Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kledingkeuze - Pokemon-Ninjago

Hoi,

Ik heb geaarzeld om deze vraag te stellen, ik wil namelijk niemand beoordelen en iedereen mag zijn eigen keuze maken. 
Maar! Ik houd niet zo van jogging kleding, Pokemon, Ninjago, pailletten of afbeeldingen op kleding. Mijn zoon is een klassiek maar cool typetje. Blonde haartjes en staat goed met neutrale kleding en blauw groen kleurtjes. Vriendjes dragen wel deze kleding en zijn erg cool stoer en hij vraagt ook deze kleding. Met als gevolg een stotterende moeder, zinnen weg slikken en niet weten hoe ik dit nu uit leg. Bij elke zin die ik in mijn hoofd zou ik de ander in een kwaad daglicht stellen en dat is niet wat ik wil, want het zijn stuk voor stuk leuke kids. 

Hoe lossen jullie dit op? Ben vast niet de eerste met deze struggle. 
En ps ik heb wel een Ninjago onderbroek gekocht, haha. Help! 


Ik laat mijn kind aantrekken wat hij leuk vind. 

ik bemoei me amper met de kleding van dochter. Ze koopt met haar vader in de kringloop of krijgt tassen met krijgertjes. En dan trekt ze aan wat zij graag aan wil. Ik heb toen ze 1 was opgegeven dat ze ook maar iets aantrekt wat ik graag wil en dat ze er niet bijloopt zoals ik het graag zou willen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-06-2022 om 22:48

Ik zeg gewoon dat ik het lelijk vind en derhalve dus ook niet ga kopen.

Het gaat toch niet om wat jij leuk vindt. Het gaat toch om je zoon? 

Lekker eigen stijl laten ontwikkelen. En als je er erg aan moet wennen dan begin je gewoon met ondergoed of pyjama's met printjes. 

Ik vind dit eigenlijk wel sneu voor je kind. De periode dat ze dit soort dingen dragen is maar relatief kort. Hij heeft nog jaren om netjes gekleed te gaan als hij dat wil.

Battle-Royale schreef op 16-06-2022 om 22:48:

Ik zeg gewoon dat ik het lelijk vind en derhalve dus ook niet ga kopen.

Maar jij hoeft het toch niet aan? Wat is dat toch dat men zijn of haar eigen mening belangrijker vind dan die van een kind. Het gaat om kleding, neit om iets permanents als een tatoeage.

Due-scimmie schreef op 16-06-2022 om 22:51:

[..]

Maar jij hoeft het toch niet aan? Wat is dat toch dat men zijn of haar eigen mening belangrijker vind dan die van een kind. Het gaat om kleding, neit om iets permanents als een tatoeage.

Dat kind moet ook leren dat je er heus wel bij hoort als je niet hetzelfde als je vriendjes draagt. Om even een reactie te geven op je beide posts samen. 

Mevrouw75 schreef op 16-06-2022 om 22:55:

[..]

Dat kind moet ook leren dat je er heus wel bij hoort als je niet hetzelfde als je vriendjes draagt. Om even een reactie te geven op je beide posts samen


Ik lees dat hij de kleren wil omdat hij ze stoer vindt. Dat mag toch gewoon. Dingen die je vaker ziet ga je nu eenmaal vaker mooi vinden. (Net als alle bloemetjesjurken voor vrouwen in de winkel). Hij mag gewoon mooi vinden wat anderen ook mooi vinden.

Ik laat ze dragen wat ze zelf willen. Binnen mijn grenzen van budget en ethiek. Dus niet te veel kleding, geen wegwerpkwaliteit en geen al te dure merken. 

Ik heb meiden en die weten inmiddels wel dat ik niet van veel glitter en pailletten hou. 
Zo af en toe hebben ze iets daarvan. Een pailletten T-shirt of trui per seizoen, om hun ook tegemoet te komen. Ze maken er ook niet echt een punt van.
Aan de andere kant, oudste begint nu steeds meer naar zwart / grijs / donkere kleuren te neigen, het gaat zo snel!
Soms zou ik willen dat ze nog in snoezige eenhoorn jurkjes past 

Het leven is geen modeshow. En als je wel die modeshow wilt, loop 'm dan zelf  

Mijn dochter (nu 9 jaar) mag zelf kiezen wat voor kleding ze wil. Wel binnen grenzen (bijv wel hemdje onder blotebuikenshirt), maar niet altijd mijn smaak. Ik houd bijv niet van frozen spul.  Daar kreeg ze wel ondergoed, sokken, pyama van. En die schoenen met lampjes hoefden voor mij ook niet, maar zij werd er erg gelukkig van. 

Hier dus wel pokemon en Harry potter kleding (maar dat vind ik zelf erg leuk).

 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-06-2022 om 23:10

Joggingbroeken waren voor mij een no-go buitenshuis, maar verder mochten ze zelf weten wat ze aan wilden trekken. Ik vond al die prints juist wel grappig, dat hoort bij kinderen. 

Bijtje82

Bijtje82

16-06-2022 om 23:29

Battle-Royale schreef op 16-06-2022 om 22:48:

Ik zeg gewoon dat ik het lelijk vind en derhalve dus ook niet ga kopen.

Ik sluit mij hier bij aan. 

O ik geniet van die hummels die in een tule prinsessenjurk lopen met regenlaarzen er onder en vraag me dan altijd af of over een jaar of 10 als ze puber zijn en foto's zien met dat rokje ze dan roepen "mam, hoe heb je me zo kunnen laten lopen" Bij jongentjes valt het me eigenlijk niet zo op. Daar valt me hooguit op dat ze, als ze tot de jaren van verstand zijn gekomen, toch dat voetbalshirt blijven dragen

Joggingbroeken mogen ze van mij niet naar school. Ik zeg dat ik dat geen schoolkleding vind, maar een soort huisbroeken die je thuis draagt. Net als dat je een pyjama thuis draagt. Maar ik leg ook uit dat de joggingbroek wel een grijs gebiedje is en dat het bij andere ouders dus anders uit pakt: die hebben andere regels en vinden een joggingbroek prima naar school. Daar hebben ze eigenlijk nog nooit erg over geprotesteerd, ze hebben wel vaker te maken met ouders met andere regels. Soms strenger, soms soepeler.  
Shirts met opdruk etc. mogen ze verder gewoon dragen van me. Dus daar heb ik sowieso geen gedoe over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.