Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje in Ikea


Bakblik schreef op 30-08-2022 om 17:47:

[..]

Dat zijn die kastjes in de straat, daar haal je een boek uit als je er een ander boek in doet. Als je die boeken gaat weggeven raakt het boekenbestand uitgedund? zoiets?

Denk niet dat je precies weet hoe het werkt?

Je hoeft echt niet perse er iets voor terug te zetten hoor. Maar ze als verjaardagscadeau is wel raar idd

Mijn kinderen vonden het juist leuk om door Ikea te crossen. Je mag daar ook op alle meubels zitten, op bedden liggen e.d. We doen het nu nog regelmatig. Als ik op zondag geen zin heb om te koken, rondje Ikea en dan patat met gehaktballetjes en broccoli.

AlisonH schreef op 30-08-2022 om 21:09:

[..]

Twintig minuten? Van Smaland naar de kassa is bij de IKEA hier vlakbij al twintig minuten lopen als je overal langs gaat.

Ja, is echt heel kort. Denk dat ze vaak hebben meegemaakt dat mensen hun kind daar uren lieten zitten. Heb ook gehoord dat mensen gewoon naar andere winkels gingen op de woonboulevard en dat ze het daarom zo kort hebben gezet. 

Irregular_Choice schreef op 30-08-2022 om 21:54:

[..]

Ja, is echt heel kort. Denk dat ze vaak hebben meegemaakt dat mensen hun kind daar uren lieten zitten. Heb ook gehoord dat mensen gewoon naar andere winkels gingen op de woonboulevard en dat ze het daarom zo kort hebben gezet.

En terecht. Als je je kind de halve dag in de ballenbak zet, dan moet je ze niet mee nemen

Als ik het zo lees is het handig voor Lisabette om te kijken of Småland wel open is en hoe lang kinderen daar mogen zijn. Vervolgens met die informatie naar die moeder stappen en vragen hoe ze dat gaat doen. En ook hoe ze zes kinderen in de auto krijgt. Ik ben dan wel weer benieuwd hoe die moeder reageert. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 05:52

Netherfield schreef op 30-08-2022 om 22:13:

Als ik het zo lees is het handig voor Lisabette om te kijken of Småland wel open is en hoe lang kinderen daar mogen zijn. Vervolgens met die informatie naar die moeder stappen en vragen hoe ze dat gaat doen. En ook hoe ze zes kinderen in de auto krijgt. Ik ben dan wel weer benieuwd hoe die moeder reageert.

Eh Lisabette kan ook gewoon tegen haar kind zeggen dat ze er niet heen gaat en die moeder gewoon dr ding te laten doen.  Vanwaar die rare neiging tot bemoeienis?

Miepjecody schreef op 30-08-2022 om 21:19:

[..]

Denk niet dat je precies weet hoe het werkt?

Je hoeft echt niet perse er iets voor terug te zetten hoor. Maar ze als verjaardagscadeau is wel raar idd

Ik neem de minibieb hier in de straat als voorbeeld. Die heeft een bordje met: Alleen iets uitnemen als je ook iets terugzet. 

Heeft deze moeder weinig geld, dat ze dit bedenkt?
Ga open het gesprek met haar aan en vertel haar wat je weet van Ikea, dat het niet zo werkt. Misschien heeft de moeder daar niet bij stil gestaan. 

Battle-Royale schreef op 31-08-2022 om 05:52:

[..]

Eh Lisabette kan ook gewoon tegen haar kind zeggen dat ze er niet heen gaat en die moeder gewoon dr ding te laten doen. Vanwaar die rare neiging tot bemoeienis?

Zodat Lisabette’s kind naar het feestje kan, maar dan bijv. thuis met speurtocht oid. En de jarige een leuk feestje heeft. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 07:41

Netherfield schreef op 31-08-2022 om 07:34:

[..]

Zodat Lisabette’s kind naar het feestje kan, maar dan bijv. thuis met speurtocht oid. En de jarige een leuk feestje heeft.

Of misschien kan ze dan zelf een feestje bij haar thuis voor dat kind organiseren of iets. Ik vind het van de zotte eerlijk gezegd om je te moeien met het kinderfeest voor een ander kind zodat je je eigen kind met een gerust hart achter kunt laten. Breng ze er gewoon niet heen als je het onverantwoord vind.  

Bakblik schreef op 31-08-2022 om 07:17:

[..]

Ik neem de minibieb hier in de straat als voorbeeld. Die heeft een bordje met: Alleen iets uitnemen als je ook iets terugzet.

Ik heb een minibieb en bij mij mag je gewoon pakken. Minibiebs zijn nou juist een mooie mogelijkheid voor iedereen om te kunnen lezen. Ook de mensen die geen geld hebben voor de bibliotheek, en dat zijn nou ook vaak de mensen die niks hebben om in de bieb te zetten. 

De minibieb uit je straat is gelukkig een uitzondering bij de meesten mag je gewoon pakken. 

Netherfield schreef op 31-08-2022 om 07:34:

[..]

Zodat Lisabette’s kind naar het feestje kan, maar dan bijv. thuis met speurtocht oid. En de jarige een leuk feestje heeft.

Ja en dan staat Lisebette straks dat feestje te regelen...

Nee hoor gewoon gaan of niet.

Battle-Royale schreef op 31-08-2022 om 07:41:

[..]

Of misschien kan ze dan zelf een feestje bij haar thuis voor dat kind organiseren of iets. Ik vind het van de zotte eerlijk gezegd om je te moeien met het kinderfeest voor een ander kind zodat je je eigen kind met een gerust hart achter kunt laten. Breng ze er gewoon niet heen als je het onverantwoord vind.

Dit idd. Het is niet het feestje van jouw kind. Tenzij ze iets levensgevaarlijks gaan doen niet mee bemoeien. Voor je eigen kind bepalen of je deze wil laten gaan. 

Evt zou je aan kunnen geven wat je van smaland weet zoals vrije vlinder aangeeft. Maar daar zou ik het bij laten. 

Bakblik schreef op 31-08-2022 om 07:17:

[..]

Ik neem de minibieb hier in de straat als voorbeeld. Die heeft een bordje met: Alleen iets uitnemen als je ook iets terugzet.

Maar dat is dus niet het idee van minibiebs

Vrijevlinder schreef op 31-08-2022 om 07:24:

Heeft deze moeder weinig geld, dat ze dit bedenkt?
Ga open het gesprek met haar aan en vertel haar wat je weet van Ikea, dat het niet zo werkt. Misschien heeft de moeder daar niet bij stil gestaan.

Vrijevlinder schreef op 31-08-2022 om 07:24:

Heeft deze moeder weinig geld, dat ze dit bedenkt?
Ga open het gesprek met haar aan en vertel haar wat je weet van Ikea, dat het niet zo werkt. Misschien heeft de moeder daar niet bij stil gestaan.

Tuurlijk weet die moeder dat zelf wel,  zo dom kan ze toch niet zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.