nachtmerrie af te wenden. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-01-2022 om 12:41

De kans op lange termijn gevolgen is gezien het soort vaccinatie verwaarloosbaar.

De lange termijn gevolgen van een Covid infectie echter, kunnen zeer ernstig zijn. Ook voor (jonge) kinderen. Wees je daar van bewust.



"de meeste kinderen merken niets van een besmetting, met een vaccinatie worden ze niet minder bevattelijk of besmettelijk en de mensen die willen zijn gevaccineerd."

Gevaccineerd ben je minder bevattelijk en minder besmettelijk. Het is dus ook in het voordeel van jouw kind om gevaccineerd te zijn. 

Vaccineren doen we al sinds 1798. 90% van de wereldbevolking is gevaccineerd tegen tenminste één ziekte. Er zijn geen langetermijneffecten bekend. We vaccineren nu een jaar tegen corona, er zijn geen langetermijneffecten waargenomen. Voor welke langetermijneffecten ben je bang?

Zo eens met de laatste 3 posts!

Mijn jongste kwam net in aanmerking voor de inenting tegen meningokokken (hersenvliesontsteking). Die is opgenomen in het RVP vanwege een paar gevallen van hersenvliesontsteking destijds. Oudste viel net buiten de prijzen. Die heb ik dus op eigen gelegenheid (en kosten) laten vaccineren. Want je wil toch niet dat net jouw kind niet gevaccineerd is en wel ziek wordt? Zoiets wil je toch voorkomen?

Van mazelen en de bof worden de meeste kinderen ook alleen maar een beetje ziek, alleen een enkeling wordt er echt doodziek van. Toch is er echt niemand (buiten de biblebelt en het groepje vaccinatiewappies) die daar vraagtekens bij zet. En de vaccinatie tegen HVP, was ook zo'n gedoe over destijds, over de langetermijneffecten. Heb ik ook niet over getwijfeld. Bij de HVP kon ik dat niet (meer) voor jongste beslissen, maar hebben we er in overleg voor gekozen. En nu met de coronavaccinaties hebben we het er niet eens over gehad, de kinderen hebben zelf zodra het kon een afspraak gemaakt. En gaan zich nu ook laten boosteren.

Echt, ik vind het onbegrijpelijk dat je je kind bewust een risico laat lopen dat je heel simpel kunt voorkomen. Laat je je kind ook zonder gordel in de auto zitten, want de kans op een ongeluk is toch maar klein? Fietsen zonder helmpje? Skeeleren zonder beschermers? Hockyen zonder bitje? In die categorie zit het in mijn beleving. Want de gordel kan bij een ongeval ook letsel opleveren, maar over het grote geheel voorkomt het meer ellende dan het veroorzaakt.

Ik hoef er geen seconde meer over na te denken: zodra het kan, wordt mijn 11-jarige gevaccineerd. Risico's van Corona-besmetting (ook op langere termijn) zijn ook voor kinderen groter dan van een vaccinatie. Sterker nog: dit soort vaccin kent helemaal geen langetermijn risico's.
Jammer genoeg is die van 11 nu net op de valreep alsnog besmet geraakt. Tot nu toe flinke keelpijn. Hopelijk blijft het daarbij (ze is al eens eerder een paar maanden ziek geweest na een heel andere simpele virusinfectie, dus ik ben toch wat bezorgd).

Tenslotte: gevaccineerde mensen hebben wel degelijk veel minder kans besmet te raken dan niet-gevaccineerde. En als ze tóch besmet raken hebben ze veel minder kans daar erg ziek van te worden.
Bovendien is het in het belang van de hele maatschappij dat zo min mogelijk mensen het virus blijven doorgeven. Voor mij is de argumentatie dus heel duidelijk: ja vaccineren, ook van kinderen.

Bel anders de Twijfeltelefoon. Daar kunnen ze al je vragen feitelijk beantwoorden.

Misschien is er iets goed mis met mij maar ik ga er gewoon vanuit dat er geen langetermijngevolgen zijn en dat de overheid dat goed afweegt. De overheid doet niks als een andere optie namelijk goedkoper zou zijn en inderdaad: er is NOOIT een langetermijngevolg bekend geworden van alle soorten vaccinaties die er nu zijn. De covidvaccinatie is niks nieuws dus waarom zouden daar wel lange termijn gevolgen zijn? Waarom zou je je als leek dat afvragen en waarom verdiep je je er niet in om antwoord op je vraag te vinden? 

Ik ben niet bang voor de langetermijngevolgen van vaccinatie. 
Maar bijvoorbeeld de griepprik, die geven we ook niet aan iedereen, alleen aan kwetsbaren, ongeacht hun leeftijd.
Er bestaat ook een waterpokkenvaccinatie. Die krijgen alleen kinderen die veel risico lopen op ernstige ziekte. 
De kans dat mijn kind overlijdt aan corona is nagenoeg nul. De kans op heel ernstige ziekte is heeeel erg klein. Wij hebben er echt wel over nagedacht en begrijpen het ook als andere mensen er wel voor kiezen, maar voor ons kind vinden wij het niet nodig.

@hoedan de twijfeltelefoon bellen, sja..die lui zitten er ook maar om je om te praten naar een vaccinatie. Die club is wel de laatste die ik zou bellen, iets met "wij van WC-eend adviseren..."

Inzake vaccinatie, mijn visie:
Iedereen heeft een immuunsysteem, dat werkt al vele duizenden jaren aardig goed.
Ook kinderen hebben veelal een prima immuunsyteem en daar zou ik op vertrouwen.

We leven in een angstcultuur en dat is niet goed. Angst is tevens een slechte raadgever.

Even iets anders: ik las ook iets over nov./dec. 2020, in die 2 maand 8300 stuks oversterfte. Waardoor? Geen idee. Zelfmoord? Vaccinatie bijwerkingen? Achterstallige zorg?? Een combinatie van deze zaken? Zeg 't maar.

Dáár zou ik me eens méér zorgen om maken dan een vaccinatie of besmetting van een kind.
Als we op deze voet doorgaan dan komen we in een omgekeerde wereld waar corona de overhand voert: "goh, kind heeft leukemie maar gelukkig geen corona".

Besef dat 't leven niet enkel om corona draait. Als je eens beseft wat je kan oplopen, wat je kan mankeren en hoe snel je leven over kan zijn (bepaalde kanker kan van ontdekking tot eind bijv. 2 weken zijn, daar staat niemand bij stil) dan is corona maar een onbelangrijke factor.

Ik snap alle reacties. En OnherkenbaarAnoniem, wat moet dit vreselijk zijn geweest. Snap dat jij het dan zonder twijfel meteen doet. 

Ik zelf laat mijn kind niet vaccineren. Eerst wil ik dat er meer onderzoek wordt gedaan bij kinderen over de lange termijn effecten. Zelf ben ik ook niet geavanceerd, want heb al corona gehad. 

En kom niet aan met dat de scholen dicht gaan als mijn kind zich niet laat vaccineren of dat ik andere eventueel zou kunnen besmetten. De besmettingen gebeuren toch wel, gevaccineerd of ongevaccineerden. De enige die gevaar loopt zijn mijn kind en ik. Maarja, van een griep of verkoudheid kun je ook heel erg ziek worden (zie verhaal van OnherkenbaarAnoniem) maar daar worden we ook niet voor gevaccineerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.