Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje in Ikea


Is het een idee om wel toestemming te geven en zelf in de buurt te blijven? Het is natuurlijk een idioot plan maar als jij in de buurt bent om in te grijpen als er toch problemen zijn loopt je kind geen risico.  Ik liet hem of haar zeker niet alleen gaan. 
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat andere ouders dit een goed idee vinden. Als je toch besluit om je kind niet te laten gaan zou ik zelf daar wel de echte reden voor opgeven. Mag de moeder best weten, dat dit geen goed idee is. 

Edit: bij nader inzien gewoon niet, ook niet als ik er zelf was. Daar is Smaland niet voor.

Dat is respectloos naar het personeel van Ikea toe om zoiets te "plannen" (nou ja, zo'n eenzijdige verrassingsactie kun je niet echt een plan noemen, maar goed). En bovendien een poging tot emotionele chantage om dat met een hele lading kinderen in touw te doen. 

Waarschijnlijk gaat het mis. Waarschijnlijk heeft Smaland geen plek voor zoveel kinderen tegelijk. Waarschijnlijk hebben ze wel een of andere clausule om groepen te weigeren. 
En als de kinderen toch toegelaten worden, dan is de kans groot dat ze - omdat het een flinke groep is die elkaar kent en bovendien omdat het een verjaardagsfeestje is - vee te opgefokt en wild zijn voor de kleintjes die er rondlopen. 

In NL is de maximumlengte voor Smaland 130 cm. Ik betwijfel of de moeder wel heeft nagegaan of alle uitgenodigde kinderen kort genoeg zijn.

Bel zelf even met Ikea en vraag of dit mag. 

Ik wist dat jij één puber had, één kind van 5/6 jaar en nog een paar kinderen die nog niet de leeftijd hebben voor feestjes, vandaar ook mijn advies.
Maar alsnog...kinderen vallen op zo'n moment onder haar verantwoordelijkheid. Als er zes kinderen komen plus haar eigen kind, dan past dat nooit in één auto. Dus er moet een tweede persoon mee om te rijden. 
Ik zou het voor haar kind heel lullig vinden als er niemand komt, maar dat doet deze moeder dan wel zelf. Medewerkers van smaland zijn geen politieagent bij kleuterruzies. Je gaat op die leeftijd ook geen kinderen bij de bioscoop droppen en zelf de stad in. Gewoon niet. Ik zou wel je bezwaren met de moeder bespreken en aangeven dat de meeste ouders er zo in zullen staan. Dan heeft ze nu nog de tijd om iets anders te bedenken. Ik heb alle begrip voor mensen die weinig geld hebben, maar dan doe je thuis iets. Desnoods zet je een film aan thuis, dat zou ik geen probleem vinden. Maar een groepje kinderen van zes ergens droppen zonder toezicht om zelf je eigen ding te gaan doen, dat niet.

PriceyRook54

PriceyRook54

30-08-2022 om 17:11

syboor schreef op 30-08-2022 om 17:05:

Dat is respectloos naar het personeel van Ikea toe om zoiets te "plannen" (nou ja, zo'n eenzijdige verrassingsactie kun je niet echt een plan noemen, maar goed). En bovendien een poging tot emotionele chantage om dat met een hele lading kinderen in touw te doen.

Waarschijnlijk gaat het mis. Waarschijnlijk heeft Smaland geen plek voor zoveel kinderen tegelijk. Waarschijnlijk hebben ze wel een of andere clausule om groepen te weigeren.
En als de kinderen toch toegelaten worden, dan is de kans groot dat ze - omdat het een flinke groep is die elkaar kent en bovendien omdat het een verjaardagsfeestje is - vee te opgefokt en wild zijn voor de kleintjes die er rondlopen.

In NL is de maximumlengte voor Smaland 130 cm. Ik betwijfel of de moeder wel heeft nagegaan of alle uitgenodigde kinderen kort genoeg zijn.

Bel zelf even met Ikea en vraag of dit mag.

135cm. Ik kan trouwens niet vinden dat het niet zou mogen, maar ik denk als ze een groep van 6 zien, dat ze dan geen plaats hebben, of dit nu waar is of niet. En ze loopt ook het risico binnen 10 minuten een telefoontje te krijgen met het verzoek ze op te halen.

https://www.ikea.com/be/nl/customer-service/shopping-at-ikea/smaland/algemene-voorwaarden-inzake-de-toegang-tot-en-het-gebruik-van-smaland-pub4e2ce071

Niet alleen ruzie er kan ook een calamiteit ontstaan. Bijvoorbeeld een kindje wat valt of weg loopt. 

Ainne schreef op 30-08-2022 om 17:11:

[..]

135cm. Ik kan trouwens niet vinden dat het niet zou mogen, maar ik denk als ze een groep van 6 zien, dat ze dan geen plaats hebben, of dit nu waar is of niet. En ze loopt ook het risico binnen 10 minuten een telefoontje te krijgen met het verzoek ze op te halen.

https://www.ikea.com/be/nl/customer-service/shopping-at-ikea/smaland/algemene-voorwaarden-inzake-de-toegang-tot-en-het-gebruik-van-smaland-pub4e2ce071

In die voorwaarden wordt gesproken over ouders/voogden. Dus mensen die belast zijn met de primaire zorg voor een kind. De moeder van dit kind is niet de ouder en ook niet de voogd van jouw kind. Nu zijn opa/oma/tante/oom/buurvrouw dat ook niet, maar dat vind ik toch wat anders dan een willekeurige ouder van een vriendje. Zeker omdat het niet gaat om twee kinderen, maar om zeven in totaal. 

Ik vermoed dat kinderen die nu naar groep drie gaan allemaal wel tussen de 1 meter en 1,35 meter zijn, maar je hebt altijd uitzonderingen. 

ben vorige week in de ikea geweest en daar was Smalland dicht. 

Boeken uit mini bieb geven
Feestje Ikea
Is er iets met die moeder of het gezin ?
Armoede??

Mijn kinderen hebben dat eens gevraagd aan mij, of hun verjaardagsfeestje in Ikea mocht! Ze vonden het kennelijk heel feestelijk  

Ik deed dat best vaak: mijn tweeling droppen in Smaland en dan zelf rustig thee drinken en ze geheel uitgerust (ik) weer ophalen en de tekeningen bewonderen. Ze kregen daarna een rondleiding door een klein stukje Ikea showroom van mij, altijd even door de kinderafdeling -wat in hun ogen ook net een speelplaats was. Tot we bij het restaurant waren en daar aten ze een kindermenu. Ik nog meer thee Daarna nog een stukje rondleiding door het Ikea magazijn en daarna, voor het naar buiten gaan, mochten ze een ijsje tappen, de hoorntjes van het kindermenu had ik bewaard (want ze zaten vol, ze kregen het kindermenu niet eens op). Dat was echt iets voor een regenachtige dag 

…maar ik heb ze toch duidelijk weten te maken dat ze daar niet hun kinderfeestjes konden houden 

OT: Waarom is boeken uit de minibieb geven erg?

Fenyw schreef op 30-08-2022 om 17:45:

OT: Waarom is boeken uit de minibieb geven erg?

Dat zijn die kastjes in de straat, daar haal je een boek uit als je er een ander boek in doet. Als je die boeken gaat weggeven raakt het boekenbestand uitgedund? zoiets?

Plantenbak schreef op 30-08-2022 om 16:56:

Spelen in Smaland en daarna een speurtocht door de Idea. Eindigend met een hotdog en iets te drinken in het restaurant.

Het is dat dat natuurlijk niet mag maar het zou volgens mij een gat in de markt zijn.

nou echt wel!

Bakblik schreef op 30-08-2022 om 17:47:

[..]

Dat zijn die kastjes in de straat, daar haal je een boek uit als je er een ander boek in doet. Als je die boeken gaat weggeven raakt het boekenbestand uitgedund? zoiets?

Dat is juist de bedoeling van de minibieb😉. Je pakt wat je wil en als je een boek kwijt wil zet je het er in. Je hoeft niet te ruilen, je mag ook alleen pakken.

Ik zou niet weten waarom jr alles nieuw moet kopen.

Het idee van het kinderfeestje vind ik van de zotte.

Ik heb alle begrip voor mensen die het niet breed hebben en geen dure feestjes kunnen organiseren. Zo'n boek uit de minibieb zou ik niet over vallen. Waar ik wel over val is de gemakszucht en het niet nemen van verantwoordelijkheid. 

Oh, en dat mijn kind het best leuk zou vinden kan best. Maar een kind van die leeftijd overziet nog niet de risico's van dingen.

Mijn kind, ook 6, zou niet mogen gaan. Daar is smaland niet voor en bovendien wil ik graag dat de ouder van het feestje gewoon bij de kinderen blijft. Ik zou hier geen fijn gevoel bij hebben. 

Naar kind toe zou ik een smoes bedenken waarom we niet kunnen die dag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.