sas-1982
09-09-2025 om 18:06
Juf vergeet zoon van 7 jaar
Vandaag heeft de juf van mij zoon vergeten dat hij op de gang stond voor straf. Na de middagpauze ging de juf voorlezen. Blijkbaar vond mijn zoon her verhaal niet interessant en ging hij irritant moter geluiden maken. Juf waarscuwde hem maar ging toch door. En werd hij dus voor straf naar de gang gestuurd. Toen aan het einde van de dag de bel ging stond mijn zoon er nog. En de juf had pas toen in de gaten dat hij erg nog stond. Ze zei wel sorry tegen hem.
Mijn buurvrouw haalde mijn zoon van school omdat ik nog op mijn werk was. Buurvrouw geloofde het niet maar haar dochter die bij mijn zoon in de klas zit bevestigende het ook. Heb nog zelf niks van de juf gehoord wat ik wel vreemd vind. Moet ik nog zelf contact met haar opnemen of teach afwachten?

afrodite05
10-09-2025 om 06:38
Wat schiet je op met de juf aanspreken? Dat ze bewust wordt van haar fout dat ze kind was vergeten? Dat weet ze al. Dat heeft ze namelijk al gemeld aan degene die kind kwam ophalen. Als dat een keer niet de ouder is, tja, dan moet diegene het maar doorgeven aan de ouder. Dat is gebeurd. Sterker nog: ze heeft het niet alleen gemeld, ze heeft ook al sorry gezegd. Waarom zou dat meermaals moeten?

sas-1982
10-09-2025 om 06:52
Heb gisteravond samen met mijn partner ook nog even met mijn stiefdochter van 14 gepraat want zij heeft deze juf gehad toen ze zelf in groep 7 zat. Ze vertelde dat deze juf op zich wel een aardige juf is maar dat ze wel vaak kinderen de klas de klas uitstuurt vergeleken met andere juffen en meesters op deze school stiefdochter zelf is dat schooljaar ook 4 keer de klas uitgestuurd.
Zoonlief is gisteravond gewoon normaal naar bed gegaan en ga er wel vanuit dat hij straks gewoon naar school gaat. Over het algemeen luistert mijn zoon wel goed maar heeft hij wel eens zijn momenten. Heb ook nooit klachten gehad van andere ouders, juffen en de oppas.

Jorni
10-09-2025 om 07:53
troelahoep schreef op 10-09-2025 om 00:07:
Ach, als het zoontje van TO er niet zo mee zit zou ik hem ook niks aanpraten.
mijn kind is toen hij een jaar of 6 was een keer vergeten op een kinderfeestje. Alle kinderen werden thuis gebracht en mijn zoon bleef alleen achter in het feesthuis....duurde wel zeker 20 minuten voor ze erachter waren. Die moeder voelde zich enorm schuldig - 10 jaar later heeft ze het er nog over, maar zoon had het helemaal niet zo erg gevonden. Hij had het heus wel gemerkt maar was lekker gaan spelen.
Maar voor hetzelfde geld was er wel wat gebeurd door haar nalatigheid. Zeker in deze wereld met al die gekken. Ik was woest geweest op die moeder en ik had daar niet zo licht over gedacht. En terecht dat zij zich schuldig heeft gevoeld.

BeesAreCool
10-09-2025 om 08:01
Kampeerder schreef op 09-09-2025 om 19:42:
[..]
De juf is in dit verhaal de volwassene en de professional. Het schooljaar is net begonnen, de juf moet investeren in een goede vertrouwensband met de leerling.
Belachelijk.
Er is al sorry gezegd.
Ik verbaas me er steeds meer over dat er nog iemand is die les wil geven in dit land en dat is dan vooral vanwege steeds verdergaande onredelijkheid van ouders.
Geldt ook voor buurvrouw die zit te stangen.
Genoeg werk in andere sectoren waar beter wordt verdiend zonder allemaal dit soort gezeik. Maar wel klagen als er niet genoeg juffen en meesters zijn.

MissBobby
10-09-2025 om 08:35
Ik had, als het mijn kind geweest was, tegen kind gezegd dat hij dat ook niet moet doen en dat ik van hem verwacht dat hij de les niet verstoort en dat hij naar de juf moet luisteren. Daarmee echt de kous af hoor. Wat iemand hiervoor ook al zegt: in het onderwijs werken wordt steeds onaantrekkelijker mede doordat leerkrachten vaak niet gesteund worden door ouders. En ik weet echt wel dat er situaties zijn dat de school serieus steken laat vallen en heb dat zelf ook meegemaakt met dochter maar dit? Kom op!

Nick90
10-09-2025 om 08:40
MissBobby schreef op 10-09-2025 om 08:35:
Ik had, als het mijn kind geweest was, tegen kind gezegd dat hij dat ook niet moet doen en dat ik van hem verwacht dat hij de les niet verstoort en dat hij naar de juf moet luisteren. Daarmee echt de kous af hoor. Wat iemand hiervoor ook al zegt: in het onderwijs werken wordt steeds onaantrekkelijker mede doordat leerkrachten vaak niet gesteund worden door ouders. En ik weet echt wel dat er situaties zijn dat de school serieus steken laat vallen en heb dat zelf ook meegemaakt met dochter maar dit? Kom op!
Hier zeggen we ge zult het wel verdiend hebben.

Tuinfluiter
10-09-2025 om 09:05
Ik zou er nu als ouder geen gesprek over vragen maar als hij echt een hele middag op de gang heeft gestaan is dat wel erg lang voor wat hij gedaan heeft. Zeker als het de eerste keer is. Als dit vaker gebeurt zou ik het wel aankaarten.

Tuinfluiter
10-09-2025 om 09:19
Nick90 schreef op 10-09-2025 om 08:40:
[..]
Hier zeggen we ge zult het wel verdiend hebben.
Hij verdiende straf maar hij verdiende het niet om vergeten te worden. Ik ben geen expert op dit gebied maar een straf van een kwartiertje lijkt mij meer dan genoeg. Je hebt straf gehad en vervolgens mag je de klas weer in om te laten zien dat je er wat van geleerd hebt.

Nick90
10-09-2025 om 09:22
Tuinfluiter schreef op 10-09-2025 om 09:19:
[..]
Hij verdiende straf maar hij verdiende het niet om vergeten te worden. Ik ben geen expert op dit gebied maar een straf van een kwartiertje lijkt mij meer dan genoeg. Je hebt straf gehad en vervolgens mag je de klas weer in om te laten zien dat je er wat van geleerd hebt.
Ja iedereen kan iets vergeten, is geen halsmisdaad ofzo. Sorry is al gezegd dus klaar. Wat verwacht je van die juf? Dat ze op d'r knieën om vergiffenis gaat smeken? Dat ze haar baan opzegt wegens ongeschikt?

Diezijnvanmij
10-09-2025 om 09:23
3 pagina's verder, 20 onbekende mede-ouders over de flos... Wat iets vergeten los kan maken he? Als je buurvrouw vindt dat er iets over gezegd moet worden, dan kan ze dat zelf doen. Je zoon vindt het zo te lezen niet zo'n probleem, dus klaar en doorrrr...

Roos57
10-09-2025 om 09:42
Diezijnvanmij schreef op 10-09-2025 om 09:23:
3 pagina's verder, 20 onbekende mede-ouders over de flos... Wat iets vergeten los kan maken he? Als je buurvrouw vindt dat er iets over gezegd moet worden, dan kan ze dat zelf doen. Je zoon vindt het zo te lezen niet zo'n probleem, dus klaar en doorrrr...
Over de flos nog wel 😅

kenfan
10-09-2025 om 09:50
Het lijkt er op dat deze docent zo geconcentreerd met de klas bezig is dat ze kinderen die uit haar blikveld zijn vergeet. LIjkt me toch dat ze zich daar zelf ook wel knap lullig over voelt achteraf, want hoewel het geen grove nalatigheid weet je het nooit wat een doerak zich in het hoofd kan halen. Misschien staat ze open voor een praktische tip. Ik gaf vroeger kinderen, leerlingen en die van mezelf trouwens ook een kookwekkertje mee als ik ze even verwijderde om na te denken over het eigen gedrag dan wel af te koelen. GIng het af, dan konden ze weer terugkomen. Langer dan 5 a 10 minuten moet dat echt niet zijn.

yasmijn27
10-09-2025 om 10:46
De kleuterjuf van onze jongste was ons zo dankbaar dat wij niet boos op haar waren toen zoon op zijn eerste schooldag het na een paar uur wel gezien had en doodleuk richting huis wandelde. Zij had dat ook niet direct in de gaten, toevallig een andere ouder in de buurt die hem zag gaan. Ze is daar nog jaren op teruggekomen.
Dingen gebeuren en meestal loopt het wel goed af. Zou er echt geen punt van maken en zeker niet zoon gaan voeden in zijn slachtoffer zijn. Hij stond niet voor niets op de gang.

Agen
10-09-2025 om 11:30
Tuinfluiter schreef op 10-09-2025 om 09:05:
Ik zou er nu als ouder geen gesprek over vragen maar als hij echt een hele middag op de gang heeft gestaan is dat wel erg lang voor wat hij gedaan heeft. Zeker als het de eerste keer is. Als dit vaker gebeurt zou ik het wel aankaarten.
Ik wel. De school van mijn kinderen nam sowieso contact op als er iets bijzonders gebeurd was. Dat zou ik in deze situatie ook gepast vinden: de juf merkte pas dat het kind nog op de gang stond toen de school uit ging, en heeft alleen tegen de buurvrouw even sorry gezegd. Contact met de ouders over wat er gebeurd is, en even navragen of het nog impact gehad heeft op het kind zou ik hier echt wel normaal vinden. Dat hoeft dan geen ellenlang gesprek te worden en ook geen strafexpeditie. Als de school het initiatief niet neemt, dan zou ik het zelf doen, want ik zou op z’n minst van de juf willen horen wat er nou precies gebeurd is. Het