Renmuis
07-09-2025 om 14:45
Fijne sokken voor kinderen
Ik waag een poging: mijn dochter van 6 klaagt regelmatig over haar sokken. Ze is gevoelig voor sensorische prikkels (tik van de molen, denk ik) en niets zit lekker. Ik zoek naar sokken waarbij de naden niet zo irriteren en die niet stug worden na het wassen (ondanks wasverzachter). Ook krimpen is een probleem. Waar kopen jullie fijne sokken? Ikzelf vind voor mij sokken van de H&M en HEMA gewoon fijn, maar mijn dochter vindt de kindersokken daar helemaal niets.

Bakblik
07-09-2025 om 14:57
Zelf sokken breien vanaf de teen, de zogenoemde toe-up sock. Volledig naadloos. Ik brei al een jaar of 4 deze sokken in alle maten. Van maatje 23 tot 45 en ik ben verslaafd.

Kampeerder
07-09-2025 om 15:32
Ik vind dat sokken uit de droger en gewassen met wasverzachter juist niet lekker zitten. Dan zitten ze te losjes en daardoor voel ik alles. Of ze voelen vettig van de wasverzachter en daardoor glij ik steeds over de stof.
Katoenen sokken aan de lijn gedroogd zijn even hard maar voegen zich best snel naar mijn voeten en zitten dan juist fijn strak op vorm van mijn voet. Rechts is dan ook echt niet meer aan mijn linkervoet te doen.

afrodite05
07-09-2025 om 16:05
Ik bestel eens in de zoveel tijd sokken via beenmode.nl. Daar kan je selecteren/filteren op naadloos, in elk geval voor volwassenen. Ze hebben ook kindersokken, misschien zit daar iets tussen. Zelf vind ik vooral de sokken van Yellow Moon fijn, maar die gaan na 100x wassen wel een beetje pillen. Aan de andere kant: tegen die tijd heeft je dochter misschien alweer een grotere maat nodig, geen idee hoe snel kindervoetjes groeien. Anyway, ik vind het altijd een fijne site om van te bestellen. Wel wat aan de dure kant, maar dan heb je wel echt fijne sokken.

Theekopje
07-09-2025 om 16:10
sowieso niet in de droger gooien.
Mijn kinderen dragen ze binnenste buiten het liefst. Toen ze klein waren kocht ik naadloze sokken op de markt.
daarnaast even een stukje feedback op de (tik van de molen denk ik) ik hoop maar dat je het als grapje bedoelt, maar ik zou eerder zeggen, sensitief oid. Hoe jij het aangeeft klinkt het erg onaardig.

Decembermamma
07-09-2025 om 16:27
Wij bestellen steeds fruit of the loom sokken voor onze zoon. Hij is ook altijd heel kritisch op zijn sokken.

yasmijn27
07-09-2025 om 16:50
hier draagt iedereen de sokken gewoon binnenstebuiten. En gewoon van de lijn, dus niet uit de droger.

Decembermamma
07-09-2025 om 16:52
Ja een droger geeft veel ellende bij sokken, dat merkten wij op vakantie toen we in het huisje een wasmachine met droger hadden en dachten even snel een was weg te werken. Gatver die sokken zaten echt vervelend.

Miekje6
07-09-2025 om 18:43
misschien bamboe-sokken? Die vind ik zelf veel fijner, ik heb ze van de zeeman, maar geen idee of ze die ook in kindermaten hebben.

Beterlaat2021!
07-09-2025 om 19:21
Due-scimmie schreef op 07-09-2025 om 14:50:
Heb je sokken binnenstebuiten al eens geprobeerd?
Dat snap ik niet. Ik heb allerlei leuke gekleurde sokken, maar binnenste buiten zien ze er heel slordig uit. Waarom is het prettiger ze binnenste buiten te dragen?

Due-scimmie
07-09-2025 om 19:26
Beterlaat2021! schreef op 07-09-2025 om 19:21:
[..]
Dat snap ik niet. Ik heb allerlei leuke gekleurde sokken, maar binnenste buiten zien ze er heel slordig uit. Waarom is het prettiger ze binnenste buiten te dragen?
Omdat de naad dan aan de buitenkant zit. Dus voel je de naad minder. Mijn sokken zie je niet want of enkelsokken of onder mijn broek.

Tuinfluiter
07-09-2025 om 20:41
Sokken met een platte teennaad kopen. Sokken binnenstebuiten vindt ik geen oplossing voor gevoelige voetjes. Ik ben zelf ook erg moeilijk op dat gebied en heb sokken van basset, falke en footjoy. Ik weet niet of ze ook kindersokken verkopen. De bassets gaan in de droger en koop ik in een grotere maat. De andere twee zijn aan de prijs en die gaan aan de lijn.

Knutselkei
07-09-2025 om 20:54
Ik ben ook moeilijk met sokken ( en alle andere stoffen,labeltjes etc)
Ik vind modal sokken zonder naad fijn. Of bamboemaar die zijn wel snel wijder bij mij.Nooit geen werkjes in mijn sok, altijd glad. Ik heb al last van dat geweven maatstukje onder mijn voet. Dat heb ik bij een paar sneakerssokkes. Brrr. Ik stop de wel in de droger omdat ze dan beter rond mijn voet sluiten en ik anders schuif in mijn sok.