Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-12-2025 om 09:21
Stuur jij kinderen die bij jullie aan het spelen zijn naar huis als je gaat eten?
Zoon gaat na het avondeten wel eens bij de buren spelen. Daar eten ze soms wat later. Zoon mag dan blijven, gaat er meestal gezellig bij zitten en eet soms nog een klein hapje mee. Ik vind dit een beetje gek. Zouden jullie zoon ook aanschuiven of naar huis sturen? Zal ik zoon de opdracht geven zelf naar huis te komen?
11-12-2025 om 19:39
Marty1984 schreef op 10-12-2025 om 18:17:
Hoezo moet jullie kind na jullie etenstijd uberhaupt nog buiten / bij anderen zijn?
En dan nog binnen? Terwijl je ook nog weet dat de kans bestaat dat mensen aan het eten zijn?
Spelen doe je maar voor etenstijd.
En eventueel in de zomer als het écht lang licht is op straat.
Maar vanaf etenstijd is het tijd voor gezin en om tot rust te komen.
Hoe krijg je dat kind anders ook nog (op tijd) in zijn bed als het helemaal hyper is en tot na 19u bij vrienden rondhangt?
Na 17u30 à 18u komt ie maar gewoon naar huis, tijd om te eten, tijd om bij te praten, tijd om te douchen, tijd om eventueel schoolwerk te doen en morgen weer een dag om met zijn vrienden te spelen.En hoe krijgen zij hun kind op tijd in bed als er nog een buurkind rondhangt dat niet naar huis wil. Ik zou het toch écht klere-irritant vinden dat er na 18u nog een kind opduikt dat niet het mijne is. Zonder dat het vooraf afgesproken is. Etenstijd is familietijd, tijd om bij te praten en daar heb ik geen anderen bij nodig. Tenzij bij een vooraf bepaald feestje.
Haal dat bord dus voor je kop weg en hou kind thuis. Want tuurlijk ga ik jou niet melden hoe irritant ik je kind vindt. En jou. Dat je het normaal vindt om kind maar elke keer langs te sturen op een uur dat anderen rust in de tent willen.
Wat maakt dat jou allemaal uit? Jij gaat toch niet over bedtijd van andere kinderen?
En wat je laatste alinea betreft: TO heeft de buren specifiek gevraagd of ze het echt niet erg vinden. Daar kunnen ze heel makkelijk op zeggen dat ze het niet fijn vinden, maar dat was blijkbaar niet het geval.
Als jij in zo'n situatie met durft ze zeggen dat je het liever niet hebt moet je het probleem toch echt bij jezelf zoeken.