Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje in Ikea


Ik woonde vroeger tegenover een kinderboerderij. Op de dag van het eerste partijtje van mijn oudste (5 jaar) had de kinderboerderij de jaarlijkse feestdag. Kinderen konden een stempelkaart krijgen om spelletjes te doen, er was een schapenscheerder, etc. Na de taart zijn we dus naar de kinderboerderij gegaan om daar verder te feesten. Was echt een succes! Die stempelkaarten moest je wel kopen, dus helemaal gratis was het niet.
Beide kinderen hebben ook feestjes bij MacDonalds gehad. Dat vond ik wel wat apart, maar die werden echt door het restaurant georganiseerd.

Ik zou er overigens tegen mijn kind gewoon eerlijk over zijn. Dat ik het van die moeder niet verantwoord vindt om niet bij de groep kinderen te blijven. 
Wij waren dit jaar in een grote speeltuin. Dan zijn we ook niet de hele tijd bij de kinderen, maar zitten lekker op het terras met een kop koffie. De kinderen weten dan wel waar we zitten dus als er iets is, komen ze naar ons toe. Af en toe liepen we ook om beurten even een rondje om te kijken of alles goed ging en te zien hoe ze zich vermaakten.

Een feestje doe je voor je kind. Je eigen belangen zijn dan ondergeschikt. Voor jezelf winkelen doe je maar een andere keer.

je kan het toch ook gewoon nog een keer vragen. Je zei vorige keer dat je een feestje in de Ikea geeft. Klopt dat en wat gaan jullie dan doen? Misschien gaan ze er alleen wat eten maar als ze aangeeft dat ze de kinderen daar gaat laten spelen in Samland dan kan je toch ook zeggen dat je dat geen prettig idee vindt want daar is de speelruimte van de Ikea niet voor bedoeld en bovendien kan ze dan niet zelf de kinderen in de gaten houden. Hou je daarna je kind thuis. 

Klinkt als een heel praktisch iemand en ik vind het eigenlijk heel goed bedacht. Maar idd niet realistisch en wellicht heeft ze er gewoon niet goed over nagedacht. 
Ik zou het gewoon met haar open bespreken. 

Voor mij zijn twee zaken van belang: is het veilig en vinden ze het leuk.

Mijn kinderen staan er ongeveer net zo in als de kinderen van ToetieToover, dus die zouden dit helemaal geweldig vinden. Van mij zouden ze dus mogen gaan.

Hier bij de Ikea zit er een Max van 20 minuten op dat je kind daar mag spelen. Daarna wordt je omgeroepen om je kind op te halen. Wordt een kort kinderfeestje dan 
Echt een belachelijk idee en mijn kind zou niet mogen gaan. Ik wil toezicht van de ouder zelf, niet van een medewerker van Ikea.

ToetieToover schreef op 30-08-2022 om 17:44:

Mijn kinderen hebben dat eens gevraagd aan mij, of hun verjaardagsfeestje in Ikea mocht! Ze vonden het kennelijk heel feestelijk

Ik deed dat best vaak: mijn tweeling droppen in Smaland en dan zelf rustig thee drinken en ze geheel uitgerust (ik) weer ophalen en de tekeningen bewonderen. Ze kregen daarna een rondleiding door een klein stukje Ikea showroom van mij, altijd even door de kinderafdeling -wat in hun ogen ook net een speelplaats was. Tot we bij het restaurant waren en daar aten ze een kindermenu. Ik nog meer thee Daarna nog een stukje rondleiding door het Ikea magazijn en daarna, voor het naar buiten gaan, mochten ze een ijsje tappen, de hoorntjes van het kindermenu had ik bewaard (want ze zaten vol, ze kregen het kindermenu niet eens op). Dat was echt iets voor een regenachtige dag

…maar ik heb ze toch duidelijk weten te maken dat ze daar niet hun kinderfeestjes konden houden

Deze ga ik onthouden voor een druilerige dag!

Bakblik schreef op 30-08-2022 om 17:47:

[..]

Dat zijn die kastjes in de straat, daar haal je een boek uit als je er een ander boek in doet. Als je die boeken gaat weggeven raakt het boekenbestand uitgedund? zoiets?

Bij de minibiebs in mijn omgeving is er eerder een overschot dan een tekort aan boeken. Men wordt verzocht geen grote hoeveelheden achter te laten, en alleen kwalitatief redelijk materiaal. 
Dus boekjes uit de minibieb wegggeven lijkt me geen enkel probleem. 

Maar dat terzijde, feestjes geven in Smaland vind ik dan weer wel een probleem. Lijkt me hetzelfde type moeder dat kleren koopt en na het dragen weer inlevert, gewoon omdat het kan. 

Het zwembad had hier altijd discozwemmen, en dan slapen in de sporthal. Vantevoren patat eten en dat voor 5 euro per kind (20 jaar geleden). Ik zette de dames af (10/11 jaar), tas met drinken, snoep en chips mee,  iedereen nam zn eigen luchtbed en slaapzak mee. S ochtends 9 uur haalde ik ze weer op, en hop naar huis.

ik vind het slim, en de kids vinden het ongetwijfeld leuk..maar ja het mag natuurlijk niet en kans dat het dicht is of vol is

ik zou die moeder even aanspreken en zeggen; joh wat doe je als het dicht is of vol is

Hoe gaat ze die zes kinderen dan naar en van de IKEA vervoeren, vraag ik me af? Die passen niet allemaal veilig in 1 auto.
De veiligheid in Smaland zal heus wel goed zitten, waarom zou dat nu ineens niet veilig zijn en wel als je kind er alleen tussen allemaal onbekende kinderen speelt?
En ik heb bij de Ballorigs vroeger ook wel situaties gezien die ik niet bepaald OK vond (het onderhoud was daar nogal beroerd soms) en daar kun je ook niet steeds bij alle kinderen zijn. Bij Smaland is tenminste toezicht...
Ik betwijfel wel of IKEA hier blij van word, ik denk van niet. Maar dat lijkt me haar probleem.

Ik was onlangs bij Ikea en hier mogen kinderen max. 30 minuten in smalland. Wordt zo wie zo een kort feestje of denkt die moeder dat ze er uren in mogen ofzo.
Heel vreemd plan.

MMcGonagall schreef op 30-08-2022 om 18:26:

Ik woonde vroeger tegenover een kinderboerderij. Op de dag van het eerste partijtje van mijn oudste (5 jaar) had de kinderboerderij de jaarlijkse feestdag. Kinderen konden een stempelkaart krijgen om spelletjes te doen, er was een schapenscheerder, etc. Na de taart zijn we dus naar de kinderboerderij gegaan om daar verder te feesten. Was echt een succes! Die stempelkaarten moest je wel kopen, dus helemaal gratis was het niet.
Beide kinderen hebben ook feestjes bij MacDonalds gehad. Dat vond ik wel wat apart, maar die werden echt door het restaurant georganiseerd.

Oh, dat hadden wij ook wel kunnen doen! Begin juni is er altijd schaapscheerdersfeest bij de kinderboerderij vlakbij. Ook met zo’n stempelkaart voor spelletjes en een ritje in een huifkar. Oudste is eind mei jarig. Maar is ondertussen 18, dus denk niet dat ze dat nog wil. 😁

Irregular_Choice schreef op 30-08-2022 om 19:46:

Hier bij de Ikea zit er een Max van 20 minuten op dat je kind daar mag spelen. Daarna wordt je omgeroepen om je kind op te halen. Wordt een kort kinderfeestje dan
Echt een belachelijk idee en mijn kind zou niet mogen gaan. Ik wil toezicht van de ouder zelf, niet van een medewerker van Ikea.

Twintig minuten? Van Smaland naar de kassa is bij de IKEA hier vlakbij al twintig minuten lopen als je overal langs gaat.

Ik vind die tijdslots van 20-30 minuten ook erg kort. Dan kun je toch niet op je gemak winkelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.